2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-11
Redigerades 2019-07-21
    Grymma priser och snabb leverans!
    2019-07-11
      enkelt och bra
      2019-07-11
        Affärens information om kampanjen. Gillar inte heller Klarna som företag/betalningsalternativ metod
        2019-06-28
          Kunde använda min rabatt som jag fått från Samsung.
          2019-06-22
            S
            Shevvy(43 omdömen)
            Beställt två monitorer och de kom fram utan problem och utmärkt kundservice vid kontakt. Ser flera omdömen här som låter väldigt vinklade med hat mer än ett enkelt produktomdöme, väldigt tråkigt och låg nivå på recensionerna som bör ifrågasättas!.
            2019-05-20
              L
              Lars.(1 omdöme)
              Gick inte att ge noll stjärnor i omdömet, Samsung SE är alltså sämre än sämst. Efter att ha förbokat en Samsung s10 plus och blivit lovad leverans uteblir den utan kommunikation från Samsung SE. Efter flera uppringningar utan svar avbokar jag köpet eftersom jag ser att dom vanliga butikerna har telefonen på lager och kan leverera på 24-48tim. Samsung SE kan nu inte kommunicera internt så dom skickar telefonen ändå. Inga problem tänker man jag gör en retur och jag får ligga ute med pengarna en liten stund (blev nästan 2mån). Samsung SE hittar inte paketet men dom undrar om jag inte vill ha en ny retursedel istället. Här räddar Postnord mig genom att förklara att returen har kvitterats av Samsung SE. Nu behöver man bara ett kvitto så man kan förklara köpet för revisorn inte helt lätt eftersom Samsung SE samarbetar med Klarna som bara kan ge kvitto på telefonen och inte på försäkringen, detta löste sig efter ytterligare kontakter med Samsung SE. Pengarna återbetalades till slut och nu kommer nästa problem, Samsung SE kan inte skaffa fram en kvittens på återbetalningen av försäkringen. Supporten svarar alltid med att dom ska återkomma med mail, av mina typ 10-15 kontakter med supporten har dom återkopplat ett fåtal gånger med ett mail som ändå inte stämmer. Samsung SE är ett skitföretag och jag förstår inte att någon med kunskap styr upp läget en gång för alla. Tills dess ligger det ett möte med supporten varje måndag i min kalender till jag får min kvittens. En stor varning för detta företag.
              Samsung SE svarar:2019-06-04
              Hej, Vi beklagar verkligen upplevelsen du haft i samband med ditt köp på vår hemsida och förstår frustrationen kring situationen. Vi vill verkligen hjälpa dig vidare med problemet som du upplever för att även undersöka vad det är som har skett och ser gärna att du kontaktar oss direkt via telefon på 0771-40 10 44. Vänliga hälsningar Samsung Shop
              2019-05-03
              Redigerades 2019-05-06
                p
                prylingenjör(6 omdömen)
                Jag har aldrig varit med om något liknande. Jag förhandsbeställde varor för 23000kr varav 2st mobiler, klocka mm. I kampanjen skull ingå flera tillbehör dessutom. Man tänker att om man förhandsbokar kommer man ha senaste modellerna först, men så blev det inte. Jag beställde dem i Feb och de skulle levereras senast Mars, vi är nu i Maj och jag har fortfarande inte fått varorna. Jag har mejlat dem och ringt dem flera ggr varje vecka och bara fått höra massa ursäkter. Ena gången var klockan försenad och därmed resten av kollit, andra gången har det fel på posten osv. För ca 2 veckor sedan konstaterade vi att varorna finns, man kan tom gå och köpa dem på vilken butik som helst idag och finns på alla hyllor, så är det för dem bara att skicka. Ändå har de fortfarande inte skickats! Varje gång man ringen för man stå i kö mellan 30-45min och så för man höra, "jo, men Nu kommer din order att skickas.. vi ber om ursäkt.. bla bla". *Jag väntar och väntar och inget kommer. Fy fan! De har hållit mina pengar nu i flera månader, undra med hur många kunder de har gjort så mot och bla tjänat ränta på deras pengar, det måste vara miljoner. Banditer!
                Samsung SE svarar:2019-05-06
                Hej, Vi beklagar verkligen upplevelsen du haft i samband med ditt köp på vår hemsida och förstår frustrationen kring situationen. I detta fall vill vi väldigt gärna hjälpa dig med de problem du upplever och ser gärna att du kontaktar oss direkt via telefon på 0771-40 10 44 eller via mail på shop.se@samsung.com. Vänliga hälsningar Samsung Shop
                2019-04-22
                Redigerades 2019-04-23
                  Ofta mycket bra erbjudanden via Benify. Aldrig haft några problem med mina ordrar, och riktigt bra att få gratis hemleverans som standard.
                  2019-03-20
                  Redigerades 2019-04-07
                    K
                    KingLeonidas(24 omdömen)
                    Skulle få med ett par Buds om jag köpte en S10. 1 månad senare och jag väntar fortfarande... ALDRIG MER SAMSUNG
                    Samsung SE svarar:2019-03-29
                    Hej, Vi förstår din frustration kring den här situationen. I det här fallet så vill vi se över ditt ärende och undersöka vad det är som har skett för att finna en lösning. Vi vill därför be dig kontakta oss direkt på 0771-40 30 20 ska vi hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Vänliga hälsningar, Samsung Shop
                    2019-04-04
                      ashystyle(110 omdömen)
                      Serviceverkstaden på Kungsgatan tar bra pengar för att laga telefoner. När man ifrågasätter lagningen och tycker att den inte gjorts korrekt vänder de på det hela med att säga vi har lagat telefonen och vi ser inga skillnader mellan den och en ny likvärdig modell. VIlket inte stämmer för 5 öre. Undvik Samsung service verkständer till 100%
                      2019-03-27
                      Redigerades 2019-03-29
                        U
                        Utan TV(1 omdöme)
                        Helt klart en av de värsta shop man kan handla ifrån. Utlovat sändningsdatum hålls inte, ingen kommunikation om försening.Supporten kan inte ge raka svar, ber att få återkomma via mejl som inte kommer. Man får ringa igen och vänta på svar, som ingen tycks kunna svara på. Till slut får man besked att leveransavdelning har ordern och den skall skickas under dagen, men icke. Definitivt inget varumärkesbyggande verksamhet man bedriver och man låter kunden få stå för kommunikationen, som om man skiter i vilket. Svårt att förstå att Samsung Inc låter sådant här få förekomma..
                        Samsung SE svarar:2019-04-05
                        Hej, Väldigt tråkigt att höra att du upplever det på det här sättet och givetvis beklagligt om det har uppstått en brist i kommunikationen gällande ditt ärende. Jag ser gärna att du tar kontakt med oss direkt på 0771-72 67 86 alternativet om du skickar ett epostmeddelandet direkt till shop.se@samsung.com. Ange ditt ordernummer i epostmeddelandet så ska vi självklart undersöka saken närmare och hjälpa dig på bästa sätt. Med vänliga hälsningar, Samsung Shop
                        2019-03-27
                          Fantastiskt webshopp! Så trevlig kundservice! Lätt att navigera och bra priser!
                          2019-03-14
                            ljudnisse(17 omdömen)
                            Troligen Sveriges sämsta WEB butik om något går fel! Tog dem flera månader att clera en retur och återbetala pengarna. Saknar totalt ärendehantering system, tvungen att upprepa allt vi varje kontakt med dem. Kass återkoppling. Inte ens en antydan till kompensation för otaliga timmar i telefon med dem! Se upp!
                            Samsung SE svarar:2019-03-19
                            Hej, Vi får verkligen beklaga att du upplever det på det här sättet och vi är självklart ledsna över om kommunikationen har varit bristande på något sätt. Jag ser gärna att du kontaktar oss direkt så kan vi kan titta närmare på saken och hjälpa dig på bästa möjliga sätt, du når oss på 0771-726 786 eller shop.se@samsung.com. Med vänliga hälsningar, Samsung Shop
                            2019-03-11
                              S
                              Swifty(10 omdömen)
                              Förbeställde S10 plus och enligt erbjudandet så skulle det ingå Galaxy buds om man registrerade sig i Memebers appen. När man försöker så komer det upp Felaktigt IMEI Nummer. och att få tag i Samsung support är omöjligt. På Facebook så skyller de att det är för många som försöker hämta ut sina Buds, i Live chatten hamnar man i kö plats nr 10 i 30 minuter innan man kommer till plats 8, Där fick jag vänta i 3 timmar utan att det hände något, Eftersom Erbjudandet är bindande då det står att om man beställde mellan 20 feb. - 7 mars så INGÅR det buds... Under all kritik. Tyvärr Samsung Min nästa telefon blir inte från ER!
                              Samsung SE svarar:2019-03-13
                              Hej, Till och börja med så får vi verkligen beklaga över att du upplever problem gällande registreringen av förköpserbjudandet i Samsung Members-appen. Dessvärre så är det olika tekniska problem för registreringen av kampanjen. Däremot så ska de flesta problemen nu vara återgärdade så jag skulle rekommendera att du försöker att registrera ditt köp igen via Members-appen. Vi kan även rekommendera att du kontaktar oss direkt på 0771-40 30 20 för att få hjälp med registreringen av Galaxy Buds-erbjudandet. Med vänliga hälsningar, Samsung Shop
                              2019-03-08
                                D
                                Demons08(18 omdömen)
                                Herregud man blir överraskad hur oprofessionellt ett så stort företag kan vara på support sidan. Efter att ha varit placerad #3 i chatt kö i 15 minuter så uppdaterar jag sidan och får då en error från deras chatt system och allt jag skrivit försvinner. Ringer då och sitter 20min utöver de 30min jag redan suttit i chatt kö. Edit: När jag kom fram efter 58 minuter så kunde de inte hjälpa till.
                                Samsung SE svarar:2019-03-14
                                Hej, Vi får verkligen beklaga över de problem du har upplevt gällande supporten. Det har varit väldigt högt tryck i samband med kampanjer och vi självklart ledsna över detta. I ditt fall så skulle jag därför rekommendera att du kontaktar oss direkt så att vi kan hjälpa dig att undersöka vad som har gått fel. Du når oss på 0771-40 30 20 eller så kan du kontakta oss på via epost här -https://www.samsung.com/se/support/email/ Med vänliga hälsningar, Samsung Shop
                                Sida 1