Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-03-14
b
blubb4m(1 omdöme)
Varning! Värsta firman jag varit med om! Köpte fälgar som , enligt dem skulle passa vår bil. De var rörlig kona. Det visade sig att detta ej passade på vår bil och alla 4 naven på bilen gick sönder. Enligt verkstäder hade det kunnat gått riktigt illa om de gick av när vi var på motorvägen. Vi bytte alla nav och åkte till firman. Då monterar dem på fälgarna igen, och vad händer?! Jo alla pinnbultarna böjer sig, så naven går sönder och vi får byta igen. Det har kostat oss över 30.000 kr! Riktigt otrevlig firma som inte tar något ansvar! De hävdar till och med att dem aldrig ens sålt fälgarna till mig eller träffat mig. Jag blev helt grundlurad. Väldigt tråkigt. Varnar er alla för dem!
2016-11-10
p
perasb(17 omdömen)
Beställde 4 vinterdäck Nokian R2 SUV (255/45/R20) MED frakt hem till dörren. Inga som helst problem! Idag skall jag montera dessa på mina fälgar då jag tyckte Infosite var för dyra på detta... Betyg 9/10 pga monteringspriset... Annars en klar 10:a!
2015-11-24
R
Ric(12 omdömen)
Jag beställde en uppsättning däck som fanns på lager enligt deras saldo + att jag beställde montering av däck på fälgar, så jag förstod att jag inte skulle få tid med en gång. Det dröjde 4 dagar innan jag fick ett SMS om att däcken fanns för upphämtning, vilket gjorde mig lite misstänksam. Jag åkte dit och efter att ha köat en lång tid hos dem fick jag besked om att de skickar ett SMS när det finns tid för montering... 1. Bevisligen så har de inte de varor de säger att de har på lager 2. Bevisligen så får man inte den tjänst som de uppger Enda anledningen till att jag inte ger en etta är att däcken ändå var de jag beställde...
2015-06-29
L
Lilla-L(1 omdöme)
Vi anser att Infosite har brustit i sin kommunikation till oss som kund. Det kan inte vara acceptabelt att det skall ta 28 arbetsdagar från lagd beställning (42 kalenderdagar) samt att det är vi som kund som fått "jaga" vid flertalet tillfällen för att påskynda hanteringen. Detta trots att vi vid samtliga tillfällen blivit lovade att de skall återkomma "om en stund". Kompensation genom montering av däcken på fälg (endast del av kostnaden då de levererade däcken var billigare än de som vi beställt från början) samt sedan inköp av nya hjulmuttrar, pga deras mekaniker förstörde befintliga, känns väldigt futtigt. Infosite ger anledningen av högsäsong och att de inte hinner med under dessa perioder som orsak till hur de har behandlat oss! Infosites VD anser att de har hanterat ärendet godtagbart och med en bra kompensation! Vi ångrar vårt val att handla lokalt. Vi kommer inte att använda oss av Infosite igen eller rekommendera Infosite vidare till andra!
2014-10-31
Proneer(102 omdömen)
Billigast på prisjakt på hakkapeliitta R2 2014-10-31 Beställde på nätet och hämta o betala i butik dagen efter. De hade ca 4 arbetsdagars väntetid på att få dem monterade på mina fälgar, vilket är förståeligt i dessa tider, avbokade dock monteringen (inga problem), och monterade på min lokala däckfirma (Guson) i stället. Ingen aning om hur de är om man betalar på nätet och får sakerna fraktade, men de hade en snygg och seriös butik och bemötande i Vårby. De följde även med ut till bilen och lasta in däcken.
2014-10-27
zanoii(19 omdömen)
Inga problem alls! Bra bemötande, hög flexibilitet och bra service. Kommer att använda dem igen.
2014-06-19
Redigerades 2014-06-29
N
Niclas Andersson(1 omdöme)
Beställde 19tums fälgar via deras meny till min Volvo S40. Dubbelkollade även med dem i telefon för att dem skulle passa. Inga problem svarade dem! När jag var på däckfirman för att sätta på däcken så märkte dem att varken ringarna eller muttrarna stämde. Dem satte på mina gamla däck igen och jag snabbade mig till mekonomen och köpte nya muttrar. När jag kom tillbaka och gamla däcken var av och dem nya skulle på så såg dem att inte ens fälgarna passade. DVS INGENTING STÄMDE! Dem hade skickat fälgar och däck till en mercedes. Jag berättade om allt jobb jag gått igenom och problemen hos däckfirman men kompensation ska "diskuteras" efter jag fått dem nya fälgarna. Nu måste jag alltså packa ner allt och köpa emballage och skicka iväg till stockholm igen. Uppdatering: Blev lovad att våra ordrar skulle "mötas på vägen"... dvs att båda skickade på måndagen för att jag skulle ha rätt fälgar nästa vecka iallafall. Jag skickade upp dem felaktiga på måndagen som vi sagt... på fredag ringde jag och frågade var fälgarna var och jag fick återigen prata med flera olika personer som kom med olika bortförklaringar. Sedan påstod han att dem skickats på fredagen (dvs 4 dagar efter överenskommen dag). Jag fick ett bussgodsnr och jag sa till dem att vänta i telefonen medans jag kontrollerade det. Det var fel (mitt förra som jag redan hämtat ut)....... Förklarade detta för honom och jag fick ett nytt som inte var registrerat alls. Han påstod att de var för att de tar lite tid att registrera (vilket de kan göra) men nu några dagar senare är de fortfarande inget registrerat. Jag vill verkligen varna alla för att handla med detta företag. Jag ligger fortfarande ute med över 11000kr men några nya fälgar har jag inte sett skymten av.
2013-12-07
l
litegalen(6 omdömen)
Köpupplevelsen gick helt enligt mina förväntningar. Beställde på hemsidan, dom ringde efter två dagar. Jag betalade i butiken och dom monterade på däcken på fälgarna. Bra och trevligt bemötande. Efter en veckas körning med däcken känns allt bra, balanseringen är perfekt och jag kommer absolut köpa däck av dom igen!
2011-10-06
Jimz_81(65 omdömen)
Köpte 1 sats 19" sommar hjul och 1 sats 17" sommar hjul. Antar att sättet mitt ärende hanterades på tillhör ovanligheten men pga av det gick de miste om minst 2 affärer med tanke på "mun-mot-mun". + Väldigt bra priser på däck och fälg - Väldigt ful hemsida, ser ut som något nån pulat ihop i Windows 98 - När jag fick min order körde jag hem den från bussgods och packade glatt upp den hemma för det var fortfarande ngn vecka kvar till sommarsäsongen. 17" satsen var helt ok, inget att anmärka på. Packade upp 19" satsen och upptäckte att centrumkåporna fattades. Antog att de helt enkelt glömt att återmontera dom efter balansering eftersom jag själv jobbat på däckverkstad i två år och vet att det kan hända så jag mailade. Fick mail svar där de skrev att dom inte hade några kåpor men beställt nya från fabriken i Kina. Tyckte det var skitdåligt att ens ha ute en icke komplett produkt på hemsida till försäljning särskilt när det rörde sig om ca 15 000kr bara för den satsen. På hemsidan stod det klart och tydligt att alla deras produkter naturligtvis levererades kompletta med bl.a. centrumkåpor i de fallen de ingick! Monterade hjulen och körde runt med fälgarna i över en månad med mina rostiga smörjkoppar blottade i de fina 19" kromfälgarna. Blev förbannad o mailade igen o sa att nu måste jag ha dom för utseende mässigt skulle jag lika gärna kunna åka runt med rostiga plåtfälgar. -Dom är påväg fick jag till svars. Väntade ytterligare några veckor sen mailade jag o skrev att jag ville köra upp til dem personligen och få fälgarna utbytta till ngn annan modell som var komplett under tiden jag var där och påpekade att det var dåligt att jag inte fått denna info innan, i eller efter beställningen, ingen ursäkt och ingen kompensation. Fick efter några dar två satser med fälglås som komp., tack för de två satserna fälglås, nu har jag fyra eftersom jag redan hade två som jag betalade extra för i beställningen. I mailet skrev han också att jag kunde köpa kåporna så kunde de betala. Tyckte det var drygt och påpekade att jag körde firma bil på veckodagarna och de flesta däck verkstäderna hade stängt på helgerna och att de garanterat inte hade det märket på fälg i utbudet. Ytterligare ngn vecka senare fick jag hem ett paket med kåpor, ÄNTLIGEN tänkte jag. Gick ut till bilen och skulle trycka i dom bara för att upptäcka att de var bra mycket större än hålet! Tillslut tröttnade jag och tog min privata bil till jobbet för att på frukosten och lunchen kunna flänga runt o leta. På den fjärde verkstaden jag besökte hittade kåpor som passade med lite våld och vilja. Mailade scannat kvitto och fick då tillsvars att de minsann inte fick kosta hur mycket som helst, förfan jag fick dom för 250:- och då var det bara för 3 som de hade fåt beställa då jag fick den de hade liggandes gratis. Men visst, de kunde göra ett undantag?!? Fick aldrig någon ursäkt men har minsann 2 satser av utgången modell liggandes någonstans efter över 2 månaders strul. Haft flera bekanta som har köpt fälgar och däck denna säsongen och minst 2 av dom valde att inte köpa av infosite.se pga av vad som hänt mig och deras hanterande av ärendet. Kommer ALDRIG beställa produkter för att sammanlagt värde på 30 000kr igen utan åker till en fysik butik eller verkstad enbart för att kunna se produkten på plats innan betalning sker! - Nu ligger skräpsidan nere, ännu ett minus