Prisjakt
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
14 dagar sedan

Köpte en soffa med schäslong för 3 år sedan. Den är helt nedsutten nu. Man hamnar i en stor grop och kan knappt ta sig upp. Lägg hellre några 1000:- till och köp din soffa någonstans.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
23 dagar sedan

Köpte en barstol, och efter ganska lång leveranstid fick jag sms om att hämta. När jag kommer hem har jag fått fel produkter. Tydligen ingen som helst levereranskoll. På uthämntningen är det bara kaos bland de anställda, trots att det knappt är några kunder. Hyser inga förhoppningar om att kunna få en komplett stol. Vill bara få tillbaka mina pengar och för alltid slippa detta företag igen!

Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan

Så dåligt av Mio. 14 veckors leveranstid av fåtöljerna jag köpt men nu efter tre veckor står det fortfarande att det är tre till fyra veckors leveranstid. Får man verkligen skriva så fast man vet att det är minst 11 veckor. Nu kommer jag att köpa möbler nästa gång från annat möbelföretag.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan

Betalade kontant i förskott och beställde hemkörning med inbärning till anvisad plats. Chauffören ställde soffan vid entretrappan och vände i dörren. Jag och min fru fick själva ta av emballaget (vilket Mio tagit betalt för att ta med tillbaka) och bära upp den till andra våningen. Detta skulle vara omöjligt att utföra enligt chauffören!

Usel
2 månader sedan

Jag beställde en kontinentalsäng från Mio i juni 2021, fick den i slutet av september 3 veckor efter planerat datum och utan madrass. Jag va tvungen att åka till butiken o snacka med dem en o halv timme för att få en ersättning madrass så jag kan sova på den för att de visste inte vad e det som har hänt med min madrass. Efter en vecka fick jag ett meddelande att de ska skicka en ny madrass vecka 45, och tills idag har jag inte fått något o de har inte hört av sig så jag ringde och de sa att den kommer nästa vecka. De kunde inte ens svara varför har de inte levererat den förra veckan.

j
joggs

35 omdömen

Usel
3 månader sedan

Hur kan en stor butikskedja som Mio välja att jobba med den usla banken resurs bank där alltid allt går fel? Bara det innebär lägsta betyg.

F
FamÅgren

7 omdömen

Usel
3 månader sedan

VI beställde ett bord i början av augusti, som skulle ha två veckors leveranstid. Denna tid har skjutits fram hela tiden. De nya buden var att det ska komma om 9 veckor! Man skyller på corona, men andra möbelbutiker har ju inga problem att leverera sina varor. Vi tröttnade, makulerade ordern och handlade ett bord på CHILI istället, 5 dagars leveranstid. Mkt dåligt bemötande i kundtjänst, när man klagar på leveranstiden blåljuger dom och säger ett tidigare datum. På så vis håller dom kunden lugn och fin ett tag till. ALDRIG ALDRIG mer Mio.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan

Varning för MIO. Deras möbler är genomgående av dålig kvalité. Bättre att gå till IKEA, då vet man att man får vad man betalar för. MIOs soffor går sönder efter kort tids användning och hjälpen man får vid reklamation är inte värd ett skit.

Betyg köpupplevelse

1.3Dålig
30 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(0)
(0)
(3)
(26)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.mio.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Mio AB

Organisationsnr: 556084-0190

Information hos allabolag.se