Prisjakt

Liljeroos

Medlem sen 2015-07-01
2
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Cykeltjänst
Usel
(6)
Utmärkt
6 år sedan*
Fantastiskt bra service!
*Redigerades 6 år sedan
Mio
Dålig
(149)
Usel
6 år sedan*
Vi beställde och betalade en handpenning på en soffa i Kungens kurva 23/6 (v26), lev.tid 6-8 v. Den 14/8 ringer vi för att kolla status. Kundtjänst ber att få återkomma men gör det inte. 4 timmar senare ringer vi åter och frågar, kundtjänst beklagar och ber oss vänta i tfn medan de ringer butiken. Butiken svarar inte och efter lång väntan säger kundtjänst att de i stället mejlar till butiken och ber butiken kontakta oss. Den 17/8 ringer vi kundtjänst, då det är lång kö erbjuds vi att bli uppringd, vilket vi väljer. Efter tre timmar utan återkoppling ringer vi åter kundtjänst. De säger att leverans kommer ske v39 alltså 13 veckor efter beställning. Vi frågar varför och hur de tänker kompensera oss? De hänvisar båda frågorna till butiken och kopplar över oss. Efter två försök bryts till slut samtalet. Vi ringer tillbaka till kundtjänst som beklagar. De får nu tag på butiken som ber att få kolla med leverantören och lovar att snarast återkomma till oss. Då vi inte hört något dagen efter kontaktar vi åter kundtjänst. De skriver de ett mejl till butikschefen och förklarar problemet. Dagen efter ringer en säljare till oss som inte verkar alls bekant med ärendet utan endast sett att den ska ringa oss. Vi förklarar problemet. Säljaren säger att vi kan bli kompenserade 200 kr per försenad vecka men max 10% av varans värde eller 1000kr. Hon ber att få kolla med leverantören vad som hänt och om det går att påskynda. Vi säger att vi tidigare inte fått någon återkoppling från dem. Säljaren säger att hon inte kan svara för andra men att hon lovar att återkomma inom två dagar. Det har nu gått sex dagar utan svar från dem...
*Redigerades 6 år sedan