Prisjakt
Annons
Dia Copy
  • God Service + Support
  • Snabba leveranser
  • Butik Stockholm
4.3Utmärkt
11 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
o
ollebrandt
6 omdömen
OKen dag sedan

En för mig viktig funktion - anmälan som kund - fungerar inte - det händer ingenting när man trycker på enter eller klickar på länken "Registrera" . Tyvärr får det mig att tycka att de som e-handelsföretag degraderar sig en smula.

D
DOB
6 omdömen
Usel2 månader sedan

TL;DR: Inget intresse av att ge support, ignorerar beskrivningar/bilder på felanmälningar, vill inte ersätta defekta produkter. Generellt sett en väldigt otrevlig attityd mot kund. Jag köpte en Samsung-kompatibel lasertonerkassett av märket "Premium". Det visade sig vara en fyra år gammal återfylld Samsung-kassett med märket övertejpad. Efter några testsidor började det komma streck på pappret och det visade sig att kassetten läckte toner som ett såll! Toner hamnade på kassetterna under och i skrivaren. Jag ringde deras "support" och fick prata med en kille som hette Alexander. Han var inte det minsta intresserad av att prata om problemet. Han hävdade att han inte hade kunskap om annat än att rekommendera produkter till kunder. Istället ville han att jag skulle skicka in en reklamation via mail så att en "kollega" kunde svara. Så jag skickade ett mail med bilder på flera kubikcentimeter toner som kommit ut från toneruppsamlaren och frågade om de kunde ersätta den. "Kollegan" som svarade på mailet visade sig vara Alexander själv. Av någon oförklarlig anledning ville han att jag skulle skicka en utskrift på tonernivåerna. Jag orkade inte bråka så jag gjorde det bara. Utifrån den rapporten drog han slutsatsen att allt var i sin ordning och att inga åtgärder behövdes ‍🤦‍♀️ När jag frågade om han verkligen menade att mängden toner som läckte ut var normalt hävdade han att det berodde på transporten och att det skulle sluta läcka när jag satte in kassetten i skrivaren. Eftersom vi inte kom någonstans via mail så ringde jag upp honom igen. Jag tänkte att det skulle vara lättare och snabbare att förklara muntligt. Han vägrade att prata om det på telefon. Som en papegoja upprepade han bara "reklamationer görs via mail". Han bad mig dock skicka en kopia på papprena med tonerstreck och fläckar. Det gjorde jag och avslutade samtalet med att säga att om de inte löste detta så skulle vi behöva gå vidare. Alltså till Konsumentverket. Två minuter senare svarade han via mail att de skulle återbetala mig. Jag antar att han visste att en ersättningskassett skulle fungera lika dåligt...

Dia Copy svarar:2024-03-25
Hej! Tack för ditt mail! All reklamationsärende behöver ske via mail. Detta för att vi behöver ha underlag för att felsöka och se vad problemet kan vara. Vi har mottagit er underlag och återbetalat er för den defekta tonerkassetten. Vi ber om ursäkt att du fått en defekt tonerkassett. Önskar dig en fortsatt fin dag! // Alexander
A
Andreas
3 omdömen
Utmärkt3 månader sedan

Underbart personligt kundbemötande! Tog sig tid att personlig svara mig på mejl söndag kväll!

H
Utmärkt4 månader sedan

Bra beställningsrutin - snabb leverans

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 7 månader sedan

Otroligt fint service. Jag hade massa trassel med min skrivare, och fick verkligen inte ordning på det. Efter 10 minuters hjälp av Dia Copy fungerar allt igen. Jag kommer aldrig köpa toner av någon annan!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 8 månader sedan

bra priser och snabb leverans.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 8 månader sedan

Snabbt betalning för alla.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 8 månader sedan

Bra bemötande om något krånglar och snabb leverans!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 9 månader sedan

Jag fick ett problem med en produkt jag köpt. Men jag fick omedelbar respons, trots att det var helg, när jag skrev och klagade. Och när det visade sig att jag inte kunde använda produkten fick jag pengarna tillbaka utan krångel. Jag är mycket nöjd med tillmötesgåendet. Utmärkt service.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 10 månader sedan

Mycket bra bläck till bra priser samt snabb och bra support! Janne R

Om butiken

Dia Copy

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SveaWebPayVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.diacopy.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Dia Copy Stockholm Handelsbolag

Organisationsnr: 969764-4863

Information hos allabolag.se