Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 14 år sedan
(data från 2018-06-23)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (7.81)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    4 dagar sedan
    Så fort jag köpte en produkt så stog det att jag skulle vänta en månad för att få den, efter 1 vecka så tog dom bort den varan jag beställde.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Kanske inte billigast men alltid snabb leverans.
  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Beställning
    The procedure is OK.
  • Usel
    16 dagar sedan
    Sämsta köpupplevelsen jag haft. Valde Dustin för en dagen efter lev då de lovar att paketet går iväg samma dag om man beställer innan 16 varje dag. Måndag beställer jag med över en timmas marginal. Men inget händer. Under behandling. Inget sker tisdagen heller och till slut mailar jag onsdag och får svar torsdag. Jag frågar va som sker i mailet och jag behöver verkligen min order innan helgen. De beklagar sig att de har en bugg i systemet som gjort att ordern inte blivit av utan rekommenderas att beställa på nytt. Mina pengar står reserverade och de påstår Dustin support att de inte blivit reserverat eller dragits något då de kollat med ekonomi. Jag skickar bildbevis på reservationen men inget svar får jag. Jag beställer då om produkten igen för jag verkligen behöver till helgen. Mailar och frågar så även den inte buggar och om den går iväg idag. Det bör den göra säger dom. Senare under kvällen får jag ett mail om att den skickats. Nu fredag morgon gör jag en godsökning och paketet har inte ens kommit till postterminalen. Så här sitter jag med stor summa pengar som är reserverade, ett paket som inte kommer innan helgen och ett företag som har buggar i sitt system som kan trolla bort pengar och produkter. Riktigt kasst!
  • Hej Celestial, först får jag beklaga förseningen.
    Jag känner inte igen buggen som du fått information om, men det stämmer att varor som beställs före kl 16 går iväg samma dag. Sen är vi väl medvetna om att ingenting är perfekt och paket försenas av olika anledningar, oavsätt om det är tillverkaren, leverantören, vi eller fraktbolaget som fördröjer en försändelse eller tom kommer bort i hanteringen.
    Vi gör vad vi kan för att minimera dessa problem. Får du inget ordentligt svar så kontakta gärna vår Kundombudsman så får han titta på vad som hänt och hjälpa till att rätta till problemet.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Bra
    17 dagar sedan
    Beställning
    Jag fick vänta 4 arbetsdagar på posten att postnord få den från punkt a-b. Dustin har jag aldrig haft problem och därför 7 stjärnor. dom skickar enligt överenskommelse, men tyvärr så gång på gång så fastnar det på något lager på postnord några dagar och väldigt sällan så kommer det fram som utlovat.
  • Mycket bra
    18 dagar sedan
    Bra utbud och snabb leverans. Men snäppet dyrare än konkurrenterna
  • Utmärkt
    20 dagar sedan
    Beställning
    Snabb leverans. Och enkelt med Klarna betalning
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    pris och tillgänglighet och dom gånger som jag handlat på dustin så har det varit blixtsnabb leverans. Har alltid fått varorna som utlovat. bra support ifall man söker något eller varit missnöjd så har dom varit samarbetsvilliga vilket gör att supporten gör halva betyget.
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Köpte en Nokia 7 plus.

    Riktigt snabb leverans då jag beställde vid 16 tiden och hade den hemma dagen efter.
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Beställning
    Priset
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Det tog en och en halv månad innan mitt paket skickades, varje vecka fick jag bara uppskjuten leverans.
  • Hej,
    Tråkigt att höra att varan var försenad. Vi skickar statusmeddelanden så fort vi får informaiton kring leveranstider till våra kunder, det är därför du fått dessa meddelanden.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Jag handlar mycket av Dustin och har så gjort länge. Jag tycker det är mer än anmärkningsvärt att det inte går att hitta någon emailadress för att kontakta Dustin i frågor som rör synpunkter eller frågor utanför själva handlandet. Exempelvis skulle jag gärna vilja veta hur man tänker när man ska avge en recension av en produkt? Om man inte är nöjd med produkten så finns det ändå en kommentar som man inte kan påverka som avslutar med "ja, jag rekommenderar denna produkt" trots att man skrivit att man inte rekommenderar den. Men, som sagt Dustin vill inte ha några synpunkter eller frågor från sina kunder - handla och var nöjd är tydligen Dustins valspråk.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Har handlat av Dustin i många år. Och alltid varit mycket nöjd. Snabb leverans och rätt grejer.
    Om det har varig något man undrat över, så har man fått snabbt och korrekt svar, och trevligt bemötande.
    Tack
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Priset och betalallternativ.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Blixtsnabbheten är anledningen till mitt betyg. Jag bor i en liten by, två mil från en småstad med 10 000 invånare och fick min order levererad på 17,5 timmar!! Om Dustin sålde mjölk och bröd skulle jag nog handlat det också :)
  • Usel
    1 månad sedan
    Tyvärr kan jag inte rekommendera att köpa från Dustinhome, och anledningarna är följande.

    1) Svår att få kontakt med.
    2) Hänvisar alltid till tillverkare och tar inte ansvar för sålda produkter.
    3) Följer inte marknadsföringslagen gällande rea.

    Handla och stöd seriösa butiker som inte fuskar eller bryter mot lagen.
  • Hej a541b542!

    Tråkigt att höra att du inte är nöjd, men nu kom du fram i alla fall!
    Vi hanterar ca 1 miljon kundkontakter årligen via vårt Nordiska kontaktcenter så många kommer fram till oss.
    Om du har en teknisk fråga efter köp eller frågor på hur saker fungerar så hänvisar vi till teknisk support då de är de som kan din produkt bäst, det ingår i köpet. Alternativet hade varit att du pratade med en som kanske inte hade sett produkten och det tycker vi är sämmre service, särskilt med det stora utbudet vi har.
    Marknadsföringslagen följer vi givetvis, det är en av flera lagar vi har att följa precis som alla andra företag. Du får gärna återkoppla till oss vad det gäller så tittar vi på det om det är något som är fel.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt. Bra svar från kundtjänst.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Hello.
    Ordered sound system (big package) at around ~14:00, next day at around 10:00 it was delivered. That is some next level fast (well timed) delivery. Not the first time buying from here, so far so good. Keep on doing the good job (y). Hopefully, your "reklamation" service is as good.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb hantering. Leverans på 2 dgr. Bra bemötande i kundtjänst
    Rekommenderas
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Jag är nöjd med min beställning.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Hej! Beställde två enheter den 3 maj, kanske bäst att skriva år också, 2018. Jag har säkert i 25 års tid handlat saker via nätet, det har gått bra för det mesta, men fick mig en funderare på hur Dustin fungerar idag. Måste säga att det var inte som förr. Ytlig var det någon som skrev, kan bara hålla med. Nu till sak. Hur kan man som ett säljande företag bara låta ett problem ligga tills det löst sig självt, om man får in en beställning och någon enhet är rest så borde det minsta jag som kund förväntar mig vara att man ställer frågan till kunden om dom ska göra en delleverans eller helt enkelt göra en delleverans, känns ju som om det problemet måste dom äga, eller? Jag förstår att dom helst inte vill göra en delleverans på grund av att dom då får ökande kostnader, men det är ett fel val man gör när man stoppar huvudet i sanden och hoppas på att kunden inte ställer det kravet på dem, ja att skylla på att någon kund inte önskar sig delleverans är bara en dålig ursäkt som ett försvar när dom får frågan varför av kunderna. När ett säljande företag tappar respekten för sina kunder börjar de också så smått tappa kunder.
  • Hej, tråkigt att höra om förseningen.
    Vi skickar ut mail till våra kunder förutsatt att vi har rätt mailadress där det framgår om det är restat och vad man som kund kan göra för val.
    Delleveranser gör vi gärna, det är först då vi kan ta betalt men det beror lite på hur man som kund väljer att betala. De flesta kortföretag hindrar oss för att delleverera pga betalningssättet.
    Vi kan dock lägga om ordern tillsammans med kunden om så önskas så vi bara skickar det som finns i lager men då krävs det att kunden kontaktar oss så vi kan lösa det tillsammans.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har varit mycket nöjd för länge sen med Dustin, men på senare år känns butiken ytlig. Svårt att sätta fingret på varför. Kanske hände det gradvis.

    Jag undersökte senast hur priserna skiljde sig med och utan Benify-förmåner – som mest några kronor på produkter för åtskilliga tusen, och jag kom ju ändå inte i närheten av den billigaste återförsäljaren på Prisjakt, så alltihop mynnar endast ut i distraktion och slöseri med tid. Det lämnar en plastig eftersmak och jag hade varit gladare utan att bli utsatt för denna skenmanöver.

    Kundtjänst verkar å andra sidan mycket responsiv vilket alltid är värdefullt.

    OBS:
    Jag uppskattar ej svar från butiker eftersom jag värderar möjligheten att uppdatera mina omdömen. Butiker som svarar bidrar till att låsa omdömen, och jag har ingen avsikt att springa Prisjakts påtvingade hinderbana för att få korrigera min text och mitt betyg via e-post.

    Andra användare är mer än välkomna att använda samma brasklapp, med tanke på att Prisjakt tydligt visat att de tänker fortsätta låsa användares omdömen på det här sättet.

    Med det sagt ser jag inte värdet ens från butikernas sida att vilja låsa omdömena som de oftast svarar på, dvs. bottenbetygen.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Är det företagspriser som visas? Priset som visas på prisjakt är närmare 300:- lägre än det jag som privatperson måste betala inkl moms.
  • Hej bsauron!
    Jag kan tyvärr inte uttala mig om prisjakts sida. På www.dustinhome.se är det de dagspriser som gäller som du ser.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Dustin är alltid pålitliga o levererar alltid i tid o utan krångel . Inte alltid billigast men bäst 👍
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt med beställning och med Faktura via Klarna.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    smidigt och lätt men dyrt med frakt och faktura - helst handlar man där fakturakostnaden är noll eftersom faktura är det säkraste och smidigaste sättet att handla på nätet - jämför med andra webbutiker som har noll fakturakostnad - där handlar man helst - dustin går miste om många beställningar p.g. av detta - inte smart 2018 - framtiden är faktura..
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra produkter och snabba
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Snabbt, enkelt, överkomligt pris
  • Bra
    2 mån sedan
    Beställning
    jag är inte helt nöjd med beställning ..Det har tagit så lång tid .ni har ändrat två gånger leveransdatun på order
    202815002.Tack
    Ronny

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köper prylar men kampanjpris som sedan visar sig vara trasiga, då ersätts man inte med nya prylar för det är inte kampanjpris längre utan de skickar bara tillbaka pengarna, inte ok.
  • Hej Varberg71!
    Det stämmer inte, då har det skett något fel om det är som du beskriver det. En trasig produkt byts alltid mot en likadan före återköp då vi vill behålla våra kunder. Finns ingen anledning att ge kunden pengar tillbaka och förlora vår kund om inte kunden absolut önskar det. Enda undantaget är om produkten inte finns att få tag på.
    Hör av dig till vår kundombudsman via vår hemsida så tittar han på det så det gått rätt till.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Snabb och klockren support vid fel på produkt, ersättningsprodukt utan krångel!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Korrekt och över förväntan snabb service. Samma dag som beställning en är den på väg och bekräftelse i mailkorgen. Guldstjärna
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Allt gick smidigt och produkten var billig.
  • Bra
    2 mån sedan
    Beställning
    Enkelt att hitta produkter och jämföra, produkterna finns oftast i lager.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning
    Jag hittade det jag ville. Enkelt och snabbt att beställa. Bra betalningsalternativ. Enda nackdelen var att en vara var slut just nu.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning
    Bra alternativ. Dock alltför mycket detaljer i kundenkäten!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Jag hittar egentligen inget att bli missnöjd på/med. Allt kunde alltid vara billigare, men inget är oskäligt.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Ni hjälp mig snab och efektiv
  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Lång leveranstid och felaktig information om leveranstid.
  • Hej,
    Då får vi beklaga den långa leveranstiden. Våra leveranstider är alltid preliminära och baserar sig på den information vi får av leverantörerna. Tyvärr kan det hända att leveranserna blir fördröjda av olika anledningar.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Beställning
    Tråkigt att de inte hade fri frakt på mobilen när konkurrenterna hade det. Annars nöjd.
  • Hej, Dustinhome har fri frakt på köp som överstiger 2500:- . Om mobilen kostade mer än det och du inte fått fri frakt så bör du höra av dig till vår kundservice så hjälper dom dig med frakten.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Dock är det märkligt att om jag köper som privatperson så blir priset mycket lägre.
    Har påpekat det för er personal tidigare
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bästa priset!! Snabb och bra bekräftelse på köpet samt Klarna faktura.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Kanonpris och mycket snabb leverans!
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra pris.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Inga problem med min reklamation
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Beställning Leverans
    1) Snabb leverans
    2) Bra betalnings- och leveransalternativ!
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag lade en TV i kundkorgen som kostade 8990:-, under tiden jag sökte upp en HDMI-kabel höjde Dustin TV:n till 10790:- så när jag lade i HDMI-kabeln och kundkorgen uppdaterades steg TV:n med 1800 kr. Vilket jävla sätt...ingen hjälp på kundtjänst ang. detta, svaret är att vi har dagspriser. Man kan väl för fan inte höja priset på något efter en kund "plockat" varan???? Är detta ens lagligt?
  • Hej heliac!

    Det kan tyvärr bli så när priserna ändras upp eller ner om man inte aktivt valt att göra ett köp utan man väntar tills senare då kampanjerna är tidsbestämda.
    Men jag tycker vi löser det, kontakta vår Kundombudsman@dustin.se så hjälper han dig med detta så du blir nöjd.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    3 mån sedan
    Beställning
    Att man inte håller vad man lovar vad gäller leverans, i webbshopen räknar man ner tiden, paketet skall skickas samma dag..

    Sen kommer SMS att man inte kunde lösa det.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Jag inte nöjd med reverans tid det var så mycket att vänta.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde ett par Hörlurar (Sennheiser PXC 550) då dessa var väldigt nedsatta tillsammans med Hama Headset Stand under torsdagen sen eftermiddag (ca 16:45) och kunde till min glädje hämta ut dem på eftermiddagen dagen efter.

    Bra pris, snabb leverans, enkelt att beställa. Fullpott just nu i omdöme då jag inte kan komma på någojavascript:;t negativt.