Prisjakt
Annons
Lyko
  • 30 Butiker i Sverige.
  • 55.000 skönhetsprodukter.
  • Fri frakt över 200 kr.
1.7Dålig
10 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

N
Nisse
1 omdöme
Usel21 dagar sedan

Väntat i nästan 3 veckor på grejer som finns i lager. Riktigt dåligt. Fick bara ett autosvar från deras kundtjänst. Mina pengar tog ni direkt. Hur många veckor kommer det att ta?? Information tack.

Lyko svarar:2025-08-13
Hej Nisse! 😊 Tack för ditt omdöme och att du delar med dig utav din upplevelse🙏 Vi beklagar verkligen att din order dröjer och att du inte fått den återkoppling du förväntat dig. Just nu har vi längre hanteringstider än normalt på grund av hög orderingång och uppstart av vår nya automationslösning i lagret. Det har typiskt nog lett till att vissa leveranser och svar från vår support tagit längre tid än planerat. Vi arbetar intensivt för att komma ikapp och ser till att alla ordrar skickas så snart som möjligt. Så snart ordern lämnar vårt lager kommer en spårningslänk med leveransbesked skickas ut till angiven mejladress. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till vår kundsupport igen om du har fler frågor eller behöver hjälp med något kring din order, vi vill mer än gärna hitta en lösning! 💕 Tack för ditt tålamod, vi hoppas verkligen kunna ge dig en betydligt smidigare upplevelse framöver. Önskar dig en fin dag! // Wilma, LYKO Customer Relations
p
pattsy
19 omdömen
Usel22 dagar sedan

Vad fan händer? Först får man nästan en chock att det ska ta över en vecka att få varorna, och ändå betala frakten. Sedan dagen innan utsatt leverans datum så får man ett mail om att "tyvärr så blir dina varor sena" .. Ingen information hur lång tid ytterligare man skall behöva vänta... Allt fanns i lager vid beställning. Försöker nå chatten och hjälpa mig avbeställa, så jag kan köpa från ett "riktigt" företag. Chatten fungerar ej, och det finns ingen möjlighet att avbeställa via kund-sidan. Enda sättet är att maila dom. Ah, tjena... Fan sista gången jag handlar av detta värdelösa företag.

Lyko svarar:2025-08-12
Hejsan!😊👋 Vi beklagar verkligen att din leverans dragit ut på tiden och att du inte fått tydlig information om den nya beräknade leveranstiden. Vi förstår att detta skapar både frustration och osäkerhet, särskilt när allt fanns i lager vid beställningstillfället. Just nu har vi längre hanteringstider än normalt på grund av högt tryck och vårt pågående arbete med att införa en ny automationslösning i lagret. Typiskt nog innebär det att vissa ordrar lämnar lagret senare än planerat. Vi tar till oss av din feedback om tydligare information och smidigare möjligheter att avboka. Det är väldigt många som försöker nå oss och vi jobbar förfullt för att återkoppla på alla mejl som inkommit till oss. Vi hanterar varje ärende i ordning utifrån när de inkommer till oss 💌 Orderändingar prioriteras, har du ännu inte kontaktat oss gör göra det så att vi får möjlighet att kika på din order om du önskar avboka den. Mejl : [email protected] Vi arbetar intensivt för att komma ikapp och hoppas få möjligheten att ge dig en bättre upplevelse framöver. Önskar dig en fin dag! 🩷 // Wilma, LYKO Customer Relations
c
ciccihoglund
1 omdöme
Uselen månad sedan

Min order var beräknad att komma idag, men är tyvärr ej ens skickad efter fem dagar

Lyko svarar:2025-08-07
Hejsan! 😊 Tack för att du delar med dig utav din upplevelse. Vi förstår verkligen att det känns frustrerande när en beställning inte skickas i tid, särskilt när man har sett fram emot leverans till ett visst datum. Just nu har vi längre hanteringstider än vanligt på grund av ett ovanligt högt tryck och uppstart av ett nytt system på lagret. Något som ska hjälpa oss bli ännu snabbare framöver. Typiskt nog har det inneburit förseningar för vissa ordrar, vilket vi är väldigt ledsna för. Vi jobbar för fullt för att komma ikapp och hoppas att din order är på väg till dig väldigt snart! Tack för ditt tålamod 💌 Så snart ordern lämnar oss kommer du motta leveransbesked via mejl. Har du några övriga frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår support. Du når oss på mejl [email protected] Önskar dig en fin dag!🌻 // Wilma, LYKO Customer Relations
N
NuPiTau
5 omdömen
Dåligen månad sedan

Har beställt två gånger senaste året, båda gånger har försändelsen blivit mer än en vecka försenad mot utlovat leveransdatum. Positiv till butiken i övrigt.

Lyko svarar:2025-08-06
Hejsan! 😊 Vi uppskattar att du tagit dig tiden att dela med dig utav din upplevelse 🤍 Underbar läsning att du gillar vår butik 😍 Mindre kul att höra att dina två beställningar under detta år blivit försenade i leveransen. Vi och våra fraktbolag stävar alltid att leverera en order så snabbat som möjligt. Typiskt nog kan en försening bero på flera olika anledningar, exempelvis om något gått snett hos oss på vårt lager eller om något skett under transporten. Detta är självklart aldrig kul om olyckan skulle vara framme! Vi vill givetvis hjälpa dig på bästa möjliga vis och kika närmare vad som gått snett! Du är varmt välkommen att kontakta vår support så kikar vi närmare på dina beställningar. Du når oss via mejl [email protected] 💌 Önskar dig en fin dag! // Wilma, LYKO Customer Relations
h
harkoll
4 omdömen
UselRedigerades en månad sedan

Varning! Beställ inte från Lyko i nuläget. Jag beställde varor den 21 juli, betalade för snabbare frakt. Varorna är inte ens packade idag den 29 juli. Idiotiskt gjort, men betalade i förskott. Nu är både telefon och chatt avstängda. Man har ett meddelande om semesterstängt och att man är åter i slutet av augusti. Det är så här företag beter sig när de hamnar på obestånd. Nu kan jag vare sig annullera ordern eller få mina pengar i retur. Riktigt uselt, Lyko! Provade precis att ringa deras huvudkontor - telefonen avstängd utan hänvisning. Hela koncernen är okontaktbar. Har testat att nå hela kedjan av bolag, men de går inte att nå. Edit: Har skickat flera mail, men inte fått någon återkoppling. Har nu anmält Lyko till Konsumentverket och råder alla som råkar illa ut att göra likadant.

Lyko svarar:2025-07-30
Hejsan! 😊 Tack för att du delar med dig utav din upplevelse 🙏 Vi förstår verkligen att du är besviken, det är inte såhär det ska kännas att handla hos oss. Just nu har vi ett ovanligt högt tryck på både ordrar och kundservice i samband med kampanj och en stor lagerflytt, vilket gjort att både leveranser och svarstider påverkats mer än vi räknat med 📦💌 Vi har inte stängt för semester eller lagt ner några kanaler. Vår support är öppen och du är varmt välkommen att mejla oss så hjälper vi dig så snart vi bara kan! Just nu hanterar vi alla ärenden via mejl för att kunna fokusera fullt ut på att hjälpa alla i turordning och så snart som möjligt. Mejl : [email protected] Telefon : Stäng under sommaren Chatt : Tillfälligt stängd Vi förstår att det är trist att vänta på sina efterlängtade produkter, vi vill vara öppna med läget och försäkra dig om att vi gör allt vi kan för att komma ikapp och att du ska ha din order så snart som möjligt. Tack för att du tog dig tid att dela med dig – vi hoppas få chansen att vända din upplevelse framöver. Önskar dig en fin dag! 💗 //Wilma, LYKO Customer Relations
e
Uselen månad sedan

Nu är det över en vecka sedan jag beställde å än har jag inte fått mitt packet.Ni påstår att ni flyttar erat lager och det ta längre leveranstid då får ni upplysa om det på eran hemsida.

Lyko svarar:2025-08-01
Hejsan! 😊 Vi uppskattar att du tagit dig tiden att dela med dig utav din upplevelse 🤍Vi uppskattar även din feedback och tar till oss den för att se vad vi kan göra! Vi förstår verkligen frustrationen över din leverans. Just nu har vi ett extremt högt tryck på både lager och hos vår kundservice i samband med en stor orderingång och mitt i allt detta genomför vi dessutom en lagerflytt. Det har påverkat våra hanteringstider mer än vi förutsett, även för expressleveranser. Vi förstår att detta är frustrerande när man vill ha hem sina produkter till ett visst datum. Just nu i samband med kampanjen och lagerflytten är det väldigt många som försöker nå oss. Vi jobbar på högvarv för att komma ikapp med både packning och mejlsvar, vi finns här för att hjälpa dig så snart vi bara kan. Har du inte mottagit återkoppling på ditt mejl så kommer vi återkoppla inom kort💌 Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till vår kundsupport om du har fler frågor eller behöver hjälp med något kring din order – vi vill mer än gärna hitta en lösning! 💕 Tack för att du tog dig tid att skriva, även om vi såklart önskar att din upplevelse hade varit en helt annan. Önskar dig allt gott! // Wilma, LYKO Customer Relations
A
Usel2 månader sedan

Put an order 10 days ago, it hasn’t even shipped yet!

Lyko svarar:2025-06-24
Hi there! 😊 Thank you so much for reaching out! To assist you as quickly as possible, I kindly recommend getting in touch with our customer support team. They'll be happy to take a closer look and provide you with an update on your order 📦 You’ll find all our contact details right here: https://lyko.com/sv/kundservice Wishing you a wonderful day! 🤍 // Linnea, LYKO Customer Relations
J
Johanna
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Lyko har ett jättebra utbud!

Lyko svarar:2025-06-02
Hejsan Johanna! 😊 Tack snälla för att du tagit dig tiden att dela med dig utav din upplevelse 🙏 Underbar läsning att ni gillar vårt sortiment. Du är varmt välkommen till oss, vi ser fram emot att leverera dina framtida produkter. Önskar dig en fin dag!🩷 // Wilma, LYKO Customer Relations
J
Joyo
6 omdömen
Usel4 månader sedan

Handlade ofta från Lyko tidigare, men på senaste tiden vet jag inte vad som har hänt. Överpriserade varor och fejk-reor där det rabatterade priset många gånger är mer än det ordinarie priset på andra sidor. Kan inte låta bli att känna mig lurad. Tråkig utveckling!

Lyko svarar:2025-05-14
Hejsan Joyo 👋😊 Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Så trist att du känner så, det är såklart inte den känslan vi vill att någon av våra kunder ska ha. Vi jobbar ständigt för att erbjuda ett brett utbud till konkurrenskraftiga priser och följer både marknadspriser och kampanjregler noggrant. Om något upplevs som felaktigt vill vi gärna kika närmare på det 😊 Hör gärna av dig till vår kundsupport med konkreta exempel, så ser vi till att undersöka det närmare och ta det vidare internt. Din feedback är viktig för oss och hjälper oss bli ännu bättre Mejl: [email protected] Vi hoppas att ni ger oss en ny chans framöver, du är varmt välkommen! // Emma, LYKO Customer Relations
Överkalix
1 omdöme
Dålig9 månader sedan

Alltså lyko har försämras så sjuukt mycket. Levererar ej i tid trots expressleverans. Höjt priserna extreeemt mycket så när dom har superreor är de ordinariepris egentligen. Går inte att skriva in rabattkoder och kundtjänst hjälper inte😪 vet inte vad som hänt men lyko är inte längre min "too go" efter flera år som kund...

Lyko svarar:2024-12-02
Hejsan! 😊 Tack för ditt omdöme och att ni tar er tiden att dela med er utav er upplevelse. Er feedback är viktig för oss för att utvecklas och bli bättre 🙏 Vi och fraktbolagen gör allt vi kan för att leverera era beställningar så snabbt vi bara kan enligt de preliminära leveranstiderna som visas i kassan vid köptillfället. Har ni några funderingar gällande er leverans är ni varmt välkommen att kontakta vår support så ska vi kika närmar och hjälpa er på bästa möjliga vis. Jag förstår verkligen att du reagerar när prisskillnaden ser så stor ut, och jag ska försöka förklara hur det kan bli så här. Vi köper våra produkter direkt från svenska officiella leverantörer och agenturer, vilket innebär att vi kan garantera produktens ursprung, äkthet och kvalitet. Våra priser sätts utifrån våra inköpskostnader och kan ibland skilja sig från andra återförsäljare, beroende på deras prissättningsstrategier och eventuella kampanjer. Vi gör vårt bästa för att erbjuda konkurrenskraftiga priser och bra erbjudanden, men i vissa fall kan andra aktörer sätta lägre priser, exempelvis genom parallellimport eller egna kampanjer. Vi förstår att det kan kännas frustrerande, och jag beklagar om du upplevt att priset hos oss inte motsvarade dina förväntningar. För att säkerställa rättvis prissättning följer vi självklart marknadsföringsreglerna för prisjämförelser💰💸Det innebär att vi alltid visar det lägsta priset en produkt haft hos oss de senaste 30 dagarna. Vi går även ett steg längre och visar även det lägsta priset för de senaste 30, 90 och 360 dagarna — både hos oss och hos andra aktörer i branschen. Det är unikt för Lyko, och vi hoppas det gör det enklare för dig att fatta beslut om var du vill göra ditt köp. Vi har ingen prisgaranti. Under kampanj på hemsidan kan man inte kombinera en rabattkod med varans pris, har ni en rabattkod kan den nyttjas i kassan när kampanjen löpt ut 🌟Black Week kampanjen gäller till och med 2/12. Vi hoppas att ni ger oss en ny chans framöver 🤍 Du är varmt välkommen! // Wilma, LYKO Customer Relations

Om butiken

Lyko

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

PayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

lyko.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Lyko Sverige AB

Organisationsnr: 5565753018

Information hos allabolag.se