Prisjakt
Annons
Lyko
  • 30 Butiker i Sverige.
  • 55.000 skönhetsprodukter.
  • Fri frakt över 200 kr.
2.6OK
3 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

J
Johanna
1 omdöme
Utmärkt20 dagar sedan

Lyko har ett jättebra utbud!

Lyko svarar:2025-06-02
Hejsan Johanna! 😊 Tack snälla för att du tagit dig tiden att dela med dig utav din upplevelse 🙏 Underbar läsning att ni gillar vårt sortiment. Du är varmt välkommen till oss, vi ser fram emot att leverera dina framtida produkter. Önskar dig en fin dag!🩷 // Wilma, LYKO Customer Relations
J
Joyo
6 omdömen
Uselen månad sedan

Handlade ofta från Lyko tidigare, men på senaste tiden vet jag inte vad som har hänt. Överpriserade varor och fejk-reor där det rabatterade priset många gånger är mer än det ordinarie priset på andra sidor. Kan inte låta bli att känna mig lurad. Tråkig utveckling!

Lyko svarar:2025-05-14
Hejsan Joyo 👋😊 Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Så trist att du känner så, det är såklart inte den känslan vi vill att någon av våra kunder ska ha. Vi jobbar ständigt för att erbjuda ett brett utbud till konkurrenskraftiga priser och följer både marknadspriser och kampanjregler noggrant. Om något upplevs som felaktigt vill vi gärna kika närmare på det 😊 Hör gärna av dig till vår kundsupport med konkreta exempel, så ser vi till att undersöka det närmare och ta det vidare internt. Din feedback är viktig för oss och hjälper oss bli ännu bättre Mejl: [email protected] Vi hoppas att ni ger oss en ny chans framöver, du är varmt välkommen! // Emma, LYKO Customer Relations
Överkalix
1 omdöme
Dålig7 månader sedan

Alltså lyko har försämras så sjuukt mycket. Levererar ej i tid trots expressleverans. Höjt priserna extreeemt mycket så när dom har superreor är de ordinariepris egentligen. Går inte att skriva in rabattkoder och kundtjänst hjälper inte😪 vet inte vad som hänt men lyko är inte längre min "too go" efter flera år som kund...

Lyko svarar:2024-12-02
Hejsan! 😊 Tack för ditt omdöme och att ni tar er tiden att dela med er utav er upplevelse. Er feedback är viktig för oss för att utvecklas och bli bättre 🙏 Vi och fraktbolagen gör allt vi kan för att leverera era beställningar så snabbt vi bara kan enligt de preliminära leveranstiderna som visas i kassan vid köptillfället. Har ni några funderingar gällande er leverans är ni varmt välkommen att kontakta vår support så ska vi kika närmar och hjälpa er på bästa möjliga vis. Jag förstår verkligen att du reagerar när prisskillnaden ser så stor ut, och jag ska försöka förklara hur det kan bli så här. Vi köper våra produkter direkt från svenska officiella leverantörer och agenturer, vilket innebär att vi kan garantera produktens ursprung, äkthet och kvalitet. Våra priser sätts utifrån våra inköpskostnader och kan ibland skilja sig från andra återförsäljare, beroende på deras prissättningsstrategier och eventuella kampanjer. Vi gör vårt bästa för att erbjuda konkurrenskraftiga priser och bra erbjudanden, men i vissa fall kan andra aktörer sätta lägre priser, exempelvis genom parallellimport eller egna kampanjer. Vi förstår att det kan kännas frustrerande, och jag beklagar om du upplevt att priset hos oss inte motsvarade dina förväntningar. För att säkerställa rättvis prissättning följer vi självklart marknadsföringsreglerna för prisjämförelser💰💸Det innebär att vi alltid visar det lägsta priset en produkt haft hos oss de senaste 30 dagarna. Vi går även ett steg längre och visar även det lägsta priset för de senaste 30, 90 och 360 dagarna — både hos oss och hos andra aktörer i branschen. Det är unikt för Lyko, och vi hoppas det gör det enklare för dig att fatta beslut om var du vill göra ditt köp. Vi har ingen prisgaranti. Under kampanj på hemsidan kan man inte kombinera en rabattkod med varans pris, har ni en rabattkod kan den nyttjas i kassan när kampanjen löpt ut 🌟Black Week kampanjen gäller till och med 2/12. Vi hoppas att ni ger oss en ny chans framöver 🤍 Du är varmt välkommen! // Wilma, LYKO Customer Relations
m
martinson90
38 omdömen
Uselett år sedan

Sämst! Har länge köpt hos er, fick ett påminnelse avgift på 13 sek som hamnade i qliro och kivra och missades helt, eftersom dessa appar är värdelösa och påminner inte en att man har obetalade fakturor. Nu är det 890 spänn jag måste betala… Hoppas ni konkar!

Lyko svarar:2024-06-14
Hejsan! 👋🏼😊 Tack för din feedback och vi uppskattar verkligen att du har valt att handla hos oss under en längre tid! Jag beklagar att du har haft en negativ upplevelse med våra betalningspartners och apparna dem använder. Det är viktigt att komma ihåg att som kund har du ansvar för att hålla koll på dina fakturor. Vi skickar ut fakturan via mail, och den finns även tillgänglig på qliro.com. Vi rekommenderar att du regelbundet kontrollerar dem källorna för att undvika missade betalningar och extra avgifter. Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundsupport vid frågor gällande fakturan, och övriga funderingar! Telefon: 0281-71490 Mån-ons 9 - 18 Tors-fre 9 - 16 Chatt - direkt på hemsidan (lyko.com) 💬 Mån-ons 9 - 20 Tors-fre 9 - 16 Sön 11 - 20 E-post: [email protected] Önskar dig en fin dag! 🤍 // Linnea, LYKO Customer Relations
S
Stockros
1 omdöme
Uselett år sedan

Polisen säger att man aldrig ska betala varor i förskott. Hos Lyko (Qliro) får man betala avgift för att kunna betala i efterskott. Jättedåligt!

Lyko svarar:2024-04-02
Hejsan Gugge! 😄 Tack för ditt omdöme och att du tar dig tiden att dela med dig utav din feedback! I hopp om att alla ska kunna hitta ett betalsätt som passar har vi i kassan fyra olika alternativ att välja bland. Fakturaalternativet (Qliro) är det enda som är belagt med en avgift då vi har Qliro som ansvarar för våra fakturor. Genomför du din beställning med Kort, Direktbetalning Swish eller Paypal så tillkommer ingen extra kostnad😊 Önskar dig en fin dag! // Wilma, LYKO Customer Relations
J
Jocob
1 omdöme
Uselett år sedan

Fake produkter köp inte !

Lyko svarar:2024-01-22
Hejsan!😊 Vi köper in alla våra produkter från auktoriserade leverantörer av respektive varumärke. Självklart gör vi allt vi kan för att få så bra inköpspris som möjligt, eftersom det är det som styr vilket utpris vi kan sätta. Anledningen till att vi valt bort att parallellimportera varor är för att vi vill kunna garantera produkternas ursprung och skick. Som kund hos oss ska man aldrig behöva fundera över om man fått en äkta och fräsch produkt. 🤍 Har du mottagit en produkt som inte är i okej skick, alltså är defekt på något vis är du varmt välkommen att reklamera varan hos oss så att vi får möjlighet att kika närmare på varan och hjälp er på bästa möjliga vis. 1. Logga in på Din användare 2. Klicka på MINA SIDOR ikonen 3. Välj sedan Orderhistorik 4. Klicka på det aktuella ordernumret för de varor du önskar reklamera 5. Klicka på ikonen REKLAMERA 6. Fyll i antal och reklamationsorsak i textrutan under vald produkt 7. För att snabba på reklamationshanteringen kan du ladda upp en bild av aktuell skada/ reklamationsorsak och av produktens batchnummer. Detta gör du under LADDA UPP BILDER 8. Välj i rullistan vilket sätt du vill bli ersatt på vid godkänd reklamation 9. Bekräfta genom att klicka på SKICKA Önskar dig en fin dag! // Wilma, LYKO Customer Relations
G
Dåligett år sedan

Enkelt att handla men riktigt uselt att inte kunna betala efter leverans utan att betala en extra avgift.

Lyko svarar:2024-01-18
Hejsan 👋🏼 Tack för att du tar dig tiden att dela med dig utav din upplevelse. 🙏🏼 I hopp om att alla ska kunna hitta ett betalsätt som passar dem, erbjuder vi ett antal olika alternativ. Det enda alternativet som har en avgift är fakturaalternativet Qliro. Om du väljer att genomföra din beställning med kort, direktbetalning via din bank eller PayPal tillkommer ingen extra kostnad. 😊👍🏻 Ha en fantastisk dag! // Emma, LYKO Customer Relations
z
zhilwan.c
1 omdöme
Usel2 år sedan

Uruselt företag, ingen känsla för kundservice. Beställt på nätet och betalt express frakt. Dem har mage att skylla på utkörning bolaget när dem inte ens har skickat ut paketet 3 dagar efter lovad leveransdatum. Kundtjänst säger att paketet kommer att leverans till boxen vilken sekund som helst, här sitter jag 3 dagar senare och fortfarande inget paket. Ni borde skämmas över er kundtjänst och företag.

Lyko svarar:2023-12-14
Hejsan Zhilwan! 👋🏼😇 Åh så trist att höra att du har den här känsla och upplevelse efter att du varit i kontakt med vår kundsupport. Vi strävar alltid efter att hjälpa er kunder på bästa möjliga vis 🤍 Både vi och fraktbolagen gör allt vi kan för att leverera alla våra kunders beställningar så snabbt som möjligt. I nuläget har vi och fraktbolagen ett högre tryck som kan skapa förseningar, detta kan göra att man får vänta lite mer än vanligt. Men självklart ska man inte behöva vänta allt för länge på sin beställning. Misstänker du att din leverans hamnat på villovägar eller om du har några frågor eller funderingar tveka inte att kontakta vår kundsupport så ska vi kika närmare på det och hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Telefon: 0281-71490 📞 E-post fraga@lyko .se 📧 Önskar dig en fin dag! // Linnea, LYKO Customer Relations
Gästanvändare
DåligRedigerades 2 år sedan

Lykos kundtjänst är den absolut bästa i Sverige. Vilka stjärnor! Lyko i övrigt har gått från att vara bra till sämre. Numer får man vänta för länge på leverans och ofta är produkterna I dåligt skick och satta till överpris. Riktigt synd när det var toppen för bara två år sen.

Lyko svarar:2023-11-14
Hej! 😊 Tack snälla för din feedback! Underbart att du gillar vår kundsupport.🤍 Trist att höra att din upplevelse hos oss har blivit mindre bra. I kassan erbjuder vi olika fraktalterntiv med olika leveranstider. Datumet som visas i kassan är ett preliminärt leveransdatum när ordern beräknas att levereras till dig. 📦💨 Produkternas pris är baseras på vilket inköpspris vi får från våra leverantörer.✨ Skulle en produkt vara defekt och inte som den ska är du givetvis varmt välkommen att reklamera varan hos oss så att vi får möjlighet att kika närmare vad som gått snett till. En reklamation registreras enkelt via ditt kundkonto under "Mina sidor" på fliken "Orderhistoriken". 1. Logga in på Din användare 2. Klicka på MINA SIDOR ikonen 3. Välj sedan Orderhistorik 4. Klicka på det aktuella ordernumret för de varor du önskar reklamera 5. Klicka på ikonen REKLAMERA 6. Fyll i antal och reklamationsorsak i textrutan under vald produkt 7. För att snabba på reklamationshanteringen kan du ladda upp en bild av aktuell skada/ reklamationsorsak och av produktens batchnummer. Detta gör du under LADDA UPP BILDER 8. Välj i rullistan vilket sätt du vill bli ersatt på vid godkänd reklamation 9. Bekräfta genom att klicka på SKICKA Önskar dig allt gott! 🤗 // Wilma, LYKO Customer Relations
H
UselRedigerades 2 år sedan

Uruselt. Överprisade produkter de själva hävdar är värda tusentals kronor

Lyko svarar:2023-11-13
Hejsan!😊 Vi jobbar hårt för att hålla så konkurrenskraftiga priser som möjligt, totalsumman på en produkt baseras på vilket inköpspris vi får från våra leverantörer.✨ Önskar dig allt gott! // Wilma, LYKO Customer Relations

Om butiken

Lyko

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

PayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

lyko.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Lyko Sverige AB

Organisationsnr: 5565753018

Information hos allabolag.se