Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2017-04-29)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.91)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Kör med samma "reor" som dom stora elektronikbutikerna.
    På deras Green Friday lämnar dom 20% rabatt på en rad produkter.
    Kollade på OBH Nordica OptiGrill+ XL GO722D, den kostade dagen före: 1720 kr (som absolut dyrast har den enligt prisjakt legat på: 1890 kr hos tretti.se).
    Dagen då dom kör sin Green Friday ligger helt plötsligt priset på 2655 kr - 20% = 2124 kr.
    Priset har alltså ökat 404 kr efter avdragen rabatt, och detta kalla tretti.se för rea !?

    Så extremt fult gjort så det inte finns ord
    1 dag sedan
  • Usel
    Jag beställde 2 vitvaror (en ugn och en tvättmaskin) med installation av nytt och bortforsling av gammalt, och enligt den kommunikation jag fick förväntade jag mig att dem skulle komma en gång och installera allt. Vilket var anledningen till att jag valde Tretti och alla tilläggstjänster för att det skulle gå smidig. Nedan är det jag inte är nöjd med.

    1: Första gången dem kom till mig hade dem bara med sig en av två vitvaror och dem som kom hade ingen koll på att jag ens beställt mer än en. Trettis svar var att det kommer från två lager. Som kund struntar jag i det, dem borde kunna leverera båda samtidigt.
    2: Dem lyckades inte få loss min gamla diskmaskin under diskbänken, det var säkert svårt. Så dem skulle höra av sig senare under dagen och lösa det. Jag stannade hemma från jobbet hela dagen istället för halva dagen som det var tänkt, men dem ringde aldrig.
    3: Dagen efter ringde dem, en dag för sent, och ville boka en installation men dem kunde inte svara på vad dem skulle installera. Dvs om det var diskmaskin eller ugnen. Jag bad honom ta reda på vad dem skulle göra och och om det var båda maskinerna, han ringde aldrig tillbaka.
    4: När ugnen kom var dem fraktskadad så dem fick jag inte då. När ugnen kom så kom dem upp med två ugnar och undrade om jag hade beställt två ugnar.
    5: När jag ringde in till kundtjänst, vilket jag gjorde flera gånger, had den jag pratade med ingen aning om mina tidigare problem och att jag varit i kontakt med dem.
    6: Alla gånger dem skulle komma till mig så sa de att dem kommer mellan 7-13. Jag bor i stan och jobbar långt utanför stan så detta ställer till problem. Det måste vara möjligt att att ha kortare intervall.
    7: Jag svarade negativt på deras NPS kundundersökning, och med tanke på att jag varit i kontakt med deras kundtjänst ett antal gånger så vet dem att jag inte är nöjd / att dem gjort ett bra jobb. Då får jag en faktura, men inget samtal tex för att se hur allt gått.

    Jag tror det var allt som jag blev besviken över.

    Btw, jag fick själv loss diskmaskinen och det var lite meckigt, och nu är allt på plats men det blir nog Elgiganten framöver.
    4 dagar sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Stavmixer, bra pris och snabb frakt :)
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Skönt förvirrad butik...

    Jag förbereder min varukorg på tisdagen, men går inte till kassan då jag ska lägga till fler saker som jag måste kolla upp vilken variant jag vill ha. På torsdagen så lägger ajg till mina andra saker och det ser bra ut i min varukorg.

    Dock så strular det och jag måste rensa min varukorg. När jag ska lägga till igen så finns en produkt inte längre alls att välja. Efter lite sökande så visar sig hela produktkategorin vara bortplockad. Jag har alltså inte noll att välja på (typ slut på lagret) utan det finns inget alls att lägga till.

    Jag mailar dem och frågar vad som hänt och när det beräknas bli rätt igen.

    Får svaret på den enskilda produkten att den är slutsåld. Det är fine, men resten av kategorin då? Och när skulle den återkomma? Tja, det fick jag inget svar på.

    Sedan får jag en länk där det finns andra saker att köpa. En helt annan kategori. En helt annan typ av produkter. Grattis hörni, men det var inte det jag frågade efter.

    Det vore ju trevligt om man faktiskt orkade läsa båda meningarna från kunden. Och orkade svara på båda frågorna. Och att det svar man ger är relevant.

    Jag hade ju tänkt att släppa loss en hög pengar och köpa flera dyra prylar på en gång, men nu avstår jag och letar upp en annan affär istället.
    1 mån sedan
  • Hej! Det här låter inte så bra, självklart ska du få svar på din fråga. Nu vet jag inte exakt vilken kategori du syftar på men ibland kan det vara så att vi väljer att plocka bort vissa produkter i sortimentet eller ibland hela. Ifall produkten inte finns tillgänglig på hemsidan är det med störst sannolikhet att detta är fallet. Jag beklagar att produkten som du önskade ej fanns på lager - vi har alltid möjlighet att kika ifall det finns en likvärdig produkt eller hänvisa dig till en annan butik som kan uppfylla detta behov. Jag får önska dig en trevlig dag och du är varmt välkommen åter! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Bluffbolag!

    ------------------- Kommentar skriven den 2017-03-20------------------------

    21-Feb: Köpte en Gorenje-köksfläkt. På hemsidan vid köptillfället står det att varan kan levereras tidigast 28 feb. I beställningsbekräftelsen står beräknad leverans 27 feb.

    21-Feb: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 28-02-17

    2-Mars: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 07-03-17

    8-Mars: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 17-03-17

    8-Mars: Ledsnar jag fullständigt och ringer Tretti.se och annullerar köpet.

    Jag väntar och väntar och har ringt dem säkert 3 gånger senaste veckan och de talar snällt om att pengarna sätts tillbaka inom 1-2 veckor.

    19-Mars: Ännu har ingen återbetalning har skett.

    20-Mars: Ännu har ingen återbetalning har skett så därför ringer jag dem på nytt och frågar var pengarna är. Får till svar att detta brukar sköta sig själv genom att pengarna endast reserveras vanligtvis. I detta fall har pengarna dragits eftersom att det var en Direktbetalning via bank. Kundtjänstmedarbetaren säger att hon skall kontakta ekonomiavdelningen och höra av sig till mig. Det borde inte vara så svårt att lösa, men ännu har jag inte hört något.

    Återstår att se vart detta landar. Otroligt besviken. Vi pratar år 2017 inte 1997, trodde verkligen inte att bluffbolag existerade på nätet längre, men ack så fel jag verkar ha.

    Filar på en anmälan till Konsumentverket som går iväg om inte återbetalning bekräftas snarast.

    ------------------------- Kommentar skriven den 2017-03-21-----------------------------

    "Som av en slump" fick jag ett mail i brevlådan nu på morgonen med en bekräftelse på en verkställd utbetalning. Utbetalningen kan också bekräftas från min sida så jag kan lägga detta åt sidan nu. Därför går jag inte vidare med någon KO-anmälan, även om det kanske skulle vara på sin plats egentligen. Dock står jag fortfarande utan fläkt efter 1 månad och det har jag tretti.se att skylla på.

    Från och med nu blir det ingen mer handel från vare sig tretti.se eller whiteAway (som jag hört skall tillhöra samma koncern). Inte heller ska mina vänner eller deras vänner lockas att göra samma misstag som jag. Min rättvist utdelade stjärna kvarstår och hade man kunnat ge noll stjärnor så hade jag gjort det.
    1 mån sedan
  • Hej! Härligt att läsa att du fick ditt ärende löst tillslut. Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. En återbetalning ska ske inom 14 dagar från den dagen man begärt en annullering eller ånger på sin order enligt våra villkor, vilket jag tycker vi har förhållit oss till i detta ärende. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Totalt obefintlig service. Fick en beställning bekräftelse men det var inte registrerat på hemsidan så spåra beställning gick inte. Kontaktade kundservice, via mail efter 2 dagar och telefon men inget svar efter 20min i "kö". Kändes inte bra så ett mail gick iväg för att avbeställa produkten kan bara hoppas att inget dyker upp på trappan senare.

    Uppd. Även om jag skickade ett mail där jag bad tretti.se att annullera beställningen, fick jag SMS 6 timmar senare om att en kreditupplysning hade genomförts. Jag ringer omgående till kundtjänst igen och väntar i ungefär 20-25 min.
    Mitt samtal kopplas fram och de undersöker status på leveransen, de nämner att den kan ha skickats men ber mig vänta, de kommer tillbaka att säger att beställningen kommer att annulleras och att en bekräftelse kommer att skickas till min mail. En bekräftelse har inte erhållits.

    Nu 2 dagar senare får jag ett SMS från Bring som säger att de kommer att leverera ett paket till mig från tretti.se?!

    MYCKET dåligt återkoppling! Minsta jag begär är att kundservice kunde ha informerat mig att "Tyvärr att paketet gick iväg"! Så jag kan planera att vara hemma, nu var jag i tron att inget skall levereras.
    1 mån sedan
  • Hej! Jättetråkigt att du känner på detta sätt! Vi vill såklart hjälpa dig så fort som möjligt, men tyvärr kan vi uppleva högt tryck vissa tider under dagen. Jag förstår att det är trist att vänta länge i kö, men du kan alltid maila in till oss eller återkomma till oss på Facebook. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Köpte en Philips Stavmixer ifrån tretti.se. Bra pris, snabb frakt. Inget att klaga på ihuvudtaget
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Gustaf! Tack för ditt omdöme och härligt att du är nöjd med din produkt som du har köpt från oss! Jag önskar dig en fin dag och du är varmt välkommen åter till oss vid ditt nästa köp till hemmet! /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Bra support vid reklamation av vara.
    1 mån sedan
  • Usel
    Tyvärr kan man inte alls lita på vad varken Facebook supporten eller telefonsupporten ssäger hos er säger . Jag beställde en diskmaskin för två veckor sen, och då varan fanns i lager då skulle det ta 3-5 dgr att få den hem. Stor middagsbjudning hemma och diskmaskin trasig så det gällde att ligga ute i god tid. Tacksamt samtal från Bring på torsdagen att varan körs ut på fredagen, och vi beställer hantverkare som skall installera diskmaskinen. Därefter startar det röriga.
    "Diskmaskinen" har omvandlats till en "tvättmaskin" på vägen #felleverans. Skickar tillbaka den med Bring samma dag och slänger mig på telefon till er, och ni lovar att skicka mig diskmaskinen med Bring Expressfrakt, dyrare alternativ men ni bjuder på det som kompensation, men jag kan inte få den förrän på måndagen efter. Tråkigt och jobbigt med massa disk på helgbjudningen, men vi överlevde såklart! Men nu blir det värre. På måndagen händer absolut ingenting. Beställd hantverkare skickas hem igen! Mailar er support, som inte ens känner till hela ärendet, och säger att de själva insåg att de hade skickat fel vara och höll på att ordna upp allt. Fick rätta supporten att det var vi själva som insett felet, själva fått skicka tillbaka med Bring, och att vi fått kontakta Tretti.se för att få det åtgärdat. Därefter får vi ännu en större baksmäll - de kan inte skicka nåt med Expressfrakt och lovar aldrig sånt på telefon, så uppenbarligen jag som drömt allt. Och nu när man frågar er om kollinummer och vad som hänt här man inte ens fått svar! Idag onsdag och fortfarande inget! Och det värsta är ju att man redan betalat! Så sjukt tråkig och kass service. Handlar aldrig mera här och några större rekommendationer för er del lär det knappast bli!
    2 mån sedan
  • Hej! Det är jättetråkigt att du upplever vår service på detta sätt. När en ny handläggare behandlar ärendet så behöver vi få så stor och möjlig översikt över ärendet, därav behöver vi dubbelkolla med alla parter iblandade för att se till att göra en rättvis bedömning på hur vi löser ärendet. Där är även man som kund inblandad och vi behöver kontrollera att se till att man som kund berättar händelsen från sin sida. Gällande svar i ditt ärende kring pågående leverans, så har du fått ett svar. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Snabbt och smidigt!
    2 mån sedan
  • Dålig
    På deras hemsida står det att det kostar 299kr för att dom ska hämta en gammal tvättmaskin när jag köper en ny.

    I lager. Leveranstid 2-5 vardagar
    Leverans med uppbärning 395:-
    Lev. uppbärning installation 790:-
    Leverans till tomtgräns/port Kostnadsfri
    Helgleverans 395:-
    Expressleverans 395:-
    Avhämtning Kostnadsfri
    Bortforsling av gammal produkt 299:-
    Försäkring 299:-

    Men när jag skulle lägga till bortforsling så får jag detta svar från tretti.

    "För att jag ska kunna lägga till bortforsling på er order krävs det att jag styr om ert leveranssätt till uppbärning, istället för fri frakt.
    Detta går då på en kostnad på 395:-
    Bortforsling: 95:- "

    Jag tycker inte det framgår på deras hemsida.
    299kr och 490kr tycker jag är en ganska stor skillnad mot vad man kan läsa på deras hemsida.
    Jag avstår bortforsling och är inte nöjd, men jag vill fortfarande ha tvättmaskinen.
    2 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att du inte känner dig nöjd. Vi har nyligen haft stora förändringar på vår hemsida som innebär att priserna för leveranser har justerats. Om du lade en beställning för en månad sedan så såg priserna ut som så att du behövde lägga till uppbärning för att kunna få bortforsling i samband med din order. Detta beror på att installatörerna bär upp din nya maskin i ditt hem och i samband med detta tar med din gamla. Numera kan du lägga till bortforsling som en separat tjänst där du endast behöver lämna din gamla maskin vid tomtgränsen. Jag hoppas jag kunde klargöra detta för dig och får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Beställde ett kylskåp och en frys den 3 januari. Det är nu den 30 januari och ännu ingen leverans, trots en utlovad leveranstid på några dagar eftersom produkterna fanns i lager vid orderläggning.
    Efter mail och två samtal till kundtjänst vet Tretti fortfarande inte när de kan leverera. Som ett skämt.
    2 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att din leverans blev försenad. Nu vet jag inte hur beställningen ser ut men tyvärr så kan det ske avvikelser i leveranser. Om ditt ärende fortfarande inte blivit avhjälpt så önskar jag att du återkommer så får vi kika på en annan lösning. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Det gick väldigt fort och lätt att beställa.
    Det tog väldigt lång tid att få produkten. Den levererades heller inte "hem", utan till strax utanför hemmet. Den lämnades fastspänd på en lastpall utanför hyreshuset. Mycket dåligt!
    3 mån sedan
  • Hej! Ifall man önskar att få varan levererad in i hemmet, så har man möjlighet att lägga till tjänsten 'Uppbärning' i beställningen - annars levereras varan till tomtgränsen. Om det är så att du har valt att lägga till uppbärning i samband med din beställning, så önskar jag att du återkommer till vår kundtjänst med ditt ordernummer så fort som möjligt. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Hade visst glömt att posta detta inlägg som baseras på just detta köp som tyvärr visar kundtjänstens dåliga sida.
    Men eftersom jag aldrig fick något mer svar på Facebook så kommer det här också:

    5 mars: ( JAG )

    Hej,
    Helt seriöst så är jag riktigt less nu.
    Har handlat hos er i flera år och det har ofta gått väldigt smidigt.
    Men nu känner jag mig näst intill bestulen på 11 000 kr.
    Beställde en LG kyl/frys den 13 februari som jag bad om att få levererad i mars.
    Även fast jag bad om detta i beställningen så fick jag dagen efter den 14 februari ett mail att ordern var på väg att lämna lagret.
    Mailade direkt supporten och sa att jag inte ville ha den levererad nu.
    Fick den 15 februari ett halvt luddigt svar om att ni max kunde lagerhålla den i 1 månad.
    Några dagar senare stod den fortfarande som skickad när man kollade status.
    Kontaktade tillslut supporten den 25 februari på telefon som sa att den den stoppats och blivit makulerad av tjejen som svarat på mailet den 15 februari, och att jag måste lägga en ny beställning.
    Pengarna skulle vara på väg tillbaka och han skulle kontakta ekonomi då jag redan borde fått tillbaka pengarna. Avvaktar några dagar och fortfarande inga pengar.
    Ringer igen den 29 februari och tjejen på kundtjänst säger samma som den tidigare.
    Jag påtalar snällt men bestämt att jag redan ringt en gång och att jag fick samma svar då.
    Med väldigt arrogant ton säger hon att hon kunde kolla med kollegorna(???)
    Jag säger att jag själv vill tala med ekonomi. Men det går inte utan att det är bara hon som kan ringa dit.
    Får nästan tvinga ur henne att hon måste ringa dit på en gång.
    Då kampanjen skulle ta slut dagen efter så lägger jag tillslut en ny beställning.
    Nu är det lördag den 5 mars och jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.
    Det har alltså gått 15(!) arbetsdagar sedan ordern makulerades.
    Finns inte pengarna tillbaka på måndag eftermiddag så ser jag ingen annan väg än den rättsliga.
    Jag hoppas verkligen någon ansvarig ser detta då det inte skall behöva gå så här långt.
    Med vänlig hälsning,

    5 mars: ( JAG )

    Ordernummer: 1718950

    Om någon mot förmodan vill kontakta mig personligen så finns alla uppgifter i ordern.

    8 mars: ( JAG )

    Detta är tacken för att man handlat för säkert 100 000 kr hos er genom åren?
    Inte ett endaste ljud ifrån er! Ska man behöva hota med polisanmälan?
    Räkningen från banken har även kommit där räntan tickar på.
    Det skulle inte ens dragits några pengar då ni makulerade den direkt. Utan reservationen som ligger i några dagar först skulle släpps direkt utan att köpet gick igenom!
    Förväntar mig en väldigt bra kompensation för detta!

    8 mars: ( Forfarande jag och inget svar )

    Intressant, nu har jag blivit lovad på telefon en tredje gång att ni direkt skall kontakta ekonomi och lösa det.
    Tredje gången gillt?

    9 mars: ( TRETTI )

    Hej Fredrik,

    Beklagar det som hänt kring er order. Vanligtvis kan vi hålla en order i en månad efter att ordern har lagts, dvs förlänga tidigast packdatum på vårt lager. Men i ert fall så skickades den ut i alla fall och vi tog tillbaka den och därefter bad er göra en ny order för att allt skulle bli rätt.

    Varför återbetalningen inte har gått igenom per automatik som den vanligtvis gör beror på en teknisk miss och återbetalningen fastnade i vårt system. Efter ert samtal till Kundtjänsten igår så satte vi upp en manuell återbetalning på den summa som ni betalat för produkten.

    Beklagar att ni känner att ni blev bemött på det sättet, vi försöker alltid hålla en bra service gentemot våra kunder. Vi hoppas att efter ert sista samtal känner er mer vänligen bemött.

    Nu ska allt vara löst, gällande er nylagda order så finns varan på lager och väntas att skickas ut från oss så att den passar er önskade leveranstid.

    Bästa hälsningar,
    Tretti!

    14 mars(!) ( JAG )

    Hej,

    Nu har äntligen pengarna kommit tillbaka!
    Precis, men att den blivit makulerad och att jag var tvungen att göra en ny beställning framgick aldrig i mailet.. Det talade enbart om att ni kunde hålla varan upp till 4 veckor och vilket senaste datumet var för leverans.
    Att den blivit makulerad och att jag var tvungen att lägga en ny beställning kom som sagt fram vid telefonsamtalet till er ca 1 vecka senare.
    Så där kan ni förbättra er och bli tydligare från början.
    Hade jag inte reagerat hade jag idag varit utan både pengar och produkten.

    Sen fick jag som sagt göra en ny beställning och betala samma produkt en gång till, innan pengarna kom tillbaka.
    Det ledde ju till att jag fick ordna fram ca 10 000 kr till vilket kostade mig både tid och pengar.
    Samt att räkningen från banken kom där de ville ha betalt för en vara jag aldrig fått eller skulle få. Det kostade mig också både tid och pengar ( ränta ) för att inte få dem att skicka kravbrev.

    Med tanke på hur mycket jag handlat av er genom åren och hur mycket tid detta strul har kostat mig. Så kan man tycka att det finns grund för någon form av ekonomisk kompensation.
    Ska precis flytta till nytt hus där mycket ska inhandlas.
    Produkten som jag beställde nu var bara en del av det nya köket
    Så ge mig en anledning till att vilja handla hos er igen.

    Mvh
    3 mån sedan
  • Hej Fredrik! Jag får beklaga för att din order blev makulerad utan din tillåtelse - såhär ska det givetvis inte gå till. En återbetalning kan normalt ske upp till två veckor. Jag önskar att tro att mina kollegor såg till att du skulle få din återbetalning så fort som möjligt, då vi hade av en okänd anledning annullerat din order. I vissa fall har våra speditörer inte möjlighet att bevara en vara på deras terminaler under en längre period, därav var den mest effektiva lösningen i detta fall, då den gått från vårt lager, är att du lägger en ny order så du får varan ett senare datum.

    Ifall du känner att ditt ärende inte blev rättvist behandlat så önskar jag att du återkommer till oss, så ser vi över detta. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Riktig usel. Kundtjänsten är ett skämt.
    Beställde en tvättmaskin som var i lager (fler än 5 enligt sidan). Två veckor har gått och inte fått maskinen. Efter att jag mejlade Tretti fick besked att tvättmaskinen skulle komma till Tretti om 4 dagar och efter det skulle skickas till mig.
    Hade inte varit för tvättmaskinen är redan betald hade köpt i en annan butik utan att tveka!
    3 mån sedan
  • Hej Yeyita! I detta fall kan det ha skett en lagerdiff, vilket innebär att flera personer köpte samma produkt samtidigt och beställningen gick fortfarande igenom, trots att vi hade för få varor i lager. Detta löser vi gärna med att hitta en likvärdig produkt, ifall du inte önskar att vänta på produkten du beställt - som nu blivit en beställningsvara. Vi uppskattar ett leveransdatum på 8-15 arbetsdagar på beställningsvaror. Du är varmt välkommen åter till vår kundtjänst mellan öppettiderna 9-16 om du har några funderingar. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Stor VARNING för detta bolag! Läs även Recos betyg, allt negativt där stämmer även i mitt fall. Är utled på detta spektakel

    Beställde och betalade vitvaror (6st) för ca 26 tusen kr den 13/11 -16. Ännu idag den 5/1 -17 är inte allt levererat, trots byte till lagerförda varor för två veckor sedan.

    Har i detta ärende mitt livs längsta drös med kontakter och telefonsamtal, där Trettis kundtjänst utlovar lösningar men isf att verkligen lösa problemen ställer de till med nya hela tiden. Kundsupporten klarar inte av nånting, beklagar sig mycket men fortsätter slarva med hanteringen.

    Ingen återbetalning av mellanskillnad på flera veckor, ursäktar sig med att ekonomiavd håller på med bokslut, otroligt.

    För leverans används Bring, med otrevlig personal som levererar skadade varor. De ska ringa 30 min innan leverans men ringer 10min innan och vill komma in, eller ringer 10 min innan o går med på att komma om 30 min men det dröjer över 1,5 h.

    Ingen kompensation av något slag föreslås, hur kan detta företag överleva?

    Det ser ut som att antingen funkar leveransen för en del eller så går allt helt fel som i mitt och många, många andras fall.

    Nu ringde de, efter påstötning och meddelade att trots utlovad leverans idag igen, kan de inte leverera förrän efter helgen. Då avbokade jag resten av leveransen och lovade att aldrig beställa nåt från dem och att skriva den här kommentaren.
    3 mån sedan
  • Hej Mikael! Jättetråkigt att läsa att din leverans blev försenad. Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. Om du känner att du inte har fått detta bemötande så önskar jag att du återkommer till vår kundtjänst på telefon eller mail, så ser vi över detta. /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Köpte på black friday 2016 efter att en av mina bevakningar triggade.
    Blev mäkta förvånad när jag såg att den skruvdragare jag skulle köpa även var bundlad med ett Wireless Inspection Scope som i sig kostade som vad skruvdragaren gjorde innan.

    Tackade och tog emot och la min beställning.
    Snabb leverans på det med.

    Att man har möjlighet att hämta i butiken i Haninge är bra men inget jag provat.
    Det är dock alltid ett trygghetsmoment att en fysisk butik finns.
    Åtminstone när man bor i närheten.
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde produkt som fanns i lager.
    Trots det så tog det hela 5 arbetsdagar innan den skickades ut från deras lager.
    När den väll skickades så tog det bara 2 arbetsdagar innan jag fick den (vilket är bra)
    Tråkigt bara att den inte skickades ut direkt?
    Totala dagar sen beställningsdatum blev 9 dagar för en lagervara.
    3 mån sedan
  • Bra
    Beställde en tvättmaskin 2016-12-26.
    Efter två dagar var beställningen klar för leverans.
    Efter ytterligare en dag så hämtades den av speditören (Bring).
    2017-01-02 kom varan fram.
    Inte jättesnabb hantering, men inte heller jättelångsam.
    Lite störande att man direkt efter beställningen blir erbjuden (popup) att betygsätta beställningen.
    Sånt gillar jag inte. Man bör inte betygsätta innan beställningen är klar och varan kommit fram.
    För att aktivera rabatten för mellandagsrean var man tvungen att själv fylla i rabattkod i beställningen.
    Om man glömmer bort detta så missar man ju rabatten.
    Har inte haft behov av att kontakta kundtjänsten angående garantiärenden e.d. så de delarna kan jag inte betygsätta.
    3 mån sedan
  • Hej! Jag kommer att ta vidare din feedback i vårt förbättringsarbete för att främja kundupplevelsen på vår hemsida. Vi välkomnar allt från ris till ros, samt till rena förbättringsförslag.Ha en fortsatt fin dag! /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Att beställa var inga problem och noterade inga konstigheter med leveransen heller.

    Däremot överensstämde inte produkten exakt med beskrivningen på hemsidan eftersom det saknades vital information. Jag vill därför skicka tillbaka varan och göra ett byte.

    Inga returfraktsedlar fanns med i paketet så det är lite "old school" att skapa egna fraktsedlar och betala själv.

    Dessutom fungerar inte hemsidan där jag som kund skulle registrera min retur.

    Så, tretti.se fungerar utmärkt om du redan känner till produkten exakt för då fungerade order och leverans utan problem. Däremot ett lågt slutbetyg på retur möjligheter och kontakt med kundtjänst. Åren går och utvecklingen går framåt snabbt hos konkurrenterna.
    4 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att du känner att returprocessen var krånglig! Jag kommer att ta vidare din feedback i vårt förbättringsarbete för att förbättra kundupplevelsen hos oss. Vi välkomnar allt från ris till ros, samt till rena förbättringsförslag. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Trevlig, överblickbar webbutik. Bra utbud. Även den fysiska butiken är bra med trevlig personal.

    Jag har aldrig behövt reklamera/returnera något. Kan därför inte uttala mig om hur de klarar detta "eldprov. Jag har dock känslan av att de skulle sköta det smidigt.
    4 mån sedan
  • Usel
    Jag ska inte ge råd att köpa eller inte köpa hos Tretti, vill bara uppmana att kontrollera noga levererad förpackning och skicka tillbaka direkt om den är öppen, i dåligt skick eller om den verkar skum på något sätt (möjligtvis begagnad). Jag ångrar djupt att jag inte gjorde det. Att prata med kundsupport är som att prata med någon maskin.
    4 mån sedan
  • Hej! Vi skickar aldrig ut begagnade varor eller varor som är i dåligt skick till kunder. Vi har däremot en outlet där man har möjlighet att handla rabatterade varor som kunder har ångrat, varor som har fått en repa eller liknande, men är fullt brukbara och fungerar lika bra som en ny produkt. Tråkigt att höra att du känner att det är som att prata med en maskin när du kontaktar oss - så vill vi givetvis inte att du ska känna. Om du har handlat en helt ny vara och tycker att den är i dåligt skick, så ber jag dig återkomma till vår kundtjänst och så får vi ta en närmare titt på detta. Jag får önska dig en fin dag! /Sanna (inte en robot), Tretti.se

  • Usel
    Beställde det 15 november en tvätt och tork för ca 12 000. Ångrade köpet dagen efter pga. att torken inte hade koppling till avlopp. 3 samtal tog det för att den skulle bli avbokad och nu över en månad senare har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Otroligt dåligt och deras kundtjänst är helt värdelös. Minst 30 minuter kö varje gång ovh svarar inte på mail.
    4 mån sedan
  • Hej! Jag beklagar för väntetiderna - vi upplever väldigt högt tryck just nu både på telefon och mail. Jag förstår att det är frustrerande att stå i kö men vi strävar åt att hjälpa alla våra kunder så fort vi bara kan. Det låter inte alls bra att det har gått över en månad sen som du har fått din återbetalning - såhär ska det givetvis inte gå till. Jag önskar att tro att vi redan sitter med hanteringen av din återbetalning, men ser gärna att du återkommer till oss så vi kan lösa med detta omgående i sådana fall. Du kan återkomma till oss på antingen mail, telefon eller via Facebook. /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Hur bra som helst. Bra pris och snabb leverans.
    4 mån sedan
  • Usel
    Varning aldrig tretti.se beställde 25/11 black friday fick leveranstid 5/12 helt ok tyckte jag sen blev den flyttad till 9/12 sen till 16/12 och tittar man på hemsidan står där 31/1-2017 Detta med information finns tyvärr inte på detta företag, seg kundtjänst,den ene vet inte vad den andre gör. Tips använd elgiganten
    4 mån sedan
  • Det här låter inte alls bra - såhär ska det givetvis inte gå till! Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. Om du känner inte att du har fått detta bemötande så vill jag gärna att du återkommer till oss så vi kan se över detta en gång till. /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Trevlig och hjälpsam kundservice, men det är en klen tröst då de använder Bring som transportör. 2 av 2 gånger jag handlat där har jag fått transportskadade varor. Nu har det gått 4 veckor sedan beställning, först försvann min vara, sen fick jag en trasig och nu väntar jag på ännu en leverans som inte ens är skickad trots det var flera daga sedan jag anmälde det.

    En annan dålig sak med transportören är att de kom flera timmar förtidigt och ringde först när de var på plats Och redan lastat av.

    Kommer troligen inte handla hos dem igen så länge de har Bring som transportör.
    4 mån sedan
  • Hej Joppe! Detta låter inte alls bra, såhär ska det givetvis inte gå till. Våra samarbetspartners är noggrant utvalda och det är viktigt för oss att de har ett arbetssätt som genomsyras av ett starkt kundfokus. Din beskrivning av din upplevelse låter inte alls vad vi normalt upplever med Bring men givetvis så tar vi detta med största allvar.

    Jag förstår din frustration kring att få en skadad vara, som tyvärr vid de få tillfällen kan hända.
    När det händer flertal tillfällen, som det har hänt i ditt fall, ser vi detta såklart mycket allvarligt på. Vi har stort överseende för när våra kunder får skadade varor och ser till att handläggningen blir skött på ett rättvist och effektivt sätt. /Sanna, Tretti.se

  • Knappt godkänd
    + Leverans, produktutbud, pris är ok.

    - Kundtjänst kanske mindre ok... Kunden erhåller standard svar via e-post istället för att tretti följer upp det unika ärendet. Skapar därigenom ett mera utdraget ärende med flera kontakter och en viss risk för irritation. Onödigt
    4 mån sedan
  • Hej! Jättetråkigt att läsa att du känner att ditt ärende hanterades på ett omständigt sätt. Vi strävar mot att erhålla en personlig kontakt med våra kunder genom att en handläggare hanterar ärendet, däremot kan det ibland förekomma att flera handläggare hanterar det för att effektivisera väntetiden. Jag kommer att ta vidare din feedback i vårt förbättringsarbete för att förbättra kundupplevelsen på vår hemsida. Vi välkomnar allt från ris till ros, samt till rena förbättringsförslag. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Knappt godkänd
    - dåligt kundtjänst, svårt att nå på telefon 30min+ kötid, (svarar aldrig på email), svarar sällan på sociala medier.

    Köpte 3 produkter 24 November, alla var i lager - blev tvungen att vänta 22 dagar på leverans.... Tips: Undvik köpa många olika varor samtidigt....
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde en borrmaskin för en dryg vecka sedan. Den var då markerad "beställningsvara".
    Sedan i igår är den markerad "finns i lager".
    Igår (torsdag förmiddag) ändrades status på min beställning till "förbereds på lagret".
    Fredag kväll förbereder man tydligen fortfarande ;(
    Jag har köpt flera gånger från Tretti tidigare, och alltid varit nöjd. Hoppas den kommer snart.
    Uppdatering: Tydligen har man jobbat lördag, så nu har jag fått meddelande om att paketet är på väg :)
    4 mån sedan
  • Usel
    Uselt , kan inte rekommendera någon att handla här. Beställde 2 st stekpannor på black friday som enl. lagersaldo fanns tillgängligt men efter 15 dagar har jag inte sett röken av dessa. I orderstatus står det sändningen förbereds vilket det har gjort i 15 dagar. Mailat kundtjänst som inte ger någon återkoppling. Tyvärr Tretti så här kan man inte driva en seriös verksamheten.
    4 mån sedan
  • Hej! Vi upplever högt tryck på både telefon och mail för tillfället, därav kan hanteringen av ditt ärende dröja lite längre än normalt. Jag förstår att det är trist att stå i kö men vi strävar att svara alla våra kunder så fort vi bara kan! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Köpte en plattång av märket Ga.Ma cp1 till min mor i julklapp. Jag har den själv och den är suverän. Jag lade beställningen den 7 december och den fanns att hämta hos postombud mindre än två dygn senare. Jag valde alternativet fri frakt, alltså inte expressfrakt. Jag är imponerad av deras smidighet vid beställning och deras snabba leverans. Tummen upp!
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett badkar från Tretti. Det tog ett par veckor att få badkaret, vilket är inom den angivna tiden så det är helt ok. Badkaret var dåligt emballerat och sidopanelen var sprucken vid leverans. Samma dag reklamerade jag detta till kundtjänst, de svarade att de ville har mer info vilket jag skickade direkt. Efter det tog det ÅTTA arbetsdagar till nästa mailsvar, trots flera mail och telefonsamtal. De har nu skickat efter en ny sidopanel men den har jag inte sett röken av ännu, två veckor efter att de skickat efter den. Så nu sitter jag har med ett trasig badkar sedan en månad tillbaka... Vilket j*vla skitföretag!

    "Kund i webbutik" lämnar 10 av 10 på nästan alla recensioner. Prisjakts användare typ 1/10. Det säger också en del om företaget.
    4 mån sedan
  • Hej! Det här låter inte alls bra - såhär ska det givetvis inte gå till. Vår och vår leverantörs största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har en oskadd vara i tid. När de tyvärr vid de få tillfällen händer att varan blir skadad under leverans, så strävar vi att hantera detta på ett snabbt och smidigt sätt. Just nu upplever vi högt tryck på både telefon och mail, vilket kan resultera i att hanteringen av ditt ärende dröjer lite mer än normalt. Vi strävar dock att lösa alla våra kunders ärenden så snabbt och smidigt vi bara kan. /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Riktigt dåligt. Köpte en Electrolux Ergorapido för 1490kr. När den kom fram visade det sig att den var trasig. Efter en sekunds användning tyckte den att den var överhettad och stängde av sig själv. Har kontaktat support men efter två dagar inget svar.

    Köpte även ett strykjärn från tretti.se under Black Friday. Det har inte kommit än...
    4 mån sedan
  • Hej! Jag förstår din frustration kring att få en skadad vara, som tyvärr vid de få tillfällen kan hända. Vi upplever högt tryck för tillfället vilket kan resultera att hanteringen i ditt ärende kan dröja lite mer än normalt. Jag förstår att det är frustrerande att stå utan svar men vi har definitivt inte glömt bort dig. Vi strävar att lösa alla våra kunders ärenden så snabbt och smidigt vi bara kan. /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Beställde en vara som enligt uppgift fanns i lager. Tre dagar senare var varan ännu inte skickad och jag kontaktade kundservice med en vänlig frågan om vad som pågick. Fick inget svar utan kontaktade kundeservice efter ytterligare ett par dagar. Har fortfarande inte fått svar och vet inget om varan en vecka efter beställning.
    4 mån sedan
  • Hej Ulf! Jättetråkigt att du upplever att du inte fått mer information om din order. Vi skickar alltid ut en beställningsbekräftelse vid lagd order och givetvis en tracking-länk när varan har skickats från vårt lager. Då har du möjlighet att hålla koll på varan tills den hamnar i dina händer. Kika gärna bland skräppost och i din 'Övrigt'-inkorg ifall våra bekräftelser skulle hamnat där. Annars får du jättegärna återkomma till oss på mail eller telefon - vi är tillgängliga mellan 09:00-16:00 varje vardag. /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Jag har beställt produkter av tretti.se 3 gånger. Första gången var produkten defekt, andra gången slutade elektroniken fungera, och tredje och sista så gick en nyckelbit av produkten av.
    Det är så extremt osannolikt att en person ska få såna här problem med en återförsäljare om det är undantagsfall.
    Sammanlagt har jag fått ca 200 kr tillgodo på butiken i kompensation så inte ens det har varit bra.
    Betala hellre lite mer för din produkt än att beställa den från tretti.se
    4 mån sedan
  • Usel
    Tretti.se har samarbete med cdon, och jag gjorde det fatala misstaget att beställa en vitvara från cdon. Den visade sig vara defekt, så jag kontaktade cdon samma dag som leveransen skett. Det tog två veckor innan jag fick någon respons som var mer än "...vi har inte fått svar från Tretti.se ännu..."

    Nu, ytterligare flera veckor senare, står vitvaran fortfarande hos mig. Ingen har hämtat den. Jag förväntas hysa denna stora maskin åt dem.

    Ruskigt oprofessionellt.
    4 mån sedan
  • Hej! Det var inte alls kul att få läsa om din upplevelse med oss kändes oprofessionell. Vi har definitivt inte glömt bort dig utan just nu så upplever vi högt tryck på både telefon och mail, vilket kan bidra till att hanteringstiden på ditt ärende kan dröja mer än normalt. /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Utmärkt service och utbud. Svårslagna priser. Rekommenderas varmt!
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Allt fungerar bra utom frakten bor man utanför en storstad så får man vänta en vecka extra på leverans då de anlitar lokala logistikföretag som struntar i att leverera snabbt. Först får man an lapp i brevlådan att kontakta transportören för att boka tid och de kan aldrig leverera samma vecka och endast en viss dag veckan därpå så därför det låga betyget.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har beställt från tretti.se och varit helt nöjd. Jag får hem varorna utanför dörren, helt perfekt
    5 mån sedan
  • Dålig
    Väldigt tråkigt att behöva skriva ner ett företag ännu en gång. Jag beställde en köksfläkt och ett filter med Expressfrakt för 5-dagar sedan... ingen orderbekräftelse och inga grejer. Har mailat dem men ingen hör av sig. Faktura har jag däremot fått...

    Uppdatering:
    6 dagar efter beställningen hörde Bring av sig och sa att de kan leverera min sk. expressleverans om två dagar. Fick också svar av tretti.se efter 5 dagar av försök att komma i kontakt där de bad om ursäkt och skyllde den sena leveransen på snö..

    Har inte fått någon orderbekräftelse ännu men löfte om avdrag på expressfrakten vid en uppdaterad faktura som skall komma om några dagar.

    Tretti.se kommer att hamna på min svarta lista från och med nu även om de ligger tusenlappar under andra säljställen på sina varor. Den supporten är mer än jag klarar av som kund.

    Hoppas nu bara att varorna är vad jag beställt och att de fungerar. Men det ser jag först när jag har dem.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Usel
    14 dagar innan leveransen kom. Stod kvar på lager i 1 1/2 vecka. Dom skylde på Bring. Pratade med kundtjänsten flera gånger och skulle återkomma med besked vad som hänt. Dom återkom aldrig. Extrem telefonkö.
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser och så, men väldigt dåliga på att svara på supportmail. Flertalet gånger tar det mer än 3-4 dagar att få svar.

    Senaste paketet tog 2 månader att få levererat fastän det fanns i lager, så de verkar inte ha så bra rutiner..
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Dåligt packat. Skickade varan i en kartong som inte lämpade sig för transport och utan något som helst skydd.
    6 mån sedan
  • Hej Arahlen,
    vad tråkigt att din produkt skickades ifrån oss med bristfällig emballering. Vi ska alltid skicka alla beställningar så pass välemballerade att beställningen klarar transporten utan att bli skadad.

    Om din beställda vara kom fram och var skadad så kontakta vår reklamationsavdelning via formuläret på länken nedan. Om du saknar möjlighet att bifoga bilder på skadorna så beskriv i text så detaljerat som möjligt.

    http://www.tretti.se/info/kontakta_oss

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska bra
    bra leveranstid gick snabbt
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, denna gång extra förmånligt pris.
    6 mån sedan
  • Acceptabel
    Efter att en produkt gått sönder och vi kontaktade kundtjänst via webformulär, så tog det drygt en vecka innan första svaret från Tretti.se. Efter det så har det gått väldigt smidigt, snabb leverans av ersättningsdelar och bra hantering i stort.
    Tyvärr drar den långa väntan i början ned känslan av en perfekt kundtjänst.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Har köpt tvättmaskin för 3 månader sedan och diskmaskin för en vecka sedan. tvärnöjd! bra pris å snabb leverans.
    6 mån sedan
  • Usel
    Något har uppenbarligen hänt med tretti. Antingen är deras kundtjänst helt överarbetad eller så har dom slutat bry sig. En enkel reklamation skall väl inte behöva ta 4 veckor (och ännu inte löst). Ytterligare en kund förlorad.
    6 mån sedan
  • Hej 360d,
    beklagar att ditt reklamationsärende ännu inte har blivit löst. Vår målsättning är att hantera och lösa alla reklamationer inom ett par arbetsdagar. Beroende på vad som är fel så kan en reklamation ta upp till ett par veckor ifall t.ex. produkten måste repareras och reservdelar behöver beställas.

    Om du fortfarande inte har blivit hjälpt så återkom till oss på reklamation@tretti.se med ditt ordernummer och ärendenumret du fått vid din första kontakt med oss.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Jag vet inte vad som hänt med tretti, men deras ärendehantering verkar ha havererat fullständigt Jag har tidigare varit jättenöjd, men den här senaste ordern drar ner allt. Fel information på deras site ledde till att en produkt skickades som inte passade. Vid reklamation tog det 2 veckor innan de öht svarade på ärendet, då hade jag skickat tre påminnelser. Sen tog det ytterligare 2 veckor att få reklamationslappen, på mail! Helt enkelt bedrövligt. Sista gången jag handlar därifrån.
    9 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Hej Vega77,

    Jag beklagar att ditt ärende inte hanterats på rätt sätt och att svarstiden varit längre än den ska.
    Jag kommer självklart att vidarebefodra dina åsikter till en ansvarig då din åsikt som kund är viktigast för oss.
    Du är välkommen att kontakta oss så att vi får chansen att göra dig nöjd som kund då vi självklart vill se dig handla hos oss igen.
    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    beställde en nexa mottagare fick en vattenflaska och sen förväntar dom sig att man skall springa till postbud för att returnera vara som DOM har skickat fel pinsamt
    6 mån sedan
  • Hej,
    Jag beklagar att du mottagit fel produkt. Tyvärr innebär detta att vi måste få tillbaka den felaktigt utskickade produkten i lager om du inte väljer att behålla denna, men du får självklart ta din tid och göra detta när du har vägarna förbi ditt postombud.
    Jag hoppas att du fått hjälp med detta så att vi kan skicka ut rätt produkt till dig,och om inte så är du välkommen att ringa in eller maila till vår kundsevice.
    Ha en trevlig dag så länge!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se