Kundtjänst 08-22, live chat
Stort utbud, grundades 2009
Låga pris

http://www.mytrendyphone.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska, Norska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information MyTrendyPhone har fått betyget (2.55)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Den sämsta internethandel jag köpt av.
    Köpte ett dator batteri o fick vänta 10 dagar innan det kom.Provade det o då laddade så mycket att dator slog ifrån. Provade igen när datorn svalnat,men samma sak igen. Minneseffekten i batteriet fungerar inte. Skickade tillbaks batteriet o betalade 127 kr. i frakt (rek) Nu har batteriet legat hos My trendy Phone i 3 vecker o först idag (18/4) fick jag veta att firman ser detta som ett "ångerköp" o betalar inte tillbaks frakten. Sorgligt med företag som säljer skräp och inte tar ansvar för detta Ordernr. 9291698
    Mvh.
    Karl-Göran Gustafsson
  • Usel
    1 månad sedan
    Varning för detta företag! Lurades att betala dubbelt och nu är det totalt omöjligt att få tillbaka pengarna. De svarar inte på mail. Dåliga rutiner eller rent bedrägeri?
  • Hej SafeSys.

    Jag beklagar din köpupplevelse och erfarenhet utav oss.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig med din beställning och se till att du får pengarna tillbaka.
    Du kan nå oss via:
    mejl: support@mytrendyphone.se
    telefon: 0424059996
    mån - lör: 10:00 - 15:00
    eller chat:
    mån - fre: 08:00 - 22:00
    lör - sön: 10.00.-18.00
    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Skickade min Honor 9 för skärm utbyte till MyTrendyPhone. Här kostade betydligt mindre än vad det kostar hos andra.

    Det tog lite längre tid att få hem mobilen än beräknad, därför att reservkomponenten inte fanns hemma på lager.

    Har även innan handlat oss MyTrendyPhone och blev alltid nöjd med både leveransen och priser.

    Dra ifrån en stjärna för att det tog lite längre tid för reparationen av mobilen.

    Annars, bra priser, fler betalningsalternativ och mycket bra service och kundtjänst!
  • Hej Argos och varmt tack för din positvia kommentar!

    Vi är grymt glada att är nöjd med servicen och beklagar att det tog lite längre tid än förväntat.

    Du är alltid vällkomen åter och vi står alltid till din tjänst - och gör allt för att du ska känna dig som hemma när du handlar hos oss!

    Vänliga hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Usel
    1 månad sedan
    Purchased a philips headset from My Trendy Phone and both prisjakt and the trendy phone website were showing it as avaialble, for 2 weeks, there was no shipment and they sent me mail that they are working to make it available again.. After 2 weeks, they mailed me that they can not sell it anymore and suggested a very bad alternative instead. Basically the website wasted 2 weeks of my time,
    Very bad experience and I recommend everyone else not to purchase from them. My order number was 9161332.
  • Hello Yashare and thank you for your review.

    I apologize for the inconvenience and that we could not get the desired product and that our alternative that we offered was not good enough.

    I hope and we will do our best that similar situations will not happen in the future and thank you for your understanding.

    Best regards, Tilde MyTrendyPhone

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde mobiltelefon till dottern.
    Först fick vi vet att, trots att det stod att de hade den i lager så blev telefonen restnoterad och vi fick vänta.
    När den väl kom fann vi att den inte hade Svenska som språkalternativ. Sambon kontaktade kundtjänst där en slö tjej hävdade att det bara är att välja språk i menyn.. sedan fick vi förslag på en app som inte heller hjälpte..

    Slutligen sa hon bara att vi kunde ångra köpet och returnera, varpå hon slutade svara i chatten och sedan lämnade.

    Dålig stil och tråkigt att vara förälder till et förväntansfullt barn...

    Vill ni sälja "wish"-skräp så skriv att det är det ni säljer också!
  • Hej Helleh.

    Jag beklagar din köpupplevelse och erfarenhet utav oss.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig med din beställning.
    Du kan nå oss via:
    mejl: support@mytrendyphone.se
    telefon: 0424059996
    mån - lör: 10:00 - 15:00
    eller chat:
    mån - fre: 08:00 - 22:00
    lör - sön: 10.00.-18.00
    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Usel
    2 mån sedan
    Nej, Nej nej.... Aldrig mer. Köpte skärmskydd och fodral med gratis leverans(köp över 450kr) men fick meddelande "restnoterad från producenten". Efter 2 veckor fick jag rabatt med hela 5 % och meddelande att fodral kan inte skickas... Samtidig fick jag faktura för skärmskydd plus frakt! Och dag efter köpte jag samtidig mobil och fodral, ringde till kundsupport att bekräfta leveranstid och markerade att produkterna ska skickas samtidig, med tänkte på miljö-inte kostnader. Idag har jag fin fodral(fick den igår efter 8 dagar...), men utan mobil. Den enda positiv är kundsupport, som svarar på telefoner.Handlat många år som båda privat och företags kund...men aldrig mer.
  • Hej Megapixelus.

    Jag beklagar din köpupplevelse och erfarenhet utav oss.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig med din beställning.
    Du kan nå oss via:
    mejl: support@mytrendyphone.se
    telefon: 0424059996
    mån - lör: 10:00 - 15:00
    eller chat:
    mån - fre: 08:00 - 22:00
    lör - sön: 10.00.-18.00
    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Bra
    2 mån sedan
    Skickade min Nexus 6P till dom för batteribyte. Och med undantag för att det inte gick supersnabbt (totalt nästan två veckor) så fick jag tillbaka mobilen utan synbara skador och med ett nytt batteri och till ett helt ok pris.
    Hemsidan är ganska rörig och mailen fylls snabbt med skräna reklammail om man blir club-medlem.
    Helt ok och känns som ett seriöst företag utifrån min erfarenhet.
  • Hej Adelante och varmt tack för din underbara kommentar!

    Vi är grymt glada att är nöjd med servicen och dina köp hos oss.

    Du är alltid vällkomen åter och vi står alltid till din tjänst - och gör allt för att du ska känna dig som hemma när du handlar hos oss!

    Vänliga hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Har beställt tre produkter i olika omgångar. Ett par dagar efter varje order har jag blivit meddelad att produkten är "restnoterad från producenten" och leveransen är satt en månad längre fram.
    Det blir ingen fjärde chans för Mytrendyphone.
  • Hej Gustaf.

    Jag beklagar din köpupplevelse och erfarenhet utav oss.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig med din beställning.
    Du kan nå oss via:
    mejl: support@mytrendyphone.se
    Telefon: 0424059996
    Måndag - Lördag: 10:00 - 15:00
    Chat
    Måndag - fredag: 08:00 - 22:00
    Lördag - Söndag: 10.00.-18.00

    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Usel
    3 mån sedan
    Beställt Tylt Energi 12K Power Bank - 1 26-01-17
    Detta batteri började att svälla och jag skickade tillbacka batteriet.
    Tyvärr kunde jag inte få ett nytt batteri som motsvarade denna så jag la pengar emellan.
    Enligt Mytrendyphone orderlogg så skickades Aukey PB-Y7 Qualcomm Quick Cha 2017-12-12 och jag fick meddelande om att det var slut i lagret.

    Jag kontaktar Mytrendyphone så då förklarar att det precis kommit in och att dom skickar batteriet idag.
    2018-01-12 batteriet har inte dykt upp 2 gånger jag jag kontaktat mytrendyphone som förklarar att dom skickat batteriet idag.
    2018-01-15 ställer samma fråga igen och får samma svar igen vi har skickat batteriet idag.
    2018-01-16 får samma svar vi har skickat batteriet idag (borde då åtminstånde vara igår)

    Undvik att köpa från detta bolag håller inte vad dom lovar skickar inte när dom säger att dom skickar.

    Polisanmälan eller anmälning till ARN nästa.

    Har aldrig varit i kontakt med ett så uselt bolag.
  • Hej Bjosu.

    Jag beklagar din köpupplevelse och erfarenhet utav oss.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig och se till att du får din beställning.
    Du kan nå oss via:
    mejl: support@mytrendyphone.se
    Telefon: 0424059996
    Måndag - Lördag: 10:00 - 15:00
    Chat
    Måndag - fredag: 08:00 - 22:00
    Lördag - Söndag: 10.00.-18.00

    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Usel
    3 mån sedan
    Usla på flera områden:
    - Produkter står på Prisjakt som tillgängliga men finns inte i lager när man väl köpt och lagt order
    - Efter köpet sker ingen leverans och inget händer förrän man kontaktar dem direkt
    - När de erkänt sitt misstag vill de inte rätta till det utan kommer med futtig rabatt som "kompensation"

    Nej, handla någon annanstans!
  • Hej Martin.
    Jag beklagar din köpupplevelse och erfarenhet utav oss.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig och se till att du får din beställning.
    Du kan nå oss via:
    mejl: support@mytrendyphone.se
    Telefon: 0424059996
    Måndag - Lördag: 10:00 - 15:00
    Chat
    Måndag - fredag: 08:00 - 22:00
    Lördag - Söndag: 10.00.-18.00

    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Usel
    4 mån sedan
    Lovar att skicka samma dag och 1-2 dagars total leveranstid men det är bara bluff. 10-12 dagar visade det sig vara.
  • Hej Sven Maritn.

    Jag beklagar om levernasen tog så långt tid.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig och se till att du får din beställning.
    Du kan nå oss via:
    mejl: support@mytrendyphone.se
    Telefon: 0424059996
    Måndag - Lördag: 10:00 - 15:00
    Chat
    Måndag - fredag: 08:00 - 22:00
    Lördag - Söndag: 10.00.-18.00

    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Stor säkerhetsbrist på hemsidan. När man lägger en order på hemsidan skapas automatiskt ett konto på deras kundserviceportal med samma användarnamn och lösenord som till hemsidan. Lösenordet skickas därefter i klartext till din mejladress. Även om du väljer "Glömt lösenord" på kundserviceportalen så skickar de ditt befintliga lösenord i klartext till mejlen.

    Jag kontaktade kundservice och de sa att kundserviceportalen bara innehåller orderinfo, så det är inga känsliga uppgifter. Men de tar ju lösenordet direkt från mitt huvudkonto, som innehåller känsligare uppgifter. Dessutom är det ju långt ifrån svårt att ta sig in på övriga tjänster om man har detta lösenord, vilket vi sett i tidigare databasläckor. Det är förbluffande att de inte åtgärdat detta trots att det tidigare påpekats, utan istället gömmer sig bakom "Trygg E-handel".

    För att göra situationen ännu värre så är det inte heller möjligt att ändra lösenordet på kundserviceportalen eller radera sitt konto. Så det lösenord du hade på MTP från början kommer att finnas där i klartext för alltid. Jag bad kundservice radera det kontot och lösenordet ur databasen, men de sa att det är omöjligt.

    På TrustPilot fick jag följande svar, där de medger att lösenorden ej krypteras men att de tycker att det inte gör något om man känner till mitt lösenord:

    "Det stämmer dessvärre, lösenordet skickas till din e-post i klartext.
    Vi använder oss av ett säkert affärssystem som är specialutvecklat för MyTrendyPhone och om vi hade ändrat till krypterade lösenord skulle det påverka många delar av systemet och riskera kvalitetsproblem som kan påverka kunderna.
    Ditt användarnamn och lösenord är ju en del av den information som lagras om dig.
    Men vår databas är skyddad och dessutom kan man inte göra någon ändring på sidan i ordern utan att kontakta oss först.
    Man kan bara se på orderstatus om ordern är skickad eller ej.
    Man kan inte ens se spåringsnummer, den skickas separat.
    Så det finns inget risk med att lösenordet ändras då det inte går att se någon viktig information eller ändra något samt det går inte heller att handla utan tillgång till ditt personnummer eller kortuppgifter som inte finns lagrade någonstans.

    /.../

    Med vänlig hälsning
    Irina Bjern, Kundservicechef"
  • Hej Dastan och tack för din kommentar.

    Det stämmer dessvärre, lösenordet skickas till din e-post i klartext.
    Ditt användarnamn och lösenord är ju en del av den information som lagras om dig.
    Men vår databas är skyddad och dessutom kan man inte göra någon ändring på sidan i ordern utan att kontakta oss först.
    Man kan bara se på orderstatus om ordern är skickad eller ej.
    Man kan inte ens se spåringsnummer, den skickas separat.
    Så det finns inget risk med att lösenordet ändras då det inte går att se någon viktig information eller ändra något samt det går inte heller att handla utan tillgång till ditt personnummer eller kortuppgifter som inte finns lagrade någonstans.

    Jag ber om ursäkt för eventuella besvär och tackar på förhand för din förståelse.

    Om du har några fler frågor eller funderingar kan du alltid nå oss via mejl support@mytrendyphone.se, telefon (0424059996) eller live chat, mån-fre: 8-22, lör: 10-18, sön (bara chat): 10-18.

    Mvh, Irina

  • Usel
    4 mån sedan
    Helt värdelösa leveranser. Får se om produkten dyker upp över huvudtaget...
  • Hej Majls.

    Jag beklagar om du ännu inte har mottagit din beställning.
    Utan ditt ordernummer kan jag dessvärre inte ta en titt på ditt ärende.
    Du får gärna kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig och se till att du får din beställning.
    Du kan nå oss via:
    mejl support@mytrendyphone.se
    telefon (0424059996)
    eller live chat, mån-fre: 8-22, lör: 10-18, sön (bara chat): 10-18.

    Med vänlig hälsning
    Irina

  • Usel
    4 mån sedan
    Beställde två saker till mobilen. Leveransen gick bra och sakerna var väl vad som lovades.

    En fredag ca två veckor efter förfallodatum på fakturan så fick jag hot om inkasso med mail. Jag loggade genast in på min bank för att dubellkolla min betalning. Allt stämde, kontonummer, OCR och summa.

    Jag kontaktade då supporten via chat, efter 1-2 minuter så fick jag ett "hei", jag svarade då med ett "hej". Sedan väntade jag 5-10 minuter utan svar.

    Jag ringer sedan supportnumret. Den som svarar kan jag knappt förstå. Jag kunde inte placera det till en dialekt eller annat språk heller, det lät bara stakigt och konstigt. Efter en stund på telefon så kunde hon inte hjälpa mig utan jag ska maila in mitt ärende. Jag dubbelkollar vilken mailaddress så det inte ska gå fel.

    Jag mailar in mitt ärende. Bifogar en utskrift av min banktransaktion. Efter ett tag kommer ett mail om att jag ska ha autosvar inom 24h.

    På Onsdagen när det gått ca 3 vardagar så ringer jag igen. Denna gången så pratar telefonisten danska (tror jag). Denna person gick att förstå. Jag blir lovad ett mail-svar samma dag. Det fick jag inte.

    Torsdag förmiddag mailar jag in igen och frågar, ringa hjälpte ju uppenbarligen inte. Vid 16-tiden så får jag ett svar att de kan se betalningen, på danska. En mening kort att de kan se min betalning. Ingen ursäkt om fördröjning eller att de gjort fel.

    Jag kommer inte att handla här igen då jag inte vill riskera inkassokrav för att de dels inte kan hantera sina papper och dels för att de inte kan ta hand om sina supportärenden sedan.
  • Hej Ganja1447!

    Jag beklagar om du har fått inkasso även om du har betalat för ordern.
    Det är Klarna som skickar vidare obetalda fakturor vidare till Segoria som i sin tur skickar inkasso.
    Om du redan har betalt faktura skall Segoria självklart ta bort inkasso, men du ska kontakta antigen Klarna eller oss för att ordna upp det.
    Du kan nå Klarna via 08-120 120 10.
    Du kan också kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig, via mejl support@mytrendyphone.se, telefon (0424059996) eller live chat, mån-fre: 8-22, lör: 10-18, sön (bara chat): 10-18.

    mvh, Irina

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    My trendy mistakes

    Första gången jag fick dålig vara/service, var när köpt en lightningkabel som inte fungerade med min iphone. Det var så billigt, men inte förvänstade jag att de skulle sälja ocertifierad sladder. Jag slängde det bara. Inte mycket pengar, men en helt slöseri redan från början.

    Att byta med MyTrendyPhone är alltid en hel process; Ta kontakt, skaffa RMA, fixa paket, skriva addressen och sedan linka ner till posten och betalar returporto. Ibland är det just för mycket job för små pengar, och jag tror de räknar med det.

    Det andra gången någonting gick fel, när var jag köpte ipad pro skal, som inte var på lager även efter 3-4 månader. Jag tröttnade med att vänta och bad om återbetalning.

    Det sista strået var jag köpte Iphone touchgloves i storlek MEDIUM och de var för stora. När jag försökte byta SAMMA handskarna till SMALL, berättade de för mig att jag var tvungen att betala 250 kr mer + porto 39 kr. Tydligen gick priset upp någonstans under tiden för EXAKT SAMMA HANDSKAR. De vägrade att lyfta ett finger tills jag betalade 289 kr, Jag sa till dem att glömma det, jag ville ha min pengar tillbaka.

    Svåra retur och likgiltig service. Jag ger upp nu.
  • Hej Maria och tack för din kommentar.

    Vi försöker se till att alla produkter som vi säljer uppfyller EU:s normer för säkerhet, hälsa och miljöskydd.
    Om du mot förmodan har mottagit en ocertifierad produkt ber jag innerligt om ursäkt för det.
    Och du får mer än gärna kontakta för kundtjänst för att undersöka det.
    Du når oss via mejl support@mytrendyphone.se, telefon (0424059996) eller live chat, mån-fre: 8-22, lör: 10-18, sön (bara chat): 10-18.

    Mvh, Irina

  • Usel
    6 mån sedan
    Två gånger har det hänt. Står på varan att det finns i lager. Man beställer och sen får man ett mail att varan är restnoterad och att leverans dröjer. Kast!
  • Hej Joakim och tack för din kommentar.

    Utan din mejladress, ordernummer eller kundnummer kan jag dessvärre inte hitta dig i systemet för att kolla upp ditt ärende och se vad exakt som har gått snett.
    Vi ber naturligtvis om ursäkt för det inträffade, ibland kan lagerstatusen på sidan vara fel när vi har få av produkterna på lager och sidan hinner inte uppdateras lika fort som systemet.

    Vi ser till att kompensera dig för detta strul, så tveka inte att kontakta vår kundservice, så ser vi till att du blir lite nöjdare med ditt köp.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsning/ Irina

  • Dålig
    7 mån sedan
    Beställde ett skydd/fodral till en tablet. Snabb leverans, inga problem med hemsidan. Har egentligen bara ett klagomål och det är den irriterande reklamen som förföljer mig på diverse websidor efter mitt inköp. Speciellt på Aftonbladet återfinns annonser från My TrendyPhone.se mitt inne i brödtexterna. Detta är inte något jag gett mitt godkännande till.
  • Hej Haegglund och tack för din kommentar på Prisjakt.

    Jag ber om ursäkt för de störande reklam från oss som dyker upp när du surfar på andra sidor. Annonser visas i samband med Google-annonser och har ingenting att göra med oss. Det har med din webbläsare att göra och cookies som du godkänner. Om du inte vill ha sådana annonser, det är bara att installera ett program som AdBlock eller liknande, och sedan visas dessa annonser inte längre.
    Jag är ledsen att du fick ett sådant intryck av oss eftersom det inte var vår avsikt.

    Tack på förhand för din förståelse.

    Om du skulle ha mer frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon (0771-10 30 31), livechatt eller e-post: support@mytrendyphone.se (öppen från kl 8-22 vardagar och 10-18 på lördagar).

    Hälsning, Irina

  • Usel
    8 mån sedan
    Skyddet som beställdes kom fram med en gigantisk spricka
  • Hej Telefonjacks och tack för din kommentar på Prisjakt.

    Utan din mejladress, ordernummer eller kundnummer kan jag dessvärre inte hitta dig i systemet för att kolla upp ditt ärende och se vad exakt som har gått snett.
    Vi ber naturligtvis om ursäkt för det inträffade, ibland sker det att paketen som vi skickar med är sköra och då det ligger ömtåligt glas inuti finns det naturligtvis en risk. Jag har redan innna påpekat detta för mina kollegor på lagret men det behövs tydligen förbättring.

    Vi ser till att kompensera dig för detta strul, så tveka inte att kontakta vår kundservice, så ser vi till att du blir lite nöjdare med ditt köp.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsning/ Irina

  • Usel
    8 mån sedan
    Varan var trasig, dom hade ingen till inne så leveransen KANSKE skulle ske omkring juni 2021, beställde juni 2017. Eftersom varan inte räknades som utgått så kan jag inte få pengarna tillbaka.. Kundtjänsten är inte svensk heller så det går knappt att kommunicera med dom.
  • Hej Mari4n!

    Vi tackar hjärtligt för ditt omdöme och kommentar här på prisjakt, det är alltid bra att få feedback från våra kunder.
    Jag ber också om ursäkt om du inte förstod min norska/svenska kollega.
    Vi handlar i hela norden och ibland kan det hända att man får prata med en svensk eller norsk person när alla danska kundtjänstrepresentanter är upptagna i samtal.
    Detta för att ni ska vänta så lite som möjligt i samtalskö.
    Har du svårt att förstå granspråket kan du alltid bli uppringd av en dansk kollega vid ett senare tillfälle.
    Ånger och bytesrätt gäller i 14 dagar efter mottagandet.
    Och du har 2 års reklamationsrätt dvs rätt att då en ny men samma produkt om den gamla har gått slutat att fungera. (gäller ej fysiska skador)
    Men när det gäller en retur/reklamation, där vi inte kan skaffa beställd och defekt produkt igen, kan du självklart få pengarna tillbaka eller välja en annan produkt istället.

    Du får gärna kontakta vår kundtjänst och fråga efter Tilde så tar jag personligen hand om ditt ärende och hjälper dig gärna.

    Vänliga hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Handlat många år hos dem. Lite allt möjligt och varit clubmedlem lika länge. I princip aldrig varit några problem. Så man blir ju förvånad att så många skriver hur mycket problem de har. Tänk så olika det kan vara.
    Nu sist beställde jag en ny mobil Samsung samt powerbank till densamma. Mobilen var restad och jag fick ett mail varje dag med uppgift om när den skulle komma in samt fråga om hur jag ville gå vidare med min order. Bra där.

    Powerbanken skickades direkt och har kommit fram. Det enda som är lite märkligt är att dom använder UPS vilket gjorde att jag måste vara hemma och ta emot orden. Då det var leverans ända fram till dörren. Det kan bli bökigt ifall man ej är hemma. För mig funkade det nu eftersom det är sommar och jag är hemma. Men annars vet jag inte faktiskt. Skulle nog föredra Schenker eller nåt.

    Slutsatsen är att jag fortsätter handla hos detta företag när dom har något särskilt jag behöver såsom mobiltillbehör eller skal, skydd etc till mobilen..
  • Hej Caroline och varmt tack för din underbara kommentar!

    Vi är grymt glada att är nöjd med servicen och dina köp hos oss.

    Du är alltid vällkomen åter och vi står alltid till din tjänst - och gör allt för att du ska känna dig som hemma när du handlar hos oss!

    Vänliga hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Nu förstår jag allas frustration. Skulle handla ett bluetooth headset med en rabattkod på 50kr som jag fick av dem via e-post. Trots att jag är inloggad så funkar inte koden.
    Dessutom så står det: 1 Club Trendy Medlemsrabatt 0,00 0,00, dvs. Club Trendy är bara bullshit. Har försökt att livechatta med dem men det var bara ett skämt, inget svar får man alls.
  • Hej Leffe och tack för ditt inlägg.

    Utan din mejladress, ordernummer eller kundnummer kan jag dessvärre inte hitta dig i systemet för att kolla upp ditt ärende och se vad exakt som har gått snett.
    Club trendy, som det står på hemsidan gäller och inräknas på alla produker som kostar under 1000kr och som inte redan är på rea:
    https://www.mytrendyphone.se/shop/b2blogin.html
    "* Club Trendy rabatten gäller endast för produkter och reparationer med ett pris under 1000 SEK som
    inte redan är rabatterade eller nedsatta.
    OBS! Det går endast att använda en rabattkod eller erbjudande per köptillfälle."
    Det går inte heller att kombinera olika rabatter, så det är antigen club trendy eller en rabattkod.
    50kr rabatt kod gäller i 72 timmar och endast för beställningar över 350kr.
    Rabatten gäller för samtliga produkter som kostar under 1000kr och gäller ej redan rabatterade produkter.
    Kanske din frustration och problem med rabattkoderna beror på någon av ovanstående anledningarna.
    Jag hoppas att du fick en förklaring och du är mest välkommen att kontakta oss om du skulle ha ytterligare frågor eller funderingar.

    Du når oss via telefon (0771-10 30 31), livechatt eller e-post: support@mytrendyphone.se (öppen från kl 8-22 vardagar och 10-18 på lördagar).

    Med vänlig hälsning
    Irina Bjern, Kundservicechef

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Jag köpte en powerbank från aukley från den här företaget eftersom att de är en av de få som säljer den i Sverige. Mitt ärende hanterades mycket bra då jag fick hem varan snabbt (väntade 1dag) och i bra skick. I framtiden kommer jag absolut att fortsätta göra affärer med de :-))
  • Hej Maaxis!

    Tusen tack för ditt inlägg.
    Vår strävan och målsättning är att tillhandahålla bästa möjliga service till våra kunder, så det är skönt att höra att du är nöjd! Jag önskar dig en riktigt trevlig sommar.

    Hälsning, Tilde

  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Helnöjd! Supersnabb frakt och fint Samsung originaltillbehör. Billigast på prisjakt. Fick paketet dagen efter. Inget att klaga på!
  • Hej mvts00 och stort tack för din positiva feedback.

    Alltid lika roligt att höra från kunder som är nöjda med våra produkter och snabb leverans.

    Vi finns här för dig om det finns något som vi kan hjälpa till med.

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Hälsning, Tilde

  • Dålig
    9 mån sedan
    Beställde ett skärmskydd i glas som levererades med sprickor i. Då vill dom att jag ska betala frakten för att skicka tillbaka varan...blir billigare att slänga skräpet jag fick och gå någon annanstans. Får 2 stjärnor för att skyddet iaf kom fram
  • Hej Chrissoid.

    Tack för din kommentar här på Prisjakt.
    Vi ber naturligtvis om ursäkt för det inträffade, ibland sker det att paketen som vi skickar med är sköra och då det ligger ömtåligt glas inuti finns det naturligtvis en risk. Jag har redan innna påpekat detta för mina kollegor på lagret men det behövs tydligen förbättring.

    Vi ser till att kompensera dig för detta strul, så tveka inte att skicka ett mail till oss så ser jag till att du blir lite nöjdare med ditt köp. Du kan i mailet absolut skriva att du varit i kontakt med Max på prisjakt, så ser vi närmare på just ditt fall.

    Du får gärna kontakta oss om det finns något som vi kan hjälpa till med.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Max MTP

  • Usel
    9 mån sedan
    De skickar för det första fel varor när de levererar. Sen tar de inte ansvar för upphämtning av varorna. Och skickar inte den rätta varan så man har den så fort som möjligt. Tjuvar kallas detta.
  • Hej menks.

    Vi är ledsna att du tycker såhär, naturligtvis skickar vi inte fel varor. Det kan handla om en felbeställning eller en felleverans, som vi naturligtvis ska ta ansvar för. Vi är ett seriöst företag som skickar ut tusentals ordrar varje dag, och vi är inga "tjuvar".

    Jag kan inte gå in på detalj i just ditt fall, då jag inte vet ordernumret.

    Du får gärna kontakta oss om det finns något som vi kan hjälpa till med.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Usel
    10 mån sedan
    Deliverytime 12 days. from the Order arrives 50%
    Bad service.... Never again
  • Hello Mgr71.

    We apologize very much for the inconvenience that you have had, with late delivery.

    You can always see the current status of the stock on our page, on each product. It says above the price, and if a product is on stock it will be sent to you straight away.

    Telefone: 0771-10 30 30
    Email: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    We are here on weekdays: 08:00 - 22:00 och saturdays: 10:00 - 18:00.

    Best,
    Max MyTrendyPhone

  • Ganska dålig
    10 mån sedan
    Lade en beställning på mobilskal den 25 maj. Fortfarande inte erhållit den. De skickar regelbundna mail (varje måndag) om att det är försenat och höll då fast vid ett datum runt midsommar. När det datumet väl skulle passeras, sköt de upp leveransen till ett nytt datum, den 28 juni. När det passerades sköts det upp till den 29 juni. När jag chattledes kontaktade dem nyss, sade de att det kommer att ta ytterligare 1-2 arbetsdagar. De frågade om ordern skulle tas bort, vilket jag sade ok till.

    Plus för den regelbundna orderuppdateringen, att man kan se orderstatus på hemsidan samt att de utan problem tog bort ordern. I övrigt en tråkig upplevelse angående leveranstiden.
  • Hej Köpkraft och tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt att varan du beställt blivit sen i leverans och att vi fick annullera din beställning.
    Den leveranstid som vi har angett på hemsidan är ett beräknat leveransdatum som vanligtvis tar, förutsatt att leverantören har dem i sitt lager. Har det tillkommit leveransförseningar från leverantören, kan detta bero på att det tagit slut i deras lager pga eventuella produktionsförseningar. Vi gör självklart allt vi kan för att få in de beställda varorna till vårt lager så fort som möjligt och informerar via mail så snart vi fått information om förseningar från våra leverantörer. Kunden har då alltid möjlighet att välja vänta på produkten, annullera köper eller byta till en annan produkt som finns på lager.

    Tack på förhand för din förståelse.

    Du får gärna kontakta oss om det finns något som vi kan hjälpa till med.
    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Första gången jag beställde var leveransen grymt försenad, men jag hörde av mig och fick fraktkostnaden tillbaka. Plus för det!

    Andra gången var beställningen i tid, 3 arbetsdagar, men ett av mobilskalen jag köpte var uppenbart begagnat. Det var rejält dammigt och fullt med stora fettfläckar på baksidan trots att det låg i sin originalförpackning! Gissar att de har fått detta i retur, men inte gått igenom det. Jag fattar att det tar tid att gå igenom alla varor, men om de inte har resurser för att göra detta borde grejerna säljas som fyndvaror till kraftigt rabatterade priser. Det är inte okej att sälja använda produkter till fullpris utan att upplysa kunden om detta.

    Jag köpte även en kabel som de påstod skulle vara original men när jag fick den var den bara inrullad i plastfolie. Detta var för övrigt en Apple produkt och jag kan aldrig tänka mig att Apple packar sina grejer såhär även om det bara gäller en ynka kabel. Tvivlar alltså starkt på att detta är original.

    Sammanfattning: Tyvärr kan jag inte rekommendera Mytrendyphone i nuläget.
  • Hej Vrickan!

    Vi tackar hjärtligt för ditt omdöme och kommentar här på prisjakt, det är alltid bra att få feedback från våra kunder.
    Jag beklagar samtidigt att dina beställningar inte riktigt gått som du tänkt dig, dels med lite försenad leverans men främst p g a produkterna.

    Vi ska se till att reda ut detta och se till att du blir helt nöjd med ditt köp. det garanterar jag. Naturligtvis ska det inte vara så att du får en dammig och begagnad vara, dessa säljer vi ut till fyndspris precis som du skriver.

    Ifall du skriver till vår kundtjänst och påpekar att du fått svar av Max från prisjaktavdelningen, så ska vi se till att du får ytterliggare hjälp.

    Vänligen,

    Max G
    MyTrendyPhone

  • Usel
    10 mån sedan
    Undvik köpa något här ifrån, har provat två gånger att beställa en ny mobil men det funkar inte, och dem skyller på att kontot är tomt.. Spar din tid och beställ någon annan stans så du är säker på att du får något

    Inte ens ett E-mail kunde man få att det var problem med ens order..

    Värdelöst ställe, blir aldrig mer någon beställning där ifrån.
  • Hej Henrik.

    Vi på MyTrendyPhone beklagar verkligen att du upplevt problematik med att beställa på vår sida. Det går absolut bra att beställa en ny mobil från sidan, och vi vill gärna höra mer om vad som inte gick som det skulle. Jag hoppas att det bara var ett tillfälligt fel av teknisk art, då vi inte ska ha haft problem med vår sida den senaste tiden. Vi skickar alltid ut epost när det är något som vi behöver från kunden eller ifall det blivit konstigheter av någon form, så det är mycket märkligt att detta inte skett.

    Ifall du önskar så kan du som sagt kontakta vår kundservice så ska vi lösa detta så gott vi bara kan.
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Vänligen,
    Max MyTrendyPhone

  • Usel
    11 mån sedan
    Sunkigt företag. Efter en månad så skulle de skicka beställningen men då gick inte betalningen igenom vilket förmodligen har med den långa leveranstiden att göra. Långsam kundservice. Andra gången i rad det krånglat på samma sätt med det företaget. Blir inga fler beställningar från dom.
  • Hej Mimysh.

    Varmt tack för din kommentar, och vi ber naturligtvis om ursäkt för att det blivit problem med din order. Jag kan bara anta vad som har hänt, då jag inte ser hela orderhistoriken. Men det låter som att du eventuellt har beställt något som varit tillfälligt slut på lager eller som varit på ett av våra fjärrlager med längre leveranstid som följd. Detta ska du även få information om när du beställer, i ett mail som följd.

    Vi vill gärna se till att rätta till detta misstag, så du får gärna kontakta oss med mer information om just din order, så skal vi se till att lösa detta så smidigt som möjligt. Du kan jättegärna nämna att du haft kontakt med mig via prisjakt, så kommer vi i direktkontakt.

    Vår kundservice når du på:

    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Vänligen, Max MTP

  • 2017-04-26 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Värdelös kundtjänst som påstår att dom måste kolla med lagret när dom skickat en produkt som det saknas delar i original kartongen på. Vad ska lagret göra åt det?
    Sen svarar dom inte på enklaste frågor.
    Dessutom tyckte dom att jag bara hade beställt en produkt först utan att titta vad det var jag beställt nämligen ett kitt med två produkter i en låda.
    Och så måste man skapa alla frakthandlingar osv själv för att skicka tillbaks en vara (en skitpryl för 100 kr vem orkar hålla på).
    Andra ställen säger ojdå vi skickar en ny och returkuvert för det tidigare
    Dom återkopplar inte på mejlen heller utan allt har jag chattat fram.
    Undra just hur lång tid det tar innan man får ett officiellt svar på mejlen om någonsin?!?
  • Hej REH.

    Varmt tack för din kommentar om din köpupplevelse hos MyTrendyPhone.

    Det är oerhört beklagligt att du inte är nöjd med ditt köp hos oss, oavsett vad som ställt till det för dig. Du ska såklart ha allt som du beställt, och jag ber om ursäkt ifall det saknats en del i din leverans. Eftersom jag inte kan se detaljerna helt här på prisjakt.se, så ber jag dig att återkomma till oss gällande detta så ska vi till 100% lösa situationen. Du nämner bara att du varit i kontakt med mig via prisjakt så ska vi ta en titt på ärendet och se till att du iaf blir nöjdare.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Min fru beställde ett skal till sonen från MyTrendyPhone. http://www.mytrendyphone.se/shop/huawei-p9-love-199395p.html

    När vi får leveransen saknas det en liten insektsnyckel för att kunna öppna skalet.
    Frun kontaktar supporten och får till svar att det skall de minsann lösa, de skall skicka en ny inom nån dag. Dagen efter blir frun kontaktad av företaget som informerar att de inte kommer att skicka någon ny nyckel utan att den måste ligga i förpackningen. Var vi inte nöjda med det kunde vi välja att reklamera produkten.

    Ett bevis på att företaget endast bryr sin om nya kunder och saknar helt känslan för efterservice. Vi kommer aldrig handla där igen och kommer såklart inte rekommendera butiken för nära och kära.
  • Hej jboije.

    Jag är ledsen över att du fick detta svar av vår kundtjänst, såklart ska du ha alla delar så att du kan använda ditt nya skal till fullo, och allt som ska komma med ska du självfallet ha. Vi bryr oss om alla våra kunder, och uppskattar varenda en. Jag ska se till att vi tar hand om detta ärende, och att du får inte bara insektsnyckeln men även en form av kompensation för problemet.

    Vi ser jättegärna att du kontaktar oss och nämner att du varit i kontakt med mig via prisjakt.se
    Ärendet blir prioriterat och vi hoppas att vi kan göra dig lite nöjdare med dig köp, och att du kan återkomma som kund hos oss.

    Kundtjänsten når du som vanligt på:

    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och helger: 10:00 - 18:00.

    Vänliga hälsningar,

    Max MTP

  • Usel
    1 år sedan
    Sämsta kundservicen någonsin. Ringer man med problem så bara lägger dom på.
  • Hej dmgohl.

    Jag beklagar ifall du har haft en problematisk kontakt med vår kundtjänst. Så ska det naturligtvis inte vara.

    Men vi lägger självklart inte bara på när kunder ringer till oss, vare sig det gäller problem eller positiv kritik. Det är därför kundtjänsten finns till. Våra kunder ringer till oss dagligen och talar ut om sina upplevelser.

    Jag ber dig kontakta oss igen och påpeka att du varit i kontakt med oss via prisjakt så ser vi till att hjälpa dig!

    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och helger: 10:00 - 18:00.

    Vänligen,

    Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Skickade i december-16 tillbaka en LGG4 som slutat fungera. Fick tillbaka den efter 6 veckor, med ursprungligt fel åtgärdat, men nu omöjlig att logga in på. Efter ett antal meningslösa samtal med deras support hänvisar dom till att felet ligger hos Google och att jag skall kontakta dom för att lösa problemet. Alltså lösa ett problem som inte fanns när jag skickade telefonen till dom och som skapats i samband med reparationen... sanslöst dåligt!
  • Hej biolive.

    Först och främst vill jag beklaga och be om ursäkt för att telefonen slutat att fungera som den ska. Detta är aldrig kul och bidrar till mycket komplikationer och strul för dig som kund.

    Jag är inte insatt i ditt ärende, eftersom jag inte kan se all historik och precis vad som har hänt i fallet. Men vi vill naturligtvis åtgärda detta och lösa detta så snabbt och smidigt som möjligt.

    Kontakta oss gärna igen och påpeka att du varit i kontakt med mig via prisjakt, så ska jag personligen ta en titt på vad som har hänt (ifall problemet inte redan är löst).

    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och helger: 10:00 - 18:00.

    Med vänliga hälsningar,

    Max MyTrendyPhone

  • Perfekt
    1 år sedan
    Positivt överraskad!
    Har läst recensionerna men valde att chansa.
    Det dök upp lite problem när posten lyckades slarva bort mitt paket, men chattade med kundtjänsten och de löste problemet omedelbart.
    Köpte ett powerpack till mobilen till grymt pris.
    Det och en oerhört trevlig kundtjänst gör det till full pott.
  • Hej Robban.

    Varmt tack för din underbara kommentar. Lyckligtvis har vi många nöjda kunder, men dessvärre kan det vara så att dessa inte kommenterar sin goda upplevelse :)

    Vi är grymt glada att vår kundtjänst kunde reda ut problemet, och att du är nöjd med oss!

    Vänliga hälsningar, Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Helt klart det sämsta wbb företag någonsin. Aldrig haft så mycket strul med dessa har jag aldrig haft någonsin. Man paketerar sina paket helt fel. Skyddsglas till surfplattor skickas i vanliga plastade kuvert utan skydd och jag har fått två stycken skickade till mig och båda två helt krossade när de kommer fram. De svarar inte heller på frågor när paketeringen gått sönder och om de reklamerat det till PostNord så man får aldrig veta något om de faktiskt har reklamerat det eller inte. Jag har iaf aldrig fått veta om det har skett trots att jag har påtalat det till dem. Lyd mitt råd: Handla inte här.
  • Hej Mnemonic.

    Jag beklagar verkligen att du fått ett skyddsglas felpaketerat, så ska det absolut inte vara och att det kommit krossat är otroligt beklagligt.

    Vi ska skicka ut skyddsglas i förstärkta paket, och ifall vi inte gjort detta i fallet är mycket ledsamt.
    Naturligtvis så ser vi alltid till att kompensera genom att skicka ett nytt, ifall du skickar en bild på hur det ser ut så ska vi alltid skicka ut en ny. Något måste ha gått snett i ditt ärende, kanske har det uppstått en form av missförstånd.

    Jag ser gärna att du kontaktar oss igen så att jag kan kolla igenom hela ditt ärende, och komma med ett kompensationsförslag. Kontakta oss och påpeka att du varit i kontakt med mig via prisjakt, så löser vi detta.

    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och helger: 10:00 - 18:00.

    Vänligen,

    Max MTP

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Tog kontakt med dom efter en beställd leverans. Fick svar inom 24 timmar och väldigt bra bemötande. Jag har beställt varor tidigare och aldrig haft problem. Och i detta fall så fick jag väldigt snabb service och hjälp.
  • Hej Happyswed.

    Stort tack för din fina och vänliga kommentar. Självklart har MyTrendyPhone många glada kunder men detta syns dessvärre inte riktigt då en nöjd kund oftast inte skriver och kommenterar efter köp :)

    Vi är grymt glada att vår kundtjänst snabbt kunde svara på din kontakt, och att du är nöjd med oss!

    Med vänliga hälsningar,

    Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Bestämde mig för att köpa en Samsung Galaxy 7 Edge hos MTP. Leveranstiden var 14 dagar. Det kunde jag leva med. Efter drygt en månad så slutar batteriet att ladda, och telefonen stänger av sig om den inte sitter i laddaren.

    Jag gör (den 5:e Januari) en RMA och skickar in den till deras support, varvid de uppger att det tar 10-14 dagar innan ärendet kan uppklaras. Jag kontaktar dem efter 7 dagar för att höra om paketet har kommit fram ännu (de meddelade mig inte om detta) och får reda på att det har det. De pekar åter på ärendetiden 10-14 dagar.

    En vecka senare (14 dagar) så kontaktar jag dem för att höra vad som hänt, de ber då om ursäkt och meddelar att de ska höra med reparatörerna och återkomma. Efter en vecka till har de fortfarande inte hört av sig.

    Rekommenderar INTE detta företag. ARN nästa.

    Uppdaterat 2017-06-21:

    Ser nu att jag fått svar från MTP i någon slags försök att reparera den skada de gjort. Det här handlar naturligtvis inte om någon "mänsklig faktor" från deras håll, det är för många led som inte fungerat. Att de bryr sig om ärendet här först 4 månader efter man skriver är en tydlig indikation på att de inte har koll.

    Jag fick tillbaks min mobiltelefon den 13:e Februari. Alltså fem veckor efter jag gjorde RMA och skickade in den för reparation. Jag erbjöds 150kr i rabattkupong i deras butik på mitt nästa köp. Givetvis köper jag inget mer från MTP, och givetvis tänker jag inte kontakta dem och ägna mer energi i deras telefonsupport än vad jag redan haft. Det här företaget är en enda lång huvudvärk och jag har lärt mig min läxa. Mitt råd är att du som läser det här gör detsamma.
  • Hej Tobias.

    Varmt tack för ditt svar till oss. Märkligt nog är mitt första svar borta, men jag svarar en gång till här.

    Naturligtvis vill vi se till att hjälpa dig och att förstå exakt vad som har gått snett i ditt ärende.
    Vi vill erbjuda dig mer än denna rabattkupong, så ifall du vill och har lust får du mer än gärna skriva ett mail till mg@mytrendyphone.se så ser vi på saken och kommer överrens.

    Jag kan förstå att du är besviken, ifall du vill lägga locket på kan jag också förstå det och jag vill än en gång beklaga det som har hänt isåfall.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh Max MTP

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Skickade mejl till dom men har inte fått svar på det efter 2-3 veckor, och med alla åsikter på denna sidan så vägrar jag att handla här. Dåligt intryck.
  • Hej Anton!

    Jag beklagar verkligen att du inte fått svar på ditt mail.
    Vi har som regel att svara på samtliga mail inom 24 timmar, och har detta i ett system så att verkligen samtliga mail blir besvarade.

    Kan det kanske vara så att mailet finns i skräpkorgen eller någon annan inkorg? Jag nämner detta eftersom detta varit ett problem för våra kunder tidigare. Lyckligtvis har även vi massvis med nöjda kunder, men dessvärre kan det vara så att dessa inte kommenterar sin goda upplevelse på prisjakt :)

    Jag hoppas att du återkommer och handlar hos oss, och låter oss bevisa att vi kan göra dig glad och nöjd med ett köp hos oss. Ifall du behöver någonting, tveka aldrig att kontakta oss. Du kan mer än gärna nämna att du varit i kontakt med mig via Prisjakt.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning! De ljuger om lagerstatus och leveranstid!

    Beställer ett iPad-fodral som står att det finns lager. Ska ta 2 dagar att få det och de drar pengarna från VISA-kortet. Efter några dagar har inget hänt så jag kontaktar supporten och får som svar:

    "Beställda produkten har dessvärre obekräftat leveransdatum.
    Obekräftat leveransdatum betyder att varan förväntas men att vi inte har klar besked från vår leverantör när exakt. Det kan vara allt från några dagar upp till flera veckor och det kan vi tyvärr inte påverka. Vi letar ständigt efter ny leverantör som skulle kunna leverera produkten snabbare. Oftast kommer de in inom 15 dagar men ibland kan det ta längre tid och därför kan jag inte garantera något. Det kan också hända att vi inte får produkten på lager igen. Du kan vänta några dagar till som är rimliga för dig och se om den kommer."

    Jag kollar på hemsidan och det står fortfarande att det finns i lager med leveranstid 2 dagar.

    Bluffföretag!
  • Hej Alizz.

    Tack för ditt omdöme och kommentar.
    Jag beklagar verkligen att du upplevs och beställt en vara som tydligen inte fanns på lager. Ifall det stått att den finns på lager är det ett tydligt fel och vi tar på oss detta och ber om ursäkt. Ibland kan det vara så att vårt system / vår site inte riktigt hinner att uppdatera med den aktuella lagerstatusen och att det står något annat på hemsidan. Detta ska inte ske men som sagt så har vi ett par gånger upplevt detta.

    Ifall det står att en vara finns på lager och att det är direkt leverans, så ska varan skickas ut samma dag (beställning innan kl. 16).

    Hoppas att du kan återkomma till oss så att vi kan bevisa att vi är ett företag att lita på.

    Hälsningar, Max MTP

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Kan inte fatta att mytrendyphone fått så många dåliga omdömen. För mig gick det utmärkt snabbt och enkelt dessutom betalning via Klarna utan kreditkort
  • Hej Goran!

    Varmt tack för din härliga kommentar om oss. Självklart har MyTrendyPhone många glada kunder men detta syns dessvärre inte riktigt alltid på prisjakt då en kund som är nöjd (ofta) inte skriver och kommenterar efter köp :)

    Låter mycket positivt att du var nöjd med snabbhet och betalningssätt, det ser vi till att förmedla vidare i organisationen!

    Med vänliga hälsningar,

    Max MyTrendyPhone

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Jag köpte två trådlösa QI-laddare från SAMSUNG samt ett batteriskal till min Galaxy S7 Edge (Mophie Juicepack)
    MIn sista order hanterades snabbt och skickades iväg samma dag. Jag kunde hämta ut försändelsen efter två vardagar.

    Paketeringen var helt misslyckad. De hade packats i ett vadderat kuvert istället för i hårdkartong. Det vadderade kuvertet är inte avsett att frakta fyrkantiga och vassa lådor så när jag hämtade ut försändelsen var den väldigt skadad av innehållet. Jag kan inte skylla på Postnord, detta var helt och hållet en paketering som inte håller måttet.

    Resultatet var att försändelsen hade flera hål och det var bara ren tur att innehållet inte åkt ur. Varorna i sig var i fullgott skick.

    Helhetsupplevelsen blev tyvärr lidande och det är synd, för tidigare inköp har fungerat bra och varit bättre förpackade. Jag påpekade detta i ett supportärende, som fortfarande inte besvarats över en vecka senare vilket gör att jag ger tummen ner denna gång och minskar totalbetyget från tidigare 8 stjärnor.
  • Hej Hobbis!

    Jag beklagar det alltför sena svaret, vi har inte riktigt arbetat på prisjakt tidigare men ska se till att göra detta
    Det är mycket beklagligt att se att varorna kom så pass dåligt paketerade till dig. Jag ska ta och förmedla detta vidare till lagerpersonalen som har hand om denna procedur. Det är såklart inte vår mening att slarvigt skicka ut varor, som dessutom kostar en hel del.

    Jag hoppas att du kan kontakta oss så ser vi till att kompensera för denna problematik. Du får mer än gärna nämna att du varit i kontakt med mig via prisjakt.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Hon i kundtjänst sa att min telefon var skickad till mig och skulle vara levererad inom 3-4 arbetsdagar. Det har nu gått en månad, jag ringde tillbaka idag och nu har dem tydligen slarvat bort telefonen och har ingen aning om vart den är någonstans.
    Helt världelös bemötande dessutom. Avrådes starkt.
  • Hej Erikbrådd.

    Först och främst vill jag beklaga det alltför sena svaret, vi har inte riktigt arbetat på prisjakt tidigare men ska se till att göra detta framöver.

    Det låter helt otroligt att telefonen bara slarvades bort. Det händer (ytterst sällan!) att spårbara paket kommer bort med posten, men detta är verkligen sällsynt och ska bara inte hända. Vi har naturligtvis avtal med PostNord ifall paket med telefoner kommer bort, så att kunderna verkligen kompenseras för detta.

    Jag antar att vi kompenserat dig till fullo, ifall du vill ha mer hjälp i ärendet och saknar något så får du jättegärna kontakta oss och uppge att du varit i kontakt med mig via prisjakt.

    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Vänligen,

    Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Beställde ett Flip plånboksfodral från MTP, för övrigt det här om någon undrar: http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s7-186395p.html efter ca 6 veckor slutade noteringsfunktionen i fodralet att fungera och ungefär samtidigt fick jag mail från MTP att recensera produktionen. Eftersom produktionen gick sönder efter 6 veckor gav jag en stjärna av tio som betyg samt beskrev vad som var problemet. Nu, ca 1 månad efter att jag skickat recensionen, ser jag att den inte är publicerad på hemsida.

    MTP undviker alltså att publicera dåliga recensioner. Vilket också bekräftas om ni läser igenom fler recensioner här på Prisjakt. Undvik därför detta oseriösa företag!
  • Hej Kalle.

    Vi beklagar verkligen att du upplevt problem med noteringsfunktionen på ditt fodral. Så ska det inte vara och du har all rätt att reklamera din produkt.

    Vi hoppas att du återkommer som kund hos oss trots upplevd problematik.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Mvh Max, MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag har handlat mycket på nätet genom åren men något så långsamt som MyTrendyPhone har jag inte stött på.

    Det börjar med att grabben behövde gummiskydd och skärmskydd till sin mobil.
    Total kostnad 153 kr.

    2 okt: Skickade efter varorna på MyTrendyPhones websida.
    6 okt: Fick fel varor, de passade till en telefon som är en generation efter grabbens.
    7 okt: Deras RMA system vill ha mitt kontonummer vilket jag inte vill uppge då jag har faktura via Klarna. Mailar därför kundtjänst och då vill de ha bilder på mina varor vilket jag skickar direkt.
    10 okt: Får mail om att jag måste skriva en RMA registrering. Jag kommer själv på att det går att skriva "-" istället för kontonummer. Skickar därefter tillbaka varorna och skriver tydligt på lappen att det är fel varor och att jag vill ha varorna till föregående mobil generation.
    17 okt: Mailar och frågar om status på min RMA retur av varor. Får besked om att den är mottagen.
    19 okt: Får mail om att mina nya varor är restnoterade.
    20 okt: Får mail om att nya skärmskyddet nu är skickat.
    22 okt: Får nya skärmskyddet i brevlådan, blir mycket förvånad av att det är SAMMA skärmskydd som jag skickade tillbaka!
    24 okt: Får mail om att nya gummiskyddet nu är skickat.
    25 okt: Mailar om att jag har fått SAMMA skärmskydd en andra gång. Får svar att det faktiskt är varan jag har beställt!
    26 okt: Får nya gummiskyddet i brevlådan, blir mycket förvånad (igen) av att det är SAMMA gummiskydd som jag skickade tillbaka!
    31 okt: Skickar tillbaka båda varorna och fyller återigen in en RMA registrering på deras hemsida. Begär att Klarna fakturan ska strykas.
    1 nov: Får besked om att de tagit emot min RMA registrering på båda varorna (den jag gjorde på websidan).
    12 nov: Får en månadsfaktura från Klarna med mitt "köp" från MyTrendyPhone. Mailar MyTrendyPhone och frågar varför jag fått faktura på 1/24 del av beloppet.
    14 nov: Mailar också Klarna då månadsfaktura på 1/24 av beloppet inte är något jag valt. Klarna pausar fakturan.
    18 nov: MyTrendyPhone mailar och säger att min RMA försändelse har kommit fram och att pengarna ska betalas tillbaka till mitt konto. Jag ber dem istället stryka fakturan från Klarna.
    21 nov: Fakturan från Klarna stryks. Äntligen!

    Alltså, 8 veckors krångel med MyTrendyPhone. Jag skickade efter samma varor från Tradera och då hade jag varorna på 3 dagar! Formellt så har kanske inte MyTrendyPhone gjort något fel men långsammare kan man nog inte agera... Undvik!
  • Hej Rost_Swe.

    Det har gått ett tag och det är verkligen beklagligt att detta skett.

    Vi ska se till att skärpa rutinerna ännu mer, så att vi på snabbast och mest effektiva sätt kan lösa RMA och reklamationer. Vi hoppas att du trots allt kan återkomma som kund hos oss.

    Ifall du önskar ytterliggare kontakt med oss i detta ärende:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Vänligen,

    Max MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Har noll koll på lagersaldo och på hemsidan ser det ut som att varan finns på lager men efter beställning är den restad och de har ingen aning om när den kommer från leverantör. Det normala vid en sån situation är att den beställda varan stryks från ordern men inte när det gäller denna firma. Borde finnas en lag som förbjuder såna här skojare från att få verka som företag.
  • Hej Karp.

    Tack för ditt omdöme om oss.
    Vill först och främst säga att vi svarar såhär sent p g a att vår kollega som arbetat med prisjakt varit långtidssjukskriven, men nu har vi satt igång arbetet.

    Jag beklagar verkligen att du upplevs och beställt en vara som tydligen inte fanns på lager. Ifall det stått att den finns på lager är det ett tydligt fel och vi tar på oss detta och ber om ursäkt. Ibland kan det vara så att vårt system / vår site inte riktigt hinner att uppdatera med den aktuella lagerstatusen och att det står något annat på hemsidan. Detta ska inte ske men som sagt så har vi ett par gånger upplevt detta.

    Ifall det står att en vara finns på lager och att det är direkt leverans, så ska varan skickas ut samma dag (beställning innan kl. 16).

    Hoppas att du kan återkomma till oss så att vi kan bevisa att vi är ett företag att lita på.

    Hälsningar, Max MTP

  • Usel
    1 år sedan
    Ville ångra min order 10min efter köpet. Det finns ingen direktfunktion för det. Jag skrev ett meddelande för att annuelera köpet men dagen efter fick jag ändå veta att dom skickar iväg paketet.
  • Hej Korken.

    Jag beklagar att vi inte hann annullera din beställning tid.
    Våra kunder är tacksamma att vi skickar iväg beställningarna blixtsnabbt.
    VI vill att kunderna ska vänta och de allra flesta är tacksamma för det.
    Det går inte att annullera beställningen via hemsidan.
    Det är bäst att man live chattar med oss eller ringer oss för att få omgående hjälp, efersom vi svarar på våra mejl inom 24 timmar.

    Du får gärna kontakta oss om det finns något som vi kan hjälpa till med.

    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Usel
    1 år sedan
    Jag beställde ett skal (iPhone 7 plus) som enligt MyTrendyPhone fanns i lager.
    Det stod lagerstatus: i lager. Förväntad leveranstid 3-7 dagar.

    När jag kontaktade dem efter ett antal dagar för att höra om de skickat varan skrev de på norska.....den är "restad" TROTS att det fortfarande stod att den fanns i lager. Vi får in den om 5-7 dagar.
    Första gången jag handlar här men sista! VILKET SKÄMT!

    USELT!
  • Hej Bjdo och tack för ditt omdöme.

    Jag beklagar att varorna du beställt blivit sena i leverans!
    Den leveranstid som vi har angett på hemsidan är ett beräknat leveransdatum som vanligtvis tar, förutsatt att leverantören har dem i sitt lager. Har det tillkommit leveransförseningar från leverantören, kan detta bero på att det tagit slut i deras lager pga eventuella produktionsförseningar. Vi gör självklart allt vi kan för att få in de beställda varorna till vårt lager så fort som möjligt och informerar via mail så snart vi fått information om förseningar från våra leverantörer.

    Du får gärna kontakta oss om det finns något som vi kan hjälpa till med.
    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Dålig
    1 år sedan
    Butiken funkar OK, ...men
    Trots upprepade påpekanden envisas butiken att skicka ut inloggningsinformation med lösenord i klartext. Inte bara som bekräftelse på skapat konto, vilket är illa nog, utan efter varje lagd order.
    Det står alldeles klart att butiken saknar tillräcklig kompetens inom säkerhetsområdet. Mitt råd - UNDVIK denna butik.
  • Hej Lengstad.

    Jag beklagar att du är missnöjd med säkerheten hos oss.
    MyTrendyPhone.se är godkänt av Trygg e-handel för att sälja och leverera varor via webben. Det är din garanti för ett säkert köp, både vad gäller tekniska aspekter såsom kryptering av uppgifter om betalningar och bruk av personlig info, men också när det gäller rent affärsmässiga aspekter för att garantera din returrätt, ångerrätt, etc.

    Du får gärna kontakta oss om det finns något som vi kan hjälpa till med.
    Du når oss via:
    Telefon: 0771-10 30 30
    Epost: support@mytrendyphone.se
    Livechatt: www.mytrendyphone.se

    Vi finns tillgängliga för dig vardagar: 08:00 - 22:00 och lördagar: 10:00 - 18:00.

    Hälsningar, Tilde MyTrendyPhone

  • Perfekt
    1 år sedan
    De bryr sig om sina kunder. Köpte 4 st skärmskydd till Ipad. Jag var inte nöjd med varan och jag skrivit omdöme på varan. De kontrollerade och jag fick sedan en överraskande mail att det stämmer och jag kan få istället en annan vara i liknande pris som ersättning. De skickade snabbt något nytt utan att betala eller skicka tillbaka de tidigare varorna.
    Jag handlade även tidigare från dem och jag var nöjd.
  • Hej Galaboza!

    Tack så mycket för att du tog dig tiden att skriva din fina recension och ge oss ett fullt stjärntak! Vi uppskattar det :)

    Mvh Tilde