6 månaders fri Otursförsäkring
Säker & Trygg betalning
14 dagars ångerrätt

http://www.ellos.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 73 år sedan
(data från 2017-12-11)
Detaljerad information Ellos har fått betyget (6.43)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Beställning
    Jag saknar både att ha chansen att ändra i en lagd order om det råkat bli fel och att kunna registrera retur och/eller byte direkt på hemsidan. Varför har Ellos tagit bort de funktionerna?
  • Usel
    Beställning
    krok28@outlook.com

    fel storlek Tröja ett på ordern står storlek L skall vara "2xx"
    MVH Robert Redstig
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt leverans
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Reverens går lite för sakta
  • Usel
    En vara som fanns i lager vid beställning skulle ta 7-9 arbetsdagar att leverera. Nu har det gått 15 dagar och fortfarande ingen leverans. Enligt Ellos finns det att hämta ut på ett utlämningsställe men har inte fått någon bekräftelse om det och inget spårningsnummer så går ej att hämta ut. Dålig respons när man mailar och vid telefonkontakt så ber dom att få kolla på ärendet och sedan återkomma, men det går inte speciellt snabbt... Bättre och handla i vanlig butik än Ellos påstådda e-handel....
    11 dagar sedan
  • Usel
    Att få en stor vara med trasiga delar är aldrig kul.
    Att ha med en kundservice att göra som inte är behjälplig enligt enkel serviceanda är än värre. Då den inte kan ge några konkreta besked kvickt. Man kan ju undra om de har rutiner på att dra ut på tiden så att ångerfristen löper ut?

    Ska ni behålla kunder så är det dags att skärpa er!
    11 dagar sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt nöjd med leveransen samt fraktavgiften. Jag är tillfreds med att kunna välja betalningsalternativ-
  • Utmärkt
    Beställning
    Bra priser på märkesprodukter. Snabba leveranser.
  • Usel
    Beställning
    När jag fick bekräftelsen på min beställning såg jag att leveransadressen var felaktig och ringde då direkt till Kundtjänst för att antingen annulera beställningen eller ändra leveransadressen. Enligt den uppgift jag då fick gick det inte att göra något av detta.
    Jag upplever detta är mycket märkligt och en dålig kundservice.
  • Perfekt
    Beställning
    Har varit kund länge och aldrig blivit missnöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Att ni är alltid tillgängliga och väldigt snälla.
  • Perfekt
    Beställning
    Väldigt nöjd Alltid bra grejor Bra rabatter och trevliga säljare i telefon!!
    Med vänlig hälsning, 😀
  • Dålig
    Beställning
    idag har jag beställt några varor och jag råkade trycka en vara till och jag såg inte att det var en jacka och jag köpte dem.
    efter beställningen såg jag och ringde till ellos att ta bort jackan och den personen kunde inte ta bort efter du har fått varan du ska lämna tillbaka och jag måste betala frakt .
    förut ni hade bättre man kunde lägga till varur och ta bort genom 24 timar
  • Usel
    Beställde två varor som båda var i lager, utnyttjade bland annat nykunds-rabattkoden för att få 50% på dyraste varan (hur man nu ens kan ha en sån rabattkod och fortfarande gå runt, men det är en annan historia). Den ena varan skickades dagen därpå, men den andra varan har såhär 3 veckor senare fortfarande inte lämnat deras lager!

    Jag har varit i kontakt med kundtjänst flertalet gånger och frågat rakt ut om dom har glömt bort min order, men jag får bara luddiga svar om att den är på väg, eller "den skickas idag" (det var för 1 vecka sen).

    Börjar bli fruktansvärt less på det här skämtet till butik, ingen seriös e-handlare tar flera veckor på sig att leverera en vara nuförtiden.
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Smidit och väldigt lätt att beställa .Priset kvaliten
  • Ganska dålig
    Beställning
    Besvärligt att välja betalningsmetod och har nu dessutom glömt att utnyttja rabatten på 30 procent. ... Grrr
  • Usel
    Beställning Leverans
    Alla storlekar jag beställde stämmer inte och fick inte min scarf jag har beställt , fick dessutom en fel vara . Jätte besviken aldrig mer ska beställa på ellos
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är smidigt o lätt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Prisvärda klänningar, grå och vinröd. Jag är alltid nöjd med Ellos. Enda nackdelen är att man får skicka fram och tillbaka, byta storlek etc, men det är följden av att handla på postorder. Är väldigt nöjd med utbudet.
  • Usel
    Beställning
    Levererar fel produkter. För att få den rätta produkten får man köpa en ny. Behövde kontakta chefer för att få rätt. Den sämsta kundtjänst en e handels sida har.

    Handl nån annan stans.
  • Usel
    Beställning
    Hej pga att jag var väldigt nöjd med min allra första beställning för några dagar sedan bestämde jag mig för att beställa en likadan vara igen. Sagt o gjort. Trycker på fel knapp och därmed efter ca fem minuter ringer jag företaget och vill ändra ordern. Då har jag stått i kö i tio minuter i telefon. Nej då går det inte att ändra efter bara fem minuter!!! Jag vile avboka ett par I order och tillägga tunikan i samma design. Jag har inte för vana att handla på postorder och detta gjorde mig återigen påmind om varför. Ingen som helst kund perspektiv. Enbart tjäna pengar perspective.
    Fy f.... för postorder. M hälsningar LENAH HULTHEN . JAG BEHÖVER INTE VARA ANONYM jag står för min åsikt.

  • Usel
    Beställning
    Deras hemsida är bland det mest förvirrade jag stött på. Går inte att uppdatera leveransadress trots att hemadressen är uppdaterad. Går inte att få erbjudanden med rabatt att gå igenom beställningen (jag hade ett erbjudande för en pläd för 19kr). Trots att jag ej valt betalsätt faktura gick ordern iväg på faktura med en ytterliggare kostnad på 19kr.
    Kundservice kan inte ändra något även om artikeln fortfarande är under behandling och inte skickat plus att man får vänta länge på att få svar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    väldigt nöjd
  • Usel
    Beställning
    Jag fick ett erbjudande att handla för 50% på outletpriset. Fyllde då i beställning på en jacka och två tröjor. Drt visade sig att just den färgen jag valde på samma jacka hade ett högre pris som kallades kampanjpris och där för fick jag inte 50% på den. Köpet gick inte att häva utan jag måste return ich betala för frakten. Sur stammis? Ja, är inte sugen på att handla på Ellos mer.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra med olika betaln alter,fraktavg,ift ok.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fantastiskt bra urval både av smink kläder och skor,ja alla artiklar.är alltid nöjd med allt jag köper.snabbservice och artiga och kunniga ordermottagare.jag älskar att handla på ellos!
  • Perfekt
    Beställning
    Att dom kommer dan efter FORT👍
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    fraktavgift ok bra bet alter, lätt att best.
  • Usel
    Beställning
    Fel vara och fel storlek! Katastrof!
  • Perfekt
    Beställning
    Prisvärt
  • Usel
    Beställde en gardinstång där ändknoppen var avsliten och hade en buckla i sig. Samma del på kartongen var även söndersliten. Ringde dem och skickade bilder. De sa att jag måste returnera varan. Förklarade att kartongen är öppnad och jag kan inte skapa en egen kartong. Gick till posten istället - de tog ej emot varan pga av måtten. Ringde upp dem igen. De sa, använd retursedeln så hämtar posten från din dörr. Förklarade att jag inte fått en sådan. Tog en vecka att få en sån hemskickad sen. Samtidigt skickar de faktura på trasiga produkten. Köpte gardinstången för ca 300kr och hade tänkt beställa mycket mer av dem i framtiden. Men handlar dock inte om pengarna. Utan att de verkligen inte förstår deras kunder och deras oproffsiga kundservice har gjort att jag kommer AVREKOMMENDERA varenda person/sida jag känner att handla därifrån. MVH //En bitter marknadsföringskonsult
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställning
    Sämst bemötande på kundtjänst, jag ringde och talade om att min rabattkod 25% ej blivit registrerad på ett möbelköp och önskade få den avdragen, då det måste blivit nåt fel vid själva beställnlingen - men enligt respondenten så gick det ej att genomföra... just nu är jag arg så jag kokar! Förlorade 700 kr på ett bräde... kan ju tala om att det kommer dröja läääänge innan jag anlitar Ellos nästa gång. Besviken o sur Katja Sundkvist i Surahammar tel.0738017866
  • Usel
    Beställning Leverans
    När man ska returnera varan och bara byta storlek fast man redan har betalat så ska de betala tillbaks pengarna och man ska betala varan igen fast man bara byter storlek! Det dummaste jag har varit med om
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Att jag pratade med en trevlig person och hon hjälpte mig så att jag kunde få skickat det som inte kom med på min första beställning.
    Så jag är hur nöjd som helst.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättefin jacka , satt perfekt
  • Utmärkt
    Beställning
    Jättesköna, bra i storlek och känns tåliga
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Jag har beställt gardiner som jag ska ge till min dotter i födelsedagspresent. Fakturan ska skickas till mig i Härnösand med gardinerna ska levereras till Halmstad. Gardinerna har levererats till HÄRNÖSND! Nu får jag bekosta frakten på att skicka dem till henne. I orderbekräftelsen står rätt adresser, hur kunde det bli så fel?!
  • Acceptabel
    Beställning Leverans Retur
    Hej!
    Enkelt att beställa, men blev lovad leverans på 3-5 dagar, men fick dom efter 9 dagar. Sen var en stol skadad, inte så enkelt när man sen skulle returnera, lite småskavanker på fler stolar oxå, annars bra med betalningsmetoden. Hoppas och tror att vi har bättre tur nästa gång
    Mvh Leif
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket trevligt bemötande vid telefonbetällningen som gjordes
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är lätt att beställa och tycker om att det var fraktfritt. Många bra alternativ på sätt att kunna betala.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra Jacka, skön och varm
    dessutom snygg och passar perfekt,
    Är mycket nöjd -Tack Ellos!! och för era snabba leverans!
    Vill gärna rekommendera.
    SM.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag gillar att handla på Ellos och att jag kan handla på kredit.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Korrekt kundbehandling
  • Usel
    Beställning
    Jag hade fått en kod om erbjudande om 50% på en vara, men den visade sig vara fel fast det stod i mailet som jag fick 7/9 att erbjudandet skulle gälla till 9/10!!!! När jag sedan ringer in så fick jag en annan kod som gäller till feb-18, men den kunde jag inte använda då jackan redan var nersatt med 30%. Detta var omöjligt att lösa så det innebar i slutändan att jag fick betala 20% mer för min vara än vad kag hoppats med den generösa välkommstrabatten på 50%!!! Tyvärr ingen bra reklam för Ellos eftersom säljarna inte kunde hjälpa till att lösa detta. Stelbent och detta gör att jag i framtiden inte kommer bli så intresserad av att handla hos er. Skulle varit trevligt att mötas av säljare som skulle haft tillåtelse att vara mer flexibla och skapa en nöjd kund. Ingen skugga över säljarna då jag förstår att det är systemet som är stelbent
  • Perfekt
    Beställning
    Trevligt bemötande i kundtjänsten ! Tack för god service !
    Mvh Birgitta Lundin
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    bra att det går att få varorna i brevlåda
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt, smidigt och prisvärt
  • Perfekt
    Beställning
    Alltid bra köp när man handlar på Ellos, har handlat sen mitten på 70 talet.
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Allt fungerade bra förutom betala via kort!
    Efter att försöka två ggr med BankID ( efter godkännande med BankID händer inget) gav jag upp o valde att betala med faktura! Var så nära attbara ge upp köpandet!