Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2018-01-17)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (9.07)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    30 min sedan
    Jag köpte en torktumlare, tvättmaskin, monteringssats och droppbricka från Tretti.se tillsammans med installation av dessa. Tretti anlitar Bring för installationsarbetet och de var hos mig måndagen den 16 oktober men missade att ta bort transportsäkringar vilket orsakade att hela maskinen och torktumlaren hoppade runt i badrummet och höll på att slå ner ett vägghängt skåp innan jag fick stopp på maskinen. Jag var i kontakt med Tretti både måndag kväll och tisdag morgon då jag insåg att alla saker jag beställt inte var med, droppbrickan och monteringssatsen fanns inte där. Jag fick då beskedet att jag själv fick köra och köpa en monteringssats på El-giganten, denna kostade mig 499 kronor (i jämförelse mot 278 som Tretti tog för sin).

    Brings installatör återkommer på fredagen den 20 oktober för att åtgärda tvättmaskinen och torkar då av luckan på torktumlaren av någon anlening med något medel som har förstört luckan. Måndagen den 23 oktober återkom installatören för att försöka få rätt på torktumlarluckan, men inser efter flertalet försök (varav vissa jag ska bistå med tvättsvamp och trasor till) att luckan nu är förstörd av detta och informerar mig om att han ska beställa en ny.

    Jag har under tiden kontinuerlig kontakt med Trettis kundtjänst angående kompensation och åtgärdande av den nu förstörda luckan. Innan jul får jag svar att den enda kompensation de tänker erbjuda är mellanskillnaden för monteringssatsen, samt halva installationskostnaden. Jag får också veta i samma mail att någon ny lucka inte är beställd och att Tretti aldrig hört talas om detta innan (trots flera mail kring just detta). De skickar omgående iväg en beställning och första veckan i januari kommer Bosch och byter ut luckan.

    Det tog alltså Tretti/Bring/Bosch fyra försök att fixa en installation av tvättmaskin och torktumlare. En tjänst som jag betalar 1600 kronor för, eftersom jag själv varken kan eller vill göra det.

    De fallerade också kring att skjuta upp förfallodatum på fakturan till att vi löst alla utestående punkter. Trots att jag varit i kontakt med dom angående just det, både mail- och telefonledes så kom det en påminnelse från Qliro i början av januari vilket gjorde att jag fick lägga 30 minuter av min semester på att lösa det med kundtjänst.

    Innan jag betalade fakturan mailade jag de ytterligare en gång och förhörde mig om de stod fast vid sin "kompensation", och svaret blev ja. Så jag kommer aldrig mer att handla av tretti.se, oavsett hur billigt det ser ut på deras hemsida så blir det tydligen dyrare i slutändan ändå.
  • Hej, tack för din recension!

    Jag hör att många delar av din beställning har strulat, och förstår att du är missnöjd över leverans och vår handläggning.

    Det har brustit i vår kommunikation med Bring då vi inte beställt en ny lucka, detta beklagar jag och vårt mål är att kommunikationen med vår speditör ska bli bättre så vi slipper dessa missar.

    Kompensationen kan jag tyvärr inte kommentera härifrån. Du får självklart kräva högre kompensation av handläggaren du har kontakt med men jag beklagar att du är missnöjd över beslutet kring kompensationen.
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    1 dag sedan
    Köpt en tvättmaskin som väger 85 kg och betalade 395 kr extra för inbärning. Bring lämnar maskinen på trottoaren i regnet och säger att "det är mitt problem" att få upp den i lägenheten. Och det problemet får jag lösa genom att ringa in folk att hjälpa att bära upp till lägenheten. Tretti delar Brings syn på detta och ersätter inte mer än 395 kr för inbärningen de inte levererat. Och detta först efter påminnelse. Tretti har världens chans att hantera ett stort problem de orsakat väl men struntar fullständigt i detta.
  • Hej, tack för din recension!
    Jag beklagar att du inte fått inbärningen som du betalat för och att leveransen blev strulig.

    Jag vet inte vad som hänt i ärendet närmare men om en tjänst uteblir så blir du självklart återbetalad för tjänsten.

    Vi är öppna för att diskutera kompensation men kan inte alltid godkänna kompensation utan då gör vi en avvägning om vi kan och bör kompensera, jag beklagar att du är missnöjd över detta och vår hantering av ditt ärende.

    /Maja, Tretti.se

  • Knappt godkänd
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Olika priser på produkterna olika dagar.

    Priserna som står på produkterna stämmer inte med priset man får betala vid utcheckning, kan skilja både 20% upp och 5% ner.
  • Knappt godkänd
    22 dagar sedan
    Bra priser, men som med alla företag inom denna koncern så kan man inte välja vart sakerna skickas. Endast "närmaste leveransställe", vilket är på andra sidan Göta Älv. Långt till närmaste bro kan jag säga.
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Snabb och smidig leverans under blackfriday veckan, tack!
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde en tvättmaskin måndagen den 4 december och fick veta att det skulle vara 5-6 dagars leveranstid och att installatören skulle kontakta mig för att bestämma datum. Eftersom jag har bråttom och det spelar in i mitt val av butik bad jag specifikt att få prata med leveransavdelningen för att bekräfta leveranstiden.

    Onsdag den 13 december har jag fortfarande inte hört av dem och ringer till Trettis kundtjänst. Får höra att en installatör försökt ringa mig den måndag den 11 december men inte fått svar. Installatören ringer bara en gång, berättar kundtjänstmedarbetaren lakoniskt. (Hon kan inte riktigt svara på vad som händer om jag aldrig skulle ringa tillbaka. Jag kan bara anta att den blir för evigt stående på en lastpall nånstans? En gång ringer de, säger hon igen.) På femte försöket får jag tag på installatören. Det här med att förvänta sig svar på första försöket gäller tydligen bara åt ett håll.

    Leverans, får jag höra, kan ske ”på fredag” mellan kl 7-13. Okej, som vanligt förvånas man av den förhärskande kulturen i branschen att låta sina kunder sitta och vänta under ett sextimmarsspann på en mitt på en arbetsdag, men okej, jag knyter näven i fickan och eftersom det var onsdag så tröstar mig med att rena kläder bara är två dagar bort.

    Det blir fredag och jag är hemma från jobbet och väntar. Och väntar. Och väntar. Kl 13 ringer jag Tretti eftersom killen jag bestämt tid med inte svarar på en sisådär tio försök (återigen – jag avundas lyxen att förvänta sig svar på första försöket!).

    Nu får jag höra att jag måste ha missförstått. Att det enligt deras anteckningar är inbokat till nästa fredag, alltså den 22 december! Nu är det ju otroligt svårt för mig att bevisa att det inte stämmer eftersom inga papper finns, men säger man ”på fredag” så tolkar i alla fall jag det som innevarande vecka. Och tro mig, hade jag fått besked om att det handlat om en vecka och två dagar istället för två dagar så hade jag tänkt på det.

    Det visade sig alldeles omöjligt för Tretti att komma i kontakt med någon som kunde ge mig annat besked. Inte för att jag tror att de försökte, men ändå.

    Så, 5-6 dagars leveranstid har nu blivit till tre veckor och två lediga dagar från jobbet. Och Tretti tar inget ansvar. Det är underleverantörer, installatörer och transportörer inblandade som har gjort fel. Allas ansvar, ingens ansvar. Deras kundtjänstmedarbetare låter ungefär lika intresserad av mina problem som en tonåring är av pensionssparande. Och jag som redan har gett dem mina pengar sitter med dumstrut.

    Det kanske vore en idé att vi konsumenter slutar betala i förskott för våra varor? Jag har en känsla av att incitamenten att sköta leveranser skulle se lite annorlunda ut om pengarna kommer först när kunden fått leverens. Nu har de ju redan fått mina pengar, klart att det inte spelar så stor roll att sköta sig då.
  • Hej,

    Tack för din recension!

    Jag beklagar att du fått vänta så pass länge på din beställning. När det gäller ordrar med installation till så tar det normalt 5-10 arbetsdagar för leverans, men jag vet av erfarenhet att det har tagit lite längre tid nu innan jul.

    Vi på supporten kan inte göra så mycket mer än att pusha på installatörerna via telefon och mail, eftersom de är en underleverantör till vår speditör Bring. Vi försöker förbättra vår kommunikation med installatörerna eftersom våra kunder kan hamna i kläm som du gjort i detta fall. Detta resulterar alltså i att vi på supporten inte heller kan säga när installationen kommer ske exakt vilket jag förstår är frustrerande.

    Det ska även vara lätt för kunderna att komma i direktkontakt med installatörerna vilket jag förstår att det inte är just nu. Jag vidarebefordrar din kritik till vår speditör och till min chef, vi ska självklart se över dessa rutiner och se till att de fungerar bättre.

    Jag beklagar återigen att du fått vänta så pass länge på din leverans och får önska dig en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Första gången vi ringde fick vi inget svar på 17 minuter, sen hann vi inte vänta längre. Andra gången svarade de efter 25 minuter.

    Deras hemsida är buggig. Vi skulle beställa en spis för 6000:- och hur man än gjorde lades ett tillbehör till i varukorgen för 200:- som inte gick att ta bort. Telefonsupporten sa att det var en bugg som inte gick att åtgärda. Det blev inget köp.

    Ett riktigt skojarföretag som jag inte förstår att de kan ha över 9 på prisjakt. Men läser man omdömen på Google och Trust Pilot framträder en helt annan bild. Tittar man här på Prisjakt så är majoriteten av alla omdömen från deras webbshop och väldigt generiska ("snabb leverans, bra pris" i olika varianter). Det luktar fusk lång väg.
  • Hej,

    Tack för din recension!

    I dagsläget har vi lite längre kötid än vanligt, normalt ligger kötiden på under 2 minuter men efter högt tryck har vi inte riktigt kunna uppnått denna kötid som vi eftersträvar.

    I vanliga fall brukar vi kunna radera tillägget som läggs till i efterhand, alternativt stryka kostnaden för detta tillägg och därför får jag beklaga att personen du pratat med inte gjorde detta. Det stämmer att det är en bugg och vi är på IT-avdelningen att rätta till detta omgående.

    Vi har många nöjda kunder som återkommer till oss mer än en gång och det är tråkigt att du har en så dålig bild av oss.

    Jag får önska dig en fortsatt fin dag och du får gärna återkomma om du har fler frågor eller funderingar!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Usel butik, usel leveranstid, uselt kundbemötande. Beställde en micro den 24/11 som då var i lager. En vecka senare får jag ett mail att produkten inte längre finns i lager vilket var jättekonstigt då jag beställde fanns den i lager.
    Då tar jag kontakt med kundservice och blir hänvisad till leverans avdelningen. Där får jag prata med en "Johan" som var det den otrevligaste killen jag någonsin pratade med. Han frågade om jag hade BEVIS att micron faktiskt fanns i lager (varför skulle jag annars ha beställt den?) vid tillfället, vilket jag såklart inte har eftersom jag inte printscreenat lagersaldot. Därefter säger han att ord står mot ord, vad är det för kundbemötande? Jag trodde dom första butikernas policy var att kunden alltid har rätt?
    Nu går jag in på hemsidan och ser att produkten kommer in i lager 25/12, herregud.

    Sista gången jag handlar på tretti.se, vilken skitbutik. Avråder alla att stötta detta företag
  • Hej,

    Tack för din recension!

    Jag beklagar att du blivit dåligt bemött av vår kundsupport och kommer ta detta med min chef, som i sin tur får ta det med berörd person.

    Produkten kan ha funnits på lager när du beställde den, under Black Friday hade vi så högt tryck att lagesaldot inte hann uppdateras korrekt. Detta kan resultera i att produkten blir översåld, så att den i sin tur blivit en beställningsvara.

    Jag får därför be om ursäkt för situationen som uppstått och jag förstår självklart att du är missnöjd.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Tretti.se

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Gjorde en beställning den 26/11, på hemsidan står det frakt 2-5 dagar.
    Efter en vecka så hör jag av mig, och undrar varför maskinen inte ens hunnit bli skickad än, får då reda på att det blivit försenat i upp till 15 arbetsdagar pga högt tryck under black friday.
    Vist, kan köpa det till viss del, men över tre gånger ordinarie leverans tid? Sen tycker jag att det är dåligt att det fortfarande står 2-5 dagars leverans på produkter på deras hemsidan nu, även då dom själva vet att det för närvarande rör sig om flera veckor.

    Vid tidigare tillfälle har företaget varit pålitligt och bra, men antar att man inte kan lite på tider som finns på deras hemsida, så rekommenderar att vända sig till annan återförsäljare om det är någorlunda akut att få tag på varan.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag gjorde en beställning den 25/10 på en present som skulle lämnas över idag, 2/11. Tyckte jag var ute i god tid eftersom leveranstiden skulle vara 2-5 dagar.
    Jag har ännu inte fått varan, har endast fått en bekräftelse med en länk där man skulle kunna spåra paketet, men den fungerar inte eller så har paketet inte skickats.
    Mailade kundtjänst för tre dagar sedan men han inte hört ett ljud, så jag har faktiskt ingen aning om när denna present förväntas dyka upp.
    Mycket dålig information, d v s ingen alls.
  • Hej, tack för din recension!

    Jag beklagar att du inte fått svar på ditt mail, vi har tömt mailinkorgen flera gånger sedan 3 dagar tillbaka och misstänker därför att mailet av någon anledning inte syns i vår inkorg. Vi besvarar våra mail så fort som möjligt, vanligtvis inom 24h.

    Eftersom jag inte har ordernumret kan jag inte kolla upp vad som hänt med din order, men ring gärna in till oss så hjälper jag eller någon av mina kollegor dig vidare.

    Jag tar vidare din kritik, våra kunder ska vara väl informerade och leveransen ska gå smidigt. Detta är viktigt för oss och din kritik är vidarebefordrad.
    /Maja, Tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Lätt, tryggt och snabbt leverans
  • Usel
    3 mån sedan
    Tvättmaskinen började bråka hemma och den vill man inte vara utan, så det blev att jaga ett vettigt alternativ. Viktigt var att hitta något som fanns hemma för snabb leverans.

    Gick in på Tretti´s hemsida och hittade en Samsung. "Finns i lager, leveranstid 2-5 dagar". Jag beställde direkt på kvällen och förväntade mig leverans inom... Ja, 2-5 dagar naturligtvis. När det hade gått sex dagar utan leverans, och dåligt med uppdateringar på spårningen av försändelsen, började jag tröttna. Jag drog ett mail till Tretti och frågade om de hade någon mer info men nä, det var bara att vänta.

    Det gick några fler dagar utan leverans, och sen när den då äntligen var på gång efter TVÅ VECKOR fick jag veta att leverans bara gick att lösa mellan 9-13 vardagar. Men gud så trevligt då, speciellt som man inte arbetar på samma ort som man bor på. Jag ifrågasatte det till kundtjänsten och tyckte att de borde kunna ordna en kvällsleverans, speciellt med tanke på att leveransen var försenad rejält. Jag fick ett spydigt svar att jag då minsann fick betala den leveransen själv i så fall.

    Hursomhelst. Man kan inte vara utan tvättmaskin så vi bokade leverans nästa vardag. Frun stannade hemma och väntade men inte kom det någon leverans. Då ringde de från fraktbolaget och hälsade att "nåt hade gått fel" så de skulle köra ut den dagen därpå istället.

    Med andra ord offrade frugan x antal arbetstimmar på att invänta noll och ingenting. Då fick de helt enkelt behålla maskinen så gick jag och handlade en på ett annat håll istället. Den hade jag hemma dagen därpå. Oslagbart.

    Tretti har härmed förlorat en kund för evigt, plus att jag inte har speciellt mycket trevligt att berätta om dem bland vänner och bekanta. Om de bara hade svalt stoltheten och betalat ett par hundra för en kvällsleverans hade jag varit en nöjd kund. Nu torskade de på affären plus att de åkte på att betala returfrakten dessutom.

    Sopigt!
  • Hej, tack för din recension!

    Jag beklagar leveransförseningen och att det inte gick att lösa med kvällsleverans. Ibland finns det inte kvällsleveranser att boka, och ibland kan de kosta mer än värdet på produkten som kunden köpt och då kan vi tyvärr inte ta kostnaden för detta. Nu vet jag inte vilket ärende det handlar om, så jag får helt enkelt bara beklaga detta.

    Det var skönt att höra att du hittade produkten på annat ställe så du äntligen kan tvätta!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    3 mån sedan
    "I lager"... ok, Jag åkte 50km till Jordbro: "I lager men i Danmark"
  • Hej, tack för din recension!

    Jag beklagar detta om vi inte informerade om det i telefon eller mail, vi ska självklart bli bättre på att informera och det ska stå tydligare på vår hemsida.
    /Maja, Tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    100% nöjd!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Snabb leverans, utmärkt support med snabba svarstider och bra bemötande. Tryggt och seriöst, förmodligen det bästa alternativet för onlineshopping
  • Dålig
    4 mån sedan
    Köpte en spis men det visade sig att det var ett felköp. Bra service från tretti när det gällde returen. Återbetalningen skulle ta 14 dagar men efter 19 dagar kontaktade jag tretti på telefon. Då lovade att betalningen skulle ta 1-2 bankdagar. Fick sedan ett mejl där det står att beroende på bank kan det ta 30 dagar innan pengarna syns på kontot. Det låter jättemärkligt! Om man skall behöva vänta upp till 49 dagar på återbetalning så kan jag inte rekommendera tretti trots snabb och trevlig service via telefon och mejl.
  • Hej! Vanligtvis återbetalar vi inom 14 dagar, men detta beror lite på när vi får in returen till vårt lager. Vi har enligt lag 30 dagar på oss innan vi är skyldiga att återbetala för en retur.

    När du fick mailet angående återbetalningen så har återbetalningen redan skett, normalt så syns detta på ditt konto inom 2-5 arbetsdagar men det beror alltså på vilken bank eller vilket konto du har. Det kan ta upp till 30 dagar beroende på hur länge banken "håller" på pengarna.
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Jobbig Web sida att beställa från. Det visade sig att paketet skickas från Danmark. Dåliga uppgifter och information om spårning av godset. Tretti.se har mycket att lära sig om moderna Web köp siter..
  • Hej, tack för din recension!

    Eftersom vi har ett marketplace så skickas vissa varor från Danmark, dessa kommer från Wag Logistics. Andra kommer direkt från Tretti och de skickas från Jordbro, men det kan vi självklart bli bättre på att informera om.

    Våra spårningslänkar har strulat en del så det får jag beklaga. Vår IT-avdelning jobbar på att fixa våra spårningslänkar, men jag tar självklart vidare din kritik och beklagar att du är missnöjd.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Tretti.se

  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Har beställt en diskmaskin men hittade jag vatten i den. Kanske är den av returnerade varor eller?! Men den funkar som den ska.

    En vecka sedan gick priset ner hos dem och jag kontaktade kundtjänsten och fick utmärkt svar och hjälp av Elina Johansson. Jag har fått mellanskillnaden och utnyttjade prisgarantin.
  • Hej!

    Det är ofta vatten i både tvätt och diskmaskiner vid leverans. Detta beror på att de fraktas med vatten då de testkörs hos leverantören, du har alltså inte fått en returnerad vara.

    Va härligt att du fick hjälp av min kollega Elina med prisgarantin, du är varmt välkommen att återkomma om du har fler frågor eller funderingar!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Usel leveranstid. Spårningssidan skickar en till DHL utan referensnummer.
    När jag klickar på länken WAG Logistics i mailet så kommer jag till http://marketplace/. Inte en korrekt URL alltså.
  • Hej!

    Jag beklagar för det första att våra spårningslänkar inte fungerar som de ska, vår IT-avdelning jobbar för fullt för att lösa detta problem.

    Vi ska självklart förbättra kommunikationen med vår speditör så att leveranstiden blir bättre och inom tidsramarna vi sätter ut på hemsidan.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Tretti.se

  • Dålig
    4 mån sedan
    Dålig service om man har oturen att behöva det. Rekommenderar att man väljer andra leverantörer om marginalen inte är för stor.
  • Hej!

    Det lät inte alls kul för dig och jag ber om ursäkt för att du är missnöjd med vår service. Vårt mål är att ha billiga priser, leverera snabbt och vara lösningsfokuserade, vilket vi självklart ska jobba mer på för att kunna göra våra kunder nöjda.

    /Maja, Tretti.se

  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Bra pris men felaktig information på hemsida och i orderbekräftelse angående leverans.
    https://www.tretti.se/leveransinformation/:
    "När du handlar via tretti.se får du alltid fri frakt till din tomtgräns/port. "

    Från bekräftelsen:
    "Kommentar till leveransen
    Transportören kontaktar dig och avtalar dag och tidsintervall för leverans på tel: xxx"

    Det som sedan händer är att jag får ett meddelande om att mitt paket finns hos ett postombud. Kundtjänst hos tretti.se beklagar att det står fel på hemsidan, det ska stå att mindre paket skickas till ombud. Dåligt!
  • Hej! Jag beklagar detta, det brukar stå när man lägger ordern att paketet ska hamna på postombudet.

    Jag ber om ursäkt att detta inte framgick när du la beställningen och får undersöka varför det blev så. Din kritik är vidarebefordrad till marknadsansvarig, självklart ska det framgå på vår hemsida vilka varor som levereras till tomtgräns och vilka som levereras till serviceombud.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Tretti.se

  • Bra
    4 mån sedan
    Bra priser på de flesta varorna. Tyvärr känns det som hutlösa priser på tilläggstjänster som uppbärning. Om man beställer kyl & frys ska man väl inte behöva betala 1095:- per enhet för att få den uppburen för 8 trappsteg.
  • Hej! Standardpriset på tilläggstjänsten uppbärning är 395 kronor, sedan prissätts tilläggstjänsten utifrån var i landet man bor och detta är vår speditör som sätter de priserna.

    Jag vidarebefordrar din kritik, vi ska självklart ha så bra priser som möjligt på både produkter och tilläggstjänster!
    /Maja, Tretti.se

  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Seg leverans om man bor i norra Sverige, räkna med en vecka då varorna skickas från Danmark.
  • Hej! Ja, ibland kan det ta lite längre tid om man bor längre upp i Sverige. Jag tackar för din kritik, detta är något som vi blivit medvetna om och vi ska försöka hitta en lösning för att fixa snabbare leverans till norra Sverige.
    /Maja, Tretti.se

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Har handlat från Tretti ett par, tre gånger. Inga problem, allting känns seriöst i minsta detalj. Genomsnittet på nio stjärnor (2017, den första september) är välförtjänt.
  • Usel
    4 mån sedan
    Sämsta kundtjänsten/supporten jag varit med om någonsin. Tog 6 månader!?! att få svar efter ytterligare mail och telefonsamtal.
  • Hej! Jag beklagar detta, så länge ska du absolut inte behöva vänta för att få svar.

    Jag misstänker att du haft ett reklamationsärende och tyvärr är vår inkorg samt telefonkö till reklamationsavdelningen längre idag än önskat. Detta svar försvarar inte att du inte fått svar på ett halvår, utan det kan jag bara be om ursäkt för och vi ska se över våra rutiner så det inte händer igen.
    /Maja, Tretti.se

  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Bra priser men långsam leverans. Det stod 2-5 dagar men i det verkliga fallet tog det 8 dagar. Skriv hellre 2-8 dagar så att man inte får falska förhoppningar.
  • Hej!

    Normalt sett så tar det 2-5 arbetsdagar, vilket förklarar varför vi skriver detta på vår hemsida. Tyvärr kan det ske avvikelser i transport och så vidare, vilket är väldigt tråkigt när det händer eftersom vi strävar efter att ha så snabba och smidiga leveranser som möjligt.

    Vi tar till oss kritiken, istället för att ändra informationen på hemsidan ska vi bli bättre på att leverera inom utsatt tid.
    /Maja, Tretti.se

  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Leverans på en vecka upp till Umeå Vilket man får klassa som ok :)
    Verkar matchat in någon prisdipp då de var 1000:- billigare än konkurrenten på robotdammsugaren som vi köpte.
  • Usel
    5 mån sedan
    Beställde en Siemens kylfrys 18:e maj 2017 med förväntad leveranstid på 14-28 vardagar.
    2 veckor senare, besked om försenad leverans som ska ske i juli 2017.
    I juli, nästa besked om försenad leverans denna gång i början av augusti.
    Sedan ytterligare två besked om försening.
    Onsdag (16:e augusti) två dagar före förväntad leverans ser allt bra ut. Leverans förväntas till huvudlager på fredagen.
    Fredag eftermiddag (15:55) kommer mail som meddelar att leverans kommer att ske i JANUARI 2018.
    Provocerande att dessutom läsa på hemsidan att kylfrysen finns med förväntad leveranstid på 14-28 dagar samma dag som jag får besked om att leveransen beräknas ta 7 MÅNADER.
    Värt att notera att ingen från Tretti tar personlig kontakt när leveransen försenas med ytterligare 4 månader på en vara som redan är försenad med ett antal veckor.
  • Hej Mathias!

    Jag förstår såklart att du är missnöjd, vilket jag beklagar. Vissa produkter blir försenade från leverantören och vi strävar efter att hinna meddela alla kunder personligen innan vårt automatiska mail om förseningen skickas.

    Du kan välja att byta produkt till en lagerförd vara, välja att vänta eller häva köpet. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig vidare i ärendet.
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    5 mån sedan
    Beställde en vara som inte ens fanns på lager. Har nu väntat i 16 dagar för att få tillbaka pengarna på mikrovågsugnen, men har inte kommit ännu. Får inget svar på mina mail, kommer inte fram i telefon.
    Oseriöst.
  • Hej! Jag beklagar att återbetalningen har dröjt. Under de senaste två veckorna har vi jobbat på så fort vi kan för att hinna svara alla våra kunder men det har alltså varit lite längre kötider i telefonen än önskat.

    Om det trots allt inte har löst sig än så får du gärna återkomma, så hjälper jag dig vidare.
    /Maja, Tretti.se

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Bra service och trevlig support.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Nu ger jag betyg för hur proffsigt dom skött en reklamation. Otroligt hjälpsamma och haft bra dialog med mig som kund.

    Eftersom det finns en stor risk för defekta vitvaror osv så vill man i dom fallen få bra hjälp så därför rekommenderar jag att handla hos tretti.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Tar inte ansvar för paket som kommit bort/inte skickats på lång tid trots vara i lager. När man ringer får man ingen information om hur många som är före mm utan bara musik tills det är din tur, det kan ta allt från 15 - 60 min, du har ingen aning.

    Handläggare ger olika information på samma ärende vid olika tillfällen, får känslan att de bara vill bli av med en så snabbt som möjligt. En av de sämre kundtjänster jag varit med om.
  • Hej Niklas! Jag beklagar om vår handläggningstid har varit lite längre än det normala, vi försöker lösa ärenden så fort som möjligt men i ditt fall verkar detta har dragit ut på tiden.

    Angående vår telefonmusik så vill även vi på supporten ändra detta, så din kritik är vidarebefordrad och vi hoppas att detta kan ändras inom kort.

    Vi vill inte alls bli av med dig, eftersom vi är en del personer på kontoret så hanterar vi ärenden lite olika. Självklart försöker vi alltid hantera det så lika vi kan. Du får gärna återkomma på mail eller telefon om ärendet inte är löst, så ska jag försöka fixa detta omgående.
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Stod 1-3 dagar leveranstid! Och det skulle bara till ett utlämningsställe.. ja snarare en vecka från att de skickade det! Stod aldrig att det skulle skickas från Danmark och detta med BRING och sen att när det är i Sverige så skickas det till DHL som i sin tur ska skicka det till rätt terminal och sen till utlämningsstället.. förstår inte hur dom kan sätta från 1 dags leveranstid på en vara som finns i lager o sen visar det sej att de skall skickas från Danmark med mera och massa strul! Dom borde skriva 5 dagar istället och inte 1 dag. Samt skriva i artikeln om varan skickas från Sverige eller vart de skickas ifrån! Nej.. hade ja vetat detta innan hade jag hellre kanske lagt 100kr mer hos någon som skickade varan från Sverige och sluppit väntat i en vecka! Och fått 1 dags leveranstid på riktigt istället! Alternativt åkt o köpt en i butik, köpte pga av att på just denna vara på Tretti så tog det 1 dag leveranstid. Dåligt! Har ej fått varan men kommer nog om två dagar till, ringt runt och äntligen kunna fått ett svenskt spårningsnummer nyss från DHL men går allt som det ska har jag fortfarande fått vänta en vecka från att det skickades! Skamligt! Var viktigt med snabb leverans! Men visst har du inte bråttom utan kan vänta en vecka från att det skickas så beställ. Ja kommer inte beställa mer med de falska leveranstiderna som står på produkten och att det inte står om varan skickas från annat land!
  • Hej! Jag beklagar detta - vi har normalt 2-5 arbetsdagar som leveranstid så detta bör handla om en felskrivning. Självklart är det tråkigt att du blivit felinformerad och detta beklagar jag. Oavsett om produkten finns i Sverige eller Danmark satsar vi alltid på att kunna leverera inom 2-5 arbetsdagar.

    Varmt välkommen att återkomma om du har fler frågor eller funderingar!
    /Maja, Tretti.se

  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Jag har beställt en bänkugn, första gången jag beställer på tretti.se och allt gick smärtfritt till. Bekväm direktbetalning och frakten var 0kr. Dessutom fick jag lite rabatt då de hade erbjudande på 5% rabatt just den dagen jag beställde.

    De har dock liiite för långsam leveranstid (ca. en vecka), men varan skickades från Danmark så jag har förståelse.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Tretti i sig var bra. Fungerade fint med prisgaranti vid sänkt pris, men kommer aldrig att handla av någon som använder sig av Bring som leverantör. Fullständigt vansinnigt förfarningssätt och lång leveranstid.

    Jag har nu kontaktat er, men sänkt betyget också, för här blir det inte godkänt när ni bara hänvisar till Bring som i sin tur hänvisar till någon annan som inte kommer då de utlovar.
  • Hej! Jag förstår - för att man ska bli nöjd krävs det att alla led i leveransen fungerar. Eftersom du skrivit in till oss om ärendet så har vi en chans att rätta till felet, eller i alla fall vidarebefordra kritiken till vår speditör.
    /Maja, Tretti.se

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Tredje gång jag handlat hos Tretti. Varenda gång grym bra pris på produkt och leverans, grym smidiga sätt att betala, grym snabb leverans. Leverantören informerar utmärkt när leveransen ska ske och ger enkel möjlighet att ändra leveransdag. En gång hade jag ett klagomål – grym snabb svar och åtgärd.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Telefonsupport svarar inte. 15 minuter efter "Välkommen till Tretti, ett ögonblick." ?!?!?!?
  • Hej Flautash,

    vad tråkigt att du inte är nöjd med vår telefonsupport. Det verkar som att du har ringt till oss på Pingstdagen den 4 juni då vi hade stängt. Då ska normalt sett ett meddelande spelas upp där vi informerar om att vi har stängt samt våra ordinarie öppettider som inte verkar ha fungerat för dig.

    Vi tar din feedback vidare för att se hur vi kan förtydliga i våra automatiska meddelanden när vi har stängt.

    MVH,
    Daniel - Tretti.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Beställde en kaffemaskin för 3 veckor sedan och har fortfarande inte fått den. Det skulle vara en gåva men nu har den tiden passerat. Fortsätter få massa fördröjningsmail om att leverantören förväntas skicka produkten i slutet av månaden, men den fortsätter att skjutas framåt. När jag ska spåra leveransen så hittar den inget, så den har förmodligen inte ens hanterats ännu hos dem. Jag provade att maila dem och fick autosvar att de svarar senast 30 juni (24 juni idag).

    Ingenstans framgår det i beställningsförfarandet heller på deras hemsida att det kan ta ovanligt lång tid. Det fanns tom möjlighet till expressleverans, så detta är långt under förväntan.

    Med facit i hand så hade jag valt ett annat bolag att beställa produkten från, även om det varit lite dyrare, bara för att få hem produkten inom rimlig tid. Kan vara värt att ha i åtanke den som funderar på att beställa från tretti.se
  • Hej! Jag beklagar att det blivit såhär i ditt ärende. Produkter som är beställningsvaror kan ta lite längre tid att leverera - just för att de kommer direkt från leverantören. Direkt när du lägger en order på en beställningsvara så görs det ett inköp på produkten och vi jobbar så fort som möjligt på att få in denna till oss.

    Vi svarar så fort vi kan på både mail och samtal, och du har självklart rätt att antingen kika på likvärdig produkt eller häva köpet. Jag tar vidare kritiken och ber återigen om ursäkt för att du fått en dålig upplevelse av oss.
    /Maja, Tretti.se

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Leverans på 20 timmar och bäst pris! Högsta betyg med andra ord!
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    ** Uppdatering 2 **
    17-06-15 Nu ger jag upp, alla andra butiker får in denna till lager och har enheter att sälja. Kundtjänst har problem med telefonen, den kopplar ifrån direkt efter hälsningsfrasen, dock kan ägaren Whiteaway hjälpa mig att annulera ordern och skicka tillbaka mina pengar. Nu blir det till att sätta sig i bilen och ta en snabb vända över lunchen till NetOnNet som har minst en enhet på plats, ett billigt pris på en vara som inte finns hjälper inte mig. TRETTI.SE kommer INTE att få mitt förtroende som kund igen och jag kommer även att passa mig för ägaren, hade jag sökt på google innan om tretti.se och inte litat på prisjakt fullt ut hade jag förmodligen varit försiktigare.
    17-06-14 Nu är produkten borta från hemsidan igen och när jag ringer så har de beskedet att den tidigast finns i lager 2017-08-10
    17-06-13 Pratar med Maja och får betalning ändrad till Banköverföring. Betalar.

    ** Uppdatering **
    17-05-17 Kundtjänst återkommer med info att enheten återigen är restnoterad och leverans möjligen kan ske i mitten av juni. Enheten finns nu åter på hemsidan, hoppet lever. Får se om det blir strul med betalningen, e-kortet som användes går ut vid månadsskiftet. Kundtjänst/supporten försäkrar att det inte skall bli problem men som de själva medger så har de inte full koll. Fortsättning följer.

    17-04-21 Beställde jag en Neato Botvac Connected från Tretti som fanns i lager.
    17-04-25 Har fortfarande inte hört något om en leverans och länken i beställningsbekräftelsen ger inget resultat. Ringer och får veta att den är skickad men att jag måste prata med speditören för att få tracking.
    Speditören vet inget men ringer till Tretti och kollar, han får till svar att jag ska ringa en gång till Tretti vilket jag gör, pratar med Maja om jag inte missminner mig. Då framkommer att det har funnits en lagerdiff, min vara finns inte och att en ersättning kommer 17-05-09, som kompensation får jag en mindre summa, marginalen tillåter inte mer.
    17-04-28 Tretti har kampanj och plötsligt kan man sälja enheten med 20% rabatt vilket jag ringer och påtalar, Tretti sänker till det priset och ger även mig den tidigare kompensationen. Allt frid och fröjd..
    17-05-17 Fortfarande ingen leverans, jag ringer igen och nu ger min order "felmeddelande", ingen på supporten verkar kunna se vad det är för fel. Felsökning pågår, de ska kontakta mig idag innan 1500 oavsett vad som framkommer.

    Genomgående är att jag som konsument aktivt behöver be om information och driva ärendet vidare, ingen gång under hela processen har information om problem, förseningar eller status (utöver orderbekräftelse) nått mig utan min aktiva inblandning.
    Nu ser jag att de inte heller längre har varan på hemsidan, mina chanser att faktiskt få enheten upplever jag som små men jag hoppas att de kan överraska.
  • Hej igen! Ja tyvärr kan detta ske med beställningsvaror, de ska komma in från vår leverantör först och det kan ske förseningar.

    Självklart ska vi bli bättre på att informera om eventuella förseningar! I vanliga fall brukar vi skicka ut mail om detta, så jag ursäktar att det inte gjort det i ditt fall.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

  • Dålig
    8 mån sedan
    Beställde en kaffemaskin som fanns i lager. Nu har det gått 1,5 vecka utan att den kommit. Jag kan se att den skickats från Danmark...(Trettis definition av lagervara) Det verkar dessutom som att det är från något annat företag - Whiteaway eller något liknande. När jag beställer lagervaror hos andra brukar det ta maximalt två dagar. Enligt fraktföretaget har jag min kaffemaskin i bästa fall om ytterligare några dagar. Det här var dåligt tretti - skärpning.
  • Hej! Du får väldigt gärna kontakta oss via telefon eller mail om du fortfarande inte fått din vara. Detta låter som att vår speditör mottagit produkten, men att den fastnat på vägen. Den ska inte stå på vår danska terminal i mer än en dag, så det förstår jag att du är missnöjd över!

    Whiteaway är vårt moderbolag och ibland skickas produkter från deras lager, så jag får ursäkta förvirringen.

    Varmt välkommen att återkomma om du har fler frågor eller funderingar!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    8 mån sedan
    Lägger in en beställning på två varor, båda listade med lagervärde. Får bekräftelse på beställningen och de tar betalt. Länken där man kan följa leveransen fungerar inte.

    Leveranstid var 1-3 dagar.

    Efter en vecka mailar jag och frågar. Får ett "hej vi har mottagot ditt mail och svarar senast inom en vecka".

    Dagen efter ringer jag. "Hej och välkommen, var god dröj!" *ngt genomdjävligt skrapar genom luren på repeat*. Ingen info om väntetid. Når kundtjänst: "du ska prata med leveransavdelningen. Jag kopplar." *mer skrapig ljudsändning av samma sort*

    Leveransavdelningen. Ja, nej din ena produkt (som de aömtså hade lagervärde på när jag beställde och vars beställning de bekräftat) har utgått. Så ingenting har hänt med ordern. Men jag kan skicka den på plock idag. "Länken för att följa beställningen? Nej, den är ur funktion".

    De har alltså felaktiga lagervärden, skickar felaktiga bekräftelser, har trasiga följelänkar och skiter i ordrar där inte allt finns inne, men informerar inte kund. Men de tar betalt. Och det tog mig en halvtimme i teöefonkö för att få besledet.

    Rekommenderar er varmt att göra era inköp någon annanstans.
  • Hej! Jag beklagar detta, självklart ska vi hålla våra leveranstider och ibland är det externa faktorer som påverkar leveranstiden.

    Angående länkarna så har de inte fungerat sen vi bytte plattform, men vi jobbar för att lösa det så fort som möjligt. Det kan ju bli en del strul med teknik när man ändrar system.
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    8 mån sedan
    Har alltid varit en bra butik med väldigt bra priser. Nu är de dyrare än sina konkurrenter på många produkter. Det låga betyget får de på grund av deras reor, som t.ex. nu senast "Green friday 20%". Där höjde de priset på många produkter innan rean. Vilket betyder att de har 20% på det högre priset. Vissa produkter kostar till och med MER efter rean (med rabatten avdragen) jämfört med innan.

    Hoppas fler får upp ögonen för detta. Detta är extremt oseriöst beteende, skippa i så fall reorna helt och återgå till de låga priserna ni hade innan! Det är så här man tappar kunder! Använd statistiken som finns på prisjakt på respektive produkt för att kolla höjningen.
  • Hej! Jag har bett vår inköpsavdelning kika över våra rabatter - så ska det självklart inte vara. Är det kampanj så ska produkten vara billigare än innan, det håller jag helt med om!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    8 mån sedan
    Kör med samma "reor" som dom stora elektronikbutikerna.
    På deras Green Friday lämnar dom 20% rabatt på en rad produkter.
    Kollade på OBH Nordica OptiGrill+ XL GO722D, den kostade dagen före: 1720 kr (som absolut dyrast har den enligt prisjakt legat på: 1890 kr hos tretti.se).
    Dagen då dom kör sin Green Friday ligger helt plötsligt priset på 2655 kr - 20% = 2124 kr.
    Priset har alltså ökat 404 kr efter avdragen rabatt, och detta kalla tretti.se för rea !?

    Så extremt fult gjort så det inte finns ord
  • Hej! Jag ber vår inköpsavdelning kika på detta, det är ju inte alls bra om en produkt är dyrare när det är rabatt på hemsidan!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Jag beställde 2 vitvaror (en ugn och en tvättmaskin) med installation av nytt och bortforsling av gammalt, och enligt den kommunikation jag fick förväntade jag mig att dem skulle komma en gång och installera allt. Vilket var anledningen till att jag valde Tretti och alla tilläggstjänster för att det skulle gå smidig. Nedan är det jag inte är nöjd med.

    1: Första gången dem kom till mig hade dem bara med sig en av två vitvaror och dem som kom hade ingen koll på att jag ens beställt mer än en. Trettis svar var att det kommer från två lager. Som kund struntar jag i det, dem borde kunna leverera båda samtidigt.
    2: Dem lyckades inte få loss min gamla diskmaskin under diskbänken, det var säkert svårt. Så dem skulle höra av sig senare under dagen och lösa det. Jag stannade hemma från jobbet hela dagen istället för halva dagen som det var tänkt, men dem ringde aldrig.
    3: Dagen efter ringde dem, en dag för sent, och ville boka en installation men dem kunde inte svara på vad dem skulle installera. Dvs om det var diskmaskin eller ugnen. Jag bad honom ta reda på vad dem skulle göra och och om det var båda maskinerna, han ringde aldrig tillbaka.
    4: När ugnen kom var dem fraktskadad så dem fick jag inte då. När ugnen kom så kom dem upp med två ugnar och undrade om jag hade beställt två ugnar.
    5: När jag ringde in till kundtjänst, vilket jag gjorde flera gånger, had den jag pratade med ingen aning om mina tidigare problem och att jag varit i kontakt med dem.
    6: Alla gånger dem skulle komma till mig så sa de att dem kommer mellan 7-13. Jag bor i stan och jobbar långt utanför stan så detta ställer till problem. Det måste vara möjligt att att ha kortare intervall.
    7: Jag svarade negativt på deras NPS kundundersökning, och med tanke på att jag varit i kontakt med deras kundtjänst ett antal gånger så vet dem att jag inte är nöjd / att dem gjort ett bra jobb. Då får jag en faktura, men inget samtal tex för att se hur allt gått.

    Jag tror det var allt som jag blev besviken över.

    Btw, jag fick själv loss diskmaskinen och det var lite meckigt, och nu är allt på plats men det blir nog Elgiganten framöver.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Köpte en Stavmixer, bra pris och snabb frakt :)
  • Ganska dålig
    10 mån sedan
    Skönt förvirrad butik...

    Jag förbereder min varukorg på tisdagen, men går inte till kassan då jag ska lägga till fler saker som jag måste kolla upp vilken variant jag vill ha. På torsdagen så lägger ajg till mina andra saker och det ser bra ut i min varukorg.

    Dock så strular det och jag måste rensa min varukorg. När jag ska lägga till igen så finns en produkt inte längre alls att välja. Efter lite sökande så visar sig hela produktkategorin vara bortplockad. Jag har alltså inte noll att välja på (typ slut på lagret) utan det finns inget alls att lägga till.

    Jag mailar dem och frågar vad som hänt och när det beräknas bli rätt igen.

    Får svaret på den enskilda produkten att den är slutsåld. Det är fine, men resten av kategorin då? Och när skulle den återkomma? Tja, det fick jag inget svar på.

    Sedan får jag en länk där det finns andra saker att köpa. En helt annan kategori. En helt annan typ av produkter. Grattis hörni, men det var inte det jag frågade efter.

    Det vore ju trevligt om man faktiskt orkade läsa båda meningarna från kunden. Och orkade svara på båda frågorna. Och att det svar man ger är relevant.

    Jag hade ju tänkt att släppa loss en hög pengar och köpa flera dyra prylar på en gång, men nu avstår jag och letar upp en annan affär istället.
  • Hej! Det här låter inte så bra, självklart ska du få svar på din fråga. Nu vet jag inte exakt vilken kategori du syftar på men ibland kan det vara så att vi väljer att plocka bort vissa produkter i sortimentet eller ibland hela. Ifall produkten inte finns tillgänglig på hemsidan är det med störst sannolikhet att detta är fallet. Jag beklagar att produkten som du önskade ej fanns på lager - vi har alltid möjlighet att kika ifall det finns en likvärdig produkt eller hänvisa dig till en annan butik som kan uppfylla detta behov. Jag får önska dig en trevlig dag och du är varmt välkommen åter! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Bluffbolag!

    ------------------- Kommentar skriven den 2017-03-20------------------------

    21-Feb: Köpte en Gorenje-köksfläkt. På hemsidan vid köptillfället står det att varan kan levereras tidigast 28 feb. I beställningsbekräftelsen står beräknad leverans 27 feb.

    21-Feb: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 28-02-17

    2-Mars: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 07-03-17

    8-Mars: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 17-03-17

    8-Mars: Ledsnar jag fullständigt och ringer Tretti.se och annullerar köpet.

    Jag väntar och väntar och har ringt dem säkert 3 gånger senaste veckan och de talar snällt om att pengarna sätts tillbaka inom 1-2 veckor.

    19-Mars: Ännu har ingen återbetalning har skett.

    20-Mars: Ännu har ingen återbetalning har skett så därför ringer jag dem på nytt och frågar var pengarna är. Får till svar att detta brukar sköta sig själv genom att pengarna endast reserveras vanligtvis. I detta fall har pengarna dragits eftersom att det var en Direktbetalning via bank. Kundtjänstmedarbetaren säger att hon skall kontakta ekonomiavdelningen och höra av sig till mig. Det borde inte vara så svårt att lösa, men ännu har jag inte hört något.

    Återstår att se vart detta landar. Otroligt besviken. Vi pratar år 2017 inte 1997, trodde verkligen inte att bluffbolag existerade på nätet längre, men ack så fel jag verkar ha.

    Filar på en anmälan till Konsumentverket som går iväg om inte återbetalning bekräftas snarast.

    ------------------------- Kommentar skriven den 2017-03-21-----------------------------

    "Som av en slump" fick jag ett mail i brevlådan nu på morgonen med en bekräftelse på en verkställd utbetalning. Utbetalningen kan också bekräftas från min sida så jag kan lägga detta åt sidan nu. Därför går jag inte vidare med någon KO-anmälan, även om det kanske skulle vara på sin plats egentligen. Dock står jag fortfarande utan fläkt efter 1 månad och det har jag tretti.se att skylla på.

    Från och med nu blir det ingen mer handel från vare sig tretti.se eller whiteAway (som jag hört skall tillhöra samma koncern). Inte heller ska mina vänner eller deras vänner lockas att göra samma misstag som jag. Min rättvist utdelade stjärna kvarstår och hade man kunnat ge noll stjärnor så hade jag gjort det.
  • Hej! Härligt att läsa att du fick ditt ärende löst tillslut. Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. En återbetalning ska ske inom 14 dagar från den dagen man begärt en annullering eller ånger på sin order enligt våra villkor, vilket jag tycker vi har förhållit oss till i detta ärende. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Totalt obefintlig service. Fick en beställning bekräftelse men det var inte registrerat på hemsidan så spåra beställning gick inte. Kontaktade kundservice, via mail efter 2 dagar och telefon men inget svar efter 20min i "kö". Kändes inte bra så ett mail gick iväg för att avbeställa produkten kan bara hoppas att inget dyker upp på trappan senare.

    Uppd. Även om jag skickade ett mail där jag bad tretti.se att annullera beställningen, fick jag SMS 6 timmar senare om att en kreditupplysning hade genomförts. Jag ringer omgående till kundtjänst igen och väntar i ungefär 20-25 min.
    Mitt samtal kopplas fram och de undersöker status på leveransen, de nämner att den kan ha skickats men ber mig vänta, de kommer tillbaka att säger att beställningen kommer att annulleras och att en bekräftelse kommer att skickas till min mail. En bekräftelse har inte erhållits.

    Nu 2 dagar senare får jag ett SMS från Bring som säger att de kommer att leverera ett paket till mig från tretti.se?!

    MYCKET dåligt återkoppling! Minsta jag begär är att kundservice kunde ha informerat mig att "Tyvärr att paketet gick iväg"! Så jag kan planera att vara hemma, nu var jag i tron att inget skall levereras.
  • Hej! Jättetråkigt att du känner på detta sätt! Vi vill såklart hjälpa dig så fort som möjligt, men tyvärr kan vi uppleva högt tryck vissa tider under dagen. Jag förstår att det är trist att vänta länge i kö, men du kan alltid maila in till oss eller återkomma till oss på Facebook. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    10 mån sedan
    Bra support vid reklamation av vara.