2.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-01
    J
    Jonas(2 omdömen)
    Mitt paket levererades till fel ombud. Net2worlds sida lät mig inte välja ombud från en lista, något som varenda sida jag beställt från tidigare gjort. De valde ett ombud som innebar cirka 9 extra mil för mig. Kontaktade de om detta, och det kunde lösa sig mot en kostnad på 250:-. Fick även till svar att de kunde ha löst det om jag meddelade de INNAN paketet gick iväg, vilket är omöjligt då detta är information som blev tillgänglig först när jag hade kollinumret och paketet hade gått iväg. De höll DHL ansvariga och att de litat på deras system. Efter några låååånga samtal till DHL (som jag fick lösa, Net2world bemödade sig inte att kontakta de) fick jag tillslut mitt paket till korrekt ombud efter över en veckas försening. Två stjärnor får dock Net2World pga bra priser och relativt snabba mailsvar, men kundservicen gör verkligen inget för att lösa problemet, trots att det är deras system som är undermåligt. Att inte ens få välja ombud 2019 är under all kritik, framförallt när de inte vill hjälpa till trots att jag som kund inte gjort något fel.
    2019-04-20
      N
      Nikila_officiall(10 omdömen)
      Köpte fel produkt men det var enkelt att returnera hos dem i Malmö
      2018-12-05
        Väldigt bra service när det gäller att få saker sålda. Däremot när det gäller reklamation på produkter så är det en helt annan femma och därav det låga betyget. Köpte dyra produkter varav ett 2080ti kort som kostade nästan 14000 kr vid tillfället. Jag köpte ett premiumgrafikkort med en coilwhine som lät väldigt illa i min för övrigt knäpptysta dator. Företaget ansåg att coilwhinen inte var ett reklamationsärende så jag tog tag i återköprätten då jag hörde av mig till företaget inom 14 dagar. Fick därefter ett lite dyrare grafikkort två veckor senare (jag fick självklart lägga in mellanskillnaden samt RETURFRAKT för det första kortet). Det nya grafikkortet var jag nöjd med men dock så gick grafikkortet sönder och jag fick reklamera det här kortet. Vid kontakt med företaget så kom vi överens med ett billigare kort och då erbjöd jag mig att strunta i mellanskillnaden ev om jag kunde få kortet skickat till mig snabbt. Enligt support så skulle jag få kortet om 4 dagar och då sa jag att jag kan hämta kortet istället (dvs jag betalar för att hämta kortet). Dagen efter ringer supporten och säger att kortet har kommit och frågar mig om jag ska hämta det eller att de skickar det. Någon mellanskillnad får jag aldrig tillbaka och därefter påstår de att de beställde kortet från leverantör med expressfrakt för 499kr och att jag ev erbjöd mig att strunta i mellanskillnaden (dock finns det inga skriftlig fakta på det här eller någon överenskommelse) Åtminstone har jag ett kort som fungerar nu. En annan faktor som sätter det här betyget är att det här företaget är oftast billigast på nätet när det gäller datorprodukter så länge de inte finns i lager. Så fort produkten kommer in så höjer de priset ganska rejält och ibland förekommer det även dubbla artiklar i deras system då de missar att ta bort det. Detta gick att se då jag följde sidan ofta för att se om de skulle få in ett nytt 2080 ti kort till mig under reklamationstiden. Kan även nämna att det har ibland tagit företag över 2 veckor att svara på mail
        2018-12-01
          snabbaste jag varit med om! och mkt information genom hela processen bra produkt till bra pris
          2018-11-29
            Fast delivery.
            2018-11-23
              s
              skuttner(2 omdömen)
              Beställde 3st Samsung C43J890 på Black Friday. Blev uppringd senare på dagen där de sa att de inte hade skärmarna på lager, så min beställning var makulerad. Totalt värdelöst.
              Net2World svarar:2018-11-24
              Hej, Vi beklagar att skärmarna hade tagit slut när du lade din beställning. Precis som du nämner så tog dessa slut under Black Friday ruschen. När en produkt tar slut och det inte går att få tag i fler så brukar vi gå ut med information om det. Vi har varit tydliga med vår reservation för slutförsäljning. Vi har dessutom gjort vad vi kan för att försöka få tag i fler men de var tyvärr helt slut hos våra leverantörer också och vi gick ut med information till dig om hur det såg ut. Vi förstår din frustration att du inte fått några skärmar men hoppas samtidigt att ditt omdöme blir mer rättvis då vi inte gjort något fel från vår sida. Du får gärna kontakta oss om något känns oklart. MVH Net2World
              Sorterat efter datum
              Gamla omdömen

              Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

              2018-07-27
                Högt betyg för god kundservice därför att jag fick hem fel vara men kunde behålla den felaktiga produkten som var en sli brygga och fick dessutom en ny (crossfire brygga) vilket kan tas fel på för en sli men jag fick min andra produkt som är ett nätaggregat. Allt gick bra till slut. Bra betyg för en bra butik
                2018-06-05
                  y
                  ymer234(10 omdömen)
                  Helt ok standardbutik, Svea som kreditgivare, inte paypal, lite synd. Konstigt som drar ned betyg är att man ska ange kortnummer innan man kommer vidare till kortbetalning där man får skriva kortnummer igen.
                  2018-04-25
                    Kunde inte vara mer nöjd! Hanterar ärenden perfekt och hjälper till hela tiden! Skulle ge 11 av 10 om jag kunde
                    2018-02-15
                    Redigerades 2018-02-20
                      M
                      Macz Imus(4 omdömen)
                      uppdatering: allting är löst och fakturan är struken. uppdatering: blev kontaktad av dom och dom ska stå för alla kostnader, återkommer med högre betyg när jag fått bekräftelse ifrån svea. svindyrt om man ångrar köp och ska returnera. för det första ska man stå för frakten för returen själv och man ska enligt dom skicka som företagspaket så det levereras direkt till dom, men efter mycket om och men fick jag skicks som vanligt postpaket vilket vart billigare. för det andra så ska man betala fraktavgiften 29kr efter returen godkänts, vilket ledde till mer bekymmer då jag tog mitt köp på delbetalning/konto så jag får lov betala uppläggningsavgift, amortering, aviavgift också totalt 153kr. så kommer betalt runt 230kr för att jag ångrade ett köp, på en produkt som var oöppnad som kostade 499kr, hade jag vetat dessa kostnader hade jag behållt produkten och sålt. aldrig varit med om något liknande på nån butik. absolut sista gången jag handlar där iallafall.
                      Net2World svarar:2018-02-21
                      Tack för ditt omdöme! Avgiften beror på att du hade valt Svea avbetalning och eftersom frakten var kvar så blev avbetalningsavgifterna också kvar på räkningen. Vi förstår att det blir dyrt när frakten bara är 29kr och därför har vi bett Svea ta bort den. Ha en fortsatt bra dag :)
                      2017-12-08
                        S
                        Staffanstorps Cykelaffär(1 omdöme)
                        Tack för otroligt bra service! En nätverkskabel gick sönder och vi behövde en ny snabbt och extra lång av bra kvalité. Beställde en av net2world på eftermiddagen och på morgonen dagen efter fick vi den levererad till oss. Tack vi kommer återkomma !
                        Net2World svarar:2017-12-08
                        Tack för ert fina omdöme! Vi önskar er God Jul & Gott Nytt År!
                        2017-11-13
                        Redigerades 2017-11-14
                          Bra services.
                          Net2World svarar:2017-12-08
                          Tack och välkommen åter!
                          2017-09-13
                            A
                            Awo(3 omdömen)
                            Köpte en hårddisk. Fungerade fint. Den fanns inte på lager men de hade fått hem den efter bara en dag. Har handlat förr på Net2world och det fungerar alltid väldigt bra. Och en fördel är att de tar reparationer också. Så man kan känna sig trygg med sin produkt.
                            Net2World svarar:2017-09-13
                            Tack för förtroendet! :)
                            2017-09-01
                              Beställde en dator på söndag. fick den på Tisdag. mycket snabba och tillmötesgående.
                              Net2World svarar:2017-09-12
                              Tack för ditt fina omdöme!
                              2017-08-31
                              Redigerades 2017-09-01
                                f
                                ftangstrom(1 omdöme)
                                Ville köpa en Asus Chromebook C302 från Net2World. La den i varukorgen och tryckte på Köp. Gick 4 dagar utan att något hände. Ringde dit och de sa att något blivit fel med priset och att det var därför den inte skickats. Fick ringa tillbaka dagen efter igen, nu sa de att jag inte får köpa den. Priset hade blivit fel och de kommer inte skicka datorn. Istället för att göra kunden nöjd så vägrade de hålla avtalet som gjordes när man trycker på köp. Dessutom ingen information om detta förrens man själv ringde in flera gånger. En större butik hade tagit smällen och skickat varan direkt och inte hållt på och strula. Nu fick jag ingen dator och kommer aldrig handla där igen. Fick tillslut tag på en bra kille på kundtjänst som ringde upp mig personligen och erbjöd att köpa den med rabatterat pris dock inte nära det jag köpte den för så blev ingen köp. Detta var väl ett special fall så går säkert bra att handla andra produkter.
                                Net2World svarar:2017-09-12
                                Hej, Vi hanterar tusentals produkter dagligen. Någon gång kan det bli fel. Det har hänt tidigare och det hände nu och kommer säkert att hända framöver. När vi upptäcker fel som i detta fall där det är mycket stor skillnad i pris brukar vi omgående gå ut och meddela de berörda kunderna. Tyvärr så har det tydligen blivit dubbel otur den här gången att det samtidigt inträffat ett fel i vårt mailsystem på hemsidan att mailen inte kommit fram till mottagaren. Vi beklagar självklart detta. Du har blivit erbjuden att köpa produkten till självkostnadspris och erbjudandet står kvar. Vi är glada och tacksamma för din förståelse till slut! MVH Net2World
                                Sida 1