Prisjakt
  • Net2World

    (500+)

  • se
1.8Dålig
1 omdöme
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
L
Usel3 månader sedan

Har låga priser att locka med och sedan skickar dem inte varorna då "dem är slut i lager". Kan inte heller återbetala då det saknas i deras system. Väntar fortfarande på svar. Har anmält till ARN!

Net2World svarar:2023-12-13
Hej, När en produkt är slut och inte går att leverera mer så återbetalas ordern. Vänligen återkom till oss med mer information om ditt ordernummer så vi kan undersöka det närmare.
Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Köpte en Edimax RE11 för 548kr med frakt, där de andra butikerna låg över tusenlappen. Beställde på en röd torsdag, väntade tills måndag då dom packade, hämtade paketet tisdag morgon från DHL-utlämningsplats.

Gästanvändare
Dålig2 år sedan

Beställde ett moderkort (till bra pris) och som fanns i fjärrlager vid beställning och direkt efter beställning var det "slut i fjärrlager". Ringde in och frågade efter status 5 dagar efter beställning (3 vardagar) och får veta att det finns kvar hos leverantören men inte har skickats ännu, personen jag talade med skulle prata min sin "kollega" och återkomma om en timme med mer info. Nu idag hade ingen återkommit och jag ringer igen, får samma svar att de ska kolla med sin "kollega" och återkomma. Denna gång återkommer de snabbt och säger att det inte finns längre tydligen. Så dålig koll på sina lagersaldon, dålig intern kommunikation till sina "kollegor" samt håller inte sina löften gällande återkoppling. Det var första och sista gången jag beställer något här.

A
Anonym
3 omdömen
OKRedigerades 2 år sedan

Annonserade varor i lager som inte fanns i lager, det fick man veta långt efter beställning och betalning. De har även Klarna loggan på sidan för betalning men vid kassan går det ej att välja. Fick dock tillbaka pengarna utan problem.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Inga problem, jag handlade, betalade och fick varan utan problem. Lite mindre flashig köpupplevelse än de stora sidorna men det kan ju kvitta. Har inte behövt reklamera något så jag kan inte kommentera supporten.

b
bookl
30 omdömen
UselRedigerades 3 år sedan

Unfortunately the mobile version of the website did not show that the product had been used. Neither did the invoice nor the order confirmation email. The product was not in a good condition and definitively not worth what the store was asking for it. The store commented that it did not check the used products before sending them out. Moreover, it was a bit cumbersome to get the money back but eventually everything was sorted out.

Net2World svarar:2021-08-31
Hej Bookl, Vi beklagar att informationen om att produkten var en fyndvara inte syntes på mobilversionen också men nu har vi ändrat så den syns där. Produkten var nedsatt till halva priset och som regel så har du alltid ångerrätt inom 14 dagar vilket du fick lov att utnyttja. Pengarna fick du tillbaka när vi fick produkten tillbaka till lagret. MVH Net2World
Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Jag har handlat här i fler år än jag kommer ihåg, Måste ha börjat handla här på 90-talet nån gång. Var där senast nu idag juni 2021. Jag har alltid fått ett trevligt bemötande och har aldrig haft nån anledning att klaga på nåt under alla dessa år! Kenneth J

D
Disco_Rogge
11 omdömen
Utmärkt3 år sedan

+fick vad jag beställt +det tog inte långt tid

d
digholm
9 omdömen
Utmärkt4 år sedan

Sjyst kundservice, medgörliga och vänliga.

Gästanvändare
Dålig5 år sedan

Mitt paket levererades till fel ombud. Net2worlds sida lät mig inte välja ombud från en lista, något som varenda sida jag beställt från tidigare gjort. De valde ett ombud som innebar cirka 9 extra mil för mig. Kontaktade de om detta, och det kunde lösa sig mot en kostnad på 250:-. Fick även till svar att de kunde ha löst det om jag meddelade de INNAN paketet gick iväg, vilket är omöjligt då detta är information som blev tillgänglig först när jag hade kollinumret och paketet hade gått iväg. De höll DHL ansvariga och att de litat på deras system. Efter några låååånga samtal till DHL (som jag fick lösa, Net2world bemödade sig inte att kontakta de) fick jag tillslut mitt paket till korrekt ombud efter över en veckas försening. Två stjärnor får dock Net2World pga bra priser och relativt snabba mailsvar, men kundservicen gör verkligen inget för att lösa problemet, trots att det är deras system som är undermåligt. Att inte ens få välja ombud 2019 är under all kritik, framförallt när de inte vill hjälpa till trots att jag som kund inte gjort något fel.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Net2World AB

Organisationsnr: 556717-8016