Butik i Sollentuna
Kunniga rådgivare
Proffsinstallationer

http://www.vitvaruexperten.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2019-01-19)
Detaljerad information Vitvaruexperten.com har fått betyget (7.73)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    3 dagar sedan
    Extremt krånglig och dyr retur. Fick själv ordna och betala returen, som med spårning kostade över 230 kr för min felbeställda klockan. Tog även vä'ldigt lång tid innan de hämtade ut returen och betalade tillbaka.
    Är du inte 100% säker på att din vara är den du vill ha - beställ från någon annan...
  • Utmärkt
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigheten.
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt professionellt bemötande
  • Knappt godkänd
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställde en Ring Doorbell på black friday rean, som blev länkad till prisjakt som en Ring Doorbell V2. Men väl hemma upptäckte jag att det är en Ring Doorbell v1. Så jag ber att få returnera denna, vilket skall gå bra enl. kundtjänst på vitvaruexperten.

    Någon dag efter jag returnerat paketet, ringde jag kundtjänst och meddelade att paketet är returnerat och att jag vill ha bekräftat att någon hämtar ut det, men får till svar då bara att jag bara ska vänta.

    Nu upptäckte jag att returen ej är uthämtat i tid och returnerad till mig igen.
    Mycket dåligt!

    *Uppdatering*
    Vitvaruexperten meddelar att de står för frakten båda gångerna och beklagar sig för det som skett.
    Lägger till några stjärnor pga detta.
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställning
    Mycket trevligt och engarerande personal som jag aldrig varit om någon annan gång när man beställt vitvaror online. Jag är mycket nöjd. Tack ska du ha! Speciellt tackar jag Emil som jag varit i kontakt med via mail. Bästa servicen jag någonsin har fått! Tack! Jag beställde en glaskeramik spis från Siemens.
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning
    Bra pris och enkla bra alternativ gällande betalning och frakt.
  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Fantastisk service
    Kunniga och dom hade min vara på lager så kunde hämta samma dag👍🏻
  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Supertrevliga personal
    Kunniga och bra känsla för service
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt att hämta i deras butik utan fraktavgift.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt bemötande då det strulade med min leverans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställde en dammsugare här nu innan helgen och har precis hämtat ut den, smidigt!
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Beställde en hårtork som fanns i lager undee "Black friday". Hände inget på 2 veckor så jag ringde in och kollade, killen säger att det borde skickas dagen efter och LOVAR mig att jag ska ha den före jul. En vecka senare har det inte hänt något så jag ringer igen och får sitta i kö som nr 1 i 30 min och får till svar att den ej fanns kvar i lager och den var restad av beställaren så kommer inte före jul. Ingen känsla för service eller kundbemötande.
    Kommer aldrig handla något mer hos er
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Köpte en ugn med uthämtning i butik. Produkten var i lager och meddelandet kom snabbt att den var redo för upphämtning. Det som drar ned betyget är att produkten i verkligheten visade sig ha ett franskt modellnummer och enbart fransk instruktionsbok. Det framgår inte någonstans i produktbeskrivningen. Fann svensk instruktionsbok på tillverkarens hemsida, så det löser ju sig men det känns surt att behöva skriva ut själv om man vill ha den lättillgänglig i köket.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Oerhört proffsigt intryck vid köp av tvättmaskin här idag
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och kunnig personal! Stort sortiment så nästa gång jag behöver något igen så vänder jag mig hit igen.
  • 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra personlig hjälp!
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Leverans var utlovad till kl 08-12 och kl 10 meddelar de att varan inte kommit med. Vi förväntas ta ytterligare en dag för att möta upp och sedan skyller de på Bring iställer för att ta ansvar för sin egen tjänst, uruselt och kundtjänst som öppnar först kl 10
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jättetrevligt bemötande från kundservice då det visade sig att jag fått en del fel, dom beklagade att klockan var lite för sent för att kunna skicka samma dag men döm om mi förvåning då den rätta delen dyker upp dagen efter! Kanonföretag och jättetrevlig personal!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Fick toppen service av framförallt Emil & Filip som hjälpte oss vid ett diskmaskinsköp. Serviceminded & lösningsorienterade ,alla "problem" som uppstod på vägen (pga oss) löste de på bästa sätt! Kan varmt rekommendera!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans på utlovad tid, duktiga installatörer som visste vad de gjorde - trevliga också!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Alltid där för att hjälpa, utmärkt kontakt och snabbt svar på alla frågor
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Otroligt bra kundservice och bra priser. Vi behövde reklamera en vara som var sönder vid leverans. Vi reklamerade alldeles för sent egentligen, borde öppnat upp hela kartongen vid leverans innan vi signade dokumentet från Bring.

    Nu - flera veckor senare, är Vitvaruexperten (Christian som hjälpt oss), otroligt tillmötesgående och hjälpsamma. De skickar oss en ny vara utan kostnad och tar med sig den trasiga vid leverans av den nya.

    Jag kan varmt rekommendera Vitvaruexperten till alla. Bra priser, bra service och inget krångel någonstans!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Best ever! Bra bemötande och god service.
    /Johan i Peking
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra utbud och priser. Fick bra hjälp av kundtjänst och snabb leverans. Allt gick smidigt!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Mycket snabb leverans, bra support, bra alternativ på leverans och betalning, inga problem.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Toppenbra service både avseende kundbemötande och i att lösa eventuella problem på bästa möjliga sätt. Tack!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Bra hjälp från vitvaru experten när Bring inte gör sitt transportjobb
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning Leverans
    snabb,enkelt.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra personal!
  • 4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt bra kundservice och hjälp med produkterna. Vi besökte den fysiska butiken i Sollentuna och hade sen dialog via mail. Jättesnabb leverans och bra med olika fraktalternativ.
  • Usel
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Missnöjet består i Transportören Bring som nu sorterat försändelsen från 29/8 och i dag 3 /9 vid terminalen i Hägersten
    Har ännu inte meddelat när den kommer oss tillhanda

    Rekommenderar er att byta transportör
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och vänligt bemötande. Stort sortiment i alla prisklasser
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris. Snabb leverans.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Jag har tyvärr dålig erfarenhet av vitvaruexperten. Jag beställde en köksfläkt av dem eftersom de flaggade den som ’i lager’ till skillnad från andra. Det visade sig inte vara en korrekt uppgift. Jag fick sedan vänta flera månader innan varan äntligen kom. Pengar drogs direkt. Efter samtal med dem ansåg de inte stt de behöde ha varan själv, den kunde finnas hos leverantören. I detta fallet fanns den uppenbarligen inte där heller. Inför leverans skickades uppgiften att varan var levererad och spårningsnummer fanns inte. Fick ringa igen och sitta i lång telefonkö (trots stt ingen var före mig i kön). Nej det blir inte vitvaruexperten för mig igen och vill upplysa andra om att vara försiktig med dem.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och snabbt att beställa. Bra betalningsalternativ.
  • 6 mån sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 mån sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Acceptabel
    6 mån sedan
    Lång leveranstid, närmare två veckor. Dessutom stort spann för hemleveransen (kl 9-17), vilket gör att man får offra en hel dag för att vänta på varorna.

    Konkurrenterna brukar ha både snabbare leverans, mindre spann (typiskt tre timmar t ex 17-20) och ofta även kvällsleverans. Väljer nog en annan butik nästa gång.
  • Hej viller2.
    Om det är en beställningsvara så kan det ibland ta upp till 2 veckor för leverans, vilket inte är bra.
    Vi jobbar på att korta ned ledtiderna i alla led, men vi är tyvärr i händerna på våra leverantörer där.

    När det gäller tidsfönster för leveranser så skall vi erbjuda samma tidsintervaller som i stort sett hela marknaden gör.
    Dom flesta som säljer vår typ av produkt jobbar med Bring, vilket vi också gör. Lite beroende på var man bor skall man kunna få flera alternativ, inklusive kvällsleverans och helger.
    Mvh

    Mikael
    VD Vitvaruexperten.com

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    De höll vad de lovade, rätt produkt och inom utlovad tid. Annars väldigt skeptisk till näthandel, men så är jag heller ingen ungdom....
  • Usel
    6 mån sedan
    Har köpt dammsugare från dem via CDON.se, det visades att en av 3 filter som dammsugare har släppt vid gumi kanterna, först hotade mej vitvaruexpert på 1290 kronor i undersöknings avgift, eftersom PGA deras obefintliga kunskap kunde inte avgöra om det ingår i garanti på en splitter ny dammsugare, nu skriver jag bara för att alla ska kunna läsa och avgöra för sig själv.
    Jag kontaktade Kärcher direkt, och dem är mana om sina kunder och sitt varumärke, fick omgående ett nytt filter och ursäkt för deras leverantörer (försäljarna).
    Skrev ett mejl (ett av många) om att ärende är löst av mig, fick svar från deras kundtjänst(CDON&Vitavaruexpert) att dem vill ah hela dammsugare för dem ser inget fel med filter, och igen hot om undersöknings avgift som kostar hälften på hela dammsugare eller 2 nya filter.
    Som kund (förre detta) hos vitavruexperten kände jag mig penetrerad och straffad, i kort ALDRIG IGEN
  • Hej davorcolics
    Det här kunde vi och vår marknadsplats CDON Marketplace ha hanterat på ett mycket bättre sätt.
    Och vi beklagar din dåliga upplevelse.
    Flera av våra tillverkare, bland annat Kärcher, tillämpar det dom kallar för en undersökningsavgift. Det innebär i korthet att om dom inte hittar något fel på produkten, eller om dom anser att användaren har skadat produkten, så debiterar dom en undersökningsavgift. I det här fallet 1 290 kr. Är det fel på produkten så debiteras naturligtvis inte du som kund den avgiften, men vi är skyldiga att upplysa våra kunder om att den här undersökningsavgiften finns och att den kan komma att debiteras Er.

    Mvh

    Mikael
    VD Vitvaruexperten.com

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Tog dem 11 dagar att inse att de inte kunde leverera kylskåpet som jag köpt då de aldrig haft det på sitt lager och tillverkaren inte heller hade några på sitt lager...
  • Hej
    Det är naturligtvis oacceptabelt. Och vi får beklaga din dåliga upplevelse.
    Vi har identifierat en del brister i våra system, som nu är åtgärdade och vi skall se till att liknande fall inte händer igen.

    Mikael
    VD Vitvaruexperten.com

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Väldigt kompetent säljare på kundtjänst när jag ville ha råd inför köp av tvättmaskin. Leveransen gick smärtfritt och tvätthögen är nu helt borta.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Bra hemsida, priser och utbud av produkter. Smidig leverans anpassad efter mig som kund.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning
    fick fel torktulmare pga fel info från tillverkaren (electrolux) byte till den typ av tumlare jag trodde mig köpt utan minsta krångel och med ett leende och en ursäkt trots att tillverkaren även lurat affären med felaktig info
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Varan fanns i lager vid beställning men efter fem arbetsdagar hände inget. När man kollade på varan då så stod det "beställningsvara". Tog kontakt via e-post men fick inget svar. Försökte ta kontakt via chatt, men inget svar där heller. Till slut ringde jag in och då fick jag svar. Varan var slut och det skulle ta ytterligare 3 veckor för att få in varan. Jag makulerade beställningen. Mycket illa att man inte får besked om leveranstid utan att man behöver jaga in svar. Jag förstår att lagersaldo kan vara fel men var brister det om man inte kan meddela kund? Måste påpeka att personen jag pratade med var trevlig men det påverkade inte resultatet av det hela.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Handlat 3 ggr nu, alltid lika bra service, och snabba leveranser.
  • Usel
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag beställde en tvättmaskin och en torktumlare den 8/5. I dag är det den 24/5 och ingen har ännu kontaktat oss för leverans. Visserlige försvann torktumlaren hos underleverantören Bring, men det är inte kundens problem. Ingen har tagit personligt ansvar från säljarenhåll. Jag som kund har däremot ringt 6 - 7 samtal i jakten efter mina varor, något som kunden inte ska behöva göra.
  • Hej
    Naturligtvis skall inte du som kund behöva jaga svar gällande produkter som Bring har tappat bort på väg från oss till dig.
    Det verkar som ditt ärende inte har kommit in i vår ärendelogg, och därför kommer vi att se över våra rutiner omkring liknande fall. Oftast löser vi en "bort tappad" produkt med att omgående skicka en ny under tiden Bring spårar den som försvunnit.- Det skulle ha skett i ditt fall också.

    Mvh

    Mikael
    VD Vitvaruexperten.com