3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-17
l
leffe123(7 omdömen)
Bra utbud men är sällan billigast. Även om dom är det så tillkommer deras icke-tidsenliga minimifrakt på 59 kr. Levererar dock snabbt
2019-06-15
snabb leverans.
2019-06-15
J
Jesper(1 omdöme)
Dustin lägger på frakt om det är ett företag som beställer. Trots att leveransvillkoren är identiska.
2019-06-13
Redigerades 2019-06-14
Trevlig och kunnig personal samt bra service och support,snabb leverans
2019-06-10
snabbt enkelt och smärtfritt , detta är kvallite !
2019-04-05
Redigerades 2019-06-04
t
thebiffman(5 omdömen)
Beställde nyligen en bärbar dator med en mängd tillbehör samt en ryggsäck. Ordern skickades inte inom tiden de lovade och efter att jag själv ringt upp dom och frågat varför så visade det sig att den extra garantin inte gällde för den datorn. Det tog ett par samtal och krångel för att få den rätta garantin beställd eftersom de inte kunde byta ut det på ordern. Jag var tvungen att själv lägga en ny order. De svarade dock snabbt och var trevliga när jag ringde. Jag har sedan dess inte fått någon garanti registrerad på min dator. Ordern står som skickad på garantin men jag har inte fått något på en vecka. Jag har kontaktat Dustin 3-4 gånger nu i just detta ärende för att få dem att slutföra detta och ge mig bekräftelse på att datorn nu har extra garanti. Jag fick svar på 1 av 3 mail jag skickat. Alla andra går obesvarade. Mailet jag fick svar på innehöll bara info om att "orderavdelningen fixar det". Hjälpsamt och uppenbarligen inte sant. I denna stora beställningen så valde jag att returnera 2 varor. Returen godkändes av Dustin för ungefär 7 bankdagar sedan. Jag har fortfarande inte sett några pengar, trots att de själva säger att det ska ta "upp till 5 bankdagar". Också väldigt illa. Man ska inte lova kunder saker man inte kan hålla. Jag har tidigare år haft väldigt positiva upplevelser med Dustin, både när jag köpt saker och när jag har behövt hjälp med garanti eller retur. Jag har rekomenderat Dustin till familj och vänner. Men efter denna upplevelse börjar jag känna att jag vill undvika Dustin istället. Och jag har sedan en tid tillbaka slutat rekomendera butiken till andra. Nu kan det vara så att det har vart strul eller annat som fått detta att ta tid. Och sånt kan jag förstå. Men eftersom ingen svarar på mina mail så är det inget jag vet något om. TL;DR: Dustinhome har en bra sida med rätt bra priser. Lita inte på leveranstider. Räkna inte med snabb hjälp från kundservice. edit: Jag har sedan jag skrev denna recension fått min garanti registrerad på datorn enligt Dell. Det tog lite över 2 månader. Jag har dock fortfarande inte fått svar på mailen jag skickade. Det ska vara rejält bra pris eller den enda återförsäljaren som har produkten för att jag ska handla mer på Dustinhome.
Dustin Home svarar:2019-06-05
Hej thebiffman! Tråkigt att höra att det tagit tid. Jag är dock osäker på varför du inte skulle ha fått svar på mailen då vi inte har varken mailköer eller telefonköer sedan ett tag tillbaka. Det verkar dock löst nu till slut annars är du välkommen åter. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-05-29
B
BubbleBlue(1 omdöme)
Lätt att beställa och snabb leverans.
2019-05-24
s
syntaxerror(5 omdömen)
Snabbt och bra så länge varan finns i lager osv. Dåliga om ovan inte stämmer. Meddelar inte förseningar, svarar inte på mail, osv.
2019-05-23
s
svetti(1 omdöme)
Vrålsnabb leverans.
2019-05-22
Alltid bra varor som fungerar toppenbra, dessutom snabba leveranser
2019-05-20
C
Capisce(6 omdömen)
Jag har som många andra handlat mycket på Dustin genom åren och varit mycket nöjd men dem senaste gångerna har jag varit oimponerad och nu senast riktigt besviken. Jag har beställt och betalat en kampanjvara som ska skickas inom 48 timmar. Väntar en vecka, ingen kontakt. Jag mailar sedan och får endast i svaret bifogat en länk till en annan vara som är i lager, som också är 3x dyrare, utan någon vidare förklaring. Sen när jag ber om en förklaring får jag en snorkigt svar att läsa tidigare svar ordentligt och att våran utgått och ingen kompensation kan erbjudas vilket jag dock fått veta att andra som gjort samma beställning faktiskt har erbjudits. Felaktiga priser och försenade leveranser. Påminner om datorbutiken.com i dess slutskede. Jag kommer inte besöka Dustin igen.
2019-05-19
Väldigt svårt att komma vidare i kassan. Obegripliga stopp, raderade delar av vissa ifyllda rutor, mitt personnummer skrev jag in uppemot tio gånger. Dålig info om vad jag gjort för fel. Jag har fyllt i beställningar och andra typer av formulär, men aldrig något som gott så trögt, Borde varit mer styrt, som: Du ska fylla i detta först, du måste kryssa i dessa rutor innan du kan gå vidare.
Dustin Home svarar:2019-05-22
Hej, Vi har inte haft några rapporteringar kring fel på det du beskriver. Kontakta gärna vår kundservice så kan vi försöka se vad som kan ha varit fel när du varit inloggad. Beklagar strulet! Med vänliga hälsningar Dustinhome AB
2019-05-15
Redigerades 2019-05-17
Frifrakt borde ingå vid köp över 500 kr likt många andra butiker.
2019-05-16
K
KewiinG(3 omdömen)
Jag ringde på fredagen och frågade om en produkt var påväg då det stod "Kan skickas 13/5-19" (Detta var den 10/5-19), "Ja!" fick jag till svar och beställde under helgen. Sen på måndagen så ändrade dom sig från ingenstans och "Restnoterade" produkten som jag fått bekräftat redan var påväg till lagret så var har ni gömt den försändelsen? Under en filt på lagret eller? Fick ingen information om någonting och har inte hört något ännu. Skamligt.
Dustin Home svarar:2019-05-22
Hej KewiinG! Tråkigt att höra. Tyvärr händer det att varor inte kommer fram till oss också av olika anledningar vilket verkar vara orsaken här. I mailet du fick kring statusuppdateringen så finns information om du tex vill vänta eller kontakta oss för att byta ut produkten osv. Kontakta gärna vår orderavdelning om du har ytterligare frågor kring ordern. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-05-15
Helt ok.
Sida 1