Varje år låter vi våra användare rösta fram sina favoritbutiker i Årets nätbutik. Du kan rösta mellan 1 och 29 november 2019. Vinnarna presenteras i början av december. I år lanserar vi även ett nytt pris: Årets medvetna nätbutik.

Gå till Årets nätbutik

1.4 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-10-29
    K
    Kund(1 omdöme)
    Svarar varken på mejl eller telefon vid reklamation. Reklamerat en vara sedan Juli men ännu inte åtgärdad. Dålig kvalitet på möblerna.
    2019-10-19
      M
      Maria(1 omdöme)
      Beställde en säng, när jag skulle montera upp den var ett av benen till sängen sönder. Fick reklamera och var tvungen att vänta flera veckor tills jag fick dom nya benen så att jag sedan kunde montera upp sängen, fick sova på soffan inte bra alls.
      2019-08-08
        m
        may ullberg(1 omdöme)
        Fick ett att mina möbler skulle komma v 31. därefter ett nytt sms att stolarna var restnoterade och att jag inte betalt. Efter ett otal samtal hittade de min min betalning för över en månad sedan. Fick ordern splittat så att jag åtminstone skulle få min soffa ytterligare 1,5 vecka senare lovade de att centrallagret skulle ringa under dagen men fortfarande inget samtal och inga möbler. Så otroligt dålig kundservice.
        2019-05-18
          S
          Sofia(1 omdöme)
          Pinsamt oprofessionellt bemötande i butiken på Sveavägen i Stockholm City. Inget intresse av att göra kunden nöjd och dryga och ironiska svar på mejlen när man vill reklamera en vara. Ni skulle behöva ge er personal en utbildning i hur man uttrycker sig gentemot sina kunder. Dessutom, låg kvalitet på era produkter till ett överpris. Jag har i alla fall gjort mitt sista köp hos er.
          2019-04-15
            F
            Fredrik Isaksson(2 omdömen)
            Beställde en soffa och två fåtöljer vecka 4, beräknad leverans vecka 12. 2019-03-19 (tisdag vecka 12) Ringer kundtjänst för att försynt fråga hur det går genom att kolla att betalningen gått fram. Den info jag fick var att betalningen inkommit men att det var fram till söndag vecka 12 gällde. 2019-04-02 (tisdag vecka 14) Ringer kundtjänst och frågar hur det går med ordern. Tydligen kan den centrala kundtjänsten inte göra någonting utan hänvisar till butiken där det är beställt (Mio Möbler Svevägen). Kundtjänst försöker nå butiken utan lycka, skickar istället mail. 2019-04-05 (fredag vecka 14) Ringer återigen kundtjänst eftersom jag inte hört något. Dom verkade kunna se att ingen tagit hand om mailet och ber mig vänta. 2019-04-06 (lördag vecka 14) Blir uppringd av någon från butiken, som direkt gissade på att ordern var komplett men att allt var inte inskannat på centrallagret och därför stod den där och väntade. Lovade att kolla upp och återkomma under måndagen. 2019-04-08 (måndag vecka 15) Blir uppringd och det har då konstaterats att allt fanns på centrallagret, det skulle skickas upp nästa dag för att sedan kunna levereras till mig. 2019-04-12 (fredag vecka 15) Ingen kontakt, mailar och frågar den som kontaktat mig över telefon hur det går. Får svaret att uppenbarligen har centrallagret inte skickat upp det, lovar att ta tag i det på måndag och återkomma. 2019-04-15 (måndag vecka 16) Ingen kontakt. Efter ha mailat och ringt den som varit i kontakt med mig ringer jag då återigen kundtjänst (som inte kan göra någonting). Kundtjänst noterar leverans beräknad vecka 17. Så vad kan man konstatera? Kundtjänst kan inte hjälpa med så mycket. Lagret har ingen koll. Kunden själv måste driva att få varorna man betalat för i förskott. Butiken dröjde länge innan den tog kontakt. Butiken följde inte upp ärendet. Butiken följde inte upp kontakten som utlovat. Synd att man inte påpekade att man behövde möblerna för 30-årsfesten, men vem trodde att företag som funnits så länge inte kan hantera det här?
            2019-04-09
              L
              Leonard(1 omdöme)
              1 månad utan återkoppling initierad av MIO. Vill man veta hur något går får man mejla och deras besked är under förväntan. Allt drabbar kunden i slutändan utan att bli erbjuden kompensation eller alternativ. Får bara vänta och se om jag någonsin får min produkt...
              2019-03-04
                P
                PrylarPrylar(4 omdömen)
                Var varse om att vissa möbler, däribland soffor inte täcks av "öppet köp" (även innan leverans). Dessa benämns istället som specialartiklar vilka undantas. Mio har ett showroom med produkter där de sedan köper soffan åt dig från deras huvudleverantör i Polen. F.öv. otrevligt bemötande av personal via telefon
                2019-03-01
                Redigerades 2019-03-02
                  j
                  jouice(16 omdömen)
                  Beställde soffa och lite annat smått och gott. Leveransen tog ca två månader men det var i enlighet med vad personalen sa i butik och vad vi kom överens om. Trevlig bemötande vid info samt vid leverans. Soffan kom i tre delar samt ben separat men var relativt enkel att sätta ihop för två personer. Imponerad av kvalitén än så länge. Framförallt tyget till soffan håller hög klass och är motståndskraftigt mot fläckar och lätt att torka av. Värt att nämna att jag bara haft möblerna i fyra veckor samt att soffan var i premiumsegmentet. Hoppas min åsikt om produkterna förblir positiv. Får uppdatera omdömet om ett år.
                  2019-02-17
                    P
                    Pontusgpersson(1 omdöme)
                    "så ska Mio bli större än Ikea" Ha! Vilket skämt. Ja, så länge folk missar vilken usel kundservice Mio har innan dem lägger sina köp kan det gå, men här inne hade vi velat läsa lite mer innan vi beställde våran säng. Här märker vi att fler har samma problem som oss. Sängen skulle varit framme för en vecka sen, vilket inte är så jättefarligt. Problemet är att vi inte hör ett knyst från Mio. Och ringer man och försöker få information så händer följande. Man blir kopplad till deras "central", där det sitter nån trevlig telefonpratare som vänligt berättar att nån från butiken kommer ringa upp. När? Senast imorrn. Nej inte ringer någon upp?? Men då kan man ringa centralen igen nästa dag, och få följande svar: vi ska be butiken ringa upp er så fort som möjligt. Deja VU?! Längre än så kommer man inte, eller om man frågar på rätt sätt kan man få reda på att det förmodligen är leverantören som ligger efter, inte är det Mios egna fel, men hade Mio själva läst här på prisjakt (kundundersökning) att detta är ett återkommande problem hade man kanske bytt leverantör?! Fy för Mio. Men leveranstidsgarati har dem tydligen, OM man kontaktar säljaren senast 30dagar efter att man fått sin försenade vara. Man ska då få 200kr per försenad vecka men max 1000 spänn eller 10% av priset. OM man ens lyckas få kontakt med nån annan än Mios telefoncentral det vill säga.
                    2019-02-15
                      m
                      minabi(2 omdömen)
                      På ytan snygga möbler som inte håller måttet. Vi har i princip fått byta ut samtliga köp. Betala dyrt, upplev strul med Mio samt ödsla värdefull tid på att få varorna åtgärda/utbytta. Vår sista köp har skapat värsta irritationen, reklamationsärendet är ännu inte klar. Håller inne pengarna trots de inte har laglig rätt. Kommer aldrig mer handla hos Mio.
                      2019-02-09
                        j
                        joccek(1 omdöme)
                        USEL kundservice med leveranser som aldrig dyker upp. Sämre skit får man leta efter. Rekommenderas EJ!
                        2019-02-09
                          B
                          Barboach(1 omdöme)
                          Sämre skit får man leta efter.
                          2019-02-08
                            l
                            linnordstedt(1 omdöme)
                            Beställde en soffa och en säng på Mios mellandagsrea. När möblerna levererades så saknades en artikel, och vi upptäckte det tyvärr först när vi börjat montera möblerna. Det hade dessutom blivit en del andra fel med bl a hårdhet på ena madrassen, och höjd på sängben. Mio har många förbehåll när man börjar läsa deras regler angående bytesrätt. Det är inte helt lätt att förstå vilken rätt man egentligen har. Med det i åtanke, och när vi sen läste alla omdömen här på Prisjakt blev vi bekymrade. Många är besvikna på Mios dåliga service och bemötande. Men vi måste ge en stor eloge till den kvinnliga säljaren på Mio i Fosie som hjälpte oss på bästa sätt. Hon bad så mycket om ursäkt, gav oss andra sängben, och ny madrass ska levereras hem till oss tillsammans med artikeln som saknades. Dessutom fick vi ersättning för att vi har fått lägga tid och pengar på extra körningar till butiken.
                            2019-01-20
                              m
                              maxiepax(3 omdömen)
                              Beställde en lampa online då den fanns i lager i butik. Får 2 dagar sedan ett leveransbesked om att produkten kommer anlända om 3 månader. Har försökt 5 gånger via deras växel få tag på butiken som är dom enda som kan ge svar. Dom säger att dom tyvärr inte kan skicka produkten förns om 3 månader, och att dom inte heller kan få den skickad ifrån butiker i andra delar av landet där den faktiskt finns i lager. All in all, riktigt, fantastiskt skitdålig kundservice.
                              2019-01-15
                                b
                                blylle82(2 omdömen)
                                Beställde 1 soffa och en säng under black friday. Först uppskattade dom leveransen till mellandagarna, sen ändrade dom sig till vecka 4. Men kom under måndag vecka 3. Dom sa mellan klockan 17 och 18, men kom ca 16:30. Bra säng och bra soffa. Benen till sängen var lättmonterade. Men benen till soffan hade fått färg eller något gängorna så gick lite segt i början. Onödigt mycket plast kan man tycka.
                                Sida 1