Extremt dåligt betyg. Förstår att corona förlänger leveranstider, men mitt ärende hade dom kunnat sagt det när jag var där. Se fallet nedan.
Jag var på mio fredagen innan uppesittarkvällen, hittade 2st hyllor, som ska sitta breve varandra (samma modell men olika storlekar). Jag vill ha båda såklart eftersom dom blir som ett par. Dom säger att endast ena finns inne, men att den andra kommer jag att kunna hämta där om 2 dagar ( dagen innan uppesittarkvällen). Jag tänker, amen det funkar, då hinner jag få upp dom till 23e dec och har för jul också. Han frågar om jag vill betala båda så det är gjort, han garanterar att jag kan hämta om 2 dagar, för han hade beställt.
Jag tänker amen då kan jag betala för båda så det bara är att hämta..
Jag kommer hem och öppnar lådan den ligger i (detta är en hylla i ett stycke som endast är nerlagd i en låda, inte en enda skruv, samt en helt vanlig kartong). Jag julstädar, så jag slänger lådan (eftersom dom gaaaaranterat hämtning om 2 dagar).
Dagarna går, och efter julafton, på juldagen (4 dagar ist för 2), så får jag ett sms att min andra del av uppsättningen kommer vecka 5 2021.... dvs om 6 veckor...... jag mailar dom att dom måste ju informera detta när man köper saker. Det är ju inte så att dom är ovetandes om att det ska ta 13ggr längre tid än planerat.
Jag mailar frågan att jag vill ha tillbaka alla pengar o lämna in den hyllan jag lyft ur kartongen (ej rört förutom detta) och avbryter köpet av den andra. Men att jag slängt kartongen, dom måste ju kunna lösa en kartong för 5kr..
Då svarar nån dryg tjej med att copypastea deras vilkor att man inte får bryta förpackningen. Vilket jag förstår om det hade vart nåt att skruva ihop..
Så betala aldrig i förväg hos mio, dom har ingen kundrespekt och tyckte det va helt ok och bad inte ens om ursäkt.. sånt här gör så man av princip hatar ett företag och avrekommenderar alla från att köpa där om det inte finns inne. LOVAR 3 dagar men tar 35 dagar.