
(500+)
Jag har i flera år fått paketaviseringar från Lyko om paket som ligger i Landvetter — ca 30 mil från där jag bor — och jag har inte beställt något från dem. Varje gång jag hör av mig till kundtjänst får jag i princip svaret att de “ska prata med kunden som beställt” och sedan händer… ingenting. Nästa år kommer exakt samma problem tillbaka, som om ingen bryr sig eller följer upp. Det känns som att kundtjänsten bara rycker på axlarna åt att mitt telefonnummer missbrukas i deras system, och jag som inte ens är kund får fortsätta lida för deras brist på rutiner. Fem gånger har jag behövt kontakta dem om samma sak — helt otroligt. I dagsläget har jag noll förtroende för Lyko och deras kundservice. Att lösa ett så enkelt problem borde inte ta år efter år.
Det är ofta här jag hittar de billigaste priserna på produkterna jag vill ha. Dessutom köpte jag en adventskalender på rea som (eftersom jag väntade till rean) skulle levereras någon vecka in på december, men den lyckades ändå levereras innan december började så jag kunde öppna första luckan första december. God service, bra priser, leverans som ibland är snabbare än utlovat (men aldrig långsammare), har aldrig haft något strul, kan bara rekommendera
Min absoluta favorit skönhetsbutik😍 Tillgängligheten av välvillig behjälplig personal, utbudet, kundkontakten, priserna, lätt att se recensioner, olika nivåer att samla poäng, poängsystem som ”återvinner” dina köp till gåvor, låg frakt osv osv kan utan tvekan skriva att detta är min ABSOLUTA FAVORITBUTIK någonsin. Exempel: köpte en kalender hos en annan kedja, en utav luckorna hade runnit ut och fördärvat utseendet och innehållet var nästan tomt. Av kundservice fick jag ett alternativ : Du får skicka tillbaka kalendern så får du pengarna tillbaka! Jag frågade: Men,,,,, den kalendern är ju slutsåld nu! Då blir jag ju helt utan kalender!? Om jag köpt den på Lyko hade de skickat en ny produkt UTAN att tveka! Har ALDRIG någonsin under över 15 år känt mig lurad av dem! De flesta år kommer jag upp i VIP-medlemsskap ( köp för 10 tusen/år) men även om jag ej gör det är kundservice densamma! Känns som att prata med en vän, som verkligen vill hjälpa! Kan nämna flera tillfällen. Så himla fin shop med allt en skönhetsnörd kan önska🥰🥰
Har handlat för multum och har Lyko som första val. Har inget att antyda på. En lagerflytt gör alla någon gång. Men inget som påverkat mig som kund till det negativa.
Bra utbud och väldigt snabb leverans! Helnöjd :)
Väntat i nästan 3 veckor på grejer som finns i lager. Riktigt dåligt. Fick bara ett autosvar från deras kundtjänst. Mina pengar tog ni direkt. Hur många veckor kommer det att ta?? Information tack.
Vad fan händer? Först får man nästan en chock att det ska ta över en vecka att få varorna, och ändå betala frakten. Sedan dagen innan utsatt leverans datum så får man ett mail om att "tyvärr så blir dina varor sena" .. Ingen information hur lång tid ytterligare man skall behöva vänta... Allt fanns i lager vid beställning. Försöker nå chatten och hjälpa mig avbeställa, så jag kan köpa från ett "riktigt" företag. Chatten fungerar ej, och det finns ingen möjlighet att avbeställa via kund-sidan. Enda sättet är att maila dom. Ah, tjena... Fan sista gången jag handlar av detta värdelösa företag.
Min order var beräknad att komma idag, men är tyvärr ej ens skickad efter fem dagar
Har beställt två gånger senaste året, båda gånger har försändelsen blivit mer än en vecka försenad mot utlovat leveransdatum. Positiv till butiken i övrigt.
Varning! Beställ inte från Lyko i nuläget. Jag beställde varor den 21 juli, betalade för snabbare frakt. Varorna är inte ens packade idag den 29 juli. Idiotiskt gjort, men betalade i förskott. Nu är både telefon och chatt avstängda. Man har ett meddelande om semesterstängt och att man är åter i slutet av augusti. Det är så här företag beter sig när de hamnar på obestånd. Nu kan jag vare sig annullera ordern eller få mina pengar i retur. Riktigt uselt, Lyko! Provade precis att ringa deras huvudkontor - telefonen avstängd utan hänvisning. Hela koncernen är okontaktbar. Har testat att nå hela kedjan av bolag, men de går inte att nå. Edit: Har skickat flera mail, men inte fått någon återkoppling. Har nu anmält Lyko till Konsumentverket och råder alla som råkar illa ut att göra likadant.

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
lyko.comFullständigt firmanamn: Lyko Sverige AB
Organisationsnr: 5565753018
Information hos allabolag.se