Prisjakt

ArdbegSWE

Medlem sen 2006-03-16
9
Bidrag
1
Hjälpsamröster
ComputerSalg
Utmärkt
(500+)
A
ArdbegSWE
9 omdömen
Utmärkt6 månader sedan

Ok snabb leverans. Dock med DHL. Passade mig bra, men hade nog velat haft någon annan leverantör med.

Emerio TO-122083
Full Star 1
2
(1)
410 kr
A
ArdbegSWE
9 omdömen
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
2 år sedan

Detta var den bulkigaste brödrost jag sett med bara två bröds kapacitet. Den går inte ens in liggande där vår gamla Philips kunde förvaras stående. Vi fick byta till annat skåp. Rostningen knappt godkänd då den rostar ojämt och lämnar nedre delen väldigt lätt rostad medan över delen är bra. Låt er inte luras av det digitala, det är inte så att defrost-läget defrostar din macka, den lägger helt enkelt till lite tid på rostningen. Samma sak med återuppvärmningen, den kör helt enkelt max effekt, fast under en kortare tid. Plus: + Man kan ställa tiden + Enkelt att avbryta rostning + Smultömningstråg Minus: - Ojämn i rostningen. - Väldigt stor. - Massor med funktioner som egentligen bara mixtrar med tiden upp och ner. - Stort genomflöde av luft, vilket gör att man "eldar för kråkorna".

OnePlus 9 Pro 5G Dual SIM 8GB RAM 128GB
Full Star 1
3.1
(15)
4 999 kr
A
ArdbegSWE
9 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 2 år sedan

Tyvärr väldigt buggig. När du fått ett samtal, glöm att göra något i mobilen samtidigt. Har märkt i spel att touchskärmen ibland tappar att jag trycker på den, vet inte om det beror på minnesfel eller fel på touch. Hade också en OnePlus 6 tidigare, vilket var den bästa telefon jag haft. Synd att denna blev en sådan besvikelse!

Norrmalmsel
A
ArdbegSWE
9 omdömen
Dålig4 år sedan

Beställde en lampa med 2-4 dagars leveranstid. När beställning (och betalning) gått igenom ser jag att den efter min beställning har en leveranstid på 2-4 veckor. Blir genast misstänksam om att något gått fel och mailar butiken huruvida den faktiskt fanns på lager eller inte när jag beställde. Inget svar. Mailar igen dagen efter med cc till stockholmsbutiken förrutom websupporten för att påminna. Efter nästan en dag får jag ett tomt mail till svar. Ringer då till butiken, där en trevlig kvinna säger att hon ska be han som är weborder ansvarig att ringa upp. Ingen ringer. Efter ytterligare en dag ringer jag återigen till butik och killen som svarar säger att "de webansvariga börjar om ett par timmar, kan jag återkomma då?" När han sedan återkopplar (plus i kanten) säger han att det var fel på lagersaldot och att förväntad leveranstid är flera veckor. Jag kan gilla läget att något går fel, men när man inte återkopplar och jag förlorar flera dagar så blir jag faktiskt lack. Bad dem makulera ordern och beställer från en konkurrent istället. Vi får väl se om de dröjer med att betala tillbaka pengarna och jag ska behöva jaga dem om det med, då får jag sänka betyget ytterligare. Antar att de kan vara bra om inget strular.

POWER
Utmärkt
(500+)
A
ArdbegSWE
9 omdömen
Utmärkt4 år sedan

Bra, snabb service. Väl beskriven information om produkten.

Babymarkt
Bra
(325)
A
ArdbegSWE
9 omdömen
UselRedigerades 10 år sedan

Handlade på söndagen en bilbarnstol på denna site. Skälet till att jag handlade hos Pink or Blue, var att den "fanns på lager" och borde kunna skickas per omgående. På tisdagen ringde jag mitt första samtal till deras svenska kundtjänst, för att höra hur det gick med min order. Per på kundtjänsten sa att han inte kunde se detta, men att han skulle kolla med deras lager i Tyskland och sedan återkoppla till mig. Inget samtal tillbaka... Ringde strax innan fem på eftermiddagen och då sa Per att han pratat med lagerchefen men att han inte givit några besked... Ringde igen på onsdagen för att höra hur det gick då vi behövde stolen innan helgen. Per säger att den bör skickas under onsdagen. Jag berättar för honom att om vi inte får den innan helgen, så vill jag avboka och köpa den lokalt. Han skulle återigen höra av sig angående status. Återigen ingen som ringde upp... På tordagen efter lunch ringer jag igen, då säger Per att den blev skickad på morgonen. Bra sa jag, vad har den för kollinummer (eftersom deras leveranser går med DHL)? Då säger Per att de inte kan se kollinummer förrän dagen efter upphämtning(???!), det var ju konstigt tycker jag, det måste ju finnas ett upphämtningskvitto?! Nä, inte som de kan se här i Sverige i alla fall. Tydligen helt omöjligt att ringa och få tag på också... Med andra ord: Mina misstankar är som följer: 1. Bilbarnstolen fanns inte i lager, trots att det stod så 2. De kommer att skicka den senare idag eller i morgon. (Det ska bli intressant att se avsändningsdatum/tid på paketet) 3. Feedback går inte riktigt fram, på onsdagen berättade jag att om inte stolen kan komma fram innan helgen, så vill jag avbeställa. Trots detta skickar de alltså nu stolen, så att jag troligtvis får den på måndag. Summa summarum: Hade det inte varit knappt om tid, så hade detta kanske varit en Ok butik att handla i, även om de ljuger om lagerstatus/leverans. Men för mig i detta fallet blev det problem att ligga ute med dubbla pengar samt att returnera en vara. I framtiden blir det köp på annat håll... Edit: Mycket riktigt, från UPS: Herne-Boernig, Germany 31.10.2013 17:16 Ursprungsskanning (D.v.s. eftermiddagen efter att den skulle ha skickats på morgonen)

Dustin Home
Utmärkt
(500+)
A
ArdbegSWE
9 omdömen
UtmärktRedigerades 10 år sedan

Lätt Sveriges bästa nätbutik! Order innan klockan 16 ger leverans nästa dag, om varan finns i lager!