
Proshops hantering av köpet var exemplarisk, med snabb leverans. Tyvärr kan inte detsamma sägas om Telia och Apple, som förstört mitt BankID och därför hindrar mig att hämta ut paket. Proshop hjälpte dock till att ändra namnet på adressaten, så att en kompis kunde hämta ut paketet. Bra service, Proshop.

Det gick inte att betala via Elgigantens checkout. Jag kollade med banken och där fanns inga fel. Jag lurades sedan av en peron på kundtjänsten, Johannes, att åka till en butik, för att lösa problemet. Dom såg som frågetecken och undrade vad jag gjorde där. Det undrade jag också. Efter ytterligare ett samtal med Kundtjänsten, försökte jag göra om beställningen med iPaden. Men den websidan fungerade inte heller. Jag gjorde då ett ytterligare försök att göra om hela beställningen i datorn. Först NU gick betalningen igenom. Efter över tre och en halv timme, FÖR ATT FÅ BETALA! I ordererkännandet står det "Ordern debiteras först när den har skickats till dig.". Ändå har beloppet reserverats på mitt konto. Hur skall det vara? Antingen eller! Detta är inte första gången det strulat med Internetköp på Elgiganten. Jag har inte fått någon förmån eller ersättning för detta omdömme. Men en seriös verksamhet, som bryr sig om sina kunder (såsom Elgiganten påstår sig göra i reklamen) hade erbjudit kunden kompensation för det merarbete och den tidförstillan som dom förorsakat.