Snabb leverans. Två dagar efter lagd order, från Norge, varudeklarerat och klart. Helt ok. Rekommenderas varmt!
Extremt lång leveranstid och dålig (läs obefintlig) kommunikation från kundtjänsts sida. Känns inte som en modern e-handel. Har handlat mycket från ITAB Outdoor under årens lopp men för varje gång verkar leveranstiderna bli allt längre. Leveranstiden de senaste gångerna jag beställt något har varit mellan två-tre veckor. Vid den absolut senaste beställningen tog de över tre veckor på sig att leverera sådant som de hade i lager. En av produkterna i den senaste beställningen har varit restnoterad i över en månad nu och har fortfarande inte kommit fram till mig. Räkna inte med att kundtjänst hör av sig självmant till dig för att informera om eventuella leveransförseningar. Du måste själv ligga på och jaga dem. Och de tar alltid tre dagar på sig att svara på mail, så telefon är det som gäller, ifall de ens svarar vill säga!
Beställde i mars en cykel på Cykelkraft.se som enligt uppgifter på webbplatsen fanns i lager och skulle levereras inom 6-10 arbetsdagar. Nu har det gått en månad och jag har fortfarande inte fått min cykel. Har kontaktat deras kundsupport flera gånger. Dessvärre har Cykelkraft outsourcat kundsupporten till ett kundkontaktcenter där de som svarar inte har kunskap om produkterna och dessutom verkar vara kort om folk. När man kontaktar kundsupporten tar det fyra-fem dagar innan de svarar på mail. Och då bara för att meddela att de beklagar att det dröjt pga hög belastning "för tillfället" och att de förmedlat min fråga "till produktansvarig". Därefter tar det ett par dagar till innan någon kunnig person från Cykelkraft hör av sig via mail. Att ringa är inget alternativ. Fem sex signaler går fram, sedan bryts linjen, När jag frågar Cykelkraft varför leveransen dröjer skyller de på sin leverantör. När jag frågar varför de anger kort leveranstid på cyklar som de påstår att de har i lager trots att de inte har cykeln i lager får jag inget vettigt svar. Eftersom leveransen fördröjts har jag frågat om de kan bjuda på ett lås som kompensation men det kan de inte säger de. Möjligen kan de gå med på att sälja låset till mig med 30% rabatt. Cykelkraft verkar mer angelägna att skylla på sina leverantörer än att vårda sina kundrelationer. En "normal" handlare hade ju självklart enagerat sig i ärendet och kanske rekommenderat en annan likvärdig eller bättre cykel och bett om ursäkt och gjort ett bra pris på hela affären och sett till att göra kunden nöjd med en snabbare leverans. Men inte Cykelkraft. Cykelkrafts filosofi är att kunden ska betala och hålla tyst och vara glad om den överhuvudtaget får någon cykel alls. Hela denna soppa; extremt lång leveranstid och att Cykelkraft inte självmant kommunicerar med sina kunder och knappt svarar på frågor via kundsupporten annat än med veckovisa väntetider plus att de inte vill kompensera en kund för att de bryter ingången affärsöverenskommelse gör att jag INTE kan rekommendera Cykelkraft som jag betraktar som fullständigt oseriösa. Det finns många andra cykelförsäljare i landet, välj någon av dem! --- TIllägg: Efter att ha väntat en hel månad utan att få min beställda cykel, lyckades jag efter att ha suttit i Cykelkrafts telefonkö i nästan en timme få kontakt med kundtjänst och bad dem makulera ordern. Kontaktade därefter XXL på orten där jag bor och de skakade via sitt centrallager fram den cykel jag ville ha bums. Den skickas hit idag så jag har den innan helgen! :)
Helt fantastisk produkt! Har provat tre olika accesspunkter för att blåsa liv i mitt trådlösa nätverk. Har 100 MB/s fiber från Telia in i lägenheten men telias egen trådlösa router är värdelös med alldeles för låg effekt och låg hastighet. Har nu deaktivirat WLAN i Telia-routern från vilken jag dragit LAN till Ubiquitis UniFi accesspunkt som jag monterat i taket i hallen. Matar den med ström från medföljande injektor så jag behöver bara själva ehternetkabeln till accesspunkten. Täckning i hela lägenheten på 90 kvm, genom betongväggar och gipsväggar och 50 MB/s ner i surfplattor, laptops och mobiler. Tvärtemot vad tidigare recencenter skrivit upplevde jag installationen som den enklaste jag varit med om. Antar att Ubiquiti förbättrat programvaran. Kan bara rekommendera denna accesspunkt!
Jag lade min beställning kl 16.10 den 23 oktober. På förmiddagen den 24 oktober kl 09.40 fick jag en sms-avisering om att min nya kameraväska fanns att hämta hos mitt postombud. Leverans inom 17,5 timmar. Helt otroligt snabbt! Har samma erfarenhet fån de gånger jag tidigare beställt kameragrejer från Cyberphoto. Rekommenderas verkligen!
Har beställt ett par Klipsch Image S4 hörlurar från webhallen. Bra pris och enligt information på deras webbplats skulle de finnas i lager. I min orderhistorik står att lurarna postades från Webhallen i samma ögonblick som jag lade beställningen. Nu har det gått 8 dagar och jag har fortfarande inte fått mina lurar, som jag betalade med kreditkort i samband med beställningen. Har mailat kundtjänst enligt kontaktuppgifter på webhallen.se men de har fortfarande inte svarat efter drygt ett dygn. Förstår inte hur de kan få så högt betyg av kunderna?!
Har haft denna telefon i en vecka nu. Känner mig grymt nöjd med bytet från min Nokia N8 som jag haft i två år och i och för sig varit nöjd med. Bytte för att få en tålig Smartphone som klarar vatten och damm eftersom jag tillbringar stor del av min tid utomhus i olika naturtyper alla årstider. Allt funkar otroligt bra. Laggar ingenstans. Fantastiskt gediget och "rock hard" hölje (och jag är bortskämd med N8 som är gjuten i solid aluminium). Finns ingenting som påminner om plastig känsla. Och skärmen går utanpå det mesta jag sett. Min sambos iPhone ter sig blek i jämförelse. Det enda jag är missnöjd med är medföljande programvaran Sony PC Companion som är värdelös för att synka mot PC:n och som dessutom tvingar dig att synka allt via ett Googlekonto på webben. Strular och förstör kalender och kontaktlistor i Outlook. Mitt råd är därför: Installera inte Sony PC Companion utan ladda istället ned MyPhoneExplorer från http://www.fjsoft.at/en/ Det är freeware men jag råder dig att donera via Paypal för det är ett grymt smidigt och tillförlitlig synkroniseringsprogram. Synkar även via WiFi så goodbye till USB-sladden!
Har nu haft min N8 i 1 1/2 vecka och älskar den fortfarande. Börjar förstå att alla de taskiga recensionerna i olika mobiltidningar och nätforum ingår i en form av "kampanj" mot Nokia. Jag har absolut inget att klaga på. Telefonen är snabb och laggar inte alls. Symbian är logiskt och man behöver inte alls (trots att vissa recencenter påstår så) trycka jättemånga gånger för att nå olika funktioner. Dessutom har N8:an extremt bra täckning och funkar som det arbetsverktyg jag vill. Jag tillbringar vssa dagar i en byggnad i Stockholms innerstad där många använder sig av iPhone. Ingen av iPhoneanvämdarna har täckning inomhus om de inte går och trycker sig mot ett fönster. Och detta oavsett operatör. Jag kan ringa och ta emot samtal var jag än befinner mig i byggnaden. Jag laddade telefonen i söndags kväll och jag har ännu inte behövt ladda om den igen trots att det idag är onsdag och då har jag ändå pratat ett 20-tal samtal, surfat litet, kollat e-post och lyssnat på musik till och från jobbet. Kommer nog att vilja ladda den ikväll. Dessutom extremt bra kamera och snygg och gedigen design! Det enda negativa jag kan komma på är att telefonen är en smula hal.