Prisjakt

DreamLighter

Medlem sen 2011-12-03
10
Bidrag
15
Hjälpsamröster
Amazon.se
Utmärkt
(500+)
D
DreamLighter
10 omdömen
Usel3 år sedan

Det är så mycket som är dåligt med Amazon: -deras hemsida är katastrof, -fullt med piratkopierade varor som får en att undra om det -ens är lagligt att handla från dom, -en månads leveranstid, -dålig produktinformation, -suspekta leverantörer, -trasiga produktförpackningar, -man kan inte ens vara säker på att man får nya varor, allt känns lite halvbegagnat nästan som om någon köpt varan före dig, -dåliga priser. Men värst av allt är detta: när man beställer något som inte uppfyller utlovad funktion eller kvalité så kan man inte vara säker på att man får hjälp. Jag köpte en OBD-kabel från Amazon som dröjde ca en månad innan jag fick hem den. När jag provade koppla den till bilen fungerade den inte, och jag tänkte att jag fått ett måndagsexemplar. Jag skriver ett trevligt meddelande och ber säljaren fixa ärendet åt mig och får följande bemötande: Säljaren: Kabeln fungerar, du måste gå till BMW-verkstad och bevisa att kabeln inte fungerar. Jag: Att bara kliva in hos BMW och säga ”hej” kostar 15 gånger mer än kabeln. Det var därför jag ville ha kabeln för att slippa dessa avgifter. Säljaren: Du får betala returfrakten och skicka kabeln till Kina om du inte tänker kolla upp den hos BMW. Jag: Även returfrakten är dyrare än din kabel. Den borde du stå för som skickat en trasig kabel. Sen slutar säljaren svara. Självklart skriver jag en dålig recension om säljaren på Amazon men nu kommer vi till det riktigt vidriga med detta företag. När min recension granskas får jag ungefär följande svar från Amazon: ”Du har inte rätt att skriva negativ kritik om våra säljare”. Med andra ord tycker jag att ni som funderar att handla hos Amazon behöver ha följande i åtanke: Är varan av obetydligt värde och ni kan köpa den med vetskap om att ni kan bli besvikna: varsågod och beställ från Amazon. Om ni däremot ska köpa något som kan gå sönder eller där ni efterfrågar kvalité - gå till en seriös butik istället och håll er långt borta från detta amerikanska sk*t-företag. Tänk också på att Amazon manipulerar sina recensioner, så jag hade läst negativa recensionerna tio gånger tyngre än de positiva.

Electrolux WD42A96160 (Vit)
Full Star 1
5
(2)
D
DreamLighter
10 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
7 år sedan

Härlig och bekväm tvättmaskin med torkfunktion! Vi köpte denna i höstas och har använt kontinuerligt sedan dess. Fördelarna är många: +tvättar rent +torkar i samma program utan paus +drar lite energi +tar mindre plats än separat tvättmaskin och torktumlare +rymmer mycket tvätt +vibrerar nästan ingenting trots 1600 rpm (använder vibrationsdämpande gummifötter köpta på Elgiganten för 249kr) +tystgående! Nackdelarna är få och rätt obetydliga: -ibland ej torrt, brukar då köra 30-45 min extra torktid -saknar lampa i trumman -pumpen låter vid tömning och torktumling Än så länge fungerar maskinen felfritt, om ovan nackdelar inte funnits skulle maskinen fått en 10:a.

Lindgrens Radio-TV
D
DreamLighter
10 omdömen
UselRedigerades 8 år sedan

Jävla skitbutik och bluffmakare! Jag har BEVIS! Köp inte härifrån, dom är riktiga bluffare och ljuger rakt upp i ansiktet på sina kunder. Dessutom väljer de att inte svara på mail när det inte passar dom! Beställde iPhone 8 till extrapris och betalade på en gång med kort, det stod att dom hade 7 i lager och efter min beställning fanns 6 st kvar. Jag får genast ett email med ”tack för din beställning”. Några timmar senare får jag ett handskrivet mail att priset inte gällde och lagret var slut. Idioterna lägger ut fejkannonser för att verka billigast på Prisjakt och håller sedan inte sitt löfte! Jag har sagt åt dom att jag vill ha det jag betalat för men de svarar inte längre på mail. Jag har till och med sparat bildbevis på allt, hojta till om ni är fler som råkat ut för deras bluff så delar jag med mig av allt bevis. Vi ska sätta skitföretaget på plats! Nu har jag varken iPhone eller pengarna. Tjuvar är vad dom är! Jag ska göra en polisanmälan om jag inte får pengarna senast fredag. Håll er borta från detta oseriösa falskt marknadsförande bolag. Dom håller inte vad dom lovar.

Teknikdelar
Utmärkt
(500+)
D
DreamLighter
10 omdömen
UtmärktRedigerades 9 år sedan

Intressant företag, första gången jag beställt från dom. Kan inte påstå att allt gått smärtfritt, men de problem som uppstått längs vägen har lösts utomordentligt bra av deras kundtjänst. Jag gillar när man blir bemött som en människa när man handlar i e-butiker. Det lyckas Teknikdelar med. + Bra kundtjänst + Snabba svar + Trevligt bemötande + Lösningsorienterade + Bra priser - Min beställning kom bort i postens händer och det dröjde ca 2 veckor innan jag fick en ny försändelse. Dock var kundtjänst alltid nära och försökte hjälpa. Kände mig aldrig övergiven. - Jag beställde iBeats-in-ear-hörlurar och fick dom levererade utan kartong. De ser nya ut och låter bra (som originalen) men utan kartong försvinner lite av kvalitetsintrycket. Allt som allt är jag mycket nöjd med Teknikdelar och kommer beställa härifrån fler gånger. Med tanke på deras billiga priser gör det mig ingenting att jag inte fick kartongen, så länge som produkten är rätt. Jag handlar hellre i en butik där man blir ordentligt bemött än hos vissa konkurrenter som inte bryr sig om kunden. Teknikdelar lyckas leverera denna service!

OBH Nordica 7118 Quick Burger
Full Star 1
3
(5)
D
DreamLighter
10 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 9 år sedan

Supergoda burgare från denna maskin. Perfekt tillagade, saftiga burgare, det går fort också. Håller med om att rengöringen är jobbig, men det är värt att stå några minuter efteråt. Gör man det innan järnet svalnat så räcker det med lite hushållspapper.

Conrad.se
Dålig
(500+)
D
DreamLighter
10 omdömen
UselRedigerades 9 år sedan

Uppdatering 161012: två dagar efter att "LEGO inte kunde levereras till Sverige" dyker produkten åter upp på deras hemsida till högre pris. Nu kan de minsann leverera!? Se historik nedan: Uppdatering 161017: De vägrar leverera produkten, denna gång pga att de satt för lågt pris enligt dem och hänvisar till sina allmänna villkor. Tydligen hade problemet inget med leverans till Sverige att göra. Jag ber dom dra åt helvete! Sämsta butiken någonsin! Beställde tre paket LEGO som de skulle ha på lager för att ge bort till småbarn i jul, lika bra att vara ute i god tid tänkte jag. Fick ett email några dagar senare att de "inte kommer kunna leverera min beställning då varan inte kan skickas till Sverige"??? Jätteskumt tyckte jag eftersom jag hittade produkten här via Prisjakt och sen gjort beställningen på deras svenska hemsida på en produkt som enligt dom själva finns i svenska lagret. Hur kan man inte skicka lite LEGO till Sverige? Det första mailet skrev bara att de kommer makulera ordern och skicka tillbaka pengarna. Då svarade jag att jag inte var nöjd och tycker att de inte gjort tillräckligt för att hitta en lösning åt mig. Fick ett nytt svar där de erbjöd 50kr tillgodo som plåster på såren. Jag blev förolämpad. Här har jag valt ut några julklappar spm jag lovat småbarnen och deras lösning är att makulera min order och strö lite småpengar. Jag hade hellre sett att de kunde erbjuda en annan likvärdig produkt och försöka rädda kunden. Jag är till och med beredd på att betala mer, men de har inte ens brytt sig om att fråga. Hade en fysik butik gjort något liknande skulle TV4 Nyheterna komma och bevaka händelsen: "Conrad har varan på lager men kunderna får inte köpa eftersom de bor på fel ställe (trots att de är inne i rätt butik), istället de drar in produkterna och skickar hem folk"... Men självklart tänker Conrad inte så! De tror de kan göra som de själva vill eftersom de gömmer sig bakom Internet. Summan av min historia: Conrad skiter i sina kunder om det inte passar för dom.

LG 55EG910V
Full Star 1
4.5
(29)
D
DreamLighter
10 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 år sedan

Fantastisk bild men har problem med inbränning! Köpte denna TV på Elgiganten för en månad sedan. Är helt förtjust i hur fin bild och hur fina färger TVn har. Kollade bland annat på filmen Gravity i 3D. Upplevelsen var fantastisk (även om filmen är sisådär). Nu till det tråkiga! Denna TV lider av inbränningsproblem. Detta gäller även storebröderna 920v och 960v. Jag har kollat runt lite på nätet, verkar som om många kritiker upptäckt detta problem också. Vissa har lyckats byta ut sina enheter och fått mindre problem, andra har bara accepterat det. Inbränningarna syns extra tydligt vid gråa och svarta enfärgade bilder, t.ex. när man öppnar appen Netflix och den börjar ladda. Än så länge ser jag inte felet när man tittar på rörliga bilder, men när jag var på Elgiganten och jämförde upptäckte jag att båda deras demoskärmar (910v och 920v) hade allvarliga problem med inbränning. Den senare hade till och med en logga som syntes permanent oavsett stillbild eller rörligt. Jag har inte bestämt mig för om jag ska behålla den eller inte. Jag tycker fortfarande att bilden är fantastisk, men jag oroar mig för att inbränningarna ska påverka livslängden på TVn. Det är inte så att man har råd att köpa ny OLED varje år. Ni som köpt får gärna vägleda mig. Undersök om era exemplar har samma problem. Inbränningarna framträder på olika sätt, men oftast som breda vertikala linjer.