6 månaders fri Otursförsäkring
Säker & Trygg betalning
14 dagars ångerrätt

http://www.ellos.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 73 år sedan
(data från 2017-10-20)
Detaljerad information Ellos har fått betyget (6.79)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning
    För att jag bor i Hälsingland och att ta express har aldrig fungera till mig.
    Köpte varorna tidigt igår och leveransen här idag kl 17.00.
    Och allt varorna var bra .
    Tack
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra med olika betaln alter,fraktavg,ift ok.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fantastiskt bra urval både av smink kläder och skor,ja alla artiklar.är alltid nöjd med allt jag köper.snabbservice och artiga och kunniga ordermottagare.jag älskar att handla på ellos!
  • Perfekt
    Beställning
    Att dom kommer dan efter FORT👍
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    fraktavgift ok bra bet alter, lätt att best.
  • Usel
    Beställning
    Fel vara och fel storlek! Katastrof!
  • Perfekt
    Beställning
    Prisvärt
  • Usel
    Beställde en gardinstång där ändknoppen var avsliten och hade en buckla i sig. Samma del på kartongen var även söndersliten. Ringde dem och skickade bilder. De sa att jag måste returnera varan. Förklarade att kartongen är öppnad och jag kan inte skapa en egen kartong. Gick till posten istället - de tog ej emot varan pga av måtten. Ringde upp dem igen. De sa, använd retursedeln så hämtar posten från din dörr. Förklarade att jag inte fått en sådan. Tog en vecka att få en sån hemskickad sen. Samtidigt skickar de faktura på trasiga produkten. Köpte gardinstången för ca 300kr och hade tänkt beställa mycket mer av dem i framtiden. Men handlar dock inte om pengarna. Utan att de verkligen inte förstår deras kunder och deras oproffsiga kundservice har gjort att jag kommer AVREKOMMENDERA varenda person/sida jag känner att handla därifrån. MVH //En bitter marknadsföringskonsult
    20 dagar sedan
  • Usel
    Beställning
    Sämst bemötande på kundtjänst, jag ringde och talade om att min rabattkod 25% ej blivit registrerad på ett möbelköp och önskade få den avdragen, då det måste blivit nåt fel vid själva beställnlingen - men enligt respondenten så gick det ej att genomföra... just nu är jag arg så jag kokar! Förlorade 700 kr på ett bräde... kan ju tala om att det kommer dröja läääänge innan jag anlitar Ellos nästa gång. Besviken o sur Katja Sundkvist i Surahammar tel.0738017866
  • Usel
    Beställning Leverans
    När man ska returnera varan och bara byta storlek fast man redan har betalat så ska de betala tillbaks pengarna och man ska betala varan igen fast man bara byter storlek! Det dummaste jag har varit med om
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Att jag pratade med en trevlig person och hon hjälpte mig så att jag kunde få skickat det som inte kom med på min första beställning.
    Så jag är hur nöjd som helst.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättefin jacka , satt perfekt
  • Utmärkt
    Beställning
    Jättesköna, bra i storlek och känns tåliga
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Jag har beställt gardiner som jag ska ge till min dotter i födelsedagspresent. Fakturan ska skickas till mig i Härnösand med gardinerna ska levereras till Halmstad. Gardinerna har levererats till HÄRNÖSND! Nu får jag bekosta frakten på att skicka dem till henne. I orderbekräftelsen står rätt adresser, hur kunde det bli så fel?!
  • Acceptabel
    Beställning Leverans Retur
    Hej!
    Enkelt att beställa, men blev lovad leverans på 3-5 dagar, men fick dom efter 9 dagar. Sen var en stol skadad, inte så enkelt när man sen skulle returnera, lite småskavanker på fler stolar oxå, annars bra med betalningsmetoden. Hoppas och tror att vi har bättre tur nästa gång
    Mvh Leif
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket trevligt bemötande vid telefonbetällningen som gjordes
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är lätt att beställa och tycker om att det var fraktfritt. Många bra alternativ på sätt att kunna betala.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra Jacka, skön och varm
    dessutom snygg och passar perfekt,
    Är mycket nöjd -Tack Ellos!! och för era snabba leverans!
    Vill gärna rekommendera.
    SM.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag gillar att handla på Ellos och att jag kan handla på kredit.
  • Usel
    Beställning
    Jag hade fått en kod om erbjudande om 50% på en vara, men den visade sig vara fel fast det stod i mailet som jag fick 7/9 att erbjudandet skulle gälla till 9/10!!!! När jag sedan ringer in så fick jag en annan kod som gäller till feb-18, men den kunde jag inte använda då jackan redan var nersatt med 30%. Detta var omöjligt att lösa så det innebar i slutändan att jag fick betala 20% mer för min vara än vad kag hoppats med den generösa välkommstrabatten på 50%!!! Tyvärr ingen bra reklam för Ellos eftersom säljarna inte kunde hjälpa till att lösa detta. Stelbent och detta gör att jag i framtiden inte kommer bli så intresserad av att handla hos er. Skulle varit trevligt att mötas av säljare som skulle haft tillåtelse att vara mer flexibla och skapa en nöjd kund. Ingen skugga över säljarna då jag förstår att det är systemet som är stelbent
  • Perfekt
    Beställning
    Trevligt bemötande i kundtjänsten ! Tack för god service !
    Mvh Birgitta Lundin
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    bra att det går att få varorna i brevlåda
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt, smidigt och prisvärt
  • Perfekt
    Beställning
    Alltid bra köp när man handlar på Ellos, har handlat sen mitten på 70 talet.
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Allt fungerade bra förutom betala via kort!
    Efter att försöka två ggr med BankID ( efter godkännande med BankID händer inget) gav jag upp o valde att betala med faktura! Var så nära attbara ge upp köpandet!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    köpte lakan vila i bomull,150x200 bra kvalitet till ett bra pris . för övrigt mycket nöjd med lev,olika betalningsaltern.mm
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra varor och snabb service.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Absolute tragisk
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    varför får man inte ringa in och fylla på ordern. Det fugerade innan. Det tycker jag är däligt. Annars är det bra service
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra priser!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fick så bra hjälp med min beställning som jag inte lyckades göra själv. Mycket trevligt samtal och mycket tålamod med mig som inte är så van med datorer. Tacktack!
  • Usel
    Vägrar ange längd och storlek på modellen, och anger heller inte relevanta mått på plaggen. Ibland får man veta beninnerlängd, men då grenen sitter olika på olika byxor, så kan samma person ha beninnerlängd som skiljer 15 cm mellan olika byxor som sitter perfekt.

    Ange modellens längd, visa om den bär högklackat, och gärna total längd på byxor (man ser ju på modellen varifrån man ska mäta).

    Tills dess: jag handlar hos några av konkurrenterna som har vett på att hinta om längdmåtten och i vissa fall t.o.m. har särskilda kollektioner för oss långa.

    Jag har även maila och efterfrågat mått, men man får nöja sig med gissningslekar. Och förväntas betala returfrakt. Anger ni inte längdmått, utan menar att man ska gå efter de midjemått m.m. som ni anger, så får ni ta returer som reklamationer när plaggen är för korta.
    1 månad sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Supersnygg tröja med bra passform. Normal storlek.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    perfekt,
  • Usel
    Vid recensioner och omdömen finns det sällan några mellanlägen för mig, det är allt eller inget, baserat på totalen, och ofta kantat av särskilda ögonblick, som här. Detta är inte min egen upplevelse men väl frugans, så jag skriver för hennes räkning. Jo, hon hade en rabattcheck och hade missat att använda denna vid order p.g.a. stress, hon ringde genast till företaget och bad att få makulera ordern för att så att säga göra om och göra rätt. Nej, fick hon i telefon. "Vi gör inte så längre", det blev tydligen för mycket administrativt arbete. Min fru hade alltså att invänta sitt paket, stå för returfrakt, sen beställa på nytt. Det här lät så jävla absurt när hon sa det så jag trodde först att hon skämtade. Nej då.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    bra
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Att det inte går att ändra adressen
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Ja
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Professionellt och pålitligt. Bra urval.
  • Perfekt
    Beställning
    Snyggt och passar perfekt😜
  • Usel
    Beställning
    Dålig sevice
  • Perfekt
    Beställning
    Bra service snabba leveranser
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt var perfekt ordnat ! Kan inte vara bättre. Att betala via faktura efter att ha provat det man har beställt, känns ju verkligen bra. Fraktavgift och leveransalternativ helt OK. Stort tack!
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt att beställa, bra inf. om varan, snabb leverans, bra betalningsalternativ
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb återkoppling på min beställning.
    Betalningsvillkoren : Utmärkt med flera bet.alternativ.
    Leveransvillkor: utökat mao snabb leverans om sådan önskas.
    Talat med Amanda tidigare under dagen: Hon är också anledning till mitt höga betyg
    PERFEKT ELLOS AB
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ett brett urval av prdukter gjorde att jag hittade rätt hos er. Tack.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Trevlig o förstående personal
  • Usel
    Beställning Leverans
    Ellos skickade en inkomplett produkt. De kunde inte ersätta den saknade delen för den finns inte på lager. Faktum är att de säkerligen kan beställa den saknade delen men de orkar inte bemöda sig att researcha ett par minuter på nätet för att ge mig en komplett produkt som jag har betalat nästan 4000 kr för.

    Ellos erbjöd mig 100 kr i värdecheck som kompensation. Alternativet är att återlämna produkten via DHL:s fraktcenter, dit jag alltså måste åka själv med produkten och dessutom paketera om det (originalemballaget är slängt).

    För övrigt kostade det 399 kr i frakt, plus 49 kr i annan fraktavgift att hämta ut produkten hos DHL. Det är 2017 och helt osannolikt att ha såna fraktkostnader om man vill vara framgångsrik inom e-handel. Dessutom tar de fraktavgift två gånger. Helt sjukt. Deras systerföretag, Jotex fick jag nyligen betala 750 kronor i frakt hos för en matta.... Ellos klarar inte ens av att ge mig en kvitto-kopia på köpet vilket vittnar om att Ellos inte tar nånting på allvar. De borde kanske hålla sig till postorderkataloger.
  • Perfekt
    Beställning
    Jag har handlat hos er i hela mitt liv,det har alltid fungerat utmärkt!!!!
  • Usel
    Beställning
    I samma sekund som jag klickar ok så inser jag att det är fel storlek. Jag ringer och sitter i kö som jag upplever rätt länge och väl framme går det inte att ändra på ordern eller annulera och göra om trots att det bara var en stund sedan jag genomförde beställningen. Så nu sitter jag och är frustrerad och rätt irriterad. Vet att jag gjort fel, men sådant måste gå att ändra om man ringer direkt till kundservice.