Prisjakt

washington

Medlem sen 2012-05-22
2
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Golvshop
Bra
(500+)
w
washington
2 omdömen
Usel5 år sedan

Obefintlig reklamationshantering. Väntat i över 4 veckor på att reklamation av ett golv skall hanteras. Ingen återkoppling alls från Golvshop trots flera mail och telefonsamtal. Kundtjänst vägrar koppla vidare till någon som hanterar reklamationer. Under tiden står renoveringen still här hemma. Bygghemma Group och Golvshop borde skämmas över att hantera sina kunder på detta sätt.

Samsung
Bra
(322)
w
washington
2 omdömen
UselRedigerades 5 år sedan

Kort sammanfattad version: Köpte en TV som jag returnerade och skulle ha återbetalning på, det tog mig över 25 samtal och mail för att få Samsung att återbetala pengarna, det tog dem 3,5 månader att lösa det. Sämsta jag varit med om. Längre orginalversion: Köpte en TV 15 juni som var transportskadad vi leverens (hela bakstycket spräckt). En ersättnings-TV skulle skickas till mig men nu 6 veckor efter att jag köpte och betalde TVn har jag ännu ingen ny TV hemma hos mig. Har varit kontakt med Samsungs kundtjänst 1 gång i veckan för att få information om vad som händer men får bara som svar att ärendet är eskalerat och någon skall kontakta mig inom några dagar vilket aldrig händer. Har nu valt att få pengarna tillbaka istället för en ersättningsprodukt för att slippa ha med dem att göra. Uppdatering 1 (4 augusti) : En dryg vecka efter att jag pratat med kundtjänst (där personen bedyrade att hen personligen skulle se till att fixa så återbetalning blev gjord) och bett att få pengarna tillbaka istället för ersättnings TV så får jag ett SMS som talar om för mig att en ny TV är på väg. Suck. När man inte trodde att Samsung kunde hantera ärendet sämre, så kunde de det. Uppdatering 2 (11 augusti): Ringde återigen Samsung den 4 augusti för att påtala att de felaktigt skickat en ny TV till mig och inte gjort återbetalning som överenskommet, återigen lovade de mig att återbetalning skulle göras, nu inom 3-4 dagar. Jag skulle inte behöva vänta på att den felaktigt skickade TVn till mig skulle bli upphämtad för att få återbetalning eftersom mitt ärende dragit ut så på tiden. På förfrågan om de nu kunde skicka denna information/överenskommelse på mail till mig så fick jag höra att det inte gick. Så vad händer då? Jo nu 5 dagar senare har jag inte fått någon återbetalning, TVn har inte heller plockats upp. Får bli ytterligare samtal till det svarta hål som kallas Samsung kundtjänst/webshop. Uppdatering 3 (18 augusti): Ringde Samsung 11 augusti. Återigen bedyras det att jag skall få återbetalning inom 3-4 dagar. Den felaktiga hanteringen skall ha berott på att den ende som kan hantera återbetalning har varit på semester. Men nu kan de se att återbetalning är påbörjad. Jag får påminna om att jag har en felaktigt levererad TV ståendes hemma. Samsungs representant lovar att upphämtning bokas. Spola fram till 17 augusti, inget har hänt, fortfarande inga pengar tillbaka och TVn är ej upphämtad. Ringer nytt samtal, får nya löften. Passar även på att maila till den mailadress Samsung uppgett nedan som svar på detta omdöme för att se om de kan reda ut detta. Förväntningarna är låga vid detta laget. Uppdatering 4 (25 Augusti): Igår kom fraktbolag och hämtade upp den TV Samsung felaktigt levererade till mig. Ingen ny information från Samsung, inget svar än på det mail jag skickade till den epostadress Samsung uppgett i sitt svar på omdömet nedan. Inget återbetalning till mig har skett än (trots löftet att jag inte skall behöva vänta på att TVn hämtas och levereras tillbaka till Samsung). Uppdatering 5 (3 september): Ännu ingen återbetalning gjord av Samsung. Nytt samtal med lång väntetid till kundtjänst. Nya löften om prioriterat ärende etc. Återigen skulle någon kontakta mig vilket inte gjorts än. Jag har inte heller fått något svar på det mail som skickades till adressen som Samsung uppgett i sitt svar till detta omdöme nedan. Deras svar på omdömen om att de skall se till att reda ut vad som hänt är uppenbar bluff för att ge ett sken av att man tar tag i ärenden där kunden är missnöjd. Det är nu 80! dagar sedan Samsung drog pengar på mitt kort och detta ärende är ännu inte löst. Uppdatering 6 (12 september): Och fortfarande ingen återbetalning från Samsung. För en vecka sedan lovades ju återigen att pengarna skulle betalas tillbaka inom ett par dagar men såklart kom de inte. Nytt samtal igår till kundtjänst som då inte hade rätt personal på plats, blev lovad att en person med rätt kunskap skulle ringa tillbaka under dagen. Ingen ringde mig. Uppdatering 7 (30 september): Efter 29 dagar fick jag svar på mail från Samsung om att deras system inte klarade av att hantera returer och att manuell betalning behöver göras och att jag måste fortsätta vänta. Efter ytterligare 2 veckor har jag idag fått pengarna tillbaka. Från mitt köp av TV har det tagit 3,5 månader för Samsung att lösa detta ärende, i princip en retur och en återbetalning.