• Mio

    (171)

  • se
p
Usel10 dagar sedan

Herregud, sämst. Dålig information, dålig kommunikation, dålig service och framförallt väldigt dålig kundservice. Efter denna upplevelsen kommer jag aldrig nånsin handla på Mio igen och jag kommer avråda alla som kommer i min närhet om att undvika Mio. Vi fick tillslut igenom vår retur som de först vägra acceptera pga att vi hade rätt enligt konsumentköplagen, men stora röda flaggor när företaget försöker hitta på sina egna regler som är anpassade så att Mio inte behöver ta emot returen även om det bryter mot konsumentköplagen. Vi har tidigare handlat väldigt mycket från Mio och sålänge du inte behöver göra någon retur eller liknande så har det fungerat bra men nu fick vi se butiken riktiga färger. Aldrig igen.

Gästanvändare
Usel10 dagar sedan

Katastrofalt usel kundservice. Luras och ljuger och har ingen koll om konsumentverkets regler. Usel retur och reklamationshantering säger mycket om ett bolag.

T
Triton242
62 omdömen
Uselen månad sedan

Deras reor är snarare normalpriset. Soffan jag köpte har väl varit nedsatt i ungefär 5 av 6 månader känns det som. Blir nog inte något mer Mio i framtiden då jag helt enkelt bara känner mig lurad på priset.

Gästanvändare
Uselen månad sedan

Usel behandling av kunder när deras skabbiga möbler är trasiga vid leverans.

Gästanvändare
Uselen månad sedan

Varnar verkligen för detta företag!o deras behandling mot sina kunder och reklamationer.. soffa/tyg helt nopprig inom några veckor..ser värre ut än våran gamla.. ej reklamationsrätt! yttrefaktorer som gjort detta då du suttit i den!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel2 månader sedan

Köpt en Friday-soffa för 23 995 sek (mio.se/p/friday-25-sits-soffa-med-divan-hoger/220533?id=M2117020) som jag fick hem 18 aug 2022. Kontaktade Mios kundtjänst 7 december då sittdynorna blivit slitna och sträva, tyget uttöjt så det blir avtryck i sisten bara man petar på den och är nu mycket ljusare än när jag fick hem soffan. Dem svarade 9 dec och erbjöd en besiktning av soffan. Besiktningskillen kom 14 dec och hävdar att "soffan ser ut som den ska". Jag har följt alla de anvisningar och råd som gav till mig när köpet gjordes och ändå ser soffan ut så här. Felaktig information har givits och jag är sjukt besviken, otroligt missnöjd och kommer gå vidare till ARN med ärendet.

A
Usel2 månader sedan

Mindre än 2 år efter soffköp är soffan nersutten och gnisslar. Fruktansvärt usel kvalitet på Mio.

Gästanvändare
Usel3 månader sedan

Uselt företag som inte tar ansvar för möbler som inte håller vad som lovas och bara går sönder. Köp inte på Mio!

1.1Dålig
20 omdömen

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Mio AB

Organisationsnr: 556084-0190