Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information Tretti har fått betyget (9.04)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Hade visst glömt att posta detta inlägg som baseras på just detta köp som tyvärr visar kundtjänstens dåliga sida.
    Men eftersom jag aldrig fick något mer svar på Facebook så kommer det här också:

    5 mars: ( JAG )

    Hej,
    Helt seriöst så är jag riktigt less nu.
    Har handlat hos er i flera år och det har ofta gått väldigt smidigt.
    Men nu känner jag mig näst intill bestulen på 11 000 kr.
    Beställde en LG kyl/frys den 13 februari som jag bad om att få levererad i mars.
    Även fast jag bad om detta i beställningen så fick jag dagen efter den 14 februari ett mail att ordern var på väg att lämna lagret.
    Mailade direkt supporten och sa att jag inte ville ha den levererad nu.
    Fick den 15 februari ett halvt luddigt svar om att ni max kunde lagerhålla den i 1 månad.
    Några dagar senare stod den fortfarande som skickad när man kollade status.
    Kontaktade tillslut supporten den 25 februari på telefon som sa att den den stoppats och blivit makulerad av tjejen som svarat på mailet den 15 februari, och att jag måste lägga en ny beställning.
    Pengarna skulle vara på väg tillbaka och han skulle kontakta ekonomi då jag redan borde fått tillbaka pengarna. Avvaktar några dagar och fortfarande inga pengar.
    Ringer igen den 29 februari och tjejen på kundtjänst säger samma som den tidigare.
    Jag påtalar snällt men bestämt att jag redan ringt en gång och att jag fick samma svar då.
    Med väldigt arrogant ton säger hon att hon kunde kolla med kollegorna(???)
    Jag säger att jag själv vill tala med ekonomi. Men det går inte utan att det är bara hon som kan ringa dit.
    Får nästan tvinga ur henne att hon måste ringa dit på en gång.
    Då kampanjen skulle ta slut dagen efter så lägger jag tillslut en ny beställning.
    Nu är det lördag den 5 mars och jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.
    Det har alltså gått 15(!) arbetsdagar sedan ordern makulerades.
    Finns inte pengarna tillbaka på måndag eftermiddag så ser jag ingen annan väg än den rättsliga.
    Jag hoppas verkligen någon ansvarig ser detta då det inte skall behöva gå så här långt.
    Med vänlig hälsning,

    5 mars: ( JAG )

    Ordernummer: 1718950

    Om någon mot förmodan vill kontakta mig personligen så finns alla uppgifter i ordern.

    8 mars: ( JAG )

    Detta är tacken för att man handlat för säkert 100 000 kr hos er genom åren?
    Inte ett endaste ljud ifrån er! Ska man behöva hota med polisanmälan?
    Räkningen från banken har även kommit där räntan tickar på.
    Det skulle inte ens dragits några pengar då ni makulerade den direkt. Utan reservationen som ligger i några dagar först skulle släpps direkt utan att köpet gick igenom!
    Förväntar mig en väldigt bra kompensation för detta!

    8 mars: ( Forfarande jag och inget svar )

    Intressant, nu har jag blivit lovad på telefon en tredje gång att ni direkt skall kontakta ekonomi och lösa det.
    Tredje gången gillt?

    9 mars: ( TRETTI )

    Hej Fredrik,

    Beklagar det som hänt kring er order. Vanligtvis kan vi hålla en order i en månad efter att ordern har lagts, dvs förlänga tidigast packdatum på vårt lager. Men i ert fall så skickades den ut i alla fall och vi tog tillbaka den och därefter bad er göra en ny order för att allt skulle bli rätt.

    Varför återbetalningen inte har gått igenom per automatik som den vanligtvis gör beror på en teknisk miss och återbetalningen fastnade i vårt system. Efter ert samtal till Kundtjänsten igår så satte vi upp en manuell återbetalning på den summa som ni betalat för produkten.

    Beklagar att ni känner att ni blev bemött på det sättet, vi försöker alltid hålla en bra service gentemot våra kunder. Vi hoppas att efter ert sista samtal känner er mer vänligen bemött.

    Nu ska allt vara löst, gällande er nylagda order så finns varan på lager och väntas att skickas ut från oss så att den passar er önskade leveranstid.

    Bästa hälsningar,
    Tretti!

    14 mars(!) ( JAG )

    Hej,

    Nu har äntligen pengarna kommit tillbaka!
    Precis, men att den blivit makulerad och att jag var tvungen att göra en ny beställning framgick aldrig i mailet.. Det talade enbart om att ni kunde hålla varan upp till 4 veckor och vilket senaste datumet var för leverans.
    Att den blivit makulerad och att jag var tvungen att lägga en ny beställning kom som sagt fram vid telefonsamtalet till er ca 1 vecka senare.
    Så där kan ni förbättra er och bli tydligare från början.
    Hade jag inte reagerat hade jag idag varit utan både pengar och produkten.

    Sen fick jag som sagt göra en ny beställning och betala samma produkt en gång till, innan pengarna kom tillbaka.
    Det ledde ju till att jag fick ordna fram ca 10 000 kr till vilket kostade mig både tid och pengar.
    Samt att räkningen från banken kom där de ville ha betalt för en vara jag aldrig fått eller skulle få. Det kostade mig också både tid och pengar ( ränta ) för att inte få dem att skicka kravbrev.

    Med tanke på hur mycket jag handlat av er genom åren och hur mycket tid detta strul har kostat mig. Så kan man tycka att det finns grund för någon form av ekonomisk kompensation.
    Ska precis flytta till nytt hus där mycket ska inhandlas.
    Produkten som jag beställde nu var bara en del av det nya köket
    Så ge mig en anledning till att vilja handla hos er igen.

    Mvh
    2 dagar sedan
  • Hej Fredrik! Jag får beklaga för att din order blev makulerad utan din tillåtelse - såhär ska det givetvis inte gå till. En återbetalning kan normalt ske upp till två veckor. Jag önskar att tro att mina kollegor såg till att du skulle få din återbetalning så fort som möjligt, då vi hade av en okänd anledning annullerat din order. I vissa fall har våra speditörer inte möjlighet att bevara en vara på deras terminaler under en längre period, därav var den mest effektiva lösningen i detta fall, då den gått från vårt lager, är att du lägger en ny order så du får varan ett senare datum.

    Ifall du känner att ditt ärende inte blev rättvist behandlat så önskar jag att du återkommer till oss, så ser vi över detta. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Köpte en Philips Stavmixer ifrån tretti.se. Bra pris, snabb frakt. ????
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Superenkelt att handla och många betalningsalternativ. Det är ett stort plus!!
  • Utmärkt
    Beställning
    Lätt att beställa
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Handlat av Tretti också tidigare och allt funkar helt ok
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Mitt enda minus gällde leveransen. Den kom två timmar efter utsatt "senaste-tid", samt efter egna påtryckningar. Dom två som till slut levererade var supertrevliga och hjälpsamma.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Exakt som utlovat.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfeckt
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Hittade kvalitetsmärke till lågt pris blixsnabbt
  • Ganska bra
    Beställning
    Dåliga öppettider på kundservice.
    Beställde installation av vitvaror vilket fördröjde leveransen med nästan två veckor. Firman som utförde installationen var riktiga klantar. Jag fick själv fixa en massa när de väl gett sig av.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fantastisk
  • Perfekt
    Beställning
    Gick lätt och fort
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, smidigt och bra på alla sätt.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    När man väl hade bestämt sig så fungerade resten av beställningen bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jävligt snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning
    Snabb och bra leverans
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Frånsett mitt återbud var det godkänt
  • Usel
    Riktig usel. Kundtjänsten är ett skämt.
    Beställde en tvättmaskin som var i lager (fler än 5 enligt sidan). Två veckor har gått och inte fått maskinen. Efter att jag mejlade Tretti fick besked att tvättmaskinen skulle komma till Tretti om 4 dagar och efter det skulle skickas till mig.
    Hade inte varit för tvättmaskinen är redan betald hade köpt i en annan butik utan att tveka!
    10 dagar sedan
  • Hej Yeyita! I detta fall kan det ha skett en lagerdiff, vilket innebär att flera personer köpte samma produkt samtidigt och beställningen gick fortfarande igenom, trots att vi hade för få varor i lager. Detta löser vi gärna med att hitta en likvärdig produkt, ifall du inte önskar att vänta på produkten du beställt - som nu blivit en beställningsvara. Vi uppskattar ett leveransdatum på 8-15 arbetsdagar på beställningsvaror. Du är varmt välkommen åter till vår kundtjänst mellan öppettiderna 9-16 om du har några funderingar. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Beställning
    customer service need to be more prompt. I can't access to the customer service either by phone or mail.
  • Perfekt
    Beställning
    Super nöjd, bra priser, fri frakt, suveränt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är helt nöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Vi äro nöjda.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket enkelt att beställa ett bra sortiment och bra priser, snabb leverans. Saknar bara PayPal som betalnings alternativ.
  • Perfekt
    Beställning
    Är nöjd.
  • Perfekt
    Beställning
    Tyckte köpet var bra,
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt, billigt och leverans på utlovad tid.
  • Perfekt
    Beställning
    Bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerar det med fraktoch att allt är okey med tvättmaskin så är det toppen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    nice experience of buying online!
  • Perfekt
    Beställning
    Jag är lycklig över att få min brödrost om max 1 vecka. Tycker att det är snabbt för det kan till och vara bara 4 dagar.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra
  • Acceptabel
    Beställning
    Ert sätt att förhandsinformera om förestående leverans måste ses över, nu ges alldeles för kort tid att svara och därmed missa en dag på leveransen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerade perfekt.
  • Perfekt
    Beställning
    Otroligt snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning
    Med bra service från Er - Så kändes mitt allra första köp på nätet, riktigt riktigt bra! Tackar!
  • Usel
    Beställning Leverans Retur
    Fortfarande inte fått kontakt med "kundtjänst", om hur jag skall gå tillväga föt att returnera fellevererad vara och ha annan produkt
  • Hej! Tråkigt att du upplever svårigheter med att komma i kontakt med oss - våra öppettider på telefon, mail och Facebook är 9-16 alla vardagar. Om du har fått fel vara så behöver du gå in via vårt reklamationsformulär som du hittar här nedan. https://tretti-se.zendesk.com/hc/sv/requests/new. Jag hoppas att jag kunde klargöra detta för dig. Ha en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och lätt!
  • Mycket bra
    Beställning
    Enkelt att beställa och bra priser dock lite lång leveranstid.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fungerade bra.
  • Perfekt
    Beställning
    nöjd kund
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt!
  • Usel
    Stor VARNING för detta bolag! Läs även Recos betyg, allt negativt där stämmer även i mitt fall. Är utled på detta spektakel

    Beställde och betalade vitvaror (6st) för ca 26 tusen kr den 13/11 -16. Ännu idag den 5/1 -17 är inte allt levererat, trots byte till lagerförda varor för två veckor sedan.

    Har i detta ärende mitt livs längsta drös med kontakter och telefonsamtal, där Trettis kundtjänst utlovar lösningar men isf att verkligen lösa problemen ställer de till med nya hela tiden. Kundsupporten klarar inte av nånting, beklagar sig mycket men fortsätter slarva med hanteringen.

    Ingen återbetalning av mellanskillnad på flera veckor, ursäktar sig med att ekonomiavd håller på med bokslut, otroligt.

    För leverans används Bring, med otrevlig personal som levererar skadade varor. De ska ringa 30 min innan leverans men ringer 10min innan och vill komma in, eller ringer 10 min innan o går med på att komma om 30 min men det dröjer över 1,5 h.

    Ingen kompensation av något slag föreslås, hur kan detta företag överleva?

    Det ser ut som att antingen funkar leveransen för en del eller så går allt helt fel som i mitt och många, många andras fall.

    Nu ringde de, efter påstötning och meddelade att trots utlovad leverans idag igen, kan de inte leverera förrän efter helgen. Då avbokade jag resten av leveransen och lovade att aldrig beställa nåt från dem och att skriva den här kommentaren.
    16 dagar sedan
  • Hej Mikael! Jättetråkigt att läsa att din leverans blev försenad. Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. Om du känner att du inte har fått detta bemötande så önskar jag att du återkommer till vår kundtjänst på telefon eller mail, så ser vi över detta. /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt , smidigt .
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra service. Leverans till dörren. Allt fungerade snabbt och bra.
  • Dålig
    Beställning
    Då jag ännu inte lyckats lösa leveransen så överskuggar detta
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fantastiska och bästa
  • Utmärkt
    Köpte på black friday 2016 efter att en av mina bevakningar triggade.
    Blev mäkta förvånad när jag såg att den skruvdragare jag skulle köpa även var bundlad med ett Wireless Inspection Scope som i sig kostade som vad skruvdragaren gjorde innan.

    Tackade och tog emot och la min beställning.
    Snabb leverans på det med.

    Att man har möjlighet att hämta i butiken i Haninge är bra men inget jag provat.
    Det är dock alltid ett trygghetsmoment att en fysisk butik finns.
    Åtminstone när man bor i närheten.
    17 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Jag hittade min tvättmaskin genom prisjakt då man där kunde söka på vamvattenanslutning. Det alternativet har ingen annan jämförelsesajt.
  • Acceptabel
    Beställde produkt som fanns i lager.
    Trots det så tog det hela 5 arbetsdagar innan den skickades ut från deras lager.
    När den väll skickades så tog det bara 2 arbetsdagar innan jag fick den (vilket är bra)
    Tråkigt bara att den inte skickades ut direkt?
    Totala dagar sen beställningsdatum blev 9 dagar för en lagervara.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har alltid fungerat bra med våra köp hos tretti.se