3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2018-12-19
H
Väldigt bra service! Beställde en barnvagn från Bebetto via litenleker. Efter en hel del strul med leveransen från tillverkaren så blev vagnen väldigt försenad. Litenleker såg dock till att ständigt uppdatera mig med status i ärendet. När vagnen till slut kom så kompenserade de oss både ur egen ficka och såg även till att Bebetto gjorde det samma (även om Bebettos "ersättning" bestod ganska värdelösa reklamprodukter). På grund av allt strul såg man även till att avsluta försäljningen av Bebettos produkter. Efter några månader gick chassit på vagnen sönder. Jag kontaktade Litenleker med bilder på skadan som direkt konstaterade att det va ett garantiärende. Dem kontaktade i sin tur Bebetto för att skicka ett nytt. Än en gång försökte Bebetto strula till det genom att jag skulle skicka vagnen för reparation (Bebetto tillverkas i Polen) men eftersom Litenleker förstod att vi va i stort behov av att vagnen fixades så fort som möjligt så stod dem på sig och såg till att dem skickade ett helt nytt chassi. Även om min köpupplevelse har varit något strulig så väger deras service upp allt!
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-01-17
Redigerades 2018-01-18
J
Fingerlings Fingerapa Beställde en st "Fingerlings" apa. Missade informationen att det var en kopia i all hast, det är helt och hållet mitt fel. Dock är det fult av dem att använda namnet Fingerlings. Visst är det lagligt ännu då de inte har fått igenom Trademark på det. Men det är fult. Oavsett vad så gick apan sönder efter ca 30minuter. Helt död. Mätte upp batterier och testade att byta, men den var bortom räddning. Hörde av mig och de skulle skicka en ny. Denna har inte ännu dykt upp och det är nu snart 3 veckor sedan. Att tillägga är att jag beställde en ytterligare apa under innan jag fick den första. Denna gick också sönder men först efter någon dag(om jag minns rätt). Idag är det 16 dagar sedan jag senast hörde av dom. Glad jag betalade med faktura så jag kunde ta detta via Klarna. Dessutom upplever jag att de tar bort negativa omdömen om deras produkter från deras sida. Har lagt två stycken omdömen där men ingen av dem har publicerats. Seriöst? Tveksamt skulle jag säga. Plus att de använder bilder där ägaren är WowWee Fingerlings, samma bild som Lekia använder på sin sida. Bildstöld skulle man kunna påstå. Edit: De mailade idag och har skickat ut nya produkter till mig. Det var något som hade gått fel med ordern som skulle ha skickats till leverantören så de trodde att allt var som det skulle då jag inte hade hört av mig till dem. De svarar normalt snabbt och bra utan problem så då allt har löst sig höjer jag betyget från tidigare 1.
2018-01-10
Genomgående dålig köpupplevelse. # Uppdelat i flera olika leveranser med vitt skilda leveransdatum. # Usel kommunikation om vem som faktiskt är ursprungsavsändare (dvs var / i vilken webshop ordern är lagd). # Urusla returvillkor. # Dryg och snorkig kundservice. Helt enkelt det mindre bra (för kunden) konceptet dropship, här på display i sin absolut sämsta form. Kommer inte köpa härifrån igen, och avråder andra att göra det!
2017-05-04
Redigerades 2017-05-05
C
Fick ett transportskadat kolli från dessa skojare. Jacket var så litet att det var omöjligt att upptäcka speciellt med alla andra icke genomgående jack därav gjordes ingen anmälan på plats. Så nu tycker litenleker att jag själv ska stå för frakten. Jag gissar det beror på att deras expeditör inte kommer stå för denna och vinstmarginalerna inter räcker för att göra kunder nöjda. Det var lite av en gamble att köra på detta företag då Manis-h Ask som vi köpte i princip enbart fanns via denna aktör. Håll er borta från litenleker eller kategoriskt anmäl leveransen som fraktskadad så ni har ryggen fri vid eventuella faktiska fraktskador. svar till butik: Tråkigt ni ser det som ett hot istället för en chans till att göra rätt för er. Jag var tydlig med att skadan inte gick att se innan uppackning, den stora fliken som är uppriven på bilden ni pratar om var var flush med ytan på kartongen, den lossna först vid uppackning och då blev det tydligt som på bilden. Åter igen, ska man köpa produkter av er måste man kategoriskt rapportera fraktskada till chauffören för att vara på säkra sidan när man väl packar upp varorna, tycker ni själva det låter som en hållbar affärsmodell?
2016-07-06
e
Snabb leverans, inte bara av den här butiken men även av Stompa distributören. De såg till att sängen kom fram innan midsommar. Topp betyg.
2016-06-13
l
Fick en transportskadad vara beställd från Litenleker dumpad utanför ytterdörren. Litenleker vägrar boka upphämtning för ersättning av felfri vara. Jag packar, på Litenlekers inrådan/krav, upp varan, vars emballage är illa åtgånget och konstaterar att varan är sned och skrapad. Litenleker hävdar ,efter jag skickat bilder på varan, att deras leverantör inte godkänner felet och jag skall då inte få en felfri produkt. Det Litenleker erbjuder är ett en prisreduktion, alternativt att jag skall förstöra varan. Varan är inte så kass att den inte går att använda, men det minsta jag begär är en felfri vara. Att ta ett barns leksak och förstöra den är inget alternativ, så jag tog en delåterbetalning istället. De är väldigt tids- och energiödande att föra kommunikation med. Det jag ångrar mest är beställningen från butiken. Kommer ej att handla mer saker därifrån.
Litenleker.se svarar:2016-06-15
Hej, Vi ser lite olika på hur kommunikationen skötts. Vi är jätteledsna för att fraktbolaget inte skötte sig och levererade en vara som inte var till ditt nöje. För att se felet bad vi dig öppna produkten. Produkten var skev enligt dig vilket vi litade på, dock gick detta inte alls att fånga på bild så när vi visade upp bilderna som du tog så kunde vi inte få någon hjälp från fraktbolaget eller från tillverkaren då produkten såg hel ut. Vi gick återigen på din linje trots att bilderna inte kunde visa något fel. Vi frågade om du kunde tänka dig prisavdrag på produkten vilket du inte kunde tänka dig. Att skicka skadade produkter fram och tillbaka finns ingen anledning då vi hade fått kasta den här hos oss sen ändå. Så vi bad dig att kasta produkten och vi skulle då sätta tillbaka 100% av priset till dig så att du kunde gå in och köpa den någon annanstans istället. Orsaken till att produkten skall kastas är att tillverkaren inte vill att en fraktskadad produkt skall säljas på en andrahandsmarknad och att något kan hända om den är så skev som det sades. En ren säkerhetsåtgärd. Lyckligtvis fungerade produkten efter vidare samtal och vi kunde komma överens om en prisavdrag. Att ärendet drog ut på tiden var för att mitt i vårt mailande så fick inte vi något svar på en månad. Vi var sedan de som tog kontakten igen och frågade om allt var löst och att produkten fungerade bra. Vilket den inte gjorde fick vi till svar och vi fortsatte då reklamationen tills ärendet var utrett. Det är alltid jättetråkigt när något är skadat i frakt eller under tillverkning. Utifrån varje fall så görs olika bedömningar på de bilder vi får in för att så snabbt som möjligt lösa problemet. Oftast är det löst på ett par dagar då förslagen vi kommer med känns ok för kund, men i detta fallet så tog det längre tid och det är jättetråkigt. Vi hoppas att produkten fungerat bra och att den har skött sitt syfte till barnen efter omständigheterna:)
2016-05-23
Redigerades 2016-05-28
Jättebra och trevlig kommunikation, snabb leverans av jättefin cykel! Rekommenderas varmt!
2016-05-07
Redigerades 2016-05-12
Tack för jättesnabb behandling och fint genomförande rakt av,
2016-05-01
E
Vi beställde en gunga och vid leverans så hade kartongen gått sönder och några delar hade ramlat ut, vi fick nya utan något krångel, vilket alltid i mina ögon är guld värt! I övrigt fina produkter och fina priser, de blir fler inköp hos litenleker!
2016-02-18
Redigerades 2016-02-28
Sophie på www.litenleker.se hade utmärkt kundtjänst och gjorde verkligen allt jag önskade för att hjälpa mig. Hon gjorde det där lilla extra som betydde mycket :) Jag ställde en dem jobbiga frågor och hon fixade svar snabbt och lätt och gjorde det med glädje :) jag är tacksam för hennes hjälp! All eloge !
2015-12-17
snabbt och enkelt. ++++för snabb leverans
2015-10-15
Redigerades 2015-12-15
skrev att det skulle vara skala 1:12 men butiken tolkade på eget sätt så det blev fel och jag får stå för kostnaden för det
2015-06-26
v
Perfekt butik. Kundtjänsten ringde upp mig någon minut efter ordern var lagd för att berätta att lekköket jag köpt skickas från tyskland. Fick köket på 3 dagar! Kanon! Super nöjd
2015-05-22
Redigerades 2015-06-01
Helnöjd och snabb frakt kanon
2014-12-18
Redigerades 2015-01-03
minus endast pga betalningssystemet
Sida 1