Kategorier
Prisjakt

HakanAbrahamsson

Medlem sen 2016-03-09
4
Bidrag
10
Hjälpsamröster
Inet
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
3 månader sedan
Extremt snabba leveranser, bra priser och kunnig personal.
Harald Nyborg SE
Dålig
(46)
Usel
4 månader sedan
Jag lägger en beställning söndagen 1 november. Leveranstiden ska vara 2-5 dagar och varorna finns i lager. Den 4 november mailar jag kundtjänst eftersom chatfunktionen är stängd. Den 5 november provar jag chatfunktionen, det går iväg ett mail istället för att en chat öppnas. Med tanke på alla andra omdömen som skrivits om Harald Nyborg här är jag inte så förvånad. 6 % ger en "stjärna" och vissa anger att de inte ens vill ge det betyget. 3 % ger 2 "stjärnor". Kära Harald Nyborg, 9 % av era kunder är MYCKET missnöjda. Jag fick nyss, torsdag 5 november, ett svar från Harald Nyborg, kundtjänst. ”Jag ser att musfällorna inväntas först i nästa vecka från vårt huvudlager. Så det dröjer några extradagar på din order att komma fram, jag beklagar detta. Vi är i högsäsong så leveranstiderna är något längre än normala 2-5 arbetsdagar. Om det inte funkar att ta emot eller att vänta så återkom så får vi makulera din order. Beklagar väntetiden!” Jag svarade direkt med en fråga om de kan garantera en leverans under nästa vecka samt att de nu får ytterligare en stjärna/urkasst på Trustpilot.se. De hamnar nog även på Dumpucko.se en konsumentsida. Vi får väl se hur länge det dröjer innan jag får svar på denna fråga. De hade ju inte heller någon tanke på att informera mig om att de inte kunde leverera beställda varor inom 2-5 dagar utan att det ska ta mer än en vecka (arbetsdagar). De borde nog se över sitt IT-system. De kanske skulle lägga mer tid på att ta hand om sina kunder och sköta sina lagersaldon än att besvara dåliga omdömen här. Om man gjort det så hade det kanske inte varit så många dåliga omdömen. Att bedriva e-handel med denna kvalitet håller inte i längden, så på sikt kommer det inte bara vara butikerna som stänger ned, för ingen accepterar dessa förhållanden. Men Harald Nyborg skriver väl så vanligt att "de ska se över rutinerna". Det har ju inte fungerat än så länge. Lite andra exempel på hur e-handel ska och måste fungera. Tisdag 3 november, beställde ett tangentbord från Inet.se. Onsdag 4 november leverans (Göteborg-Stockholm). Onsdag 4 november, beställde en batteriladdare hos Kjell & Co, den kom idag torsdag 5 november (Malmö-Stockholm). Tisdag 4 november, beställde ficklampor från Amazon.se, aviserad leverans fredag 6 november (Tyskland-Sverige). Och det ser ut som om leveransen håller, lämnade Danmark i morse. Rekommendationen blir således enligt nedan. Handla aldrig något från Harald Nyborg, de är inte seriösa, tar inte hand om sina kunder och verkar ha ett uselt IT-stöd eftersom så många rapporterar att saldot på deras hemsida är rena fantasier. Det som ska finnas i lager finns inte i lager och de återkopplar inte alls med information om detta. Det finns bättre saker än att leka bank åt Harald Nyborg, man tar betalt, men man levererar inte som utlovat. Nu kommer det säkert ett svar som alla tidigare kritiker har fått, att lagersaldot tyvärr inte stämmer, bla bla bla. SKÄRP ER ISTÄLLET och gör de förbättringar som ni löpande utlovar i era svar. Uppdaterat 7 november: Jag fick i fredags 6/11 ett svar från Harald Nyborgs kundtjänst. Chatten stängdes tillfälligt av eftersom belastningen var alltför hög, och en person klarar inte av att hantera mail och chat samtidigt. Detta är irriterande, men är folk sjuka får man naturligtvis ta hänsyn till att frisk personal blir överbelastad. Personen i kundtjänst som jag hade kontakt med har varit mycket trevlig i vår korrespondens! Kundtjänst kan ju inte rå för dåligt logistiksystem som säger att saker finns i lager när de inte finns i lager (eller i ett centrallager). Uppdaterat 9 november: Fick nyss ett nytt besked från Harald Nyborg enligt nedan. Gällande din order: 1200030487 har tyvärr Produkterna 8500 Musfälla trä 3-pack & 6314 Ekerreflexer 10st du beställt tagit slut i lager. Vi beklagar detta. Ny leverans förväntas komma in Tidigast inom 1-2 veckor och vi kommer då att sända ut er beställning så snabbt vi kan. Skulle du inte vilja invänta leverans utan vill ta bort produkten/erna från din order och att vi sänder resterande eller att du önskar makulera ordern, vänligen svara på detta mejl. Det är väl uppenbart att man inte kan lita på Harald Nyborg och deras lagersaldon. Först vänta en vecka och så får man produkterna i lager TIDIGAST om 1-2 veckor. Räknar med 2 veckors leveranstid till lager och ytterligare en vecka för att få sakerna är vi uppe i 5 veckor totalt. För leverans av musfällor, reflexer till ekrar på en cykel och måltavlor för skytte. Måltavlorna kan jag köpa i närmaste sportbutik, typ XXL, reflexerna är dyrare på Jula men finns inne, musfällor köpte jag 4-pack på Dollarstore för 10 kr i helgen. Kollade precis nu, både reflexer och musfällor finns i lager enligt deras hemsida. Toppenföretag, eller hur. Jag har naturligtvis makulerat hela beställningen. Två av produkterna finns att köpa på Jula, i lager och i butik, ett saldo som stämmer. Musfällor inköpta på DollarStore.
Yrkesbutiken.se
OK
(2)
Usel
6 månader sedan*
De har Bosch Easy cut för 1035 kr i sökningen på Prisjakt. På hemsidan står det 1260. Snacka om att luras. Kollade precis igen, samma sak, de luras på något sätt när Prisjakt kollar priserna. De säljer INTE Bosch Easycut 12 för 1035 kr. De kostar idag 2020-09-16 1 260,48 kr. Och så dyker de upp i mail varenda gång de sänker priset. Nyss står det att man sänkt priset med 197 kr. ICKE, samma pris som när jag klagade sist när man tittar på hemsidan. Det här verkar vara ett företag som lockar kunder genom att "luras" avseende priserna. Eller så är det Prisjakt som inte har koll. Rätt irriterande att få mailen om att priset har sänkts när det inte har sänkts en krona, och priset som står i mailet är fel. Skärpning Prisjakt.
*Redigerades 5 månader sedan
Electrolux PerfectCare 700 EW7W447W (Vit)
1.8
(1)
6 283 kr
2 år sedan
Totalt värdelös på att centrifugera. Den lyckas inte fördela tvätten automatiskt så att centrifugeringen går igång. Även om man försöker att fördela tvätten själv så fungerar det inte. Idag försökte jag tvätta en tröja utan framgång. Den körde i 16 minuter, men lade av efter ca 5 då den inte lyckades fördela tröjan så att maskinen fick balans. Försökte många gånger genom att ta ur tröjan, vrida ur den, sträcka ut den. Men maskinen snurrar några gånger och sedan är det stopp igen. Löste det hela genom att lägga in 4 stora badlakan, torra, då kom den igång med centrifugeringen. Fast det mesta vattnet fastnade väl i de torra handdukarna. Otroligt att maskinen är så känslig så att det inte går att tvätta ett enstaka plagg. Rekommenderar inte denna maskin. Köp något annat. Det kommer vi att göra, trots att maskinen bara är två månader gammal. Den ger vi bort till en bekant så köper vi en ny som vi vet fungerar. Bosch rekommenderas varmt.
TP-Link WiFi Smart Plug HS100 EU
4.3
(12)
227 kr
4 år sedan*
Jag hade initialt problem med 2 av 6 HS100, de tappade kontakten med wifi och det gick inte heller att slå av "internetkopplingen" och slå på den igen. Då fick jag meddelandet att enheten inte var kopplad till mitt konto. Jag sökte lösningar på problemet och provade allt utan framgång. Jag gjorde även ett inlägg på TP-Links forum. Nyligen blev jag kontaktad av TP-Links nordiska representant. Vi gick igenom mina åtgärder och då konstaterades att det måste vara fel på dessa två enheter. Det kan naturligtvis hända alla produkter att det uppstår fel. Efter att ha konstaterat att det var fel på enheterna fick jag två nya enheter hemskickade och dessa fungerar lika utmärkt som de 4 andra HS100 som jag har. Initialt gjorde jag ett mycket kritiskt inlägg här. Jag får ändra mig. TP-Link har en utmärkt support, tar sina kunder på allvar och har faktiskt väldigt bra produkter till mycket bra priser (jämför gärna allt från routrar till kameror här på prisjakt). Rent generellt är produkterna från TP-Link mycket bra och jag har aldrig haft problem med deras produkter tidigare, tvärtom. Jag har andra liknande produkter och dessa har varit betydligt dyrare, och gränssnittet är inte så bra. Gränssnittet i TP-Link är betydligt enklare och har fler funktioner än t ex D-Links motsvarande produkter. Så efter att ha varit lite sur och kritisk till produkten får jag ändra mig efter den utmärkta supporten och kundhanteringen, detta är en utmärkt produkt till ett mycket bra pris! Ett stort tack till Fredric hos TP-Link som ägnat tid och intresse för mitt problem och slutligen säkerställt att jag fått två nya mycket väl fungerande enheter. Tänk om alla leverantörer tog hand om sina kunder lika bra, då vore livet betydligt enklare. Slutsats: Köp och installera (vilket är enkelt)! /Håkan
*Redigerades 4 år sedan
Bythjul
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan*
Den modell jag köpte heter 94Y, men det fanns inte som val i drop-down-listen. Däcken tillverkade 1607 vilket får ses som helt ok. Leveranstiden som finns på deras hemsida ändrades hela tiden. Vid beställning 11/4, sedan 10/4, 12/4 och därefter inget datum alls. Så lita inte på det datum som anges när du kollar din beställning. Den 13/4 kom ett sms från DHL. Nu kunde jag välja när jag skulle få däcken levererade. De skulle ha kunnat levereras redan 13/4 OM Bythjul angivit att leveransen skulle ske till en monteringsverkstad istället för hem till mig. Så nu blev det en fördröjning. Däcken anlände 17/4 vilket ju är betydligt senare än de dagar som angavs vid köpet. Produkten håller måttet (kolla alltid produktionsdatum på däcken, äldre än 1 år = kräv rabatt). Kolla så att däcken skickas på rätt sätt (om ni t ex har en egen verkstad som mottagare). Lita inte på leveransdatum på webben utan utgå från det antal leveransdagar som står vid produktbeskrivningen. Personalen på Bythjul är mycket trevliga och tillmötesgående. Detsamma gäller personalen på DHL. Totalt sett tjänade jag 553 kr mot om jag köpt däcken på min lokala bensinstation/verkstad. Man kan ju göra något roligare för dessa pengar, men nästa gång köper jag nog lokalt trots allt. Då blir det enklare med en eventuell reklamation.
*Redigerades 4 år sedan