1.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-08
    D
    Daniel(1 omdöme)
    Under all kritik. https://www.conrad.se/p/biolite-trae-camping-koek-pizzadome-006-6001123-rostfritt-stal-keramik-silikon-1669421 Vilseledande beskrivning. Man bjuder bara på tillbehör som kostar runt 6-700Kr hos andra återförsäljare. 69 Euro hos tillverkaren. Hur kan Conrad ha mage att skriva nedsatt från 3499Kr? säljer man annars tillbehöret som kostar 700.- för 3500.-? Fel bild i annonsen, man tror man köper hela köket. Pris kök + tillbehör om man köper hos XXL = 3498.- https://www.xxl.se/biolite-basecamp-friluftsugn-gra/p/1131968_1_style https://www.xxl.se/biolite-basecamp-pizza-stone-baksten-gra/p/1131970_1_style Om jag då hittar Conrads annons som också finns på Cdon så utgår jag SJÄLVKLART ifrån att jag köper HELA KÖKET. Med 75% rabatt! https://cdon.se/hushallsapparater/biolite-tra-camping-kok-pizzadome-006-6001123-rostfritt-stal-keramik-silikon-p47179469 Conrad lyckas alltså inte med att skriva rätt text och använda rätt bild i sin annons. Och sedan ljuger man om rabatt! Jämför den här bilden med bilderna i CDons och Conrads annons. Man undrar om Conrad medvetet har använt fel bild för att vilseleda, eller så vet man inte vad man säljer: https://eu.bioliteenergy.com/products/pizzadome Det nästa är att Conrads kundtjänst är under all kritik. Klarar inte av att svara på en reklamation/skicka rätt produkt/svara på en fråga på 4 dagar. Edit: Det är inget svar på mitt problem. Ni vet inte vad ni säljer. PizzaDome kostar 69Euro hos tillverkaren. Då kan ni inte skriva 75% rabatt 850Kr istället för 3489Kr. Har ni ens tittat på mina länkar?
    Conrad.se svarar:2019-07-08
    Hej Daniel Tack för din feedback, vi sätter pris på när kunden lämnar konstruktiv kritik. När huvudkontoret köper in nya produkter av detta slag, från den producent som vi använder oss av för denna typen av produkter, kan det ibland förekomma att priset är något högre, ibland förekommer det också att priset är något lägre. Vi sneglar alltid på vad många av våra konkurrenter säljer produkterna för och försöker sätta ett pris som speglar deras.De flesta av tillfällena lyckas vi hålla ett lite lägre pris. Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
    2019-06-29
      j
      johnssma(22 omdömen)
      Gjorde min tredje beställning från Conrad på kvällen tisdagen den 25:e. Onsdag eftermiddag lämnar min Sony UBP-X800M2 UHD-spelare Conrads lager i Wernberg i Tyskland och jag får ett spårningsnummer hos PostNord. Eftermiddagen fredagen den 28:e hämtade jag den hos mitt postombud. Klockren leverans som jag alltid upplevt från Conrad, inga problem alls.
      Conrad.se svarar:2019-07-08
      Hej Först vill jag tacka dig för att du skrev till oss här på prisjakt, beklagar att svaret dröjde så länge. Att ha återkommande kunder är förstås väldigt positivt och lika positivt att kundens paket kommer fram så snabbt, de måste ha vetat att det var din beställning som kom in, och skyndade sig att packa den. Alla kunders omdömen är välkomna, bra som dåliga.
      2019-06-28
        e
        e_90(1 omdöme)
        Helt obegripligt dålig kundservice. Gjorde en beställning som hamnade i helt fel del av landet, fick efter 1,5 vecka svar om att den inte kunde skickas rätt utan att jag skulle göra en ny beställning och få tillbaka mina pengar, fine. Efter snart tre veckor är fakturan fortfarande inte makulerad = inga pengar tillbaka och inget svar från kundservice. Man kunde ju önska att de var lika aktiva i sin egen mejlkorg som de är på att svara på kritik de får här.
        Conrad.se svarar:2019-07-08
        Hej. Beklagar först och främst att det har tagit oss tid att svara dig. Vi kan nog båda konstatera att din beställning inte har gott så smidigt tillväga. Då det har gått en tid och du fortfarande inte har fått hjälp med fakturan får jag be dig att kontakta vår kundservice så vi kan hjälpa dig. Skriv till kundservice@conrad.se Tyvärr kan jag inte hjälpa dig här eftersom jag inte har några uppgifter som jag kan söka med, lämna ditt kund och ordernummer i mejlet till kundservice. jag beklagar än en gång.
        2019-06-18
          A
          Ajdå123(1 omdöme)
          Beställde 3 produkter från conrad, leveransen lämnade lagret redan nästa dag. 4 dagar senare efter att leveransen skickats gick jag för att hämta ut paketet. Upptäcker då att paketet har blivit addreserad till någon annan och till en helt annan del av landet. Eftersom jag inte kan hämta ut paketet kontaktar jag kundsupporten som är hjälpsam och svarar snabbt på mitt mail. Jag har ändå ingen brottska att få paketet så det gör mig inget att det tar några extra dagar. Jag bes göra en ny beställning något jag inte kommer att göra innan jag fått tillbaka pengarna från den första beställningen. Har nu gått över en månad och fortfarande inga pengar tillbaka, hade lätt kunnat vänta en eller två veckor men över 1 månad att ens få pengarna tillbaka är oacceptabelt. Kommer aldrig handla där igen.
          Conrad.se svarar:2019-06-20
          Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Vänligen kontakta vår kundservice för vidare hjälp med ert ärende. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag!
          2019-06-13
            s
            shad_61(3 omdömen)
            Jag beställde en vara som hade skickats med en annan person's namn på leveransen. efter flera email fick jag kollinr och kunde hämta ut varan och betalade för den (för att slippa extra avgift för ej hämtad vara). Jag returnerade varan som det var men fick aldrig återbetald av Conrad. Ett skumt företag utan någon telnr till kundtjänst.
            Conrad.se svarar:2019-06-20
            Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Vänligen kontakta vår kundservice för vidare information gällande er återbetalning Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag!
            2019-06-11
              T
              Thompan(1 omdöme)
              Jag fick aldrig de saker jag best på Conrad,då Conrad hade använt sig av gamla sändnings-id som hörde till en annan person. Dock hann de ta tillbaka paketet innan slutleverans . Men några nya varor skickades aldrig till mej.... info om lev. har jag fått fråga efter själv och påstådda infomail från Conrad har uteblivit. Återbetalning skall jag visst få. Wish me luck! Vill jag ha varorna får jag göra en ny beställning.. :-( riktigt dåligt! Nu skulle jag göra ett nytt köp eftersom Conrad sa att man skulle göra det efter det att dom strulat till det. Den leverans jag aldrig fick skulle kosta 4.765,32sek nu skulle jag få betala 5.992,74 kr för samma saker ! Mer än 1200:- till! Är det seriöst!??!
              Conrad.se svarar:2019-06-20
              Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Vänligen kontakta vår kundservice för vidare hjälp med ert ärende. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
              2019-06-05
                l
                lyckliga(2 omdömen)
                Jag måste tyvärr hålla med föregående. Avråder alla att beställa från Conrad. Det går inte att bedriva en nätbutik om man inte kan leverera. Logistik är lite A och O inom försäljning. Om det tar mer än en vecka från bokning av leverans till att man faktiskt skickar något så blir det bara pinsamt. Ingen butik för den som vill ha sina varor inom rimlig tid.
                Conrad.se svarar:2019-06-05
                Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                2019-06-05
                  l
                  litr(19 omdömen)
                  Har nu haft två upplevelser av Conrad. Min första beställning skickades fel, men det löste sig efter ett par dagar och paketet hamnade till slut rätt. Mitt mail jag skickade svarades efter ca 1 vecka... I samma period beställde en bekant varor som också de skickades helt fel (till annan stad). Vid kontakt med Conrad tog det 1 vecka innan svar. Och blev ombedd att avvakta automatisk retur tillbaka till Conrad. Men inte kan Conrad sätta fast en ny klisterlapp på paketet och göra om och skicka rätt! Nu är varan slutsåld och det var något bara de hade. Fick svar: "Artikel ##### är dessvärre utsåld och vi har tyvärr ingen information att dessa kommer inkomma igen". Det vet jag! Min retur som är på väg tillbaka till er. Så oerhört dålig hjälp. Ett annat företag hade kunnat lösa detta, även om det nu inte skulle vara normal procedur.
                  Conrad.se svarar:2019-06-05
                  Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                  2019-05-31
                    b
                    blastfire(17 omdömen)
                    Skickar till FEL leveransställe så fick inget! svarar inte, fick själv pausa klarna fakturan! Aldrig igen!
                    Conrad.se svarar:2019-06-03
                    Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                    2019-05-29
                      d
                      dannyadu(3 omdömen)
                      TL;DR Avråder alla att beställa från Conrad: - Värdelösa på att uppdatera lagerstatus - Katastrofalt leveranssystem Totalt värdelösa. Lade min beställning den 11/5 och väntar fortfarande (29/5), trots att den förväntade leveranstiden var ca 4 dagar. Till att börja med var jag tvungen att kontakta support ganska snart då jag insåg att en av produkterna försvann från deras lager så fort jag lade beställningen. Bara detta försenade leveransen med 2-3 dagar i väntan på svar från deras kundservice. Tyvärr var det bara början. Mitt pakets resa ingav till en början lite hopp då de ganska snabbt anlände i Malmö från Tyskland. Av någon anledning skickades det kort därefter ifrån Malmö och upp till Stockholm. Efter att ha kontaktat både PostNord och Conrad verkar det som det har blivit "fel i kommunikationen med PostNord". Precis som de tidigare recensenterna har jag fått massor av notifikationer om aviseringar både via SMS och brev som aldrig kommit fram. I vilket fall som helst så lovade Conrad att paketet skulle skickas tillbaka till Malmö från Stockholm, vilket de gjorde kort därefter. Idag fick jag dessvärre en notifikation om att paketet skickats fel, tillbaka till Stockholm, en ANDRA gång. Uppdatering: Efter tre veckors väntan får paketet får gå i retur till Conrad. Får väl vara glad över att jag får tillbaka pengarna iallafall.
                      Conrad.se svarar:2019-06-03
                      Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                      2019-05-27
                        p
                        pumpitup(1 omdöme)
                        Har haft en vara under leverans i drygt en vecka och den har nu för andra gången hamnat helt fel för utlämning. Jag har påpekat att jag enligt PostNord ska ha fått 4 SMS som inget har kommit fram, trots rätt nummer i ordern. Jag har försökt kontakta Conrad flera gånger men endast fått svar en gång. Helt hopplöst att försöka få kontakt med ett företag som endast svarar på vissa mail och då några dagar senare. Har inte heller fått något kollinummer utan kan bara följa varan via CDON:s hemsida som beställningen gick igenom.
                        Conrad.se svarar:2019-06-03
                        Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                        2019-05-27
                          M
                          Mr_BB(1 omdöme)
                          Det här företagets svenska sektion är katastrof. De använder gamla kollinr, så deras paket får fel namn i postens system. Det är helt otroligt att de kan lyckas med något sådant. Sen är kundservicen under all kritik. Som någon skrivit tidigare skyller de på andra, vilket är ett otroligt barnsligt och oansvarigt sätt av personalen. Den som är ansvarig över den lilla avdelning som sitter i Sverige borde få sparken illa kvickt. Ta ansvar för er dåliga service och lös problemen istället. Mitt paket har studsat mellan post terminal och utlämningsställe nu 5 ggr. Kundservice hos Conrad gör ingenting, trots att de svarat en gång att de ska åtgärda problemet. Posten känner till problemet och har blivit nerringda av folk som har problem med det här företaget. UNDVIK!
                          Conrad.se svarar:2019-06-03
                          Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                          2019-04-09
                          Redigerades 2019-05-25
                            a
                            alias_nebbe(4 omdömen)
                            Luftslott! FyFN va uselt Conrad har blivit på senare år! Förr kunde man beställa en produkt, få hem den inom rimlig tid, och det var det liksom. Nu kan det ploppa upp en förväntad vara som man haft under bevakning, klicka köp (detta efter att nyheten om produkten funnits i lager och inom samma timme!), sen efter 1-2 veckor få meddelandet om att det är uppskjutet lev.datum, för att några veckor senare få nytt mail om att produkten är restnoterad eller senare utgått!? Heelt jvla galet! Väntade t.ex. på en stående golvfläkt, "i lager" och stod det och köptes av mig. 1-2v senare, "försenat lev.datum", 2-3v senare, "försenat lev.datum, efter ytterligare nån vecka, "restnoterad" = Jag annullerar ordern och handlar produkt någon annanstans. Denna tar dock priset, väntade t.ex på 2,5 tums hårddiskar i 3 MÅNADER på detta sett.. dök aldrig upp. Efter åtskilliga mail ifrån Mig, (att ens Kunden själv måste höra av sig ang. statusuppdatering...), fick jag annullera den ordern oxo. Se själva: http://i65.tinypic.com/fdwtn8.jpg Så här uselt blir dock inte ett företag över en natt. Många dåliga direktiv måste ha tagits och nån seglat skeppet rätt på grund! UNDVIK! Fundera 3 gånger innan ni lägger en beställning där säger jag bara! Leta på andra ställen först. Conrad kör med lockpriser och produkter som oftast ej finns, (oavsett status på hemsidan), eller blir kraftigt försenade. BLÄ! - update - I call BS! Visst... har varit i kontakt med er mängder av ggr. Det enda ni är behjälpliga med är att annullera ordrar. Det hade min 7 åriga dotter oxo fixat! Sen skylla på underleverantörer som gör fel när ni 7/10 aldrig har varan ni publicerar... Uselt. Om så är fallet, DÅ BYTER MAN LEVERANTÖR! Hur svårt skall det va? Behöver ni en kurs i företagsverksamhet eller?? Nån borde vända er upp och ner o ruska om tills den vilseledande reklamen försvinner!
                            Conrad.se svarar:2019-04-10
                            Hej Johan, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Vi arbetar kontinuerligt på att hålla vår hemsida så uppdaterad som möjligt om varornas lagerstatus, men tyvärr kan det ske fel som gör att de ändras. Detta kan exempelvis bero på fel hos leverantören som gör att varorna blir sena eller att vårt system uppdaterat statusen kort efter den blivit beställd. Om ni önskar annullera er order på grund av detta eller vill försöka hitta någon alternativ lösning, så kontakt gärna vår kundservice. Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice. Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                            2019-05-25
                              b
                              bjovel(1 omdöme)
                              Otroligt hur fel det kan bli. Att man sedan inte har någon kundtjänst man kan ringa till utan tvingas maila och vänta upp till 48 timmar på svar är ju pinsamt. Två beställningar på kort tid har de lyckats skicka till rätt adress men i fel namn så det inte går att hämta ut dem. Hur kan man driva ett företag på det viset?
                              Conrad.se svarar:2019-05-27
                              Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Vi har tillfälligt kommunikationsfel med leveransen och jobbar på att lösa problemet. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                              2019-05-24
                                a
                                alex(1 omdöme)
                                vilken jävla skitsida, min produkt för 9590 en mobil ac försenad pga ups saknade sätt att nå mig... fast dom har alla uppgifter om mig
                                Conrad.se svarar:2019-05-27
                                Hej, Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse. Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta. Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se Vi önskar er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar Conrad Elektronik
                                Sida 1