Prisjakt
Annons
  • Conrad.se

    (500+)

  • se
2.7OK
11 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
J
Johnny
3 omdömen
Usel19 dagar sedan

Att handla går bra men UPS som fraktalternativ är kass. I stället för att leverera till dörren kör chauffören till utlämningsstället, enklare för honom men inte för kunden. Drabbad mer än en gång, byt fraktare !

A
Agne
1 omdöme
Braen månad sedan

Första gången sakerna kom när dom skulle

D
David G
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Handla ej från detta företag. Dom kommer ej att uppfylla sin leveransdatum och ej heller svara på dina mail. Varning!

E
EyesX
396 omdömen
UselRedigerades 3 månader sedan

Undvik! Absolut inte ett seriöst företag. Beställde en takfläkt med hemleverans (stort paket). Betalade som tur var med faktura. Det första som händer är att UPS vägrar leverera pga att Conrad markerat något på försändelsen som gör att den istället lämnas på andra sidan stan eller på annan ort. Använder då för första gången Conrads ärendesystem för att få hjälp med leveransen. När jag väl får produkten efter att ha eskalerat ärendet själv hos UPS så är takfläkten skadad på flera ställen, paketet tycks vara öppnat och förpackningar inuti lådan har även dom öppnats, dessutom är frigoliten inuti trasig på bärande platser (trots en yttre kartong till produktförpackningen). Jag vill naturligtvis returnera den trasiga varan och kontaktar återigen Conrads kundtjänst. Snart 3 veckor efter att det första ärendet skapades så har ingen som helst återkoppling skett från Conrad. Man har även gömt undan inläggsdelen på sin FB-sida då den var överfull med liknande ärenden. Jag har pratat med två andra som haft samma problem och som försökt att returnera varan på egen bekostnad, men istället fått tillbaka sin retur. Företaget har blivit anmält hos Klarna som nu har startat en utredning. En anmälning har även gjorts hos Trygg E-handel. Sammanfattningsvis så kan kanske Conrad vara en butik som fungerar (enligt vad medelomdömet nog baseras på) om man beställer något och allt är frid och fröjd med produkten. Men så snart du behöver någon slags input från kundtjänst så kommer helvetet att börja. Att inte få någon återkoppling på nästan tre veckor är inte acceptabelt. Uppdatering: SE UPP! Man har från och med onsdagen den 17 maj helt stängt sitt ärendesystem och flyttar hela tiden fram när det ska öppnas igen (snart en vecka). Dom sköter all sin kundtjänst via detta system, mailar du så kopplas det på samma system. Det finns alltså ingen öppen kontaktväg till företaget just nu. Något står definitivt inte rätt till hos Conrad. Handla på egen risk!

W
Wiper1
16 omdömen
OK4 månader sedan

51 st i lager vid beställning. Efter beställning och betalning via Klarna (jag vill inte ha med det företaget att göra) så fanns ingen i lager! Leverans v.27... Helt plötsligt meddelar UPS för leverans 2 dagar senare kl. 14-18. Kollar vid kl. 17 att leverans kommer innan dagen slut, alltså kl.00. Vid 23 hade de inte kommit ännu. Då skulle de enligt leveranssidan komma efter helgen kl.14-18. Eftersom semestern var slut fick de leverera till verandan vilket fungerade. Så om mycket besvär för mig kom leveransen men inte i rätt tid på något sätt. Var god och uppdatera era system och ge mig möjlighet att använda andra för mig smidigare leverantörer av gods.

B
Utmärkt7 månader sedan

Jag köpte ett litet bärbart elverk 2024-03-24 till mycket bra pris. Jag blev mycket glad över den snabba leveransen, som kom ända fram till min dörr. Speciellt glad blev jag över att kom på Skärtorsdag. Fraktkostnad = 9kr! Jag kommer garranterat att köpa fler produkter hos Conrad.se

L
OK7 månader sedan

Hej! Conrad hade lätt fått 5 i betyg om det inte varit för deras val av fraktfirma, UPS. UPS är totalt odugliga och sannolikt den sämsta fraktfirma som finns. Först säger de att levransen är på väg och att den ska komma "innan dagens slut". Innan dagen är slut är det enda som kommit ett meddelande från UPS att leveransen är försenad. 1 vecka senare hör de av sig och lämnar ner mina grejer utan kommentar. Vad har de pysslat med under den här veckan? Jag påstår inte att vare sig Postnord, Schenker eller DHL skulle vara utan mörka fläckar men i det här sammanhanget så framstår UPS att vara i en helt egen liga. Helbruna som de är.......

R
Remco
10 omdömen
OK9 månader sedan

Beställningen blev försenad men fick bra updates på det. Det är däremot rentav löjligt att skicka en 10kg skruvstycke i en klen pappkartong. Embalaget var helt förstört vid ankomst. Hur blir det när jag beställer en 40kg pelarborr ?

Z
Zalixandra
1 omdöme
Utmärkt10 månader sedan

Snabba att leverera. Jag saknade en beställd komponent i en leverans. (Emballaget var skadat) Kundservice fixade en ersättningsleverans omgående och jag fick ett väldigt bra bemötande. Jag kan verkligen rekommendera butiken.

D
David Eriksson
3 omdömen
Uselett år sedan

Uruselt. Kopierar mitt omdöme från trustpilot: Katastrof. Beställde en produkt i ett paket som även skulle innehålla några tillbehör. Efter lång väntan fick jag bara själva grundprodukten. Påtalade att leveransen inte var komplett och föreslog att jag skulle få tillbaka pengarna för tillbehöret som jag inte fick. Det gick inte utan istället måste jag skriva ut fraktsedel, åka hem till någon med en skrivare, paketera, posta, vänta på pengar samt köpa en ny från komplett som verkar ha produkten på lager. Första (tror jag) och sista köpet (vet jag).

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaAmerican ExpressVisaMasterCardDiners Club
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Conrad Elektronik Norden AB

Organisationsnr: 556678-4624