Prisjakt

Mikaela

Medlem sen 2024-10-02
3
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Boxer
Dålig
(28)
M
Mikaela
3 omdömen
Usel9 dagar sedan

Jag är väldigt besviken på hanteringen av ångerrätten. Trots att jag skickade mitt ångerbrev inom den lagstadgade 14-dagarsfristen hävdar företaget att det är för sent. De verkar inte känna till eller respektera distansavtalslagen, vilket är frustrerande och stressande. Kommunikation och kundservice har varit mycket bristfällig, och jag kan inte rekommendera detta företag utifrån hur de hanterade mitt ärende. Jag är mycket missnöjd med Boxers hantering av mitt ärende. När jag tecknade avtalet frågade jag uttryckligen om bredbandet skulle kunna flyttas till min nya adress, och fick då besked att det skulle fungera. När jag senare försökte flytta över bredbandet fick jag istället information om att det inte gick att flytta, vilket var felaktig information från början. Därefter skickade jag via brev en skriftlig begäran om uppsägning av avtal. Jag skickade mitt ångerbrev inom den lagstadgade 14-dagarsfristen till korrekt postadress. Trots detta får jag idag bara besked om att de inte makulerar avtalet. Hanteringen visar på dålig kundservice, bristande respekt för konsumentens rättigheter och bristande kommunikation. Jag kan tyvärr inte rekommendera Boxer utifrån denna erfarenhet.

Outnorth
Bra
(500+)
M
Mikaela
3 omdömen
Uselett år sedan

Jag är väldigt besviken på hur Outnorth har hanterat mitt reklamationsärende. Jag kontaktade dem angående två par stövlar med uppenbara tillverkningsfel, där fodret klibbar ihop sig och gör stövlarna nästan omöjliga att använda. Istället för att få en smidig och snabb reklamationsprocess har jag bemötts med oklara och upprepade krav på bilder och ytterligare information, trots att jag redan skickat in allt de begärt, inklusive bilder på felet. Kommunikationen har varit utdragen och inkonsekvent, vilket har gjort processen onödigt frustrerande. Jag har gång på gång försökt uppfylla deras krav, men har inte fått någon tydlig återkoppling om när ärendet kommer att lösas eller om reklamationen kommer godkännas. Att behöva lägga så mycket tid och energi på att få ett enkelt reklamationsärende hanterat känns helt orimligt. Sammanfattningsvis är jag djupt missnöjd med Outnorths brist på effektivitet och tydlighet i ärendehanteringen och kommer att överväga andra alternativ för framtida köp.

Nordicfeel
Bra
(500+)
M
Mikaela
3 omdömen
Uselett år sedan

Undvik Nordicfe – Felaktig produktinformation och undermålig kundservice Jag beställde ett nagellack som enligt varukorgen och min beställningsbekräftelse tillhörde Infinite Shine-serien. När jag fick produkten och började använda den, märkte jag direkt att det inte stämde. Det visade sig vara en helt annan produkt än vad jag hade beställt. När jag kontaktade företaget påpekade de att bilden på produktsidan visade rätt produkt, men att texten i varukorgen och bekräftelsen hade felaktig information och fick information att jag fick skylla mig själv eftersom bilden var rätt. Detta är helt oacceptabelt och under all kritik. Som kund förväntar man sig att informationen i varukorgen och bekräftelsen är korrekt, eftersom det är där man baserar sitt köpbeslut. Trots detta hävdar företaget att de inte har något ansvar eftersom bilden var korrekt, vilket inte ändrar det faktum att jag fick fel produkt. Denna typ av hantering gränsar till falsk marknadsföring och visar en total brist på respekt för sina kunder. Jag vill starkt avråda alla från att handla här – de tar inte ansvar för felaktig information och har inte varit tillmötesgående i att lösa problemet trots tydliga bevis. Se upp om ni handlar här, och granska noggrant vad ni faktiskt får – det kan vara något helt annat än vad som står i varukorgen och bekräftelsen!