Lågt pris, men ännu viktigare i coronatider är leveransalternativen. Power presenterade, på ett mycket tydligt sätt, ett antal olika leveransalternativ som jag kunde välja mellan. Jag valde hemleverans utan extra kostnad. Det var helt avgörande för att jag valde att handla hos Power.
Riktigt bra arbetskompis. Har gjort ett trädäck och två trappor. Exakta snitt och bra kapacitet. Men nu efter ett år har både den röda lasern och det vita arbetsljuset lagt av. Först slocknade arbetsljuset, senare även lasern. Idag felsökning. Det visade sig att båda (!) strömbrytarna blivit defekta. Med lite "technical knock" på själva strömbrytarna kan jag dock få ljusen att funka. Egendomligt! Trots denna defekt blir det nio stjärnor för jag är så nöjd med maskinen i övrigt.
Köpte hem både Philips BT6000 (899:-) och Sony SRS X33 (1390:-) för att jämföra. Avsikten var att välja en av dem för att spela Spotify och radio från iPad, men kanske också använda högtalaren för att förbättra tv-ljudet. Funktionsmässigt är de två likvärdiga. Enkla att ansluta via Bluetooth. Utseendemässigt och handhavandemässigt föredrar jag Sony, den känns väldigt solid och fin, men Philips är OK. Så startar jag upp Philips och tycker den låter bra. Lite senare startar jag Sony och tycker den låter ännu bättre. En mycket större ljudupplevelse. Sony har mycket fylligare ljud, mycket bättre bas. Wow, vilket ljud i denna lilla grej! Imponerad. Bestämmer mig för Sony och packar ner Philips i kartongen för att lämna den tillbaka. Efter ett tag blir jag mindre nöjd med Sony. Basen är helt enkelt FÖR bra. Det vibrerar i kroppen och rummet. Uppskattas kanske av somliga, men inte av mig. Jag lyssnar mest på visor, klassisk musik och talad radio. Diskanten går fram dåligt i det fylliga basljudet. Svårt uppfatta tal och röster i ljudbilden. Teveljudet blir visserligen mycket fylligare med Sony, men jag måste anstränga mig för att uppfatta röster i talat språk. Jag ändrar mig! Jag packar upp Philips igen. Det får bli Philips, trots att ljudet är lite tunnare och trots att jag tycker Sony är läckrare. Det blir 8 stjärnor till båda, men Philips är mitt val och Sony SRS-X33 går tillbaka till affären.
Köpte hem både Philips BT6000 (899:-) och Sony SRS X33 (1390:-) för att jämföra. Avsikten var att välja en av dem för att spela Spotify och radio från iPad, men kanske också använda högtalaren för att förbättra tv-ljudet. Funktionsmässigt är de två likvärdiga. Enkla att ansluta via Bluetooth. Utseendemässigt och handhavandemässigt föredrar jag Sony, den känns väldigt solid och fin, men Philips är OK. Så startar jag upp Philips och tycker den låter bra. Lite senare startar jag Sony och tycker den låter ännu bättre. En mycket större ljudupplevelse. Sony har mycket fylligare ljud, mycket bättre bas. Wow, vilket ljud i denna lilla grej! Imponerad. Bestämmer mig för Sony och packar ner Philips i kartongen för att lämna den tillbaka. Efter ett tag blir jag mindre nöjd med Sony. Basen är helt enkelt FÖR bra. Det vibrerar i kroppen och rummet. Uppskattas kanske av somliga, men inte av mig. Jag lyssnar mest på visor, klassisk musik och talad radio. Diskanten går fram dåligt i det fylliga basljudet. Svårt uppfatta tal och röster i ljudbilden. Teveljudet blir visserligen mycket fylligare med Sony, men jag måste anstränga mig för att uppfatta röster i talat språk. Jag ändrar mig! Jag packar upp Philips igen. Det får bli Philips, trots att ljudet är lite tunnare och trots att jag tycker Sony är läckrare. Det blir 8 stjärnor till båda, men Philips BT6000 är mitt val.
Uppgraderade från en iPad2 till iPad Air 2 pga prestandaproblem hos den gamla. PROS: Jättebra prestanda! Allt går så mycket fortare och problemfritt nu. Mycket bättre kamera. 4G isf 3G. CONS: Mycket sämre ljud i högtalarna, blir lite varm (inget problem, men den gamla var alltid sval o skön att hålla i). På köpet fick jag mindre dimensioner, mindre vikt, retinaskärm och fingeravtryckskännare, men inget av detta imponerar egentligen på mig.
Har handlat 1 gång. Varan jag köpte kom snabbt och enkelt. Bra. Sen mejlade jag en fråga om en annan vara. Fick svar inom några timmar.
Jag handlar bara med företag som har besöksadress och telefon tydligt angivet. Som t.ex. Net2World. Ovh det funkade klockrent. Beställde tisdag kväll. Aviserad på torsdag em att,varan fanns att hämta. Och bra email-info däremellan. Kändes tryggt. --- Min andra affär hos Net2World gav samma erfarenhet: Klockrent! Jag höjer till en tia.
Placerade en beställning kl. 00:10 natten till fredag. Klockan 00:20 fick jag en orderbekräftelse + en ångerblankett. Klockan 8:28(!) fredag morgon kom leveransbesked. Och på måndag kl 11 fick jag ett SMS att min nya GPS fanns att hämta på ICA. Kan det bli bättre?