Den 20 november bestÀllde jag munskölj huvudvÀrkstabletter och en nÀsspray. NÀr bestÀllningen kom fram var paketet helt tillknycklat och halvt uppsprucket! NÀr man vÀl öppnade paketet sÄ lÄg nÀsspray utanför sin kartong och paketet med huvudvÀrkstabletter sÄg ut som nÄgon haft det i fickan i ett Är. NÀr man vÀl öppnade tablettasken hoppade ett antal tabletter ut dÄ plomberingen var bruten pÄ ett av arken. Skickade mail till kundservice med bildbevis. efter lÄng vÀntade svarade de sÄ hÀr: "För att vi ska kunna hantera ditt Àrende sÄ behöver du legitimera dig. Du Àr dÀrmed vÀlkommen att kontakta oss via vÄr chatt eller ringa oss pÄ telefon 0771-450 450." +det var ingen tegelsten -Paket saknade fyllnadsmaterial -kundservice ville inte hjÀlpa till om du inte "legitimerar dig" (vem krÀver att man ska legitimera sig för att fÄ hjÀlp vid felaktig vara?) Jag kommer aldrig köpa hÀr igen sÄ lÀnge jag har nÄgot annat val. Varför ska jag handla frÄn ett företag med en sÄn krÄnglig kundservicesom inte vill rÀta till sina egna fel?
Troligtvis den enda större e-handlaren i Sverige som inte erbjuder hjÀlp med frakten vid retur av paket. Man fÄr alltsÄ glatt betala postnord 210 sek i mitt fall, varken gratis eller reducerat pris erbjuds pÄ returfrakt. Ginza vÀgrar Àven ta emot varan om inte Postnord anvÀnds som leverantör (Àr detta lagligt?) Förutom den dyra och krÄngliga returfrakten fungerade det bra att hanlda hos ginza. + bra paketerat + Snabb kontakt + fick tillbaka pengarna vid retur
Köpte Àn APU frÄn Teklager för att antal mÄnader nu och Àr mycket nöjd med servicen, Teklager verkar vara ett enmans företag men mejl svarades ÀndÄ snabbt pÄ Paketeringen av APU:n var bra Àven den (bestÀllde i delar). Har inte haft nÄgot behov för att returnera nÄgot, Det finns massa egenskriven information om hur man sÀtter ihop installerar operativsystem pÄ och konfigurerar sin APU för att fÄ ut det mesta av den. Finns inget direkt att klaga pÄ nÀr det gÀller min köpupplevelse med detta företag.