(500+)
Bra pris, långsam(mare) leveranstider & död kundtjänst. Renoverar bilar vilket innebär att köpa många delar över tid. Upplever att leveranserna tar längre tid för varje beställning men sällan varit missnöjd över grejorna, att det däremot är skruvats förtjänst är det inte i och med att de inte producerar grejorna jag köper och kompetensen att köpa rätt grejor ligger hos mig. Har varit med om en gång innan att ett par inre styrleder inte funnits i lager och då har de direkt återbetalat för dem och fortsatt beställningen. De inre styrlederna var här en väldigt vital del på min order då jag i princip beställde en hel framvagn. Hade då uppskattat att bli kontaktad och blivit tilldelad möjligheten att välja inre styrleder av ett annat fabrikat. Problemet med det är ju att jag inte kan få ihop biljäveln utan de inre styrlederna och att det sedermera tog en vecka till att få tag på inre styrleder för att skruva ihop bilen, försökte då komma i kontakt med kundtjänst men det lyckades jag absolut inte med trots att jag ringde flertalet gånger och mailade. Svaret på mailen kom flera veckor efter att beställningen kommit fram till mig, haha. Bra priser, på bra märken till bilarna. Men ha inte bråttom när du köper grejorna och dubbelkolla innan du köper grejorna så att det blir rätt för att komma i kontakt med kundtjänst kommer du inte. Kommer givetvis handla här igen men det finns mycket som kan bli bättre vilket hade gett en ofantligt mycket bättre upplevelse och konkurrenskraftig tjänst.
Varning – oseriöst företag som förhalar och ignorerar kunder Beställde baklyktor med löfte om snabb leverans. Fick en leveransbekräftelse – men därefter har ordern stått med “okänd status” i flera dagar. Jag har kontaktat Skruvat.se flera gånger via mejl, både för att få besked om leveransen och för att begära makulering av köpet. Inget svar. Inte ett enda livstecken. De marknadsför prisgaranti och bra kundservice, men det verkar vara rent lurendrejeri. Inga åtaganden hålls, de förhalar kommunikationen och ignorerar helt sina kunder. Att inte ens svara på upprepade mejl är djupt oseriöst och respektlöst. Jag kommer att anmäla dem till Konsumentverket och ARN. Rekommenderar starkt att du undviker att handla här.
Beställde en reservdel med lagerstatus ”skickas inom 24 timmar” eftersom jag hade bråttom att få igång bilen igen. 4 arbetsdagar senare är delen fortfarande inte skickad. Kundtjänst ger aldrig några besked. Tyvärr är det nästan alltid så här när man beställer från Skruvat.
Värdelös. 1-2 dagars leverans. Har gått 4 veckor nu. Inte fått nått mail om varför det är försent, skicka 6 meddelande i deras kundservice utan återkoppling. Är lurad 2500:- anser jag
Bra sortiment och bra priser, men fruktansvärt seg betalfunktion. Det tog ett halvt dygn och minst 20 försök med både kort och faktura innan köpet gick igenom... Var på väg att ge upp och handla någon annanstans. 🙁
Om du förväntar dig att lagerstatus är faktisk status hos Skruvat så får du tänka om. Beställde ett par däck av just anledningen att dom visade i lager "1-3 dagar leverans" och jag behöver dom omgående pga punktering. Såhär 3.5 dagar senare har dom inte ens lyckats få iväg dom, konstatera om dom finns i lager eller om ytterligare info ska gå ut om försening till mig som kund. Kundtjänsten är under all kritik med svävande svar och vill inte ta till sig konstruktiv kritik för att förbättra processerna internt eller mot kund. Hade jag fått en uppdatering som säger att deras leverantör har förseningar pga högt tryck så hade jag haft lättare att köpa det. Men ovissheten är stor här och dom vet inte om däcken finns i lager hos deras dotterbolag (Bythjul) eller hos leverantör/tillverkare (Goodyear). Välj en annan återförsäljare än Skruvat om ni inte har all tid i världen att vänta på leverans och jaga kundtjänst för statusuppdateringar för det kommer dom inte sköta åt dig och sådana rutiner/initiativ finns inte hos dom.
Senaste månaderna har skruvat gått neråt snabbt i mina ögon.. Helt plötsligt började man få mail att delarna skickas från utlandet och de kan ta extra tid, och vid nästan varje beställning ''vi har högt tryck på lagret just nu ...''. Har just nu väntat i över 1 vecka utan att min order packats, och då var alla delar 2-4 leveransdagar. Kundserivce svar tar även långt tid via mail, ofta inte i tid. De har även bytt betalt metod nyligen och vill man betala med faktura (vilket är skönt med dyra bildelar) så är det nu krånliga qliro istället för KLarna som tidigare. Det dom ska ha plus för är att man ofta får behålla varan på en retur med icke passande produkt etc. självklart är det enklast för dom så men inte alla som tänker lika.
Uppskattar att de inte använder sig av Klarna! Tack! Precis beställt och inte fått leverans ännu. Uppdaterar om det blir nå konstigheter.
jag har handlat många är på skruvat och är mycket nöjd trots att jag har fått någon felbeställning någon gång men blivit kompenserad på något vis däremot skulle dom nog kolla sökmotorn på när man söker på reg nr
Var beredd på att de kommer att byta ut din vara till en annan av sämre kvalité. De marknadsför en specifik vara och varumärke som de sedan kommer säga att de ej har i lager eller att de använt sig av en exempelbild. Allt detta är såklart rent skitsnack då de vet vad de håller på med och att de tjänar in bra marginaler genom att lura kunderna på detta sättet. Sammanfattningsvis så ska du handla här om du tycker det är okej att bli lurad av falsk marknadsföring. Behöver du komma i kontakt via mejl så är svarstiden mer än en vecka så du har det i åtanke om du behöver kontakta dem.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.skruvat.seFullständigt firmanamn: AB Skruvat Reservdelar
Organisationsnr: 556605-7336
Information hos allabolag.se