Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2018-02-23)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (7.71)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    22 tim sedan
    Beställning
    Bra pris och ganska enkelt att beställa
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Bra koll på köpen och punktlighet.
  • Utmärkt
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning
    Leveransinformationen.
  • Ganska dålig
    8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Gjorde en beställning avseende 3 varor den 4 januari. En av varorna var restade med beräknad leverans den 7 januari. Denna datum flyttades sedan fram ytterligare två gånger och varorna levererades slutligen den 12 februari och detta först efter att jag haft telefonkontakt med Dustin.
    Dustins villkor för delleverans borde justeras när fördröjningen går över en viss tid, t.ex. gratis delleverans efter 14 dgrs fördröjning efter planerad leverans.
    Rekommendation: Köp inte restade produkter.
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    bra service och riktigt snabb leverans.
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det funkade helt enkelt!
    Leveransen var föredömligt snabb.
  • Ganska dålig
    14 dagar sedan
    Filtrerade fram en laptop som Dustin Home var billigast på och dessutom fraktfritt.
    Men eftersom jag är företagare är det inte fraktfritt för mig på samma laptop.
    Tackar och avstår, behåller min gamla laptop ett tag till istället, och kommer prioritera produkter från andra leverantörer i framtiden.
  • Hej fialku!
    Tack för ditt betyg. Det är som du säger skillnad på Dustinhome och Dustin. De är två olika företag som vänder sig till olika kundgrupper. På Dustin så prioriteras bra priser och service på de produkter som vänder sig till företag och tvärt om. Detta hindrar dig givetvis inte att handla på vilket av företagen som du önskar. Men om du handlar på Dustinhome som företag så får du tänka på att det inte ingår företagspaket eller de betalningsätt som är anpassade för företag, det kanske inte spelar någon roll i ditt fall men det är bra att veta vad man betalar för.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    let og godt, katongen var beskadet i alle hörnerne
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra pris
  • Bra
    22 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Vettiga priser, bra hemsida
  • Bra
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Vettiga priser, bra hemsida
  • Dålig
    23 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Beställde produkterna innan kl 16 en måndag. Efter 3 samtal med orderavdelningen samt 1 e-mail (som jag ännu inte fått svar på...) väntar jag på leverans på fredag dvs 4 dagar senare. Mycket besviken på den långa leveranstiden då Dustin lovar leverans nästkommande vardag om beställning görs innan kl 16.
  • Hej, först får jag beklaga förseningen.
    Du skriver inte vad du fått för svar, men det stämmer att varor som beställs före kl 16 går iväg samma dag. Sen är vi medvetna om att ingenting är perfekt och paket försenas av olika anledningar, oavsätt om det är tillverkaren, leverantören, vi eller fraktbolaget som fördröjer en försändelse eller tom kommer bort i hanteringen.
    Vi gör vad vi kan för att minimera dessa problem. Får du inget ordentligt svar så kontakta gärna vår Kundombudsman så får han titta på vad som hänt och hjälpa till att rätta till problemet.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det är lätt att hitta runt på hemsidan.
  • Utmärkt
    24 dagar sedan
    Beställning Leverans
    bra och snabbt
  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Hade problem med ett grafikkort och Dustin fixade det väldigt snabbt. Jag fick även 580 8gb istället för 480 8gb.
    Full pott!
  • Usel
    25 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Köpte 18 december och nu 30:e januari kom paketet, över sex veckors leveranstid. Lär ju beställa från en konkurrent nästa gång.
  • Hej Kund!

    Svårt för mig att svara på vad som hänt. Om förseningen beror på tillgång där vi själva väntar in en produkt så får du alltid information om vad som händer förutsatt att du angivet en e-mailadress på din order. Om det rör sig om en transport eller leverans som gått från oss så måste du höra av dig om du inte fått paketet enligt våran leveransbekräftelse som du får när vi skickar paketet till dig för då kan paketet ha försvunnit på posten eller liknande så gör vi en utredning samt skickar nytt paket under tiden till dig.
    Båda ovanstående senarier kan tyvärr hända på vilket postorderföretag som helst även om vi jobbar varje dag för att minska eventuella förseningar. Kontakta vår kundservice så kan de informera om vad som hänt ifall du inte fått någon information. Beklagar förseningen!

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    27 dagar sedan
    Beställning Leverans
    allt verkade helt okey
  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    priset
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    väldigt bra
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Det fungerar utan strul
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Det finns det man vill ha + klarna
  • Usel
    1 månad sedan
    Köpte en Asus Zenfone 3. Det visade sig att ljudutgången inte fungerade. Reklamerade och följde alla instruktioner om att skicka till verkstad och annat. Därefter krångel på krångel. Det tog ett halvår för Dustin att slutligen motvilligt ge mig pengarna tillbaka. Under tiden var jag tvungen att köpa en telefon till för att inte stå utan. Från annat företag såklart. Har köpt en hel del av Dustin tidigare men aldrig mer.
  • Hej Esbjörn!

    Det var väldigt tråkig läsning tycker jag. Vi har en rutin sedan många år tillbaka att byta ut eller köpa tillbaka en vara som är reklamerad där reparationen tar mer än en månad. Därför är jag konfunderad om vad som hänt i just ditt ärende.
    Om du önskar så får du gärna skicka din information med ordernummer till vår Kundombudsman så tittar han på ärendet och ordnar säkert någon kompensation ifall vi hanterat ärendet under så lång tid som du beskriver.

    Beklagar strulet!

    Med vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning
    det fungerar
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra informativ hemsida. Snabbt att beställa.
  • Usel
    1 månad sedan
    Dustin Home, ni är helt värdelösa, vilket skämt till bolag ni är, ni lägger upp att Seagate Backup Plus Desktop Hub USB 3.0 8TB är billigast hos er för 1899 kr, när man ska gå in på er hemsida för att beställa så står det "Denna produkt har utgått och kan ej beställas" bara för att ni ska vara billigast på prisjakt?! Aldrig att jag beställer något från er igen!
  • Hej Fixz!

    Förmodligen handlar det om att Prisjakt inte hunnit uppdatera deras prisbild för om du går in och tittar nu så kostar den 2399:- på Dustinhome och samma på Prisjakt.
    Eftersom det är vi som bestämmer priserna så kommer det alltid att kunna finnas ett glapp hos andra sidor som uppdaterar våra priser.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Bra service, stort sortiment med bra produkter
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Leverans försenad ca tre veckor i förhållande till uppgift vid beställningen. Konkurrent sålde varan till lägre pris men
    uppgav, ärlig som vb var, att det var 12-14 dagars leveranstid. Eftersom jag då inte kunde få varan före jul (och den var avsedd som julklapp) så valde jag er i stället. Tyvärr.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Fick ett pris på resurscentrum, karlstad på C:a 330,00 kr. Sedan var det vissa problem med att hitta varan för beställning. Har provat den och den verkar bra men det behövs extra sladd och kopplingsdon för moderna lägenheter,
    vilket inte framgick av anvädarmanualen som var bipackad.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Jag beställde en uppdatering av Adobe PS Elements. Betalade med kort. Men sen visade det sig att den version jag hade (13) inte var giltig för en uppdatering till senaste. Men Dustin återbetalade prompt, inga problem. Mycket nöjd.
  • Usel
    1 månad sedan
    Väldigt besviken på min första erfarenhet av Dustin. Köpt datorpaket för drygt 17,000. Darorn saknar dels en USB-C port som den skulle haft enligt specifikation. Sedan kraschar datorn totalt efter endast några dagar där det enda som gjorts med den är att installera ett enda spel.

    När jag vänder mig till kundtjänst för att få hjälp får jag inte ett ljud till svar trots dagligt mailande under tre dagar. Inte ens bekräftar att de mottagit mitt mail och skall återkomma. Till att börja med ber jag om hjälp att lösa problemet, idel tystnad. Efter två dagars tystnad så säger jag att jag istället vill ångra köpet och ber om instruktioner för att returnera datorn. Inte ett enda svar får jag från dem. Mailat till två olika mailadresser hos dem. Dels orderhantering, dels kundservice.

    En E-handelsfirma som antingen inte svarar på/läser mail eller rent generellt väljer att låta bli att svara för att det rör sig om ett klagomål känns inte det minsta seriöst.
  • Hej Vippo!
    Tråkigt att höra om din dator men jag undrar var du har mailat? Felanmälan gör du direkt i din orderhistorik, bara att klicka på den produkt som är felaktig och välja vad du vill ha hjälp med.
    Du har förmodligen maila till någon adress som inte hamnar hos vår kundservice eftersom du alltid får ett mail tillbaka med ärendenummer och vad som kommer att hända.
    Du kan även med fördel ringa på 08-55344800 om du önskar få kontakt direkt.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Ätnligen efter flera timmars letande hittade jag en bra tv och när jag väl går till kassan så står det 400kr för frakten. Inte heller studentrabatten på gratis frakt gäller. Vilket skämt dustin home.
    Går över till cdon istället.
  • Hej tATu!
    Då är inte ditt konto registrerat som studentkonto. Det som gäller är följande:
    Studentrabatt gäller på hela vårt sortiment* på över 240 000 produkter
    Gäller dig som är student (studerar vid universitet, högskola, gymnasium, komvux, folkhögskola och YH-utbildningar i Sverige).

    Unika studenterbjudanden
    Alltid fraktfri leverans på ordrar över 1000:- (gäller ej hempaket eller frakt på pall)

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Superbra information och service från Daniel.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta på sidan. Bra pris och väldigt bra betalningsalternativ, bekräftelse på order och betalning kom inom 1 minut.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Leverans och betalning sätt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Dustin är fantastiska och har alltid varit det. Snabb leverans och går gärna "the extra mile" i supporten.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser och mycket snabb leverans från en dag till en annan.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    De sätter inte adresslappar på varorna vilket leder till stora bekymmer, när man sen ber om hjälp så struntar de i detta för att avsluta med att erbjuda kompensation. Såklart det kan ske misstag liksom! Men då har de satt min adress i Criteos spamfilter vilket nu lett till att min epost för att svara på erbjudandet om kompensation blockeras. Och Criteo delar :abuse lista med mängder av spamfilter till andra så nu blockas min mail av bonussajter och SAS Eurobonus så jag inte får poäng på hyrbil etc. Så jag väljer nog bort Dustin i framtiden, för om det blir fel så får det så grova effekter för en.
  • Hej,
    Först får jag beklaga om inte paketet kom fram som tänkt.
    Självklart så sätter vi adresslappar på det vi skickar annars hade inga varor kommit fram. Förmodligen är det så enkelt att den på något sätt lossnat från paketet vid leveransen till dig. Ett paket utan adress hade förmodligen hamnat hos postens utredning och öppnats och till slut skickats tillbaka till oss då information finns i paketet för att de ska kunna spåra det till oss enligt rutin.
    Detta tar dock sin lilla tid och jag förmodar att du har kontaktat oss långt innan dess för att undra över var ditt paket tog vägen. Rutinen är då att vi direkt skickar ett nytt paket då det givetvis händer att paket kommer bort av olika anledningar. Vad det gäller Criteo så vet jag inte vad det rör sig om, vi blockerar ingen epost vad jag känner till men kontakta gärna vår Kundombudsman så får han titta på detta.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra leveranstider och inga problem alls.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb service
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig bemötande av er kunniga personal , inget som jag har att vara missnöjd med , har handlat av er tidigare bra priser , snabb leverans mycket nöjd med er .... ha de. !!!!!! 👍😃.. hälsa er perrsonal så mycket !!!!!!!🙌✌️👌🖐🖐
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Simdigt och snabb leverans
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    fin service snabb leverans
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Bra kundservice
    Bara saker jag faktiskt vill köpa.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Det var snabb leverans och när jag ringde så var det mycket vänliga
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Fraktfritt borde vara vid lägre belopp, samt att få faktura från Klarna utan kostnad. Mycket snabb leverans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Fantastisk bra leveranstid varje gång man handlar och rimliga priser.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra hemsida , snabb leverans .
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra rabatter, och enkelt och tydligt att leta fram kategorierna bland alla produkter. Tycker ni har bra design på sidan, samt gillar att ni har studentrabatt också.

    Finns många enkla sätt att betala via er, men såg att exempelvis Inet har gjort att man kan betala via Swish, vilket jag tyckte var smidigt.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag har genom åren haft mycket goda erfarenheter av Dustin Home när det gäller leveranstid och kundåtagande. Nu har jag dock upplevt en mindre rolig incident:

    (a) En beställning på gjordes på en ergonomisk stol den 15/12 för 8000 kr. Betalning med kort.

    (b) Leverans ut från Dustin Home gick snabbt även om produkten inte fanns i lagret. 21/12 skickades varan från Dustin Home.

    (c) PostNord strular (och är den egentliga boven i dramat) och paketet försvinner i deras terminal i Segeltorp (som ej är att rekommenderar då mycket tycks försvinna där).

    (d) Jag öppnar ett ärende hos Dustin Home och det fungerar bra. Snabb kontakt och god service.

    (e) Igår (läs 28/12) var jag rätt så trött på att inte få hem produkten. Så jag ber Dustin Home starta ett reklamationsärende. I det telefonsamtalet blev jag då lovad att Dustin skulle skicka ut en ny stol med bud så fort Posten var klar med deras spårningsarbete (vilket de har 24h på sig). Detta tyckte jag var en bra lösning.

    (f) Eftersom jag inte hörde något från Dustin Home dagen därpå, ringde jag upp. Det var en annan personal som svarade denna gång, och efter att ha kollat med Posten så gav han nu ett helt annat erbjudande:

    Att Dustin Home kan skicka ut en ny stol (som jag alltså redan har betalat för men tack vara PostNord inte har fått hem) till deras Concept Store men att de samtidigt då skulle skriva ut en ny faktura i mitt namn med 60 dagars betaltid, dvs. den tid som PostNord har på sig i sina reklamationsärende! Han lovade att det var för att de skulle kunna skicka ut produkten men i mina öron lät det helt galet. Skulle jag få en ny faktura för en produkt som jag redan har betalat för (och som jag ännu inte har fått)?

    Jag var förvisso införstådd med att det var mer en administrativ grej och att jag inte behövde betala fakturan, men nej det är inte ok att tillskriva sina kunder en ny faktura när Dustin Home redan har tagit betalt av mig för en produkt jag inte har fått! Jag tackade nej givetvis och krävde att de skulle betala tillbaka det belopp de nu redan har dragit på mitt kreditkort.

    Det är givetvis PostNords tjuvaktiga personal som är den stora boven i dramat men jag tycker att Dustin Home behöver titta över sina rutiner för hur de erbjuder ersättningsvaror i fall där kunderna redan har betalat för en produkt de inte har fått hem. Det är galet att jag som kund behöver låna ut mitt namn till en ny faktura, som jag då i juridisk mening är betalningsskyldig för även om en kundtjänstmedarbetare lovar att jag inte behöver betala för! Dåligt Dustin Home också att beskeden varierar beroende på vem man pratar med!

    [Uppdatering 30/12]

    Nu äntligen kom paketet fram. Det visade sig att det inte alls vara PostNord som var boven i dramat utan Dustin Home själva som hade satt två (!) adressetiketter på försändelsen. Det ena från deras leverantör till Dustin Homes lager, och det andra från Dustin Home till mig. Helt galet! Ombudet scannade bara den första etiketten varpå paketet inte syntes i systemet när jag skulle hämta försändelsen.

    Jag låter betyget vara då sånt inte bara ska förekomma, och pga. reklamationsavdelningen gav olika bud vid ev. ersättningsvara. Det är positivt att Dustin Home svarar så fort men hela situationen belyser ändå att Dustin Home har vissa saker att finslipa.
  • Hej Ant0909!
    Tack för din återkoppling, vi tar det till oss och skickar vidare informationen internt till de som kan påverka adresslapparnas placering.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Det gick snabbt och lätt att beställa. Kanske inte det mest prisvärda med tanke på fraktavgift och andra tillägg som läggs på. Men jag är nöjd med leveransalternativet och betalningsmetoden.