Prisjakt

thomasr83

Medlem sen 2006-05-07
30
Bidrag
36
Hjälpsamröster
Ecovacs Deebot Ozmo T8 AIVI
Full Star 1
3.7
(7)
6 473 kr
t
thomasr83
30 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
3 år sedan

Bytte upp mig från en Neato Botvac D3 som jag har varit väldigt nöjd med. Trodde jag i alla fall. Nu inser jag ju hur bra en robotdammsugare kan vara! Appen är riktigt bra också och man kan göra alla tänkbara inställningar och justeringar. Ska köpa till "soptunnan" senare så att den kan tömma sig själv också.

Xiaomi Mi TV Stick
Full Star 1
3.4
(26)
487 kr
t
thomasr83
30 omdömen
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 år sedan

Fruktansvärt seg med allt man gör. Netflix fungerar inte speciellt bra då ljudet blir osynkat ganska snabbt. Kodi är naturligtvis bara att glömma. Youtube funkar ibland och ibland är det fruktansvärt segt och laggar. Jag skulle absolut inte rekommendera den här till någon. Det som gör att den får 1,5 i betyg i alla fall är att den verkar fungera hyfsat som Chromecast i alla fall.

Apotea
Utmärkt
(500+)
t
thomasr83
30 omdömen
Utmärkt3 år sedan

Mitt förstahandsval när det gäller apotek!

TP-Link UE300
Full Star 1
2.7
(6)
131 kr
t
thomasr83
30 omdömen
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan

Fungerade utmärkt i början men efter kanske ett halvår (där den inte har använts större delen av tiden) så ville den inte fungera längre. Efter mycket googlande så såg jag att nån hade haft problem med att den enbart ville ansluta via USB 2.0 så jag provade att ansluta den i samma USB 3.0-uttag, men via en USB 2.0-hub och se, det fungerade! Hade det bara varit jag som hade haft det här problemet så hade jag inte brytt mig speciellt utan bara fått den utbytt, men nu verkar det ju inte vara ett helt ovanligt problem så det blir en retur och sen köpa någon annan adapter. Ger den ändå 3 stjärnor eftersom den dels fungerade bra i början och fortfarande fungerar nu, dock med lägre hastighet.

Jabra Elite 75t Active Wireless In Ear
Full Star 1
3.5
(55)
t
thomasr83
30 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 4 år sedan

Det började att strula direkt då den vänstra proppen inte ville låta. Efter lite googlande så upptäckte jag att det tydligen var ett vanligt problem. Mjukvaran var uppdaterad till den senaste versionen, så det hjälpte inte. Efter mer testande så märkte jag att musiken spelades i båda öronen, men inte samtal. Efter ytterligare testande fram och tillbaka så tror jag att jag fick ljud under samtal även från den vänstra proppen, men det är lite svårt att helt säkert veta eftersom båda slutar fungera så fort man tar ur den högra ur örat. Under både samtal och hearthrough så hör jag min egen röst typ 0,5 sekunder efter att jag har sagt något, trots att både hearthrough och sidetone är avstängt. Har inte undersökt den saken så mycket mer. Eftersom bara den högra proppen fungerar om man enbart vill använda en så tappar man direkt funktionen att höja och sänka volymen (åtminstone sänka, eftersom den knappen sitter på den vänstra proppen). Sist men inte minst så tycker jag att dom tyvärr är ganska obekväma i öronen. Jag vet inte om jag sätter i dom fel, men jag brukar sällan ha några problem med in-ear-modeller annars. Ska man säga något positivt så tycker jag att ljudet är ganska bra, även om basen inte känns så där extremt bra som många andra har påstått? Nu är jag inte så jättekräsen, så hade det här varit det enda problemet så hade jag inte klagat på hörlurarna alls. Det blir naturligtvis en återlämning.

HyperX Cloud II Over-ear Headset
Full Star 1
4.1
(111)
784 kr
t
thomasr83
30 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan

Har haft det här headsetet i 3-4 år. Väldigt sköna att ha på, även om jag måste ställa in absolut största storleken. Det skulle ha varit skönt att kunna ställa in den lite större ifall jag skulle ha något på huvudet när jag använder headsetet. Ljudet är väldigt bra, men jag är ingen audiofil, så jag nöjer mig antagligen med ganska lite. Men... kvalitén är inte bra. Det dröjde kanske 1 år eller så för kabeln att bli klapp, så nu har jag snurrat den tight runt USB-kabeln som medföljer för att få den i spänn i ett läge som fungerar. Jag föredrar egentligen att köra utan USB-kabeln eftersom det gör det väldigt svårt att ställa in volymen. Normal volym är 2 steg från 0, så vill jag ha det lägre så har jag inte så mycket spelutrymme för det. Trevligt headset men för stora brister med tanke på prislappen.

Nokia 7 Plus Dual SIM 4GB RAM 64GB
Full Star 1
3
(38)
t
thomasr83
30 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 5 år sedan

Från början var jag väldigt nöjd med mobilen, ett kvalitétsbygge i aluminium med Android one, helt otrolig batteritid och en hyfsad kamera för bara 3990 kr. Men sen började problemen... Alla problem som jag kommer på nu att jag har haft: * Skärmen slutar reagera och kommer inte igång igen förrän man släcker skärmen och låser upp mobilen igen (https://community.phones.nokia.com/discussion/3404/nokia-7-plus-continuously-hangs-device-unusable-until-locked-and-unlocked-again). Händer 10 gånger per dag kanske. * Skärmen blir helt svart men mobilen är fortfarande igång. Enda lösningen är en soft reset. Händer ett par gånger i månaden. * Startar om slumpmässigt (inte märkt det på ett tag så det kan ha blivit fixat). * Den automatiska ljusstyrkan fungerar sämre än på någon annan mobil jag har haft. Väldigt seg på att uppdatera och ställer ofta in fel styrka (https://community.phones.nokia.com/discussion/10024/auto-brightness-issue). * Sega uppdateringar trots Android one. Dock fortfarande mycket bättre än t.ex. Samsung. * Spotify slutar spela musik slumpmässigt (fixat sen ett tag tillbaka). * Glapp i ladd-porten som gör det svårt att ladda mobilen. * Stänger av bakgrundsappar extremt aggressivt. Jag har försovit mig flera gånger för att alarm-appen har blivit avstängd (https://dontkillmyapp.com/nokia) Tjejen har en Nokia 6.1 som har varit ännu mer buggig än min 7 plus, så från att tidigare ha rekommenderat 7 plus till alla jag känner så skulle jag inte rekommendera en Nokia över huvud taget till nån. Jag förstår inte hur man kan göra en sån buggig mobil när man i princip bara använder sig av vanilla Android. Edit: Nu har även ladd-porten börjat glappa så det är svårt att ladda batteriet. Lägger till det i listan. Edit #2: Sen ett par månader tillbaka har jag haft stora problem med att bakgrundsappar stänger sig. Lägger till det i listan. Edit #3: Jag lämnade in mobilen på service för några månader sen för att få den glappande ladd-porten fixad och problemen med att skärmen slutar reagera. Allt fungerade bra ett tag men nu har skärmen börjat krångla igen, värre än nånsin. Ladd-porten fungerar dock bra.

Bax Music
Bra
(161)
t
thomasr83
30 omdömen
BraRedigerades 5 år sedan

Beställde kabel som jag inte kunde hitta nån annanstans. Priset på kabeln var mycket bra, priset på frakten var mer eller mindre hutlöst. Det visade sig dock ha en förklaring, paketet skickades inte från Sverige som jag trodde, utan från Tyskland, med hemkörning dessutom. Nu hade jag väl hellre valt en billigare frakt, men eftersom priserna klart och tydligt stod vid beställningen så är det väl inte något man kan klaga alltför mycket på. Kabeln kom och uppfyllde alla mina förväntningar så jag är mycket nöjd med hela köpet. Om dom kunde få ner priset på frakten så hade det blivit 5 stjärnor i betyg.

Gardena Smart SILENO Life (1000m²)
Full Star 1
3.8
(8)
15 989 kr
t
thomasr83
30 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 5 år sedan

Jag har inte hunnit köra den så mycket hittills men den har gjort sitt jobb precis så bra som jag förväntade mig att den skulle. Det är helt enkelt en Husqvarna till ett lägre pris. Smart-delen är jag dock inte så där jätteimponerad över. Den gör det jag främst vill ha den till, skickar en notis till mobilen om klipparen har fastnat eller om något annat har hänt och så kan jag skicka hem den till laddstationen eller skicka ut den för att klippa direkt från appen. Men i övrigt är det inte mycket mer. Jag saknar att kunna göra alla inställningar i appen som finns i klipparens menyer. Det är inget stort problem eftersom 99% av inställningarna är något man gör i början och sen aldrig igen, men ändå, det hade ju inte varit svårt att lägga till det i appen så att man slipper stå på knä framför klipparen och ändra. Sen hade jag gärna sett att man kan slå in koden för klipparen genom appen eftersom den måste slås vid många tillfällen. Trots bristerna så tycker jag att det är värt den extra tusenlappen som "smart" kostar, bara för funktionen att klipparen själv meddelar när något är fel. I slutändan är det här en toppenklippare och jag ser framför mig att sommaren kommer att bli bekymmersfri när det kommer till gräsmattan. Om något ändras så kommer jag tillbaka hit och ändrar mitt omdöme. (Jag lägger in samma omdöme på 750 m2-modellen också eftersom jag har en sån också, och dom är identiska till utseende och funktion)

Gardena Smart SILENO Life (750m²)
Full Star 1
4
(13)
13 067 kr
t
thomasr83
30 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
5 år sedan

Jag har inte hunnit köra den så mycket hittills men den har gjort sitt jobb precis så bra som jag förväntade mig att den skulle. Det är helt enkelt en Husqvarna till ett lägre pris. Smart-delen är jag dock inte så där jätteimponerad över. Den gör det jag främst vill ha den till, skickar en notis till mobilen om klipparen har fastnat eller om något annat har hänt och så kan jag skicka hem den till laddstationen eller skicka ut den för att klippa direkt från appen. Men i övrigt är det inte mycket mer. Jag saknar att kunna göra alla inställningar i appen som finns i klipparens menyer. Det är inget stort problem eftersom 99% av inställningarna är något man gör i början och sen aldrig igen, men ändå, det hade ju inte varit svårt att lägga till det i appen så att man slipper stå på knä framför klipparen och ändra. Sen hade jag gärna sett att man kan slå in koden för klipparen genom appen eftersom den måste slås vid många tillfällen. Trots bristerna så tycker jag att det är värt den extra tusenlappen som "smart" kostar, bara för funktionen att klipparen själv meddelar när något är fel. I slutändan är det här en toppenklippare och jag ser framför mig att sommaren kommer att bli bekymmersfri när det kommer till gräsmattan. Om något ändras så kommer jag tillbaka hit och ändrar mitt omdöme. (Jag lägger in samma omdöme på 1000 m2-modellen också eftersom jag har en sån också, och dom är identiska till utseende och funktion)