Prisjakt

harkoll

Medlem sen 2008-01-25
4
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Lyko
Dålig
(500+)
h
harkoll
4 omdömen
UselRedigerades en månad sedan

Varning! Beställ inte från Lyko i nuläget. Jag beställde varor den 21 juli, betalade för snabbare frakt. Varorna är inte ens packade idag den 29 juli. Idiotiskt gjort, men betalade i förskott. Nu är både telefon och chatt avstängda. Man har ett meddelande om semesterstängt och att man är åter i slutet av augusti. Det är så här företag beter sig när de hamnar på obestånd. Nu kan jag vare sig annullera ordern eller få mina pengar i retur. Riktigt uselt, Lyko! Provade precis att ringa deras huvudkontor - telefonen avstängd utan hänvisning. Hela koncernen är okontaktbar. Har testat att nå hela kedjan av bolag, men de går inte att nå. Edit: Har skickat flera mail, men inte fått någon återkoppling. Har nu anmält Lyko till Konsumentverket och råder alla som råkar illa ut att göra likadant.

Tretorn Terräng Low Neo (Unisex)
Full Star 1
1.3
(6)
698 kr
h
harkoll
4 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
2 år sedan

De har gjort om stöveln så att den är jättetrång. Den är så platt att den trycker på foten så pass att det gör ont. Tretorn nekar till att ha gjort om lästen, jag kollade både före och efter köpet, men jag har jämfört med ett exemplar från innan man bytte limsort. Det är så synd att en tidigare bra produkt blivit sämre, men värst är att man inte längre får tillförlitliga svar av tillverkaren, dvs av Tretorn.

VetZoo
Utmärkt
(500+)
h
harkoll
4 omdömen
Usel7 år sedan

Aldrig fått en leverans utan strul och förseningar. När man efterlyser sin beställning låter kundtjänst alltid lika förvånad, men hävdar samtidigt att de skrivit på sin hemsida att de har problem med sitt lager. Nu ja, men det stod det inget om när beställningen gjordes. Det är verkligen dåligt! Ser på andra sidor, t ex Trustpilot, att många råkat ut för samma sak.

Dustin Home
Utmärkt
(500+)
h
harkoll
4 omdömen
UselRedigerades 9 år sedan

Sedan tidigare har jag bara haft bra erfarenheter av Dustin, men nu tog det stopp. Beställde 3 produkter. Det tog över ett dygn innan jag fick besked om att en av produkterna väntades in först om en månad. Därför flyttades hela leveransen fram en månad. Efter kontakt med kundtjänst skulle beställningen splittas och innevarande produkter skickas omgående. Efter ytterligare ett dygn hade inga produkter gått iväg. Annullerade då hela ordern. Killen på kundtjänst var vänlig och serviceminded, men det kan jag inte säga att deras kreditavdelning var när jag ville ha kreditförfrågningen annullerad. Den som tog samtalet där hade en tråkig attityd.