Prisjakt

Veckans

Medlem sen 2008-11-12
90
Bidrag
44
Hjälpsamröster
ComputerSalg
Utmärkt
(500+)
V
Veckans
90 omdömen
UselRedigerades 4 månader sedan

Jag blev utlovad leverans idag men har inte fått någonting. Enligt Budbee så har de inte ens fått paketet från ComputerSalg trots att de hävdar att de har skickat det för 4 dagar sedan... Fick ett mail från ComputerSalg där de skriver att de räknar med att jag har fått produkten nu och vill att jag ska lämna ett omdöme. Tråkigt nog blir det ett dåligt betyg.

Samsung Galaxy S21 5G SM-G991B Dual SIM 8GB RAM 128GB
Full Star 1
3.4
(43)
4 983 kr
V
Veckans
90 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
4 månader sedan

Fick denna som jobbtelefon för ca. 2,5 år sedan och är riktigt nöjd. Kommer nog fortsätta köpa Samsung då man vet att man får en bra telefon. Positivt: *Perfekt format och storlek enligt mig *Bra screen to body ratio *Utmärkt skärm med bra färger och ljusstyrka samt fantastiskt flyt *Bästa batteritiden av alla smartphones jag haft, klarar sig 3-4 dagar mellan laddningarna (används dock endast i jobbet) *Bra fingeravtrycksläsare, relativt snabb och precis *Bra kamera *Sval telefon, både vid laddning och användning. Även trådlös laddning! *Android 14 och smart, snabbt och konfigurerbart UI Negativt: *Samsung bloatware, jag tror att Samsung är bland de värsta när det kommer till detta. Det går ju att inaktivera och dölja allt skräp men varför ska man behöva göra det. *Exynos chippet, att EU får en sämre modell än övriga världen är snudd på bedrägeri

Google Pixel 7a 5G 8GB RAM 128GB
Full Star 1
3.7
(13)
4 252 kr
V
Veckans
90 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 månader sedan

Den sämsta telefonen jag ägt och den enda som jag lämnat tillbaka efter köp. Kommer nog aldrig köpa en Pixel igen. Negativt: *Man kan inte ta bort/dölja/flytta Google widgeten *Man kan inte ta bort/dölja/flytta "at a glance" widgeten *Man kan inte ändra ordningen på navigationsknapparna *Det finns ingen "double-tap to lock" funktion *Det finns ingen kombinerad klocka/väder widget *Telefonen känns tjock och klumpig samt har extrema bezels *Telefonen blir väldigt varm vid trådlös laddning, mycket varmare än t.ex. Samsung *Telefonen laddar extremt långsamt vid trådlös laddning *Skärmen verkar sämre än motsvarande enheter i prisklassen *Fingeravtrycksupplåsning fungerar kanske vid 1/10 försök. Aldrig haft problem med detta på någon annan telefon Positivt: *Telefonen känns solid och välbyggd *Animationer etc. känns väl optimerade *Mindre bloatware än på t.ex. Samsung

Sony WH-1000XM4 Wireless Over-ear Headset
Full Star 1
3.6
(67)
2 790 kr
V
Veckans
90 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
2 år sedan

De går inte att ladda medans man använder dem, ett stort minus i mitt användningsområde. De skapar dessutom en "hands-free" enhet i Windows vilket ger problem i vissa spel, denna går att inaktivera men borde inte vara ett problem. Annars så låter de ganska bra och har väldigt bra noise cancelling. De sitter även ganska bekvämt på huvudet för min del, enda problemet där är väl att öronen blir ganska varma efter ett tag som med de flesta ANC lurar. Över lag så får man betala ganska mycket för vad man får, skulle nog ha valt ett annat par lurar idag.

Tele2 webbutik
V
Veckans
90 omdömen
UselRedigerades 2 år sedan

Sveriges sämsta kundtjänst oavsett bransch. Ett riktigt skojarföretag som skickar produkter som man ej beställt, hotar sedan med fakturor trots att de redan skickat ångerbekräftelse. Tog kontakt och returnerade en vara som de(!) hade skickat av misstag, detta bemöts med hot och mycket otrevliga mail trots att man försöker vara trevlig och hjälpsam. Extremt långa kötider till deras kundtjänst ca. 1timme(!) samt okunnig och extremt otrevlig personal. Aldrig Tele2 igen!

Huawei WiFi AX3 QC WS7200-20
Full Star 1
3.6
(5)
1 220 kr
V
Veckans
90 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
3 år sedan

Bästa routern under 1500kr? Maxar ut min 250Mbit lina oavsett var i lägenheten jag befinner mig med telefonen, detta trots 2 betongväggar emellan. Fantastiskt bra och överskådligt UI med hittills enklaste bandbreddsbegränsningen per enhet jag sett. Att identifiera anslutna enheter är även det tydligare än på någon annan router jag testat. Prestandan trådat är såklart utmärkt. Har aldrig startat om, tappat anslutning eller liknande under de 4-5 månader jag har haft den nu.

Philips Fidelio X2HR Over-ear
Full Star 1
4.2
(26)
990 kr
V
Veckans
90 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Lite skrikigt och hårt ljud. Sång låter väldigt ansträngt, saknar upplösning i mellanregistret. Går annars väldigt djupt i basen med fin detalj där. Just basen är bland det bättre jag har hört på ett par öppna lurar. Hörlurarna som de jämfördes mot är ett par Pioneer SE-A1000. Gällande passform så är de förmodligen de obekvämaste lurarna jag någonsin testat. Skyhög "clamping force" gör att de känns som om huvudet sitter i ett skruvstäd. Huvudbandet är alldeles för tajt vilket drar lurarna uppåt. Låter dock inte passformen påverka mitt betyg då det är högst personligt. 2/5 i ljudkvalitet. Betalade 1290kr för dem. Min rekommendation är istället Beyerdynamic DT 990.

Gigabyte B550 Aorus Elite
Full Star 1
3.5
(2)
V
Veckans
90 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 år sedan

Ett bra moderkort för pengarna om det inte vore för att flera av USB-portarna på baksidan var väldigt "lösa". D.v.s att kablar och USB minnen satt väldigt löst i dem och rörde sig väldigt mycket i sidled (kortet var helt nytt i kartong och ingen fyndvara eller liknande). Känns inte bra på ett i övrigt solitt moderkort. Kan ha varit bara mitt exemplar. Köpte istället ett ASUS B550 Plus TUF istället och det har om möjligt ännu bättre VRM och inga problem med USB-portarna.

Dell S3220DGF 32" Välvd Gaming QHD
Full Star 1
4.2
(5)
V
Veckans
90 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Bra färger, mycket bra svärta, dugliga betraktningsvinklar, lågt input lag och snabb respons nog för de snabbaste spelen. Hade gett denna skärm 5/5 i betyg om det inte vore för att Freesync ej fungerar som det ska. När man aktiverar Freesync i spel så börjar ljusstyrkan på skärmen blinka/flimra. Detta även när skärmen ligger inom Freesync-spannet. Jag har testat 2 olika exemplar och om man läser lite trådar på Dells forum samt reddit så ser man att väldigt många har samma problem. Kan du klara utan Freesync så är det i övrigt en bra skärm.

Proshop
Utmärkt
(500+)
V
Veckans
90 omdömen
UselRedigerades 4 år sedan

Kanske den sämsta nätbutik jag någonsin handlat från. En mardröm att reklamera hos och svarar ej i telefon eller på mail. I Juli så beställde jag en ny skärm från Proshop. Leveransen skedde snabbare än den uppskattade tiden på hemsidan så bara positivt så långt. Men när jag fick skärmen så upptäckte jag att den hade ett problem. Ljusstyrkan flimrade kraftigt när man aktiverade Freesync, trots att skärmen ska stödja den bästa nivån av Freesync (FreeSync Premium Pro). När jag började googla på problemet så dök det upp enorma mängder användare med samma modell som hade precis samma problem. Detta på allt från forum, reddit, Dells officiella forum etc. Ingenstans fanns det heller någon lösning på det utan det var en inbyggd defekt i skärmen. Jag skapade därför ett reklamationsärende hos Proshop och beskrev felet utförligt samt filmade det. Bifogade även länkar till några av de många trådar där användare beskriver samma fel och sa att det sannolikt inte är någon ide att byta ut denna skärm utan att jag vill göra ett återköp på produkten. Jag skickar in skärmen enligt Proshops instruktioner och nu börjar väntetiden. Efter ca. 1 månad(!) så har Proshop istället skickat tillbaka en ny skärm till mig utan att kommentera på de problem jag beskrev. Den nya skärmen har naturligtvis precis samma problem som den gamla och dessutom så saknas strömkabeln i kartongen. Jag kontaktar Proshop angående detta men har efter ca. 1 vecka fortfarande inte fått något svar från dem. Dessutom har de blockerat min registrerade mail i deras spamfilter (får mailen avvisade med en hänvisning till deras spamfilter "spamhaus.org") och trots att jag påtalat supporten om detta så har de inte hävt blockeringen utan hävdar att det inte finns någon sådan. Jag har alltså varit tvungen att kontakta dem via en annan mail varje gång. Aldrig varit med om något liknande. Utöver detta så är deras telefonsupport stängd och det går ej att nå dem på det sättet. Här sitter jag alltså ca. 5 veckor efter reklamationen med en defekt skärm som kostat ca. 4600kr och en återförsäljare som är okontaktbar. Vet inte om jag kommer få se mina pengar igen.