Prisjakt

lisalee

Medlem sen 2008-10-22
2
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Däckonline
Dålig
(500+)
l
lisalee
2 omdömen
Usel3 år sedan

KATASTROF! Beställde 4 däck. Däckonline glömde lägga in min mail och telefonnummer till mig så Postnord kunde inte kontakta mig för att leverera. Jag sökte själv reda på paketen i appen och bokade hemleverans. Tre bokningar tog det, blev uppskjutet flera gånger, sen kom ETT däck. De andra 3 är borta. Vid mailkontakt fick jag svaret att jag inte varit kontaktbar när Postnord försökt nå mig vilket inte är sant. Vid kontakt via Facebook så löste det sig och de skickade 3 nya däck. Sen kom en ny faktura också. Faktura nr 2 ska "de ta hand om" och korrigera. Det återstår att se. De ska återkomma om kompensation för 14 dagars trassel men "de väntar svar" från den avdelningen så jag uppmanas att vänta. Det återstår att se om de andra 3 däcken kommer. Och om jag hinner lämna in dem för omkrängning innan däcken enligt lag ska vara bytta. Ärendet kommer lämnas över till ARN om inget händer snarast.

outl1
Dålig
(500+)
l
lisalee
2 omdömen
UselRedigerades 5 år sedan

Försökte reklamera en defekt vara i två månader. Mestadels fick jag autosvar om hög belastning och när de väl svarade så ignorerar de min önskan om reklamation. Försökte få kontakt med dem på Facebook men de dolde mina kommentarer och ignorerar inläggen. ARN har fick ta över ärendet. Efter det och att jag lämnade ett negativt omdöme på Trust Pilot så ringde (!) Micke på Eftermarknad upp mig. Telefonnummer 08 410 210 05, numret tillhör Arc E-Commerce AB som äger Outl1. Han mailade från support-mailen. Samma mail som jag mailat till ang reklamation i 2 månader. Han ringde även från det nummer som jag ringde dem på innan jag lämnade dåligt omdöme och anmälde till ARN. Då kunde inte de hjälpa mig på "den avdelningen". Trots det så hade det "inte nått dem" hur mitt ärende skötts. De hade ingen aning om att någon sitter och döljer obekväma kommentarer på deras Facebook. Eller ignorerar kontaktförsök i chatten. Men, jag skulle självklart få återbetalning och det fick jag idag. Äntligen. De kommer och hämtar upp resterande varor på torsdag, kostnadsfritt. Trots detta skulle jag å det grövsta avråda från att beställa härifrån. Utan anmälan till ARN så hade inte detta löst sig, det är jag övertygad om. Till er som bara fastnat i en loop med supporten, som verkar göra sitt bästa för att trötta ut kunder, gör en anmälan till ARN. Lämna omdömen som andra kan ta del av, tex här på Trust Pilot och andra ställen där de själva inte kan gå in och redigera. Och ta alla överenskommelser skriftligen.