Användaromdömen

Sorterat efter datum

3.8 av 5 stjärnor

2019-03-20
J
Snabba med enorm utbud men tyvärr allt dyrare mot komplett.se
2019-01-18
Redigerades 2019-03-18
Snabb och korrekt handläggning
2019-03-17
Bara betalning och leverans sätt.
2019-03-15
T
Lade en beställning igår mitt på dagen på flera produkter, 1 av 7 produkter var beställningsvara och jag ringde särskilt in strax efter ordern var lagd för att försäkra mig om delad leverans på det som fanns i lager (vilket alltså var i god tid innan kl. 16 som de stiplulerar som gräns för när en beställning måste vara gjord för utleverans samma dag). Det står tydligt överst "Beställ inom Xh Xm Xs och varan skickas idag" utan några omsvep eller finstilt. Jag valde Dustin inte för att de är billigast för det var länge sedan, utan för att deras service förr höll högsta klass (=t.ex. lita på utleverans enl. vad man kommit överens om). Men det var då... tiderna förändras. Ingenting skickades som vi så tydligt kommit överens om både genom klockan på webbsidan och i mitt telefonsamtal med dem efter lagd order. När jag ringer kundservice nu dagen efter för att fråga vad som hände, säger de bara att de "hann inte med", och då hade jag ändå flera timmars marginal till klockan på sidan som räknar ned. Vadå "inte hann med", det är inte en acceptabel ursäkt? Om man inte kan hålla vad man lovar med en sådan tydlighet får man väl antingen ta bort vad man lovar på sidan eller bemanna så det finns marginaler på lagret åt rätt håll, inte fel håll. Nu tycks glöden falnat helt hos dem, och det värsta av allt är att deras kundservice är så arroganta och otrevliga i bemötandet av leveransen de sumpat att de inte ens förmår sig att be om ursäkt utan istället bröstar upp sig som om jag gjort fel. Inte någon gnutta ersättning vill de ge, utan hänvisar mig till att kontakta en kundombudsman och berätta exakt samma sak som jag redan berätta för den jag pratade med på kundservice. Varför skall jag lägga en halvtimma på att skriva ner det jag redan berättat för Dustin en gång till i en annan kanal mot dem, det får vara en intern rutin hos dem i så fall mellan kundservice och kundombudsmannen. Nej, betygen är på väg nedåt här på Prisjakt för Dustin överlag och det är inte svårt att förstå märker jag, inte mycket pekar på en förändring med den inställning de har mot sina kunder, deras viktigaste tillgång för att ens existera.
Dustin Home svarar:2019-03-15
Tråkigt att höra att ditt paket inte gick iväg som planerat. Det är klart att vi försöker hålla det vi lovar. Vi skickar många tusentals paket och hundratals pallar från oss dagligen, ibland händer det givetvis någon gång då och då att det kommer grus i maskineriet oavsett om felet ligger hos oss eller någon annan part. Oavsett så försöker vi följa upp alla ärenden vi får återkoppling om för att minimera de fel vi själva kan påverka framöver. Vi har ökat träffsäkerheten på våra leveranser hela tiden de senaste 20 åren samtidigt som mer och mer levereras. Har du blivit bemött otrevlig och arrogant så tycker jag absolut att du ska kontakta vår kundombudsman så han får reda ut vad som hänt, det är inget som någon av våra kunder ska behöva bemöta. Beklagar upplevelsen. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-03-12
I
VARNING FÖR SVERIGES MEST OSERIÖSA FÖRETAG! Köpte en Asus lyxlaptop för 18k den 15/3 2018 och den gick sönder efter 10 timmars användning. Nu, 1 år senare har jag fortfarande inte kunnat använda min dator då den blivit helt kosmetiskt förstörd av Let Me Repair AB som fortfarande har datorn hos dem. De har inte fixat alla problem än och från Dustin får jag ingen hjälp alls. De kan inte häva köpet och de kan inte heller bara ge mig en helt ny dator. De påstår att ASUS kan hjälpa mig med detta men när jag ringer dem säger de att de är Dustin som ska fixa detta. När jag fick tillbaka min dator efter reparation nummer 1 var tangenter sneda, böjda plastdetaljer och skärmen var nog doppad i frityrolja och ändå påstår LetMe Repair AB att de rengjort och funktionstestat datorn. Dessutom skickade jag in datorn i mjukt skyddsmaterial som var slängt när jag fick datorn. Datorn låg lös i kartongen och därav kosmetiska skador runt hela datorn. Ringer Dustin och påpekar detta direkt och jag skickar in den för reparation nummer 2 då även batteriet gick från 10 timmar till 3 timmar som max. Efter det fick jag tillbaka datorn igen och nu var den lös i sin kartong igen och fler skador har uppstått och denna gång även en massa pappersettiketer och klistrigt kladd lite över hela datorn. VAD FAN är det för oseriöst jävla företag som reparerar Asus datorer, och vad är Dustin för skitföretag som inte hjälper sina kunder. Så nu blir detta ett ärende för ARN. SKANDAL KÖP INTE FRÅN DUSTIN OCH INTE HELLER EN ASUS PRODUKT! Detta är bara en kort sammanfattning av det hela och undrar ni över något inför ett lockpris från dustin kan ni kontakta mig på Mr.T@intelitech.se
Dustin Home svarar:2019-03-13
Hej InteliTech! Är det något fel på din dator idag så kan du kontakta vår kundservice som kommer att ta in datorn för reparation. Om du inte är nöjd med Dustinhomes hantering så kan det vara bra att få det prövat hos ARN, Dustinhome följer alltid ARNs rekommendationer. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-03-12
Bra priser och LÅG fraktavgift
2019-03-11
enkelt och snabbt
2019-03-10
Snabba leveranser av märkesprodukter.
2019-03-07
m
Denna sida är överkomplicerad med konstanta "rabatter" som egentligen bara är det vanliga priset på de flesta butiker. De påstår också att de skickar varan samma dag om man beställer innan 16, detta var dock inte sant för mig. Beställde på en torsdag och förväntar mig då paketet på fredagen men eftersom de inte skickade paketet på torsdagen fick jag vänta i 3 dagar extra. En kall butik med endast lögner på fasaden, det finns bättre ställen att handla på.
Dustin Home svarar:2019-03-09
Hej morgan98! Tack för ditt betyg och det var tråkigt att höra om förseningen. Vi tittar gärna på vad som har försenat din beställning då vi strävar efter att minimera försenade leveranser där vi kan påverka det själva. Jag tycker du ska kontakta vår kundombudsman så får han titta på vad som hänt och återställa ditt förtroende för oss. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-03-06
h
Beställde min nya laptop igår runt kl13, imorse kl 10 var den levererad till närmaste ombud. Snabbt och smidigt och inga skador på paketet.
2019-03-05
Väldigt lång tid till leverens
Dustin Home svarar:2019-03-12
Hej, Det kan givetvis variera, en del levereras direkt och en del tar tid beroende på olika omständigheter. Drar det ut på tiden så är tipset att kontakta vår orderavdelning och se om man kan lösa det med en likvärdig produkt. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-03-05
Helt värdelös prognos för när oeverans kan ske. Jag fick totalt cirka 10 uppskjutningar av min order vilka förlängde leveranstiden med hela 3 veckor. Köp inte någonsin något från denna sidan, tydligt oseriös försäljare.
Dustin Home svarar:2019-03-12
Hej, Tråkigt att höra att din vara blev försenad. Våra leveransbesked är preliminära och kan ändras vilket vi meddelar när vi lämnar ett datum. Datum får vi av leverantörer och tillverkare och det är det vi lämnar vidare till våra kunder och oftast stämmer de men ibland kan det bli förseningar vilket vi beklagar. Med vänlig hälsning Dustinhome AB
2019-03-04
Bra med snabb leverans
2019-03-04
Bra produkter
2019-03-01
Makalös snabb leverans! Tack för det Dustin Home (och PostNord).
Sida 1