Undvik! De skickade mig en Siemens spishäll som uppenbart är en retur eller har varit hos Siemens för reparation. Det skramlar runt saker inuti den och listen på undersidan är utbytt. Och nu vill de inte ta tillbaka den, utan skickar bara ärendet vidare till Siemens service.
Jag köpte en Artisan 6.9L från kitchenaid.se, vilket jag ångrar bittert. Maskinen är kass; den blandar inte deg ordentligt, stänkskyddet hoppar av hela tiden och färgen täcker inte maskinen, den är fläckvis olackerad. Den har varit inne på lagning, men jag fick tillbaka maskinen helt utan åtgärd. Kitchenaid tycker att jag själv ska ta kontakt med de som hade den inne för reparation för att fråga varför den inte blivit reparerad trots att det var de själva som felanmälde den, plus att de vägrar ta tillbaka maskinen trots att alla felen kvarstår. Undvid Kitchenaid produkter och framför allt kitchenaid.se!
Det gick bra att beställa ett racket, men när jag anmärkte på att det fanns jack i den och att det såg ut som att den testats fick jag ett otrevligt och avvisande svar tillbaka.
Jag returnerade en vara som jag inte ens hade packat upp, de mottog den 3 dagar innan förfallodagen på fakturan från Komplett Bank. Jag fick en nya faktura ett tag efter detta med en påminnelseavgift som de nu försöker kräva att jag betalar, och hotar med extra avgifter: "Tyvärr är det också en behandlingstid på ordern vid retur också. Din retur är ännu inte registrerad på våra system. Ni är tyvärr betalningsskyldiga vad gäller påminnelseavgiften, betalas inte denna får ni ytterligare avgifter." Kan nämnas att de skrev ovanstående två veckor efter att de mottog returen.
Jag beställde en vara men fick en i fel färg, och efter mer än en veckas leveranstid. Efter andra mailet fick jag svar från de, men de var inte intresserade av lösa detta på ett smidigt sätt, utan ville först ha tillbaka den felaktiga varan innan de kunde göra något alls. Med tanke på den långa leveranstiden och den osmidiga hanteringen kommer jag inte att handla hos de igen.