Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information Tretti har fått betyget (9.04)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Riktig usel. Kundtjänsten är ett skämt.
    Beställde en tvättmaskin som var i lager (fler än 5 enligt sidan). Två veckor har gått och inte fått maskinen. Efter att jag mejlade Tretti fick besked att tvättmaskinen skulle komma till Tretti om 4 dagar och efter det skulle skickas till mig.
    Hade inte varit för tvättmaskinen är redan betald hade köpt i en annan butik utan att tveka!
    6 dagar sedan
  • Hej Yeyita! I detta fall kan det ha skett en lagerdiff, vilket innebär att flera personer köpte samma produkt samtidigt och beställningen gick fortfarande igenom, trots att vi hade för få varor i lager. Detta löser vi gärna med att hitta en likvärdig produkt, ifall du inte önskar att vänta på produkten du beställt - som nu blivit en beställningsvara. Vi uppskattar ett leveransdatum på 8-15 arbetsdagar på beställningsvaror. Du är varmt välkommen åter till vår kundtjänst mellan öppettiderna 9-16 om du har några funderingar. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Stor VARNING för detta bolag! Läs även Recos betyg, allt negativt där stämmer även i mitt fall. Är utled på detta spektakel

    Beställde och betalade vitvaror (6st) för ca 26 tusen kr den 13/11 -16. Ännu idag den 5/1 -17 är inte allt levererat, trots byte till lagerförda varor för två veckor sedan.

    Har i detta ärende mitt livs längsta drös med kontakter och telefonsamtal, där Trettis kundtjänst utlovar lösningar men isf att verkligen lösa problemen ställer de till med nya hela tiden. Kundsupporten klarar inte av nånting, beklagar sig mycket men fortsätter slarva med hanteringen.

    Ingen återbetalning av mellanskillnad på flera veckor, ursäktar sig med att ekonomiavd håller på med bokslut, otroligt.

    För leverans används Bring, med otrevlig personal som levererar skadade varor. De ska ringa 30 min innan leverans men ringer 10min innan och vill komma in, eller ringer 10 min innan o går med på att komma om 30 min men det dröjer över 1,5 h.

    Ingen kompensation av något slag föreslås, hur kan detta företag överleva?

    Det ser ut som att antingen funkar leveransen för en del eller så går allt helt fel som i mitt och många, många andras fall.

    Nu ringde de, efter påstötning och meddelade att trots utlovad leverans idag igen, kan de inte leverera förrän efter helgen. Då avbokade jag resten av leveransen och lovade att aldrig beställa nåt från dem och att skriva den här kommentaren.
    12 dagar sedan
  • Hej Mikael! Jättetråkigt att läsa att din leverans blev försenad. Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. Om du känner att du inte har fått detta bemötande så önskar jag att du återkommer till vår kundtjänst på telefon eller mail, så ser vi över detta. /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Köpte på black friday 2016 efter att en av mina bevakningar triggade.
    Blev mäkta förvånad när jag såg att den skruvdragare jag skulle köpa även var bundlad med ett Wireless Inspection Scope som i sig kostade som vad skruvdragaren gjorde innan.

    Tackade och tog emot och la min beställning.
    Snabb leverans på det med.

    Att man har möjlighet att hämta i butiken i Haninge är bra men inget jag provat.
    Det är dock alltid ett trygghetsmoment att en fysisk butik finns.
    Åtminstone när man bor i närheten.
    13 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställde produkt som fanns i lager.
    Trots det så tog det hela 5 arbetsdagar innan den skickades ut från deras lager.
    När den väll skickades så tog det bara 2 arbetsdagar innan jag fick den (vilket är bra)
    Tråkigt bara att den inte skickades ut direkt?
    Totala dagar sen beställningsdatum blev 9 dagar för en lagervara.
    14 dagar sedan
  • Bra
    Beställde en tvättmaskin 2016-12-26.
    Efter två dagar var beställningen klar för leverans.
    Efter ytterligare en dag så hämtades den av speditören (Bring).
    2017-01-02 kom varan fram.
    Inte jättesnabb hantering, men inte heller jättelångsam.
    Lite störande att man direkt efter beställningen blir erbjuden (popup) att betygsätta beställningen.
    Sånt gillar jag inte. Man bör inte betygsätta innan beställningen är klar och varan kommit fram.
    För att aktivera rabatten för mellandagsrean var man tvungen att själv fylla i rabattkod i beställningen.
    Om man glömmer bort detta så missar man ju rabatten.
    Har inte haft behov av att kontakta kundtjänsten angående garantiärenden e.d. så de delarna kan jag inte betygsätta.
    16 dagar sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Hej! Jag kommer att ta vidare din feedback i vårt förbättringsarbete för att främja kundupplevelsen på vår hemsida. Vi välkomnar allt från ris till ros, samt till rena förbättringsförslag.Ha en fortsatt fin dag! /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Att beställa var inga problem och noterade inga konstigheter med leveransen heller.

    Däremot överensstämde inte produkten exakt med beskrivningen på hemsidan eftersom det saknades vital information. Jag vill därför skicka tillbaka varan och göra ett byte.

    Inga returfraktsedlar fanns med i paketet så det är lite "old school" att skapa egna fraktsedlar och betala själv.

    Dessutom fungerar inte hemsidan där jag som kund skulle registrera min retur.

    Så, tretti.se fungerar utmärkt om du redan känner till produkten exakt för då fungerade order och leverans utan problem. Däremot ett lågt slutbetyg på retur möjligheter och kontakt med kundtjänst. Åren går och utvecklingen går framåt snabbt hos konkurrenterna.
    23 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att du känner att returprocessen var krånglig! Jag kommer att ta vidare din feedback i vårt förbättringsarbete för att förbättra kundupplevelsen hos oss. Vi välkomnar allt från ris till ros, samt till rena förbättringsförslag. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Trevlig, överblickbar webbutik. Bra utbud. Även den fysiska butiken är bra med trevlig personal.

    Jag har aldrig behövt reklamera/returnera något. Kan därför inte uttala mig om hur de klarar detta "eldprov. Jag har dock känslan av att de skulle sköta det smidigt.
    27 dagar sedan
  • Usel
    Jag ska inte ge råd att köpa eller inte köpa hos Tretti, vill bara uppmana att kontrollera noga levererad förpackning och skicka tillbaka direkt om den är öppen, i dåligt skick eller om den verkar skum på något sätt (möjligtvis begagnad). Jag ångrar djupt att jag inte gjorde det. Att prata med kundsupport är som att prata med någon maskin.
    28 dagar sedan
  • Hej! Vi skickar aldrig ut begagnade varor eller varor som är i dåligt skick till kunder. Vi har däremot en outlet där man har möjlighet att handla rabatterade varor som kunder har ångrat, varor som har fått en repa eller liknande, men är fullt brukbara och fungerar lika bra som en ny produkt. Tråkigt att höra att du känner att det är som att prata med en maskin när du kontaktar oss - så vill vi givetvis inte att du ska känna. Om du har handlat en helt ny vara och tycker att den är i dåligt skick, så ber jag dig återkomma till vår kundtjänst och så får vi ta en närmare titt på detta. Jag får önska dig en fin dag! /Sanna (inte en robot), Tretti.se

  • Usel
    Beställde det 15 november en tvätt och tork för ca 12 000. Ångrade köpet dagen efter pga. att torken inte hade koppling till avlopp. 3 samtal tog det för att den skulle bli avbokad och nu över en månad senare har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Otroligt dåligt och deras kundtjänst är helt värdelös. Minst 30 minuter kö varje gång ovh svarar inte på mail.
    28 dagar sedan
  • Hej! Jag beklagar för väntetiderna - vi upplever väldigt högt tryck just nu både på telefon och mail. Jag förstår att det är frustrerande att stå i kö men vi strävar åt att hjälpa alla våra kunder så fort vi bara kan. Det låter inte alls bra att det har gått över en månad sen som du har fått din återbetalning - såhär ska det givetvis inte gå till. Jag önskar att tro att vi redan sitter med hanteringen av din återbetalning, men ser gärna att du återkommer till oss så vi kan lösa med detta omgående i sådana fall. Du kan återkomma till oss på antingen mail, telefon eller via Facebook. /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Hur bra som helst. Bra pris och snabb leverans.
    28 dagar sedan
  • Usel
    Varning aldrig tretti.se beställde 25/11 black friday fick leveranstid 5/12 helt ok tyckte jag sen blev den flyttad till 9/12 sen till 16/12 och tittar man på hemsidan står där 31/1-2017 Detta med information finns tyvärr inte på detta företag, seg kundtjänst,den ene vet inte vad den andre gör. Tips använd elgiganten
    1 mån sedan
  • Det här låter inte alls bra - såhär ska det givetvis inte gå till! Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. Om du känner inte att du har fått detta bemötande så vill jag gärna att du återkommer till oss så vi kan se över detta en gång till. /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Trevlig och hjälpsam kundservice, men det är en klen tröst då de använder Bring som transportör. 2 av 2 gånger jag handlat där har jag fått transportskadade varor. Nu har det gått 4 veckor sedan beställning, först försvann min vara, sen fick jag en trasig och nu väntar jag på ännu en leverans som inte ens är skickad trots det var flera daga sedan jag anmälde det.

    En annan dålig sak med transportören är att de kom flera timmar förtidigt och ringde först när de var på plats Och redan lastat av.

    Kommer troligen inte handla hos dem igen så länge de har Bring som transportör.
    1 mån sedan
  • Hej Joppe! Detta låter inte alls bra, såhär ska det givetvis inte gå till. Våra samarbetspartners är noggrant utvalda och det är viktigt för oss att de har ett arbetssätt som genomsyras av ett starkt kundfokus. Din beskrivning av din upplevelse låter inte alls vad vi normalt upplever med Bring men givetvis så tar vi detta med största allvar.

    Jag förstår din frustration kring att få en skadad vara, som tyvärr vid de få tillfällen kan hända.
    När det händer flertal tillfällen, som det har hänt i ditt fall, ser vi detta såklart mycket allvarligt på. Vi har stort överseende för när våra kunder får skadade varor och ser till att handläggningen blir skött på ett rättvist och effektivt sätt. /Sanna, Tretti.se

  • Knappt godkänd
    + Leverans, produktutbud, pris är ok.

    - Kundtjänst kanske mindre ok... Kunden erhåller standard svar via e-post istället för att tretti följer upp det unika ärendet. Skapar därigenom ett mera utdraget ärende med flera kontakter och en viss risk för irritation. Onödigt
    1 mån sedan
  • Hej! Jättetråkigt att läsa att du känner att ditt ärende hanterades på ett omständigt sätt. Vi strävar mot att erhålla en personlig kontakt med våra kunder genom att en handläggare hanterar ärendet, däremot kan det ibland förekomma att flera handläggare hanterar det för att effektivisera väntetiden. Jag kommer att ta vidare din feedback i vårt förbättringsarbete för att förbättra kundupplevelsen på vår hemsida. Vi välkomnar allt från ris till ros, samt till rena förbättringsförslag. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Knappt godkänd
    - dåligt kundtjänst, svårt att nå på telefon 30min+ kötid, (svarar aldrig på email), svarar sällan på sociala medier.

    Köpte 3 produkter 24 November, alla var i lager - blev tvungen att vänta 22 dagar på leverans.... Tips: Undvik köpa många olika varor samtidigt....
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde en borrmaskin för en dryg vecka sedan. Den var då markerad "beställningsvara".
    Sedan i igår är den markerad "finns i lager".
    Igår (torsdag förmiddag) ändrades status på min beställning till "förbereds på lagret".
    Fredag kväll förbereder man tydligen fortfarande ;(
    Jag har köpt flera gånger från Tretti tidigare, och alltid varit nöjd. Hoppas den kommer snart.
    Uppdatering: Tydligen har man jobbat lördag, så nu har jag fått meddelande om att paketet är på väg :)
    1 mån sedan
  • Usel
    Uselt , kan inte rekommendera någon att handla här. Beställde 2 st stekpannor på black friday som enl. lagersaldo fanns tillgängligt men efter 15 dagar har jag inte sett röken av dessa. I orderstatus står det sändningen förbereds vilket det har gjort i 15 dagar. Mailat kundtjänst som inte ger någon återkoppling. Tyvärr Tretti så här kan man inte driva en seriös verksamheten.
    1 mån sedan
  • Hej! Vi upplever högt tryck på både telefon och mail för tillfället, därav kan hanteringen av ditt ärende dröja lite längre än normalt. Jag förstår att det är trist att stå i kö men vi strävar att svara alla våra kunder så fort vi bara kan! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Köpte en plattång av märket Ga.Ma cp1 till min mor i julklapp. Jag har den själv och den är suverän. Jag lade beställningen den 7 december och den fanns att hämta hos postombud mindre än två dygn senare. Jag valde alternativet fri frakt, alltså inte expressfrakt. Jag är imponerad av deras smidighet vid beställning och deras snabba leverans. Tummen upp!
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett badkar från Tretti. Det tog ett par veckor att få badkaret, vilket är inom den angivna tiden så det är helt ok. Badkaret var dåligt emballerat och sidopanelen var sprucken vid leverans. Samma dag reklamerade jag detta till kundtjänst, de svarade att de ville har mer info vilket jag skickade direkt. Efter det tog det ÅTTA arbetsdagar till nästa mailsvar, trots flera mail och telefonsamtal. De har nu skickat efter en ny sidopanel men den har jag inte sett röken av ännu, två veckor efter att de skickat efter den. Så nu sitter jag har med ett trasig badkar sedan en månad tillbaka... Vilket j*vla skitföretag!

    "Kund i webbutik" lämnar 10 av 10 på nästan alla recensioner. Prisjakts användare typ 1/10. Det säger också en del om företaget.
    1 mån sedan
  • Hej! Det här låter inte alls bra - såhär ska det givetvis inte gå till. Vår och vår leverantörs största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har en oskadd vara i tid. När de tyvärr vid de få tillfällen händer att varan blir skadad under leverans, så strävar vi att hantera detta på ett snabbt och smidigt sätt. Just nu upplever vi högt tryck på både telefon och mail, vilket kan resultera i att hanteringen av ditt ärende dröjer lite mer än normalt. Vi strävar dock att lösa alla våra kunders ärenden så snabbt och smidigt vi bara kan. /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Riktigt dåligt. Köpte en Electrolux Ergorapido för 1490kr. När den kom fram visade det sig att den var trasig. Efter en sekunds användning tyckte den att den var överhettad och stängde av sig själv. Har kontaktat support men efter två dagar inget svar.

    Köpte även ett strykjärn från tretti.se under Black Friday. Det har inte kommit än...
    1 mån sedan
  • Hej! Jag förstår din frustration kring att få en skadad vara, som tyvärr vid de få tillfällen kan hända. Vi upplever högt tryck för tillfället vilket kan resultera att hanteringen i ditt ärende kan dröja lite mer än normalt. Jag förstår att det är frustrerande att stå utan svar men vi har definitivt inte glömt bort dig. Vi strävar att lösa alla våra kunders ärenden så snabbt och smidigt vi bara kan. /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Beställde en vara som enligt uppgift fanns i lager. Tre dagar senare var varan ännu inte skickad och jag kontaktade kundservice med en vänlig frågan om vad som pågick. Fick inget svar utan kontaktade kundeservice efter ytterligare ett par dagar. Har fortfarande inte fått svar och vet inget om varan en vecka efter beställning.
    1 mån sedan
  • Hej Ulf! Jättetråkigt att du upplever att du inte fått mer information om din order. Vi skickar alltid ut en beställningsbekräftelse vid lagd order och givetvis en tracking-länk när varan har skickats från vårt lager. Då har du möjlighet att hålla koll på varan tills den hamnar i dina händer. Kika gärna bland skräppost och i din 'Övrigt'-inkorg ifall våra bekräftelser skulle hamnat där. Annars får du jättegärna återkomma till oss på mail eller telefon - vi är tillgängliga mellan 09:00-16:00 varje vardag. /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Jag har beställt produkter av tretti.se 3 gånger. Första gången var produkten defekt, andra gången slutade elektroniken fungera, och tredje och sista så gick en nyckelbit av produkten av.
    Det är så extremt osannolikt att en person ska få såna här problem med en återförsäljare om det är undantagsfall.
    Sammanlagt har jag fått ca 200 kr tillgodo på butiken i kompensation så inte ens det har varit bra.
    Betala hellre lite mer för din produkt än att beställa den från tretti.se
    1 mån sedan
  • Usel
    Tretti.se har samarbete med cdon, och jag gjorde det fatala misstaget att beställa en vitvara från cdon. Den visade sig vara defekt, så jag kontaktade cdon samma dag som leveransen skett. Det tog två veckor innan jag fick någon respons som var mer än "...vi har inte fått svar från Tretti.se ännu..."

    Nu, ytterligare flera veckor senare, står vitvaran fortfarande hos mig. Ingen har hämtat den. Jag förväntas hysa denna stora maskin åt dem.

    Ruskigt oprofessionellt.
    1 mån sedan
  • Hej! Det var inte alls kul att få läsa om din upplevelse med oss kändes oprofessionell. Vi har definitivt inte glömt bort dig utan just nu så upplever vi högt tryck på både telefon och mail, vilket kan bidra till att hanteringstiden på ditt ärende kan dröja mer än normalt. /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Utmärkt service och utbud. Svårslagna priser. Rekommenderas varmt!
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Allt fungerar bra utom frakten bor man utanför en storstad så får man vänta en vecka extra på leverans då de anlitar lokala logistikföretag som struntar i att leverera snabbt. Först får man an lapp i brevlådan att kontakta transportören för att boka tid och de kan aldrig leverera samma vecka och endast en viss dag veckan därpå så därför det låga betyget.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har beställt från tretti.se och varit helt nöjd. Jag får hem varorna utanför dörren, helt perfekt
    1 mån sedan
  • Dålig
    Väldigt tråkigt att behöva skriva ner ett företag ännu en gång. Jag beställde en köksfläkt och ett filter med Expressfrakt för 5-dagar sedan... ingen orderbekräftelse och inga grejer. Har mailat dem men ingen hör av sig. Faktura har jag däremot fått...

    Uppdatering:
    6 dagar efter beställningen hörde Bring av sig och sa att de kan leverera min sk. expressleverans om två dagar. Fick också svar av tretti.se efter 5 dagar av försök att komma i kontakt där de bad om ursäkt och skyllde den sena leveransen på snö..

    Har inte fått någon orderbekräftelse ännu men löfte om avdrag på expressfrakten vid en uppdaterad faktura som skall komma om några dagar.

    Tretti.se kommer att hamna på min svarta lista från och med nu även om de ligger tusenlappar under andra säljställen på sina varor. Den supporten är mer än jag klarar av som kund.

    Hoppas nu bara att varorna är vad jag beställt och att de fungerar. Men det ser jag först när jag har dem.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    14 dagar innan leveransen kom. Stod kvar på lager i 1 1/2 vecka. Dom skylde på Bring. Pratade med kundtjänsten flera gånger och skulle återkomma med besked vad som hänt. Dom återkom aldrig. Extrem telefonkö.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser och så, men väldigt dåliga på att svara på supportmail. Flertalet gånger tar det mer än 3-4 dagar att få svar.

    Senaste paketet tog 2 månader att få levererat fastän det fanns i lager, så de verkar inte ha så bra rutiner..
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Dåligt packat. Skickade varan i en kartong som inte lämpade sig för transport och utan något som helst skydd.
    2 mån sedan
  • Hej Arahlen,
    vad tråkigt att din produkt skickades ifrån oss med bristfällig emballering. Vi ska alltid skicka alla beställningar så pass välemballerade att beställningen klarar transporten utan att bli skadad.

    Om din beställda vara kom fram och var skadad så kontakta vår reklamationsavdelning via formuläret på länken nedan. Om du saknar möjlighet att bifoga bilder på skadorna så beskriv i text så detaljerat som möjligt.

    http://www.tretti.se/info/kontakta_oss

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska bra
    bra leveranstid gick snabbt
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, denna gång extra förmånligt pris.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Efter att en produkt gått sönder och vi kontaktade kundtjänst via webformulär, så tog det drygt en vecka innan första svaret från Tretti.se. Efter det så har det gått väldigt smidigt, snabb leverans av ersättningsdelar och bra hantering i stort.
    Tyvärr drar den långa väntan i början ned känslan av en perfekt kundtjänst.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har köpt tvättmaskin för 3 månader sedan och diskmaskin för en vecka sedan. tvärnöjd! bra pris å snabb leverans.
    3 mån sedan
  • Usel
    Något har uppenbarligen hänt med tretti. Antingen är deras kundtjänst helt överarbetad eller så har dom slutat bry sig. En enkel reklamation skall väl inte behöva ta 4 veckor (och ännu inte löst). Ytterligare en kund förlorad.
    3 mån sedan
  • Hej 360d,
    beklagar att ditt reklamationsärende ännu inte har blivit löst. Vår målsättning är att hantera och lösa alla reklamationer inom ett par arbetsdagar. Beroende på vad som är fel så kan en reklamation ta upp till ett par veckor ifall t.ex. produkten måste repareras och reservdelar behöver beställas.

    Om du fortfarande inte har blivit hjälpt så återkom till oss på reklamation@tretti.se med ditt ordernummer och ärendenumret du fått vid din första kontakt med oss.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Jag vet inte vad som hänt med tretti, men deras ärendehantering verkar ha havererat fullständigt Jag har tidigare varit jättenöjd, men den här senaste ordern drar ner allt. Fel information på deras site ledde till att en produkt skickades som inte passade. Vid reklamation tog det 2 veckor innan de öht svarade på ärendet, då hade jag skickat tre påminnelser. Sen tog det ytterligare 2 veckor att få reklamationslappen, på mail! Helt enkelt bedrövligt. Sista gången jag handlar därifrån.
    9 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Hej Vega77,

    Jag beklagar att ditt ärende inte hanterats på rätt sätt och att svarstiden varit längre än den ska.
    Jag kommer självklart att vidarebefodra dina åsikter till en ansvarig då din åsikt som kund är viktigast för oss.
    Du är välkommen att kontakta oss så att vi får chansen att göra dig nöjd som kund då vi självklart vill se dig handla hos oss igen.
    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    beställde en nexa mottagare fick en vattenflaska och sen förväntar dom sig att man skall springa till postbud för att returnera vara som DOM har skickat fel pinsamt
    3 mån sedan
  • Hej,
    Jag beklagar att du mottagit fel produkt. Tyvärr innebär detta att vi måste få tillbaka den felaktigt utskickade produkten i lager om du inte väljer att behålla denna, men du får självklart ta din tid och göra detta när du har vägarna förbi ditt postombud.
    Jag hoppas att du fått hjälp med detta så att vi kan skicka ut rätt produkt till dig,och om inte så är du välkommen att ringa in eller maila till vår kundsevice.
    Ha en trevlig dag så länge!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    FETVARNING FÖR TRETTI.SE. Beställde tvättmaskin med installation – givetvis för att få en bekymmersfri leverans. När killarna från underleverantören Bring levererar maskinen säger de att kopplingen till vattnet är 17 mm, inte 21 mm som tydligen är standard. Jag ska köpa rätt koppling och kontakta dem. Trots att jag betalat 495 kr för installation förväntas jag alltså leka detektiv och hitta rätt koppling.

    Inser snabbt att det blir inte lätt, att hitta 17 mm-kopplingar på nätet verkar kört. Kontaktar Bring som backar ännu mer – då det inte finns separat ballofix till tvättmaskinen gör de inte installationen. En snäsig farbror säger att jag ska kontakta rörfirma.

    Ringer tretti.se. Efter över en halvtimme i deras telefonkö hamnar jag hos en support som har absolut noll koll. Får till slut beskedet att tretti.se behåller (!) mina 495 kronor, eftersom installatörerna åkt hem till mig och det kostar pengar. Trots att samma killar som bar upp maskinen också skulle installera den.

    Slutsats: Jag ska som vanlig kund alltså ha koll på både anslutningarnas dimension och om det finns separat ballofix till tvättmaskinen. Hade jag den kollen skulle jag fan i mig gjort installationen själv.

    Kommer aldrig mer att köpa en pryl från bluffbolaget tretti.se. Gör inte det ni heller.
    3 mån sedan
  • Hej,
    Vi beklagar att din leverans med installation inte gått lika smidigt som du förväntade dig att den skulle. Tyvärr så finns det vissa villkor som tillkommer när man beställer installation och dessa finner du i denna länk: http://www.tretti.se/info/villkor_for_installation

    Tveka inte att återkomma till vår kundservice om du har frågor kring detta. Ha en trevlig dag så länge.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    Så länge man får varorna och det inte är något trasigt går det bra.
    Men får man problem med leverans eller en reklamation, så är det den slöaste kundservice jag varit med om.
    Har hänt mig 2ggr nu .
    3 mån sedan
  • Dålig
    Uppdaterad 2016-09-23

    Bra hemsida och ok priser. Leveranstiderna är dock under all kritik. Beställde två kyl/frysar den 28 augusti, det var dock båda beställningsvaror så förväntade mig att det skulle ta lite längre tid än vanligt. Efter att inget hänt på nästan tre veckor så ringer jag till kundtjänst den 15 september och får då information om att det ena skåpet är försenat från leverantör till 3 oktober och därför hålls hela ordern inne, det var dock inga problem att dela upp ordern i fler delleveranser. Vid leverans (idag, 23 september - 8 dagar senare) så är varan leveransskadad. Har anmält till kundtjänst men inte hört något än men uppdaterar när info finns. Skall bli intressant att se hur lång tid det tar innan vi får en felfri vara, men vem behöver ett kylskåp?

    Finner det underligt att när ordrar försenas pga en vara att kundtjänst inte informerar om det och erbjuder delad leverans utan att kunden måste sitta som en hök och kolla vad som händer. Inte lättare att det är väldigt långa kötider för att komma i kontakt med kundtjänst.

    TL;DR Fortfarande långa leveranstider och kundtjänst som är svår att få tag på... 7 år senare.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Hej,
    Tråkigt att läsa att du fått uppleva både en försenad leverans från vår leverantör och därefter haft oturen att få en skadad vara. Jag hoppas verkligen att detta löste sig till slut.
    Det går alltid bra att ringa in till vår kundservice om du upplever våra svar på mailen som långa. Jag förstår att man ibland vill ha svar omgående.
    Tveka inte att kontakta oss om du har några funderingar eller åsikter.
    Ha en trevlig kväll!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Har handlat två saker hos Tretti och båda har gått sönder relativt fort. En Robia robot dammsugare batteriet tog slut efter ett år och då hade den använts och laddats enligt instruktionerna. Batteriet kostade över 1000 kr, kass produkt och kass service. Batterier har jag många och aldrig varit med om ett som är så kass.

    SMEG diskmaskin pumpen kass efter ca 100 diskningar men tyvärr utanför garantitiden så inget hjälp där heller bara en massa ursäkter varför dom inte vill hjälpa till att få det som ursprungsfel. Aldrig varit med om en så dyr diskmaskin går sönder så fort kasa kvalel från SMEG.

    Aldrig mer Tretti för min del.
    4 mån sedan
  • Hej Rutochrot,
    beklagar att du har haft en sån otur med de produkter du köpt hos oss.
    Robia är inget märke som vi känner till eller har haft i vårt sortiment. Misstänker att du har köpt just denna robotdammsugaren hos en annan återförsäljare.

    Angående diskmaskinen så säljer vi alla våra produkter med minst 1 års garanti och du som konsument har alltid 3 års reklamationsrätt. Service för Smegs vitvaror utförs i Sverige av Garantgruppen AB som har ett nätverk med kompetenta servicetekniker i hela landet.

    Om du anser att servicetekniker har gjort en felaktig bedömning så ber vi dig att återkomma till vår reklamationsavdelning så ska vi försöka att hjälpa dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Oseriösa
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde en diskmaskin,beställningen gick bra och såg den levererades till installations firman som skulle installera den.Då började problemen,dom skulle ringa och boka en tid med mig,ingen ringde,ringer upp kundtjänst som lovar att någon ska höra av sig.Ingen ringer på en vecka.Efter 8 samtal med trettio och löfte om att någon chef ska ta tag i ärendet så händer inget ändå.avbeställer varan så klart.Efter en vecka när jag fått pengarna så hör någon från installations firman av sig och vill boka tid !.slösade bort 3 veckor innan jag kunde beställa samma vara från ett annat Företag som klarade av att installera den på 2 arbetsdagar efter beställning.Kommer naturligtvis aldrig mer att handla från Trettio.Sämsta köpupplevelsen någonsin på nätet.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Bra
    Beställde en Philips BT5200 trimmer på måndag kväll, hämtade ut den på postens utlämningsställe på torsdag förmiddag = snabb leverans.

    Däremot borde de förbättra både systemet som visar orderstatusen, samt kundtjänsten. Orderstatusen visade "Förbereds på lager" hela tisdagen, på onsdagen ändrades det till "Packad och klar att skickas". Då jag var tvungen att ha grejerna inom 7 dagar blev jag lite misstänksam på tisdagen och mailade till kundtjänst (denna och flera andra Philips-trimrar hade senaste veckan tagit slut hos nästan alla andra återförsäljare, så jag blev misstänksam mot lagersaldot), och fick det ökända svarsmeddelandet att det var extra långa svarstider just nu pga. oförutsedda händelser (som flera andra här också skrivit om).

    Nu kom ju varan fram snabbt och allt är bra - men det finns förbättringspotential både hos kundtjänst och orderstatussystemet.
    5 mån sedan
  • Usel
    Tretti har en ok webshop men problemen börjar så fort du behöver ta kontakt med deras kundtjänst. Jag har ringt dem vid olika tillfällen det senaste halvåret och alltid mötts av frasen: "just nu har vi extra stor belastning". Om man mailar till dem får man ett standardsvar att de pga oförutsedd händelse har extra lång väntetid.

    I praktiken är det omöjligt att få tag i någon på Tretti. Häromdagen stod jag i telefonkö i 70 minuter innan jag gav upp. Förstå hur lång tid det är! Antar att jag aldrig skulle kommit fram då deras system sätter alla i en evighets-loop. Efter att ha mailat och blivit lovad svar inom 24timmar fick jag svar efter fyra dagar.

    Tips till Trettis ledning: Anställ fler medarbetare till kundtjänst! Det räcker inte med en telefonsvarare och en person som skickar mail med fyra dagars fördröjning.

    Visst vore det komiskt om Tretti svarade att jag ska kontakta deras kundtjänst?
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra pris på varan jag köpte, snabb leverans.
    5 mån sedan
  • Bra
    Enkel och bra hemsida. Enkelt att jämföra priser och funktioner. Gick snabbt och enkelt att beställa och betala.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har bara haft goda erfarenheter av Tretti.se. Köpte kyl/frys+diskmaskin till köket i våras. Valde till uppbärning och miljöretur. Funkade suveränt. Två trevliga killar från Bring kom och levererade på en tid som passade mig (17-20). Jag köpte vid ett tidigare tillfälle tvättmaskin inkl uppbärning och installation. Funkade kanon det också. Har även köpt dammsugare, handdammsugare och en del andra småsaker vid olika tillfällen. Aldrig haft några problem och leveranstiden har de hållit.
    Jag gjorde misstaget att beställa spis från ett annat företag pga kortare leveranstid enligt hemsidan, vilket de inte höll! De erbjöd inte heller kvällsleverans, uppbärning, installation eller miljöretur. Det slutade med att jag hämtade spisen själv hos DHL för att slippa vara hemma mellan 10-12 en vardag.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Köpte och betalade 12/7 och spisen levererades 3/8-16.
    Den levererades med norsk kontakt (i Sverige) vilket innebar att både sladd med kontakt och elektriker behövdes.
    Aldrig mer tretti.se
    5 mån sedan
  • Hej Christer,

    Vi skulle uppskatta om ni tog kontakt med vår kundtjänst gällande detta så ser vi över ärendet samt varför er vara levererades med norsk kontakt.
    Ser fram emot er återkoppling!

    Med vänliga hälsningar,
    Tretti

  • Perfekt
    Bra priser på mycket och snabba leveranser. Kan bara rekommendera.
    Ibland även extra kampanjpriser som inte syns på prisjakt (tror jag).
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra men se över kostnaden för fakturaköp, vem tar betalt för detta idag egentligen?
    5 mån sedan
  • Hej,

    Vi på Tretti använder oss av Qliro som fakturapartner och kan erbjuda en rad olika betalningsalternativ i samband med detta för skräddarsy ett så passande betalningsalternativ som möjligt.
    Om ni har några specifika frågor gällande fakturaköp ber vi er kontakta vår kundtjänst på Tretti alternativt vår fakturapartner Qliro direkt.
    Ni når oss på följande telefonnummer: 0771-31 30 31 eller via vårt kontaktformulär: http://www.tretti.se/info/kontakta_oss.

    Bästa hälsningar,
    Tretti