(208)
Köpte utomhusstolen Kullavik i vitt för 2 år sedan . Efter två år så är stolarna mer eller mindre gulfärgade. Skruvarna har dessutom rostat på flera av stolarna. Jag har skött dem enligt konstens alla regler , rengjort dem med såpa och haft dem under pressening vintertid . När jag nu reklamerar dem så har jag inget annat alternativ än att få nya stolar enligt Mios kundtjänst. Eftersom jag har bekanta som oxå haft dessa stolar och även de stilarna blev missfärgade , så tror jag det är fel på materialet . Urusla dyra stolar och ett dåligt bemötande av Mios kundtjänst gör att jag aldrig mer kommer att handla där mer .
Jag vill varna andra för att handla hos MIO. Jag köpte en säng därifrån och efter en tid började den låta onormalt – ett fjäderspänstigt ljud som tydligt tyder på fjäderbrott. Jag filmade ljudet och skickade in som underlag till deras reklamationsavdelning. Trots videobevis hävdade MIO att de ”varken ser eller hör” något fel. De ville att jag själv skulle betala för en tekniker, och dessutom vägrade de gå med på att återbetala kostnaden om det skulle visa sig vara ett fabrikationsfel som omfattas av reklamationsrätten. Med andra ord: även om felet är deras ansvar, vill de ändå låta kunden stå för kostnaden. Detta är enligt min mening oseriöst och direkt kundfientligt. Kvalitén på varan är undermålig, servicen ännu sämre och reklamationshanteringen är under all kritik. Jag har nu tvingats gå vidare med ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Mitt råd: undvik att handla hos MIO – både produkterna och kundbemötandet är rena besvikelsen
VARNING Köpte matbord, 6 stolar och skänk för 17000:- döm om min förvåning när man 5 dagar senare hade rea på varorna med 20%. Leverans skedde samma vecka som rean startade. Jag ringde såklart till butiken i Lund men fick fort till svar att Mio inte kan göra någon återbetalning och de tillämpar inge prisgaranti! Enda sättet är att göra ett återköp men eftersom jag beställt leverans med montering så fanns inte möjlighet till återköp. Helt otroligt frustrerande att bli blåst på 3400:- av ett så stort företag. Så lurad jag är! Försäljaren i butiken informerade inte ett knyst om denna kampanj. Man kan bara likna det vid svindleri. Tänk er för när ni handlar. Köp inget som inte är på rea med minst 20-40% jag jämför med ett annat möbelföretag som ringde upp dagen efter beställning och informerade om en kampanj som startade en vecka efter min beställning och undrade om jag ville ha den rabatten. Sparade 6600:- på det. Det kallar jag att ta hand om sina kunder! Jag skiter i MIOi framtiden för jag gillar inte att bli lurad😡
Varning för överpriser deluxe! Köpte nyinkommet för två månader sen, reas nu hela sommaren till nästan halva priset. ”Vi har inga prisgarantier”. Köp aldrig något dyrare från Mio om det inte är på minst 40% rabatt, om du inte vill bli blåst på x antal tusenlappar. Själv kommer jag aldrig handla på Mio igen.
Uselt företag med uselt beteende. Trasiga varor , ingen kompensation och krånglig administration. Ingen rutavdrag . Köp inte hos Mio. Jag blev blåst på pengar Dyrare jämför med IKEA Leo
Varning! Köp inga dyra möbler hos MIO. Riktigt usel kundservice och reklamationsavdelning. Har beställt flertalet möbler med hemleverans och montering. För det första är alla leveranser mycket försenade och när de väl kommer är varorna defekta och felmonterade.. VARJE GÅNG! De tar inget som helst eget ansvar utan hänvisar till att göra reklamation via deras hemsida. Det är också högst osäkert att de godkänner reklamationen. Mycket trög och långsam återkoppling och de undviker och duckar i det längsta för att svara på frågor utifrån vad som gäller enligt konsumentköplag. Riktigt illa hur de bemöter kunden. Har inget förtroende alls för MIO.
Att handla gick bra. Att montera vägghyllan Wera gick inte bra. Det står att hyllan är 60 cm bred så vi mätte och gjorde hål efter att konsolerna skulle vara 60 cm ifrån varandra. Fel. Hyllplanen är totalt 60 cm breda, men konsolerna ska vara 60 cm från varandra I YTTERKANT. Det enda måttet som finns på förpackningen (och ingen instruktion) var alltså inte cc på konsolerna. 60cc som är standardavstånd på reglarna i väggen...
Köpte en säng på Mio för 9 år sedan. Väldigt dyr, men vi trodde det skulle vara värt det. Efter knappt en halvår var sängen inte alls lika skön längre. Nu har en av bäddmadrasserna gått sönder så pass att den inte längre kan användas, men garantin gäller inte om det inte är fjäderbrott. Kanske blir det ett fjäderbrott senare om den fortsätter användas, men frågan är om man orkar använda den ens - den är helt nedsjunken på ena sidan. Generellt kan man säga att vi hade en säng som bara var skön ett halvår, sedan okej i 8 år. Kostade lite väl mycket för den komforten och livslängden. Har köpt sängar till betydligt lägre pris på andra butiker förr, som kunnat användas betydligt längre. Strax innan köpte vi en ännu dyrare soffa på Mio, där en del gick sönder inom kort. Det tog något halvår att få en ny del. När vi skulle flytta sålde vi soffan till en bråkdel av priset, vi ville bara bli av med den. Jag skulle absolut inte rekommendera Mio till någon tyvärr. Jag trodde verkligen att kvaliteten skulle vara högre än t ex IKEA, men man får inte alltid vad man betalar för här.
Måste bara säga vilken service vi fick på Mio idag👍då det hade blivit problem med fästen till en väninnas soffa 😉helt otroligt vilken hjälp vi fick tack snälla🙏ni var helt otroliga ni som hjälpte oss trots lördag stor ros till er 🌹
Fick super kundservice av Mio i Lund. Tusen tack för all hjälp :)
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Mio AB
Organisationsnr: 556084-0190