Prisjakt

DOB

Medlem sen 2010-02-03
6
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Dia Copy
Utmärkt
(95)
D
DOB
6 omdömen
Usel3 månader sedan

TL;DR: Inget intresse av att ge support, ignorerar beskrivningar/bilder på felanmälningar, vill inte ersätta defekta produkter. Generellt sett en väldigt otrevlig attityd mot kund. Jag köpte en Samsung-kompatibel lasertonerkassett av märket "Premium". Det visade sig vara en fyra år gammal återfylld Samsung-kassett med märket övertejpad. Efter några testsidor började det komma streck på pappret och det visade sig att kassetten läckte toner som ett såll! Toner hamnade på kassetterna under och i skrivaren. Jag ringde deras "support" och fick prata med en kille som hette Alexander. Han var inte det minsta intresserad av att prata om problemet. Han hävdade att han inte hade kunskap om annat än att rekommendera produkter till kunder. Istället ville han att jag skulle skicka in en reklamation via mail så att en "kollega" kunde svara. Så jag skickade ett mail med bilder på flera kubikcentimeter toner som kommit ut från toneruppsamlaren och frågade om de kunde ersätta den. "Kollegan" som svarade på mailet visade sig vara Alexander själv. Av någon oförklarlig anledning ville han att jag skulle skicka en utskrift på tonernivåerna. Jag orkade inte bråka så jag gjorde det bara. Utifrån den rapporten drog han slutsatsen att allt var i sin ordning och att inga åtgärder behövdes ‍🤦‍♀️ När jag frågade om han verkligen menade att mängden toner som läckte ut var normalt hävdade han att det berodde på transporten och att det skulle sluta läcka när jag satte in kassetten i skrivaren. Eftersom vi inte kom någonstans via mail så ringde jag upp honom igen. Jag tänkte att det skulle vara lättare och snabbare att förklara muntligt. Han vägrade att prata om det på telefon. Som en papegoja upprepade han bara "reklamationer görs via mail". Han bad mig dock skicka en kopia på papprena med tonerstreck och fläckar. Det gjorde jag och avslutade samtalet med att säga att om de inte löste detta så skulle vi behöva gå vidare. Alltså till Konsumentverket. Två minuter senare svarade han via mail att de skulle återbetala mig. Jag antar att han visste att en ersättningskassett skulle fungera lika dåligt...

Apotea
Utmärkt
(500+)
D
DOB
6 omdömen
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Bra utbud, enkelt att beställa med många betalnings- och fraktalternativ.

Bythjul
OK
(500+)
D
DOB
6 omdömen
DåligRedigerades 7 år sedan

Dåliga på att erkänna sina egna misstag. Det försvann ett däck på vägen till mig, och de godkände leverans av ett dubbdäck trots att de övriga var dubbfria. Påstod att det var mitt fel att jag fick en påminnelseavgift på fakturan, trots att jag registrerade retur dagar innan utgångsdatum. Oflexibla i att rucka på sina rutiner. De vägrade skicka ett nytt däck trots försening och felleverans, innan det gått en vecka från att de själva rapporterat däcket saknat - trots att DHL själva rapporterade det saknat flera dagar tidigare.

Bythjul
OK
(500+)
D
DOB
6 omdömen
UtmärktRedigerades 7 år sedan

Smidigt beställningsförfarande. Tydligt vilka tillägg man kunde göra och vad som ingick.

Electrolux EDBS2300
Full Star 1
3
(3)
D
DOB
6 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 år sedan

Har haft två som båda blivit stopp i. I den första kom det helt enkelt inte ut någon ånga efter några månader. Vi fick en ny och den har fått samma problem fast värre, det kommer ut ånga ur botten istället. Vi har även haft problem med någon sorts avlagringar i den, det ligger kvar som ett saltlager på tyget när man strukit. När den fungerade som förväntat i början så var den väl ok. Men vi kunde inte stryka lakan vikta två gånger (4 lager tyg) som säljaren i affären påstod sig kunna med sin (inte samma apparat). Dubbelt funkade ok.

Alcon Air Optix Night & Day Aqua (6-pack)
Full Star 1
3.3
(8)
439 kr
D
DOB
6 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 14 år sedan

Min optiker fick mig att testa den här istället för den vanliga Air Optix Nigt & Day men det blev katastrof. Mina ögon blev jättetorra av den här linsen. Förmodligen därför jag inte kunde använda ögonskugga längre, när det kom minsta lilla i ögat så sköljdes det inte bort. Det slutade med "skavsår" och jag fick gå utan linser istället. Jag gav det ett halvår men nu har jag gått tillbaka till den vanliga varianten i stället och allt är bra igen.