Kategorier
Prisjakt
t
tekniknord

12 omdömen

Usel
2 dagar sedan
Gäller ordernr 1022399526 Som alla andra upplever.. kass och dålig kundservice, väldigt fyrkantiga. Jag hade handlat för 30k nyss och upptäckte att dom sänkte priset i en del av dom sakerna jag handlat. Dom vägrade matcha dom nya priserna trots att varorna är oanvända och ligger fortfarande i original förpackning. Inte ens 14 dagar har gått. Det är inte mycket pengar och det e en princip sak! Jag kommer nu att returnera allt jag handlarät där senaste månaden och kommer aldrig handla på mio igen. Det e tack vare Josefin på eran kundtjänst, ha den äran!
S
Santamaria88

5 omdömen

Usel
13 dagar sedan
Kundservice suger ju, i butik funkar det bra att handla till bra pris, men se upp om ni får problem med något
K
Karin

2 omdömen

Usel
17 dagar sedan
Leveranstiden blir bara längre och längre utan någon mer information eller kompensation
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Kan inte rekommendera denna kedja sedan jag försökt reklamera en produkt jag köpte där. Reklamationen var orimligt lång och krånglig. Jag kunde inte lämna tillbaka varan (en lampa) i butiken, utan var tvungen att åka hem igen och göra reklamationen via internet. Det skulle bifogas bilder och alla möjliga intyg och siffror, när jag fortfarande inte hade hört något efter 2-3 veckor tog jag kontakt igen och fick då ett ganska snäsigt svar om att jag tydligen inte förstod att det var en pågående pandemi som övriga världen tampades med (!) och att deras reklamationskedjor därför tog längre tid en vanligt. Uppenbarligen är det bara mio som har dessa otroliga pandemiproblem eftersom det fortfarande går utan krångel att byta varor i andra affärer och kedjor. Det tog över en månad innan vi ens fick besked om att reklamationen var godkänd, som bara handlade om ett enkelt byte av en vara, sedan fick vi vänta ytterligare på leverans av den nya varan, och så dåligt bemötta som vi blev är jag glad att det bara gällde en lampa och inte t.ex. vår soffa. Vi har många möbler från mio, soffa, sängar m.m men efter den här erfarenheten kommer jag ALDRIG mer handla där för fy tusan om nåt mot förmodan går sönder eller av annan anledning behöver bytas
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Extremt dåligt betyg. Förstår att corona förlänger leveranstider, men mitt ärende hade dom kunnat sagt det när jag var där. Se fallet nedan. Jag var på mio fredagen innan uppesittarkvällen, hittade 2st hyllor, som ska sitta breve varandra (samma modell men olika storlekar). Jag vill ha båda såklart eftersom dom blir som ett par. Dom säger att endast ena finns inne, men att den andra kommer jag att kunna hämta där om 2 dagar ( dagen innan uppesittarkvällen). Jag tänker, amen det funkar, då hinner jag få upp dom till 23e dec och har för jul också. Han frågar om jag vill betala båda så det är gjort, han garanterar att jag kan hämta om 2 dagar, för han hade beställt. Jag tänker amen då kan jag betala för båda så det bara är att hämta.. Jag kommer hem och öppnar lådan den ligger i (detta är en hylla i ett stycke som endast är nerlagd i en låda, inte en enda skruv, samt en helt vanlig kartong). Jag julstädar, så jag slänger lådan (eftersom dom gaaaaranterat hämtning om 2 dagar). Dagarna går, och efter julafton, på juldagen (4 dagar ist för 2), så får jag ett sms att min andra del av uppsättningen kommer vecka 5 2021.... dvs om 6 veckor...... jag mailar dom att dom måste ju informera detta när man köper saker. Det är ju inte så att dom är ovetandes om att det ska ta 13ggr längre tid än planerat. Jag mailar frågan att jag vill ha tillbaka alla pengar o lämna in den hyllan jag lyft ur kartongen (ej rört förutom detta) och avbryter köpet av den andra. Men att jag slängt kartongen, dom måste ju kunna lösa en kartong för 5kr.. Då svarar nån dryg tjej med att copypastea deras vilkor att man inte får bryta förpackningen. Vilket jag förstår om det hade vart nåt att skruva ihop.. Så betala aldrig i förväg hos mio, dom har ingen kundrespekt och tyckte det va helt ok och bad inte ens om ursäkt.. sånt här gör så man av princip hatar ett företag och avrekommenderar alla från att köpa där om det inte finns inne. LOVAR 3 dagar men tar 35 dagar.
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
en månad sedan
Att det är längre leveranstid i dessa tider har jag full förståelse för. MEN jag beställde ett madrasskydd v.40.. v.40 och leveransen är uppskjuten till v.5. Varför skickar man inte dem emellan butikerna då det uppenbarligen finns på andra ställen i landet? SÄMSTA jag varit med om.!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Undvik detta företag! Total misär när det gäller kundvård!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Köpte en skänk - en snygg, grå, Cooper Harlekin. Jag fick paketet hemlevererat , packade upp och skulle börja montera när jag ser attest område på ovansidan saknar lackering. Ringer kundtjänst som säger "åk till närmaste butik så kan du reklamera där". Åker till närmaste Mio som säger "nej, vi tar inte reklamationer, det kan man bara göra via kundtjänst, ring dem". Efter viss diskussion tar de ändå emot reklamationen, "vi hör av oss". När det går en vecka utan någon kommunikation ringer jag kundtjänst - "nej men den delen är inte beställd än, jag fixar det nu". Ok, väntar någon vecka - nu har den kommit, du får åka och hämta den i Mio-butiken (någon mil bort). Hm, konstigt eftersom jag beställt hemleverans, men ok. När jag nu monterar den är det så usel kvalitet att skruvarna släpper från sidostycket, så när jag monterar dörrarna (som för övrigt inte anvisningen förklarar hur de ska hängas) faller ena sidostycket av och gör en grå reva i den vita väggen bakom. Det är så dålig kvalitet att det är sorgligt. Tveksam service går att leva med om produkten är bra, men den här produkten är av helt undermålig kvalitet - du som läser detta, köp den inte!
Betyg köpupplevelse
1.4Dålig
25 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(0)
(2)
(21)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.mio.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Mio AB

Organisationsnr: 556084-0190

Information hos allabolag.se