Rösta på Conrad.se i kategorin Datorer och mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2017". Är Conrad.se en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

750 000 produkter
Delbetala med Klarna
Snabb frakt

http://www.conrad.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2017-11-20)
Detaljerad information Conrad.se har fått betyget (7.61)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Jag har nu lovat mig själv att ALDRIG köpa något från Conrad igen och jag vill bara uppmana andra att tänka till en gång till innan man göra det.

    Så länge produkten verkligen finns på deras lager och den skickas på en gång så kanske de är bra men ibland så går det fel...

    Det största problemet med att handla hos dem är att det finns ingen, jag repeterar ingen som tar emot meddelande hos dem på ett seriöst sätt. Man blir behandlad som luft när man försöker komma i kontakt med dem.

    Jag kan bara varna alla att handla från detta bolag, de borde inte få finnas på nätet.
    Om man tittar närmar på andra kommentarer här på prisjakt om Conrad så finns det gott om exempel som liknar mina.

    För de som är intresserad om min historia kan ni läsa den nedan.

    - 31:e Aug, beställer en Disk som finns på lager med 5 dagar lev-tid

    - 7:e Sep mailar dem och frågar vart min beställning tagit vägen
    Får ett ärendenummer tillbaka där de säger att de återkommer.

    - 10:e Sep, fortfarande inget svar så jag skickar ett nytt meddelade om att jag vill avbeställa orden, ber dem bekräfta med ett mail.
    Får ett nytt ärendenummer tillbaka där de lovar att återkomma

    - 12:e Sep Ännu inget hört. Skickar nytt meddelande till dem där jag vill att de bekräftar min avbeställning
    Får ett tredje ärendenummer där de lovar att återkomma

    - 14:e Sep, äntligen får jag ett mail från dem....
    Nu undrar de om jag är nöjd med mitt senaste köp!
    Va.. Jag har ju inte fått något, hur ska jag kunna vara nöjd!

    - 14:e Svarar på ovan mail och talar om att jag vill ha en bekräftelse om att det är avbeställt.
    Får ett fjärde ärendenummer tillbaka där de lovar att återkomma

    - 18:e Sep nu svarar det att på ärende nummer 3, de bekräftar att ordern är annullerad

    - 12:e Okt Får ett nytt mail från dem där de beklagar att min order inte är redo att skickas men de lovar att skicka den så fort de kan

    - 12:e Okt Svarar på mailet och ber dem igen att bekräfta att ordern är annullerad
    Får ett femte ärendenummer där de lovar att återkomma

    - 17:e Okt Nu svarar de och beklagar att de haft driftstörningar i deras kundservice och att de hoppas att allt löst sig

    - 17:e Okt Nytt meddelande till dem om att jag vill få det bekräftat att order är annullerad

    - 17:e Okt Svar tillbaka om att min order inte hade blivit riktigt annullerad men att de nu skulle se till att den blev det.

    - 14:e Nov Får ett leveransbesked från dem om att min order är på väg

    - 14:e Nov Nytt meddelande till dem, denna gång lite mer negativt...

    - 16:e Nov Paketet ligger nu på mitt utlämningsställe och dessutom är de på väg att dra pengar från mitt konto

    Fortsättning följer......
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Bra komponenter och fungerar bra. Bara lite stora kartonger som det skickas i. Tycker det skall räcka med en vadderad påse.
  • Perfekt
    Beställning
    Bra utbud och priser. Snabba leveranser. Gratis frakt över 599 kr.
  • Perfekt
    Beställning
    valfrihet
  • Utmärkt
    Beställning
    Supersortiment av kvalitetsprylar, synd bara att ni använder klarna som tvingar en till autogiro om man vill betala direkt.
  • Usel
    VARNING! Välj "Visa betyg: via Prisjakt" här på Prisjakt för att se deras riktiga omdömen.

    Har ännu inte sett röken av min order som jag beställde den 17 september som skulle skickas "inom 5-6 dagar". Jag startade ett ärende hos Conrad den 27 september - inget svar ännu (11 november). Ingen som helst form av återkoppling kring restnoterad produkt eller svar på ärendet.

    Status/återkoppling ifall produkter är restnoterade är under all kritik. Har inte heller fått något svar på något av alla ärenden jag skickat in.

    Det är nu den 6 oktober och jag har inte fått svar från varken supporten eller sett någon produkt.

    UPPDATERING 11 november:

    Efter att ha reklamerat ordern via Klarna (har även försökt via Conrad, ej fått återkoppling, och som ni förstår inte heller fått någon produkt ännu) trodde jag att kaoset var över och min order blivit cancellerad. Skönt! Men - Nej nej - I förrgår fick jag en "Fakturapåminnelse" DIREKT från Conrad (även om jag handlat via Klarna?) på samma order. Hörde av mig direkt till "Supporten" men ej fått svar ännu. Inte nog med att Conrad aldrig levererat någon produkt eller går att få tag i - man har också mage att skicka en fakturapåminnelse för en order som aldrig blivit levererad som dessutom är köpt genom Klarna - Detta är ju helt sjukt?
    1 månad sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    snabb hantering, mycket fina leveransalternativ! allt är toppen så vitt jag kan se nu!!
  • Usel
    Posten tycks ha tappat bort min vara, men uppger att deras avtalsmotpart (Conrad) måste göra reklamationen. Vad gör man när Conrads usla kundtjänst saknar telefon och ej bemödar sig att svara per mail trots flera veckor av påtryckningar?
    12 dagar sedan
  • Usel
    Varning Varning! Totalt oseriöst företag.

    Jag köpte en vara som är felaktig och försöker få tag i dem och vill reklamera varan. Jag har under 6 veckor och skickat mail och får automatgenererade svar där skriver att de har så mycket att göra och lovar återkomma efter 48h. Efter 3 veckor återkom de och bad om ursäkt samt bad mig specificera mitt problem igen. Svaret hamnade i samma snurra med automatgenererade svar. Fotfarande har inget hänt.
    12 dagar sedan
  • Usel
    VARNING för detta företag. 2 av 2 beställningar för mig har inte dykt upp.

    Uppdatering 171108:
    Väntat ~11 veckor på en sak som skulle ta 8 veckor. Väntar fortfarande...

    Uppdatering 170924:
    Nu skulle jag fått mina saker, men icke. Känns som jag kommer bli blåst på pengarna...
    Har jag inte fått mina saker ytterligare en vecka efter utlovad leverans får jag polisanmäla antar jag.
    ---

    Bra websida och bra utbud. MEN...

    Jag beställde 6 produkter och kollade att de fanns i lager. Som mest 6-8 dagars väntetid på ett par produkter.
    1-2 dagar efter beställningen får jag mail att det är 8v(!) väntetid på flera av sakerna!
    I mailet står även att jag kan höra av mig för detaljer vilket jag gör, för att kanske byta de produkter med lång väntetid. Nu har det gått 12 arbetsdagar utan svar. INTE bra.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Usel
    Vill lämna tillbaka en vara. Följer instruktionerna som följde med för att få lämna tillbaka.
    Inget svar. Det har nu gått 1 och en halv månad. Tre påminnelser via mail och formulär på webbsida.
    13 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Billigt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra formulerad beskrivning lätt
    att beställa
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Stort produktutbud, fri frakt
  • Perfekt
    Billigast, snabba leveranser och mycket bra emballerat.
    18 dagar sedan
  • Dålig
    2 veckor utan paket eller information, inget svar på ticketen. Nån sorts jävla limbo. Nej nej nej. Som tur är, så har jag inte betalat eller fått nån faktura (än).

    Uppdatering:
    5 veckor efter beställningen har de svarat, bett om ursäkt för att de haft svårigheter och lovat snar leverans. Inget hänsyn taget till mitt försök till avbeställning. Jag hade förväntat mig detta och eftersom det inte var så himla bråttom, beslutade jag att vänta. Fakturan från klarna kom på fulla beloppet, inget rabatt eller avdrag för förseningen. Idag har jag äntligen plockat upp paketet. 6 veckor efter beställningen.

    Det ser ut som de inte är onda, bra dåliga på vad de gör.
    1 månad sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    snabbt och effektivt
  • Usel
    Det där med att ha en usel kundtjänst är inte särskilt nutida. Det är i princip det enda man har att konkurrera med nuförtiden då sortiment och prisnivå är i ganska jämn nivå med konkurrenterna. De flesta uppdaterade företagen har snabb service, många kontaktalternativ som ex. chat, telefon, mail, mailformulär, m.m.

    Näe, detta får lägsta möjliga betyg av mig. En väl fungerande kundtjänst är a och o idag när det inte finns ngt annat att konkurrera med och detta var ungefär så så dåligt det kan bli!

    Detta har hänt:
    Märkte i samma sekund som jag tryckte iväg ordern att det var fel variant av produkten. Letade efter kontaktinfo till kundtjänst för att annullera min order, men det finns ingen kundtjänst via telefon, inget telefonnummer eller annat sätt att kontakta Conrad än via e-mail.
    Den enda informationen som finns att tillstå är att man ska skicka ett e-mail och att de svarar inom 48 tim, nu eventuellt ännu längre då det är "hög belastning" (hur de nu vet det redan i förväg).

    Skickade som instruerat ett mail i ärendet, fick ett ärendenummer men ingen återkoppling alls, och ungefär ett dygn senare fick jag meddelande om att min order har lämnat lagret.

    Detta är än mer störande då det inte är en dyr produkt = ingen gratis frakt (fraktkostnaden är dessutom rätt hög jämfört med konkurrenterna) och om jag kommer behöva betala för att sända produkten åter, eller rentav behålla en produkt jag inte behöver för att inte förlora mer pengar bara för att Conrads kundtjänst är så otroligt långsam och oflexibel.
    19 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    smidigt och enkelt
  • Perfekt
    Beställde en DAB radio. Den kom med snabb leverans och bra packat. Bra pris.
    Jag brukar handla här och har hittills bara positiva erfarenheter.
    (Har dock inte behövt returnera eller haft med kundservice att göra än.)
    19 dagar sedan
  • Usel
    Värsta affär sida
    20 dagar sedan
  • Usel
    Jag beställde en vara via "agenten" CDON den 19/10, där Conrad.se var den butik som sålde produkten. Varan sattes till behandlas inne CDON, vilket är helt ok, men då det var väldigt lång leveranstid valde jag att efter 12 dagar (30/10) ångra köpet via supporten hos CDON och fick svar att CDON skulle kontakta Conrad.se.

    2017-10-31, 18:42, skapade jag ett supportärende hos Conrad.se där jag hänvisade till mailet till CDON och bad Conrad.se att annullera ordern själva.

    Lite senare samma kväll får jag en statusändring på ärendet på CDON där den istället är satt som postad, med ett ogiltigt postnord försändelse-ID. Detta skulle kunna vara helt troligt eftersom lagret hos Conrad.se är i Tyskland, men till saken hör att Conrad.se själva har skrivit följande på sin kundtjänstsida:
    "OBS!
    På grund av helgdagar i Tyskland, kommer inga varor att skickas från vårt lager under den 30 oktober och den 1 november."

    Slump, nja det tror jag knappast på i detta fallet. Speciellt då varan absolut inte kunde ha skickats från deras lager den 31/10 då de har helgdagar.

    Rent ut sagt oseriöst!
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Stort urval, bra priser, bra leverans- och betalningsalternativ.
  • Perfekt
    Beställning
    Pga. krångel med deras ordar kom varan aldrig fram. Upptäckte även att pengar aldrig drogs efter jag hade pratat med kundsupporten så det fanns egentligen inget att vara missnöjd över. Dessutom fick jag en rabattkod pga. krånglet som egentligen inte hade drabbat mig särskilt hårt. Fantastisk support och relativt snabbt svar trots överbelastning hos supporten. Kommer definitivt handla här igen! Bra jobbat Conrad! Fortsätt så! :)
  • Usel
    Beställning
    Allting är bra på Conrad.
    Men att behöva betala till-via Klarna är ju helt fruktansvärt.
    När jag kunde gjort det direkt till Conrad och hade då sluppit fiffel o båg företaget Klarna som en mellanhand för transaktionen.
    Eller att ni hade haft något annat alternativ på betalningen!
  • Perfekt
    Beställning
    Har många alternativ för allt...
  • Usel
    Varning till alla !
    Deras kundtjänst sämre än usel
    Ingen information överhuvudtaget på beställda grejor som inte levereras på utsatt tid
    Jag kommer aldrig beställa något där igen
    Man kan inte ens ringa kundtjänst
    Och inte svarar dom heller på mail man skickar,bara autosvar
    22 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Beställning
    Jag är väldigt missnöjd med klarna som ni använder.
  • Utmärkt
    Beställning
    Snabb och enkelt.
  • Perfekt
    Beställning
    Har snabbkassa. Fraktfritt över 600. Inga problem vid beställning.
  • Mycket bra
    Beställning
    lätt att hitta i siten
  • Usel
    ***VARNING***: Använd "Visa Betyg: Via Prisjakt" för att få SANNA bilden om denna Butik...

    Jag har gått emot mina principer och beställd hos Conrad igen. Och nu sitter jag 3 veckor senare utan paket och utan svar från deras kundtjänst igen. Kan inte skylla på någon annan an mig själv. När jag tittar på dagens 7.79 i genomsnittlig kundomdömena här kan man kanske tycker att det är "bara jag" som har otur. MEN: sortera bort alla omdöme som kommer 'via butiken'. Då blir genomsnittet för Conrad 3.85, inte 7.79... Omdöme via butiken ligger på 9 av 10...
    Ja, beställa man från en butik som har 3.85 i VERKLIGA omdöme får man skylla sig själv...

    Nu klagar jag lika mycket på Prisjakt som på Conrad - de är uppenbart att 'Astroturfing' (betald, påhittade, positiv kundomdöme) förekommer nu på Prisjakt, och att vi kan inte lita på Prisjakt som oberoende och på konsumentens sida.

    Uppdatering - ska förstätter uppdatera då och då, mest för att lyfta denna kommentar till toppen, med tanke på Conrads uppenbara försök att sudda bort negativ kritik.
    Jag har fortfarande inte sett mina varor - nu har det gått 14 dagar. Alla beställde varor fortfarande står som "På lager - Leverans inom 5 till 6 dagar" på deras hemsidan.
    Fortfarande ingen svar från Kundtjanst efter 4 dagar.

    Uppdatering 2: 14 dagar efter beställningen får jag en Email där Conrad vill att jag ska göra produktrecension på de varorna som jag inte har sett än...8 timmar senare får jag besked att varorna har lämnat lagret i Tyskland. Fortfarande ingen svar från kundtjänst.

    Uppdatering 3: Idag har Klarna tagit betalt, 18 dagar efter beställning, och 4 dagar efter jag fick informationen om att varorna har lämnat Tyskland. Men spårningen ger bara "PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal.". De kommer säkert mot slutet av veckan. Något svar eller ursäkt från Conrad Kundtjänst förväntar jag mig inte...

    Uppdatering 4: Postnord i alla fall levererar! 19 timmar från att paketet ankommer till Sverige har jag det i händerna. Det tog 20 Dagar från beställning till leverans - jag har fått saker från Kina snabbare...

    Som slutsats - Conrad lovar att allt är 'på lager' med 5-6 dagar leverans, men detta är en myt. Från erfarenhet är att de är en 'dropshipping'(direktleverans) företag, som själv beställer det du vill ha från deras leverantörer, för att därefter vänta tills allting kommer in, och sedan skickar allt i ett last med alla andra beställningar till Malmö för vidare leverans till Sverige.

    Längre leveranstider kunde kanske accepteras, om Conrad inte
    1) medvetet vilseleder kunder om leveranstider
    2) ignorerar kunder som klagar
    3) försöker sanera bort negativ kritik på Prisjakt, Trustpilot och andra sajter med uppenbara fejkade recensioner..
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 månad sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Smidig hemsida som är anpassad för mobil vid enkel användning
  • Usel
    Fick felleverans för två veckor sedan.
    Mailade direkt om detta men inget svar än.
    Beställde 3 komponenter för 21kr, de levererade fel varor......3 ytmonterade komponenter för 597kr!
    Handla inte hos Conrad!
    1 månad sedan
  • Utmärkt
    Snabb frakt, snabbare att hämta på Elfa. Lite otydlig hemsida (mest för det finns så mycket produkter). Extremt bra paketerat, två kablar kom i en gigantisk kartong. Bra priser på produkter och frakt.
    1 månad sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Lätthanterlig hemsida, bra priser och är nöjd med min köpupplevelse.
  • Mycket bra
    Detta är inte fejk det jag skriver nu. Jag va väldigt orolig att paketet inte skulle komma, eller att det skulle va trasigt men det tog 4 arbetsdagar för det att komma och jag är faktiskt väldigt nöjd, det va inte trasigt (dock så har jag inte använt kaffebryggarn, men jag tror inte den va trasig för det såg jag för den va frigolit om den) och visst dom svarar inte på mejl och det är väldigt frustrerande. Men jag hämtade ut mitt paket idag, beställde det i fredags den 2017-10-13 och det kom idag den 2017-10-18. Så jag kan inget annat än att ge bra betyg, men ger inte fullt betyg för att dom svarade inte om de frågor jag hade om kaffebryggarn.
    1 månad sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Man vet vad man får för pengarna, bra med alternativ för betalning & frakt, relativt lätt att hitta vad man söker. Snabb leverans och bekräftelse på gjorda köp.
  • Usel
    Kundsservice finns inte i detta företag , suttit med en trasig klockradio i 3 veckor och inte ett svar vad jag ska göra . Måste nog prata med ARN om det ska bli nån ändring
    1 månad sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    mycket välfungerande beställningsprocess
    olika leveransalternativ att välja
    olika betalningsalternativ att välja
  • Dålig
    Kundsupporten är obefintlig. Det finns inget telefonnummer och ingen e-post. I deras supportcenter får man inget svar. Har gått 8 dagar utan svar, vilket inte är acceptabelt.

    Annars var det snabb leverans och bra webbsida. Men tyvärr den obefintlig kundsupport.
    1 månad sedan
  • Mycket bra
    Snabb leverans, fick de jag beställt och bra packat!
    1 månad sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    snabb leverans samt ända fram till dörren
  • Usel
    Beställning
    2 månader utan svar från kundtjänst, ingen återkoppling på order status.
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelheten, hemleverans till dörren med fri frakt samt betalningsalternativen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris, fraktfritt för min vara, enkel betalning via Klarna. Verkar också som att det blir snabb leverans via UPS direkt till min dörr.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och behändigt att beställa när man reda har handlat tidigare. Bra sortiment på de varor jag eftersökte.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Dåligt sortiment.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt och enkelt
  • Usel
    Beställde ett par hörselkåpor som skickades iväg innan jag hann avbeställa (nu pratar vi minuter). Fick inte tag i supporten på flera dagar.

    Men sedan ordnade dem så jag kunde låta produkten ligga kvar på Postnord och låta produkten återsändas utan någon extra avgift.

    Tacksamt! Bra hanterat!

    Men till min besvikelse så makulerades aldrig fakturan. Som Klarana skickade till inkasso. Conrad.se var till noll hjälp. Kubdtjänst svarade (om dom ens svarade) efter några dagar utan åtgärd. Utan dom skyllde på sin distributör som vae överbelastad och kunde inte åtgärdas.

    Jag följde instruktioner. Såg aldrig ens produkten. Returärendet pågår ännu. Snart 2 månader för en simpel retur...
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 månad sedan )