Prisjakt

solbreck

Medlem sen 2006-05-14
7
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Webhallen
Bra
(500+)
Usel
4 år sedan*
Köpte en Nokia 8 Dual SIM och upptäckte när jag kom hem att jag hade fått en Nokia 8 med plats för bara ett SIM kort. Eftersom jag bor i Spanien så tycker Webhallen att jag måste stå för alla omkostnader för att returnera telefonen själv + att de inte ens tänker ersätta mig för skärmskyddet jag satt på telefonen och måste köpa nytt när jag får den rätta telefonen. Detta trots att det är deras misstag och felet är 100% på deras sida. De tar inget ansvar för fel de själva begått och eftersom Webhallen sällan är billigast är det svårt att se varför man ska handla något hos dem i fortsättningen... UPPDATERING: Efter inlägget här så blev jag kontaktad av en kille på Webhallens kundservice och fick då hjälp med att få både få skicka tillbaka telefonen och få frakten betald + skärmskyddet ersatt. Så ett plus att jag ändå fick hjälp till slut så klart. Dock är det väldigt tråkigt att båda tjejerna jag var i kontakt på kundservice först var totalt ovilliga att hjälpa till trots att felet uppenbarligen var Webhallens (eller någon underleverantör, kvittar för min del som konsument dock), och enda sättet att faktiskt får hjälp var att skriva ett uselt betyg här...
*Redigerades 4 år sedan
Sovtex
Bra
(10)
Utmärkt
4 år sedan*
Supersnabb leverans trots att jag beställde mitt i julrushen veckan precis innan jul
*Redigerades 4 år sedan
Komplett.se
Utmärkt
(500+)
Usel
8 år sedan*
Beställde en iPhone 5S som inte fanns inne men den hade en "garanterad leverans från tillverkaren" några dagar senare. När dagen kom så flyttades den "garanterad leveransen" fram två dagar ytterligare. Två dagar senare så var status helt plötsligt "möjlig leverans" en vecka senare. Avbeställde till slut telefonen och beställde hos en annan då det hade gått så lång tid att andra butiker börjat få in den i lager. Lita med andra ord inte på Komplett.se's lagerstatus, åtminstone inte om det handlar om förbeställning...
*Redigerades 8 år sedan