(322)
Jag beställde en Samsung Frame-TV med leverans, installation och återvinning. Första leveransförsöket? Ingen dök upp. Andra försöket? De kom – men utan själva TV:n (!), bara ramen. Jag har nu varit hemma och väntat två gånger i rad helt i onödan, och ingen hos Samsung verkar kunna ge ett klart besked om var produkten är, när (eller om) den ska levereras, eller hur jag kompenseras. Jag har fått höra "ärendet är eskalerat" och "vi återkommer snart" – men hittills har det gått över en vecka utan konkret besked, och jag får jaga kundtjänst själv. Att en TV för nästan 15 000 kr försvinner i två försök är en sak. Men att kundtjänsten inte har någon som helst kontroll eller framförhållning är det som gör upplevelsen så extremt frustrerande. Jag har begärt kompensation och bett om att få en lösning, och om jag inte får svar snarast går detta vidare till ARN. Tips till andra: Köp inte direkt från Samsung om du vill vara säker på att faktiskt få din vara. Välj en återförsäljare med fungerande logistik och kundansvar.
Mycket dåligt service, undvik att köpa någonting från samsung.se , väldigt oseriösa, du kan inte reklamera din mobil eller någonting du köpt därifrån i fall du har fått en defekt vara eller någonting har gått sönder, bättre att köpa från svenska butiker som NetOnNet eller inet.
Jag är väldigt nöjd med mitt köp. Leveransen var väldigt snabb och jag är också nöjd med färgen på min telefon som bara fanns tillgänglig på den officiella Samsungs webbplats.
Köpte via deras egen hemsida…det misstaget gör jag inte om. Returnerade min produkt pga dåligt bemötande.
Jag har köpt samsung produkter i många år, men efter att ha handlat direkt av dem så är det slut på det. Deras väldigt oseriösa samarbetspartner för trade-in enheter saboterade min fullt fungerande telefon för att betala mindre för den. Samsungs kundtjänst bidrog inte med någon hjälp och jag fick helt enkelt välja mellan att acceptera deras skambud eller att få tillbaka, vad som nu var en trasig telefon.
Supersnabb leverans dagen efter order. Väldigt nöjd!
De var som helst inga problem. Lätt att hitta det jag sökte efter
Jag har så mycket teknik från Samsung: kylskåp, dammsugare Jet AI, två Book 4 Pro, två Samsung S25 Ultra, både Fold och Flip samt en Frame 85 tum. Ändå blir man behandlad på sämsta möjliga sätt. Jag köpte en Samsung Frame 85 ram, men det visade sig att ramarna har olika namn på olika sidor, vilket ledde till att jag fick fel färg. Jag hämtade den hos Elgiganten och åkte dagen efter för att göra ett återköp. Då fick jag höra att de inte kunde ta emot den och att jag istället skulle åka till Samsungs huvudkontor i Kista. Väl där sa en tjej i receptionen att jag inte skulle lämna in den där utan åka till Kanalvägen 1 i Upplands Väsby. Jag åkte dit och spenderade en massa tid, bara för att sedan få höra att Samsung huvudkontor hade fel – jag skulle egentligen åka tillbaka till dem. Tillbaka i Kista fick jag nu av en annan person veta att jag hade fått fel information tre gånger. Jag måste istället ringa Samsungs onlinebutik. Detta har nu kostat mig tre timmar av min tid. Jag ringer och pratar i 29 minuter med en jättetrevlig kille som säger att han löser allt. Snart ska jag få ett mejl med en retursedel. Men det går över en dag – ingen retursedel kommer. Jag ringer igen dagen efter och får höra att allt är i sin ordning och att mejlet snart kommer. Ännu ett dygn går, och jag ringer igen. Då får jag höra att det inte ens finns något ärende registrerat. Det här är ett skämt! Nu får jag höra att ett ärende ska skapas – och att jag måste betala 650 kr i frakt, trots att ramen bara kostar 900 kr. Ingen verkar veta någonting. Det här är den sämsta service jag någonsin har upplevt. Jag vill aldrig mer köpa era produkter!
Mycket bra sajt. Fick ett specialerbjudande som var väldigt bra och mycket snabb leverans.
Snabb hantering och grym kundsupport i kombinerat med grymt kvalitet på kyl/ frys - högsta betyg välförtjänt
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Samsung Electronics Nordic Aktiebolag
Organisationsnr: 556445-4345
Information hos allabolag.se