Kategorier
Prisjakt

ESTS123

Medlem sen 2008-12-15
7
Bidrag
8
Hjälpsamröster
Logitech Bluetooth Audio Adapter
3.5
(9)
310 kr
2 år sedan*
För mig som bara använder den mot en dator, på ett ställe så fungerar den kanon. Idiotsäkrad, bara en knapp så är man igång (även om jag inte ens behövde trycka på knappen för att få upp den i listan och koppla upp). Vill man slippa koppa in / ut sladd i dator för att få ut audio så är detta en eminent smidig lösning. Ljudkvalitet då? Det första jag märkte var att det blev väldigt mycket högre vid samma volym på dator / förstärkare. Tidigare använde jag en förvisso ganska lång, men kvalitativ minitele -> RCA-kabel, men jag trodde inte att det skulle vara så stor skillnad i volym. Tycker även att ljudet har blivit något mer basigt, var tvungen att ställa ned lite. All in all, köp den om du vill ha en enkel och sömlös lösning för att dela datorns ljud till förstärkaren. Väl värt sitt pris!
*Redigerades 2 år sedan
Mister Spex
Bra
(500+)
Usel
2 år sedan
Otydliga rabatter och fuskreor. Deras s.k. rabatter, mellandagsreor, etc är båg. Normalpriset för mitt regelbundna inköp är ca 800:-. Med deras finfina mellandagsrea är det nu ca 900:-. Har sett att de använder liknande metoder flera gånger tidigare. Dessutom ger de rabatter som ser ut att gälla hela sortimentet, men som i det finstilta bara gäller deras egna varor. Varför i det finstilta? Varför inte bara bara tydlig och uppriktigt med vad som är vad. Detta är det sämsta sättet att göra affärer på på internet, smygigt och fult med fejkreor och rabatter. Sunk.
Litenleker.se
Bra
(27)
Usel
3 år sedan*
Genomgående dålig köpupplevelse. # Uppdelat i flera olika leveranser med vitt skilda leveransdatum. # Usel kommunikation om vem som faktiskt är ursprungsavsändare (dvs var / i vilken webshop ordern är lagd). # Urusla returvillkor. # Dryg och snorkig kundservice. Helt enkelt det mindre bra (för kunden) konceptet dropship, här på display i sin absolut sämsta form. Kommer inte köpa härifrån igen, och avråder andra att göra det!
*Redigerades 3 år sedan
Parfumdreams
Dålig
(38)
Usel
3 år sedan*
La en order den 20e dec med betalning via PayPal. Fick samtidigt bekräftelse på ordern via mail. Jag hör ingenting av Parfumdreams och den 9e jan kontaktar jag dom för att höra vad som hänt med min order. Parfumdreams säger att ordern inte är betald. De har dock inte meddelat mig om att det skulle vara något problem med ordern-, och jag har inte heller fått något meddelande från PayPal (som man alltid får om det är något som strular) om att betalning inte kunnat ske från deras sida. Gott om täckning har funnits på kontot, så felet ligger inte där heller. Den enda slutsatsen är att problemet ligger hos Parfumdreams (troligt i kopplingen mot PayPal), men de har inte ens orkat bemöda sig om att meddela mig som kund om att ordern inte skickats. När jag ringde upp för att fråga vad som skett är allt sååååååå svårt och jobbigt för dom. De kan inte bara säga som en bra kundtjänst skulle gjort att "Oj, vi ber om ursäkt, jag ska genast kolla vad som hänt och återkommer till dig så fort jag bara kan, förhoppningsvis redan under eftermiddagen idag" eller något liknande, utan det var ett enda ojande, och jämrande om att de inte kunde göra något, om att de inte visste om leverantören hade produkter inne, att de inte visste när de skulle kunna svara mig, att det kunde dra ut på tiden... etc, etc... De gjorde precis allt det som en professionell kundservice inte skulle gjort. Kortfattat kan man säga att detta företag inte sköter sig bra, vare sig i sin primära uppgift, att sälja produkter, eller i sin sekundära uppgift, att ta hand om kunder då det blir fel. Avråder med kraft till köp härifrån! Hittar ni samma produkt någon annanstans, köp den där, eller räkna med att få dras med problem och inkompetens.
*Redigerades 3 år sedan
Made4men.se
Bra
(23)
Usel
3 år sedan*
Lockpriser men sällan produkten i lager.
*Redigerades 3 år sedan
Zalando
OK
(290)
Usel
3 år sedan*
Den så kallade "kundtjänsten" kan inte svara på några av de enklaste frågorna kring beställning / faktura / kreditupplysning och hänvisar envist till de allmänna villkoren, detta även trots att man förklarat att de svar man söker inte finns i de allmänna villkoren. Dessutom är de fruktansvärt otrevliga, dryga och provocerande t.ex. skrattar åt ens frågor, hotar de med att koppla bort en när man ifrågasätter att man inte får några som helst svar, etc, etc. Det känns som att kundtjänsten njuter av att driva med kunderna. Några av de underliga förfaranden som fick mig att kontakta kundtjänst från början: 1. Zalando gör tydligen en kreditupplysning bara man är inloggad och stoppar produkter i varukorgen. Dvs om du är inne och "fönstershoppar" och lägger ett gäng produkter i varukorgen för att bestämma dig senare, så tar Zalando en kreditupplysning på dig. Eftersom detta sker INNAN man lägger sin order, istället för vid orderläggning som hos andra företag kan man ju tycka att de bör informera tydligt om detta. 2. Fakturaalternativet är ej valbart vid köp för småbelopp på ca 1000kr trots kreditupplysning som visar goda inkomster, inga betalningsanmärkningar, inga skulder samt redan beviljade men ej nyttjade krediter på 100K-tals kr hos andra banker/kreditinstitut, etc. Dessutom kan de inte på något vis motivera sina beslut, man får bara gilla läget helt enkelt. Företagets representanter agerar ytterst oseriöst. Zalando.se skulle nog ha god nytta av att anlita en mystery-shopper som rannsakar bemötandet i kundtjänsten. Kan du undvika Zalando.se skall du göra det i möjligaste mån. I mitt fall gick det tyvärr inte då den produkt jag ville ha inte fanns i min storlek någon annanstans.
*Redigerades 3 år sedan
KitchenTime
Utmärkt
(500+)
Dålig
4 år sedan*
Beställde ett plättjärn. Snabb leverans, men usel paketering. Järnet var bara nedslängt i en kartong, helt utan övrigt emballage. Kartongen var dessutom lite för liten, så när jag mottog försändelsen var kartongen givetvis trasig och plättjärnets handtag stack ut ur kartongen, med repor och slitage som följd. Oproffsigt!
*Redigerades 4 år sedan