(202)
Sämsta supporten! Otroligt hur ett såpass stort bolag kan va så oseriösa. Ångrar bittert att jag inte kollade här innan jag köpte en Samsung produkt som dessutom gått sönder 2 gånger.
Köpt ett antal produkter från Samsungs Shop och aldrig haft ett problem.
Ny tv köpt direkt från Samsungs webbshop. Trasig från start. Tog lång tid och många försök att nå supporten. De skyller på allt annat än att det skulle vara fel på teven och kräver att jag gör en massa ominstallationer om och om igen. Nu har jag placerat en annan tv på samma ställe med samma antennkabel. Inga problem. Samsung har sålt en trasig tv. När jag kräver service hävdar Samsung att jag själv måste ta mig till en verkstad 8 mil bort och lämna teven där. Det kan inte bli sämre än så här.
Extremt omständigt att få igenom min beställning. Fick uppdatera sidan ett antal gånger då det inte gick att komma vidare till betalning eller att få betalningen att gå igenom. Nej, bättre kan ni Samsung!
Det fungerade inte på mobilen, men det gick bra över datorn.
Beställde en telefon på ett bra erbjudande. Kunde ta någon vecka, max tre innan jag skulle ha den. En månad senare har inget hänt med ordern. Kontaktar supporten, de lägger ett ärende på att utreda vad som hänt med ordern och skall återkomma. Efter en vecka till har de inte återkommit, så kontaktar supporten igen. Ärendet på att utreda min order hade fastnat, men de skulle ta tag i det. Några dagar senare hör de av sig, ordern har fastnat och det kan ta flera veckor till innan telefonen kommer. Inget uppdaterat i ordern än, gamla leveransdagen står fortfarande. Men om jag byter färg kan den skickas direkt, för de har de i lager, Det blir dock lite dyrare, även med rabatten jag fick nu, men OK. 4 dagar senare och inget har hänt med ordern, kontaktar supporten igen. Ja, din order har fastnat. Jaha, hur kan den fastna, det är lagervara, bara att skicka Kan ni skicka den nu? Svar: Nej, vi skall utreda vad som hänt med din order. Jaha, vad skall utredas, det är väl bara att skicka ordern, ni har ju telefonen på hyllan. Nej, det kan ta några dagar att utreda vad som hänt. Får säga att det är den sämsta kundsupporten jag upplevt någonsin.
förbokade ny soundbar 25 april som skulle skickas 27 maj, ingen soundbar skickades och nu hävdar dem att den inte finns i lager och kommer att skickas ut vecka 23 eller vecka 24. ingen vidare hjälp ifrån support :( Uppdatering: Ingen soundbar skickades, blev uppskjutet en vecka i taget och ingen information om de alls man fick tjata varje vecka för att få någon sorts information. Köpte ifrån en återförsäljare istället som hade fått in den på lager och är skickad till mig nu :) Undvik samsungshop!
Jag uppskattar verkligen Samsung som märke och deras produkter. Tyvärr har jag haft dålig erfarenhet av deras egen försäljning (Samsung shop). +Väldigt trevlig personal och någorlunda lätt att komma fram -Felplock/felleverans som tar 3-4 veckor att hantera -Varan som inte levererades var sedan slut i lager, istället för att rädda situationen och skicka en ersättare meddelas typ "du kan ju vänta" med ett datum som de inte vet själva -Får dela tiden driva på själv; ingen kontakt där Samsung tar initiativet
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Fullständigt firmanamn: Samsung Electronics Nordic Aktiebolag
Organisationsnr: 556445-4345
Information hos allabolag.se