Prisjakt

RoSt_Swe

Medlem sen 2005-08-22
23
Bidrag
14
Hjälpsamröster
TCMcykel.se
Utmärkt
(111)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
Utmärkt2 år sedan

Ordered some simple cone wrenches late on Sunday and received these on Tuesday. I call that very fast! Will definitely order more things from here!

Amazon.se
OK
(500+)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
Usel3 år sedan

Beställde en muggvärmare från amazon.se för 170kr för att hålla kaffet varmt då jag jobbar mycket hemma. Fick idag brev från tullenheten om att jag måste betala ytterligare 136 kronor i "importmoms" och "deklarationsavgift". Ingenstans framgick detta vid beställningen på Amazons SVENSKA hemsida. Helt värdelöst, hela Amazon är ett dåligt Alibaba skämt. Aldrig mer.

Toshiba P300 HDWD240UZSVA 128MB 4TB
Full Star 1
2.5
(4)
1 005 kr
R
RoSt_Swe
23 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan

Billiga men låter väldigt mycket och eftersom det är SMR diskar så är de slöa att skriva till (framför allt små filer). Rekommenderas möjligen om du har väldigt tajt budget.

Watski
Bra
(45)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
Dålig6 år sedan

En onlinebutik av den gamla skolan. Beställde att par skor till riktigt bra pris som tyvärr visade sig vara väldigt för små trots att storleken skulle stämma enligt storleksguiden. Jag blev då tvungen att maila kundtjänst för att få en retur eftersom jag inte hittade returinformation på hemsidan. Fick därefter ett svar där jag kunde se deras interna kommunikation där det stod att "kunden får betala frakten tillbaka". Inget fel i det men att skicka mail där deras interna kommunikation syns är inte så proffsigt. Fick då boka frakt via Postnord manuellt och betala själv. Fakturan från Klarna ändrades efter returen från hela beloppet till BÅDE frakt till mig och returen tillbaka. Efter ytterligare kommunikation med kundtjänst så justerades dock beloppet ner till 79 kr eftersom jag hade betalat returfrakten själv. Skillnaderna i smidighet mot moderna onlinebutiker som har fri returfrakt, färdigutskrivna fraktsedlar och en kundtjänst som man inte ens behöver kontakta är slående. Det är helt enkelt för mycket krångel med dessa gamla butiker som inte har hängt med utvecklingen sista åren.

Skogmarks
R
RoSt_Swe
23 omdömen
BraRedigerades 6 år sedan

Recensionerna för butiken var inget vidare här men med Sveriges bästa pris på de vandringskängor jag ville ha så var jag tvungen att chansa... Beställde på söndagen och hämtade ut paketet på fredagen. Kängorna perfekta och betalade snabbt via Qliro. Handlar gärna här igen om jag hittar något till bra pris!

Addnature
Utmärkt
(500+)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
BraRedigerades 7 år sedan

Köper 80% av alla mina fritidskläder där. Snabba leveranser och om något inte skulle passa så är det enkelt att skicka tillbaka.

Addnature
Utmärkt
(500+)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
BraRedigerades 7 år sedan

Köper 80% av alla mina fritidskläder där. Snabba leveranser och om något inte skulle passa så är det enkelt att skicka tillbaka.

Merrell Overlook 6" Ice+ WP (Herr)
Full Star 1
3
(1)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
Full Star 1Full Star 2Half Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 7 år sedan

Innersulan är ca. 25mm tjock vid hälen och komprimerar uppskattningsvis 5-6 mm när man går normalt och detta orsakar ett konstant skoskav. Efter att ha bytt innersulan mot en 2-3 mm tunn sula och ovanpå denna kompletterat med mina blå Superfeet sulor så fungerar skon bra dock med sämre egenskaper för kyla via marken. Omdömet blir därför bara acceptabelt.

MyTrendyPhone
Dålig
(500+)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
UselRedigerades 7 år sedan

Jag har handlat mycket på nätet genom åren men något så långsamt som MyTrendyPhone har jag inte stött på. Det börjar med att grabben behövde gummiskydd och skärmskydd till sin mobil. Total kostnad 153 kr. 2 okt: Skickade efter varorna på MyTrendyPhones websida. 6 okt: Fick fel varor, de passade till en telefon som är en generation efter grabbens. 7 okt: Deras RMA system vill ha mitt kontonummer vilket jag inte vill uppge då jag har faktura via Klarna. Mailar därför kundtjänst och då vill de ha bilder på mina varor vilket jag skickar direkt. 10 okt: Får mail om att jag måste skriva en RMA registrering. Jag kommer själv på att det går att skriva "-" istället för kontonummer. Skickar därefter tillbaka varorna och skriver tydligt på lappen att det är fel varor och att jag vill ha varorna till föregående mobil generation. 17 okt: Mailar och frågar om status på min RMA retur av varor. Får besked om att den är mottagen. 19 okt: Får mail om att mina nya varor är restnoterade. 20 okt: Får mail om att nya skärmskyddet nu är skickat. 22 okt: Får nya skärmskyddet i brevlådan, blir mycket förvånad av att det är SAMMA skärmskydd som jag skickade tillbaka! 24 okt: Får mail om att nya gummiskyddet nu är skickat. 25 okt: Mailar om att jag har fått SAMMA skärmskydd en andra gång. Får svar att det faktiskt är varan jag har beställt! 26 okt: Får nya gummiskyddet i brevlådan, blir mycket förvånad (igen) av att det är SAMMA gummiskydd som jag skickade tillbaka! 31 okt: Skickar tillbaka båda varorna och fyller återigen in en RMA registrering på deras hemsida. Begär att Klarna fakturan ska strykas. 1 nov: Får besked om att de tagit emot min RMA registrering på båda varorna (den jag gjorde på websidan). 12 nov: Får en månadsfaktura från Klarna med mitt "köp" från MyTrendyPhone. Mailar MyTrendyPhone och frågar varför jag fått faktura på 1/24 del av beloppet. 14 nov: Mailar också Klarna då månadsfaktura på 1/24 av beloppet inte är något jag valt. Klarna pausar fakturan. 18 nov: MyTrendyPhone mailar och säger att min RMA försändelse har kommit fram och att pengarna ska betalas tillbaka till mitt konto. Jag ber dem istället stryka fakturan från Klarna. 21 nov: Fakturan från Klarna stryks. Äntligen! Alltså, 8 veckors krångel med MyTrendyPhone. Jag skickade efter samma varor från Tradera och då hade jag varorna på 3 dagar! Formellt så har kanske inte MyTrendyPhone gjort något fel men långsammare kan man nog inte agera... Undvik!

Cykelkraft
Dålig
(500+)
R
RoSt_Swe
23 omdömen
DåligRedigerades 9 år sedan

För ett antal år sedan så handlade jag massor på Cyclecomponents. Dock så har handeln på nätet utvecklats väldigt mycket och tyvärr har Cyclecomponents halkat efter på en några punkter: - Ingen fri retur, det kostar 79 kronor att skicka tillbaka tex. kläder som inte passar. Dessutom så måste man mejla innan och få ett returen godkänd och ett returnummer. - De har inget som heter byte utan du måste göra en returorder och sedan beställa varan i rätt storlek på nytt. Det betyder att du måste ligga ute med pengar från två ordrar eller vänta tills pengarna betalas tillbaka från returnordern och då riskera att produkten i rätt storlek är slut. Detta innebär 79kr i returfrakt och 79kr i ny frakt. - Webbutiken visar varje klädstorlek som en separat produkt. Irriterande! Jag ser ingen anledning att beställa igen såvida det inte är någon unik produkt som ingen annan har.