Prisjakt

Mathias

Medlem sen 2023-11-16
3
Bidrag
0
Hjälpsamröster
NetOnNet
Utmärkt
(500+)
M
Mathias
3 omdömen
Uselen månad sedan

Nedan kommer mitt mail till Netonnet som förklarar en rätt tråkig upplevelse. Och såhär 1 månad senare så får jag ett mail från dem att de fått in flera andra skärmar med samma problem och kan bekräfta att dom kommer byta ut min skärm. Trist att behöva lägga så mycket tid och frustration på något som ska vara enkelt.. Jag var i lördags (28:e) in och köpte ett gäng saker hos er bl.a en datorskärm till min son som skulle ha lan. När vi kommer hem och packar upp skärmen så visar det sig att den är sprucken i hörnet och sonen som sparat ihop till den blir väldigt ledsen och får stå över lanet. Jag förklarar för honom att det inte är någon fara och att vi kommer att få den utbytt. Jag provade att registrera ett ärende via hemsidan och sedan chattade jag med er support som sa att det går bra att åka in till butik och få den utbytt också. Så idag så satte jag mig i bilen enkomt (5mil enkelväg) för att åka in och få min sons skärm utbytt. Väl på plats får jag först prata med en trevlig men väldigt osäker kille som ändå intygar mig om att det inte är några problem, jag frågar även om det går att byta till en annan skärm för jag tänkte att jag ska lägga en slant extra och ge min son en bättre skärm som ett litet plåster på såret och det var inga problem, jag kunde få ett presentkort att nyttja och köpa en annan skärm. Efter ca 30 minuters väntande så ringer killen ned en kollega som har en otroligt taskig attityd och förklarar för mig att dom inte kan göra något. Det finns inga skador på kartongen så det är jag som har haft sönder skärmen. - Jag kan förstå att man har som rutin att kika på det och att det även är en praxis att man hävdar detta, men en skada på en skärm kan uppkomma även utan att det finns fysiska skador på kartogen. Denna kille går inte att resonera med och han är rent av otrevlig i sitt sätt att kommunicera. Jag försöker fråga vad som går att göra, men han säger "inget". Varpå jag utbrister "Skämtar du med mig eller?" och han svarar "nej". Jag driver själv företag och om detta var mina anställda så hade de vetat om att man inte pratar såhär med människor, oavsett om det är en kund eller en kollega. Man förklarar även vad det finns för alternativ, även om de alternativen inte är något som dom kan hjälpa med. - I min värld hade det kanske varit "Du kan prova att skicka in den på service och se hur de bedömer den, men om de anser att det är en skada som ni åstadkommit så kommer ni få ett kostnadsförslag och även betala för undersökningsavgiften"

Träningspartner
Bra
(15)
M
Mathias
3 omdömen
Utmärkt5 månader sedan

Snabba svar och väldigt serviceminded. Rekommenderar dem starkt!

CyberPhoto
Utmärkt
(500+)
M
Mathias
3 omdömen
Utmärktett år sedan

Alltid ett fint bemötande