Bra utbud och konkurrenskraftiga priser på t.ex. nätverkskablar. Leveransen av lagervaror tog dock längre tid än väntat: 7 dagar till varorna utlevererades och 10 dagar till min brevlåda.
Bra utbud inom området som intresserade mig för tillfället (ljud-/bild-kablar). Förvånansvärt konkurrenskraftiga priser, så det är enkelt att stödja en svensk webbshop istället för t.ex. Amazon. Snabb (ut-)leverans med DHL. Leveransbekräftelsen/hemsidan kunde gärna innehålla spårningsnumret från transportören, vilket jag denna gång fick be om per mail. Kommer handla igen!
Köpte en skrivare till bra, men på inget sätt orimligt, pris. De skickade en orderbekräftelse men ångrade sig därefter och hävde köpet. Jag misstänker att de frekvent använder sin köpvillkorsklausul: "Kontorsmagasinet förbehåller sig rätten att häva alla köp/beställningar innan de har levererats."
Posten tycks ha tappat bort min vara, men uppger att deras avtalsmotpart (Conrad) måste göra reklamationen. Vad gör man när Conrads usla kundtjänst saknar telefon och ej bemödar sig att svara per mail trots flera veckor av påtryckningar? Edit: man skickar formellt kravbrev med hot om Kronofogden. Efter en månad fick jag svar och slutligen också en ny leverans. Det är med vemod som gamla Conrad nu hamnat på min shit-list.