Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Codetronics har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2016-06-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Beställde mobiltelefoner. Stod ingenstans att det var DEMO eller beg, men jag fick det levererat...
    Skojare...
    1 år sedan
  • Det stod klart och tydligt i varans beskrivning att det var/är rekonditionerade d,v,s demo eller beg produkter.
    I ditt fall så verkar man ej ha något annat för sig än att skriva på forum att företag som funnits sedan 1992 är skojare. ?
    Vänligen
    Surfcities Sweden/Codetronics HB
    VäxelTel: 08-519 70 295 /alt 023-3885794
    pc,tillbehör,tv,server http://www.codetronics.net/butik/catalog
    Hosting,webhosting: http://www.surfcity.se

  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde PS4 i falsk förhoppning att få den innan Jul (2013). Då jag insåg att det såg mörkt ut, lyckades jag få tag på en på annat håll som tur var. Men då hade jag redan förskottsbetalat, lyckades till slut få en bekräftelse på att den var avbeställd och jag lämnade tydliga instruktioner på hur jag ville få tillbaka mina pengar. Efter några dagars ensidigt mailande, fick jag en kredit på min summa jag betalt, 5110kr. Jag svarade genast med att det inte var aktuellt med en kredit, utan jag ville ha tillbaka mina pengar. Inget svar. Påminde om detta igen. Inget svar. Sista påminnelsen gav jag dom ett datum för återbetalning. Inget svar, inga pengar. Jag talade tydligt om att de bryter både mot distansköplagen och konsumentköplagen och att jag kommer koppla in en jurist i ärendet om betalning uteblir. Detta är gjort och enligt honom har jag, precis som jag påtalat, rätten utan tvekan på min sida. Fortsättning följer när jag har mer information att delge.

    Intressant kan vara denna del av svar i ärendet:
    "Enligt konsumentköplagen har du, precis som du uppmärksammat, rätt att häva köpet men du har också rätt att avbeställa enligt 37 §. I vilket fall är det så att du skall ha pengarna tillbaka. Tillgodokvitton och liknande är endast aktuellt om du exempelvis nyttjat öppet köp eller liknande som inte är lagstadgat."

    -----

    Uppdatering 2014-12-11
    När jag inte orkade slita med detta längre så tänkte jag utnyttja mitt tillgodokvitto innan tiden går ut så man kan skylla på det.
    Surfcity Sverige/Codetronics Webbutik
    ------------------------------------------------------
    Ordernummer: 804
    Detaljerad faktura: http://www.codetronics.net/butik/catalog/account_history_info.php?order_id=804
    Orderdatum: tisdag 23 september, 2014

    Jag har ett tillgodokvitto som jag vill utnyttja.

    Produkter
    ------------------------------------------------------
    1 x Nikon D3200 HD,3tum LCD 4gb,kortläs VBA330K001 (digital srf) = 4125sek
    1 x Western Digital My Passport® 1TB Red WDBBEP0010BRD-EESN (hårddisk usb) = 900sek
    ------------------------------------------------------
    Sub-Total: 5025sek
    Flat Rate (Best Way): 0sek
    Moms 25.0%: 1005sek
    Total: 5025sek

    Har inte hört av dom angående detta. Har även skickat en påpekan om detta via deras webformulär. Inte ett ord.

    Citerar deras svar till Qampus här:
    ---
    Alla som köpte ps4 då de hade premiär har fått kredit tillbaka att nyttja från oss..
    Vi har således inte gjort några felaktigheter i det.
    mail:a till vår ekonomiavdelning om du har några frågor och lägg ner misskrediteringen i forum på seriösa företag
    som funnits sedan 1992 !

    Best Regards
    Surfcities Sweden/Codetronics HB
    VäxelTel: 08-519 70 295 /alt 023-3885794
    pc,tillbehör,tv,server http://www.codetronics.net/butik/catalog
    Hosting,webhosting: http://www.surfcity.se
    ---
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Hej Magnus. Du har skrivit dit företagsnamnet på ingångsordern men sen så ville du/ni inte ha produkten du redan hade betalat för. Då skickas med automatik ut en kreditfaktura .
    Vid köp emellan företag så gäller inte någon konsumentköplag .
    Kring din nya order så gör du den privat .. Och du skriver också att du har en kreditfaktura men då ej vår ekoavdelning kan se den i ditt namn och eftersom du inte skriver kreditfakturans nummer så ankommer ju inget svar till dig heller...
    Vidare:
    Du har ej kollat upp lagersaldot vilket vi gör i vår webshops admindel runt varje order:.
    Står det ett minustecken före så betyder det att det ej finns på lager..

    Slutdetektivat..:)
    Best Regards
    Surfcities Sweden/Codetronics HB
    VäxelTel: 08-519 70 295 /alt 023-3885794
    pc,tillbehör,tv,server http://www.codetronics.net/butik/catalog
    Hosting,webhosting: http://www.surfcity.se

  • Usel
    Det här kan vara det sämsta bolaget jag har haft att göra med. Om ni vill kasta bort era pengar, och inte få produkten ni beställt, handla här!
    2 år sedan
  • Hej Jonas kan du mail:a oss och tala om vilket webordernummer det är så kan vi titta på ditt ärende..
    De flesta här på forumet har "fiktiva" namn och då vi sökt på jonas och tittar på orten Skara så hittar vi inte din order?

    M.v.h
    Säljgruppen Pc & tillbehör
    http://www.codetronics.net/butik/catalog
    Webbhotell & dedikerat:
    http://www.surfcityhosting.se
    Övr-Hosting:
    http://www.surfcity.se
    Surfcity Sverige/Codetronics HB
    Växeltel: +46 (0)8519 70 295

  • Usel
    Codetronics:
    Väldigt trevlig personal och snabb på att få igenom affären eftersom det inte går att betala direkt på sidan. Där slutar tyvärr allt som är bra med dem. Köpte en Playstation 4 4/3-2014
    som inte fungerade (det kan hända alla, helt ok med mig). Så sedan den ca 7/3-2014 har jag försökt få de att skicka en retursedel så att de kan antingen ge mig en ny enhet eller att häva köpet. Deras enda svar har varit att det ska jag ta med Sony, vilket inte stämmer. 24/3-2014 skickade jag senaste mailet av 7st som de inte ens svarat på.. Nu sitter jag här med en icke fungerande PS4 och försöker att få tag på dem. Har tröttnat på deras sätt att behandla mig som kund och kan inget annat än varna er för att handla online hos dem. Så här ska man inte behandla sina kunder..

    Mvh
    En trött och besviken Henrik P

    Här kommer fortsättningen så att ingen någonsin använder sig av denna usla butik.
    Jag har ringt Sony support 7.5kr/min, mailat dem och fått svar som jag har vidarebefordrat till butiken utan att de brytt sig. Sen har ni mage att påstå att jag bara låtsas att min enhet var sönder.... Ni har inte velat ta i den sen ni sålde den FÖR NI INTE ÄR ÅTERFÖSäLJARE FÖR PLAYSTATION... Hur vill inatt era kunder ska agera om ni inte svarar på mail eller påstår er ha ett Telefonnummer som ni har ett meddelande sen julas? Ni förväntar er nog att ingen ska klaga så kan in stoppa pengarna i fickan och inte bry er.
    Har ni hört talas om konsumentköplagen? Den ger mig lite rättigheter som kund, det verkar som att ni inte bryr om den när ni hänvisar mig till Sony för reklamation av en vara ni sålt. Med hänvisning till texten 6 rader tidigare förstår jag att ni bara blåser mig för ni kunde inte hjälpa mig med reklamationen.

    Det hela slutar med att jag efter massa ringande får tag i helt underbar tjej på Nordisk film som hjälper mig så jag kan skicka in min enhet till dem och får tillbaka en ny (den ni påstod inte var sönder) de undrade givetvis var ni fått tag i den sålda enheten eftersom ni INTE är återförsäljare åt dem???

    Det tog mig CA 2 månader innan jag fick en enhet som fungerade pga er... Tro inte jag är bitter på ER utan jag är väldigt tacksam mot Nordisk film för hjälpen jag fick av dem.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen får så dålig hjälp av en butik som jag fått av er och jag
    REKOMMENDERAR ALLA att INTE använda sig av ER utan använda sig av de SERIÖSA butiker som finns .

    Nu avslutar jag detta ärende och hoppas folket läser detta innan de handlar av er.

    Mvh
    Henrik Persson
    3 år sedan
  • Men bästa Henrik.
    Det vi ser från vår rma-avdelning är att de förfrågat efter mail:et du har skickat till Sony för support så har du skrivit att du har varit in i butiken och handlat varan fast du har handlat den på nätet per distans via oss? Du har uppgett också att du inte vill vända dig till konsumentverket eller ARN. ...
    Det verkar således att du redan har haft en trasig enhet innan du fick en fungerande ifrån oss. Och sen efter köpet så vill du returnera en trasig enhet till oss?
    Sitter just nu med det mail:et du har skrivit till Sony .
    Vår rma-avdelning har kontaktat Sony om ditt ärendenr hos dem.

    Iaf så har vår rma-avdelning erhållit en adress här i Sverige där du kan skicka in PS4 för garantiåtgärd? Men då du har slutat med att konversera med vår rma-avdelning så har de fattat att du har ordnat upp din playstation 4.

    Ja alla..... som vi skrev så är det just PS4 vi har fått kritik om...Att öht ödsla tid med pajjkastning i forum för påhopp av företag som funnits i branschen sedan 1992... så talar det bara om hur du är själv.
    Nej vi är inte ÅF under dem..Vi importerar in själva PS4 b,la ifrån Europa m,fl länder

    Vänligen
    Surfcity/Codetronics HB
    http://www.codetronics.net/butik/catalog
    Webhosting: http://www.surfcityhosting.se
    Tel: 023-3885794 /STHLM: 08-51970295

  • Usel
    Handlade för en släktings räkning och har även jag erfarenhet av felaktiga lagersaldon där det tog väldigt lång tid (3 VECKOR!) att få leveransen.

    Sedan måste jag säga att det är anmärkningsvärt vilken tråkig attityd det är i företagets svar här på Prisjakt. Det är försvarsställning, gränsfall till personangrepp, och allmänt väldigt dåliga formuleringar. Märks att detta inte är ett seriöst företag.
    3 år sedan
  • Hej kan du istället mail:a oss och tala om vilken vara det var du hade beställt? Men har du beställt i en annan persons namn ? Den som beställer bör vara folkbokförd på den adressen du har angivit i din order i sådant fall?...Ja ja..
    Men ta det via mail så blir d säkert bra..
    Seriös? Ja när är det ett seriöst företag du handlar av? Om vi har funnits sedan 1992 så tyder det ju på en stor gnutta öv seriösitet och kontiunitet...

    Ha en trevlig helg..
    Vänligen
    Surfcity/Codetronics HB
    http://www.codetronics.net/butik/catalog
    Webhosting: http://www.surfcityhosting.se
    Tel: 023-3885794 /STHLM: 08-51970295

  • Usel
    För cirka en månad sedan hämtade jag ut en Sony Playstation 4 jag beställt från Codetronics. Jag beställde denna från Codetronics när de påstog att denna produkt fanns inne på lager. När de inte svarade mig på frågan om de kunde leverera inom rimlig tid, bad jag om att få avbeställa min order.
    Trots detta skickades produkten, där de t o m hade öppnat förpackningen för att lägga i en strömadapter (den är importerad)! När jag bad om ett returnummer nekades jag detta, trots att jag enligt lagen (bekräftat av konsumentrådvigare) har ångerrätt.

    Det väldigt låga betyget får Codetronics för att de undanhållit information om leveransproblem och för att de nekat mitt önskemål om ångrat köp. Även för att ha på ett oproffsigt sätt öppnat produktförpackningen istället för att skicka med en strömadapter vid sidan av.

    Jag har anmält Codetronics till konsumentverket, och rekommenderar starkt alla drabbade att göra detsamma.
    3 år sedan
  • Hej Mikael Lindberg. Enligt elsäkerhetsverket så måste alla produkter som är importerade från annat land vara av funktionabel karaktär vid försäljning enligt dem .Därav så är vi snälla och lägger med svenskt kablage i förpackningen.(Anlitar Samhall förresten som ordnar att lägga i svenska kablar. se http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Fragor-och-svar/Arkiv-fragor/Fragor-om-import-och-CE-markning/
    Förstår inte vad du har för problem med det?
    Vi har redan tidigare tagit upp att vi har en ursäktlig force Majeure för endast obs: endast PS4 . Läs igenom våra villkor. Det finns ingen anmälan alls från Konsumentverket som har kommit till vår kännedom ?
    Så det ser ut som att du på felaktiga grunder kommer med ett påstående som inte stämmer med verkligheten vilket innebär att vi kommer att kunna stämma dig i en svensk domstol för förtal/uppvigling.
    Du skriver av dig i ett forum/Community för att du är ledsen lr kanske besviken..
    Dock så har du iaf gjort en skriftlig order och själv genomfört betalning på en vara som har varit väldigt svår att åtgå..Sen när vi skickar (när ingen annan hlr kan skicka) Så får vi gnäll och missnöjdsamhet på detta forum . Förbenat otacksamt är det.
    Vi har tidigare här nedan förklarat vad en backlogg är och hur vårat webshopsystem fungerar så att det ser ut som att det finns på lager ett kort tag därefter så hanteras gamla redan gjorda ordrar före din...Därav så kan det se ut som det finns på hylla fast vi har ordrar innan din på dessa ...

    Vänliga Hälsningar
    Surfcity/Codetronics HB
    http://www.codetronics.net/butik/catalog
    Webhosting,molntjänster
    http://www.surfcityhosting.se
    Tel: 08-519 70 295 / Falun: 023-3885794

  • Usel
    Beställde ps4 2 december, Då stod det att den var i lager och att det skulle ta 2-5 arbetsdagar. När de hade slut sålt alla ps4 ändrade de leveranstiden och sa att de skulle ta 10 arbetsdagar. Det gjorde det inte heller. Sen försöker man kontakta de via telefon vilket är omöjligt, sen försöker man nå de via mail vilket tar flera dagar innan man får svar. Tillslut hävde jag köpet den 25 december då ska det vara max 30 dagar tills man får tillbaka pengarna. de meddelade några dagar innan att de hade noterat min hävning men pengarna har fortfarande inte kommit, frågade om jag skulle ta ärendet vidare, 3 timmar senare får jag mail om att leverans är påväg, men den leveransstatusen är bara elektrisk förhandsinforamtion mottagen för att man ska tro att de kommer skicka. Så nu sitter jag här 5100 kr fattigare och inte fått några pengar tillbaka. De mest komiska är att de svarar direkt på omdömen man gör här på prisjakt har ja sett men de svarar aldrig på mail.
    3 år sedan
  • 2-5 dagar är ett automatsvar i det inbyggda systemet i webshopen. Detta då alla produkter normalt tas från lagret,alternativt grossister inom norden. Playstation 4 blev det speciellt med då vi har köpt in dessa från annat land dock EU-spec och t,om här ombesörjt med svensk kabel. Vi har således använt av oss likvida medel som ankommit och också trott att vi ska klara av den stora "backloggen"i december,Dock så fick vi bara och ännu bara in små partier utav PS4-solus EU-spec som du har beställt. Då man inhandlar varor från annat land så är det normala betalningsförfarandet förinbetalning, Inte ens företag kan få faktura vid inköp från annat land..
    Tråkigt förresten att du ägnar tid åt dina "privata problem" för smutskastning i forum av ett företag som försöker hjälpa dig att få en produkt som vi nu imorgon också får in.Titta gärna på resterande ÅF som inte kan leverera förräns senare delen av mars..
    Avser elektrisk förhandsinformation så vet vi inte riktigt vad du menar ? Om du tänker på Posten unifaun avier som du får så är det ett förberedande steg inför leverans från lagerpersonalen då vi väntar in sändning vilken dag som helst så vi snabbt då kan skicka.. Eftersom vi inte fick det antal som vi ville ha så räckte inte åt alla..
    Vi har ett mycket stort tryck på oss i både fysisk butik och e-handel så vi måste prioritera upp de som vi kan svara.
    Dessutom så har vi en parallelverksamhet inom webhosting och molntjänster som också tar tid i anspråk..

    Vänliga Hälsningar
    Surfcity/Codetronics HB
    www.codetronics.net/butik/catalog
    Tel: 08-519 70 295 / Falun: 023-3885794

  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Dålig
    När man inte ens kommer in på hemsidan för att den försöker trycka på dig en trojan kan man se det som ett varningstecken.. Hoppas dom löser det för deras skull
    5 år sedan
  • Hej vår webplats försöker ej trycka på dig en trojan?
    trojaner finns oftast isf på den egna datorn som användaren använder.
    Vi har spampoison som dolda länkar direkt i webshopdelen och de tar bort alla spambotar.
    Vidare så kör vi med ip-trap som tar bort hackare..
    Samt med .htaccess stoppar vi en hel del illvilliga..
    Vi började med pc och tillbehör som sagt redan 1992
    1997 för att ta det vidare med webbhotell som vi har driftat sedan 1997
    Det var en söndag här då det blev strömlöst i en
    av serverhallarna, Det i sin tur skadade en diskarray. Det tog ett par timmar att åtgärda sistnämnt.
    Vi ser allvarligt på detta och har åtgärdat problemet.
    Prisjakt.se scannar av vår webplats och lägger upp priser på deras webplats.
    Ha en fortsatt trevlig kväll
    Best Regards
    Lena Oja
    CEO
    Surfcities Sweden/Codetronics HB
    www.codetronics.net/butik/catalog
    web-hosting www.surfcity.se
    www.surfcitywebbhotell.com
    Tel VxL: 08-519 70 295
    Alt: 026-457 45 12

  • Dålig
    AVG indikerar att det är nått tjafs med deras site
    5 år sedan
  • Hej vår webplats försöker ej trycka på dig en trojan?
    trojaner finns oftast isf på den egna datorn som användaren använder.
    Vi har spampoison som dolda länkar direkt i webshopdelen och de tar bort alla spambotar.
    Vidare så kör vi med ip-trap som tar bort hackare..
    Samt med .htaccess stoppar vi en hel del illvilliga..
    Vi började med pc och tillbehör som sagt redan 1992
    1997 för att ta det vidare med webbhotell som vi har driftat sedan 1997
    Det var en söndag här då det blev strömlöst i en
    av serverhallarna, Det i sin tur skadade en diskarray. Det tog ett par timmar att åtgärda sistnämnt.
    Vi ser allvarligt på detta och har åtgärdat problemet.
    Prisjakt.se scannar av vår webplats och lägger upp priser på deras webplats.
    Ha en fortsatt trevlig kväll
    Best Regards
    Lena Oja
    CEO
    Surfcities Sweden/Codetronics HB
    www.codetronics.net/butik/catalog
    web-hosting www.surfcity.se
    www.surfcitywebbhotell.com
    Tel VxL: 08-519 70 295
    Alt: 026-457 45 12

  • Utmärkt
    Måste ge denna Leverantör lite cred. då det nästan inte finns några kundrecensioner alls på nätet för en ny kund. Var osäker innan köpet då förskottsbetalning (=Fraktfritt) verkade sissådär seriöst. Efter lite mailkontakt satte jag dock in pengar för att köpa ett Demo-ex med 1 års garanti. Gjorde det en torsdag och hade TV'n hemma i perfekt skick kommande måndag. Köpet blev superbra då priset var extra lågt pga "Pixel-fel 1-2 st). vilket visade vara bara 1 st pxl fel som endast kan upptäckas om man gör skärmen helt vit. eller står 10 cm ifrån skärmen. dvs inte syns alls i praktiskt TV-tittande. Trots att företaget inte syns "överallt" och har väldigt få kommentarer/recensioner kan jag rekommendera dem. även om gränssnitt på websidan och betalningssystemet inte är riktigt "up to date".
    Att de inte skriver sitt företagsnamn på ett konsekvent sätt, gör det också svårt att hitta dem på nätet, även om man aktivt letar. Kanske något för dem att fundera på...
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte ett demo-ex av Samsung LE46A796R2. Var lite nervös pga att de villa ha förinbetalning över PG, men jag beställde på söndag och fick TV:n inburen i lägenheten av Posten på torsdag morgon.

    Drar av en stjärna pga små brister (kladdig text på hemsidan/mailen, PG känns ändå lite olustigt).
    7 år sedan
  • Dålig
    De har väldigt dåliga koll på vad de har i lager, lagerinfon på deras hemsida stämmer inte. Av fyra produkter jag beställde fanns ingen i lager. Istället skickar de "ersättningsvaran" (tex ny modell/version) utan att fråga!!!

    Och om man avbeställer "ersättningsvaran" för att det inte var den produkten man beställt, så lämnar de tillgodokvitto istället för att ge pengarna tillbaka!

    Dessutom var de extremt otrveliga när man försökte disskutera detta med dem. Lycka till om ni beställer ifrån dem!
    10 år sedan
  • Hej vi hanterar många kunder däribland också en hel del företagskunder.
    Vi agerar idag på pc-marknaden som Svensk subgrossist.
    Som de flesta väletablerade företag så har vi en försäljningsklausul om att vi mot förmodan ej innehar
    en vara så skickas först ett epostmeddelande till dig om att vi inte har varan i lager,samt i samma
    epostmeddelande så skickar vi vidare information att vi har för avsikt att skicka en av samma märke om
    den vara du beställt är en vara som är på väg ut ur sortimentet s,k "eol"-end of life.ersättningsvaran är
    förmodligen nyare och dessutom bättre.

    om man ej vill ha ersättningsvaran så skickas självfallet en kreditfaktura på det du köpt och stoppat in pengar
    till oss för(om du förbetalat alltså).
    Du har då detta belopp som ett "tillgodokvitto".Vill man ej ha ett tillgodokvitto så måste man skicka epost till
    vår ekonomiavdelning vilket också står i våra försäljningsvillkor se vår webshop www.codetronics.net/butik/catalog om att man vill ha pengarna tillbaka.
    epostadressen där har stått där i ca 2 år,alltså innan du gjort din beställning.

    Misstag är till för att rättas till.
    Vi strävar efter kundvänlighet och tycker du inte att vi haft det så ber vi om ursäkt,och vi tackar
    för din kritik och vi ska se till att vi är mer kundvänliga eftersom din åsikt är viktig för oss.
    Vidare en webshop kräver mycket tid och i pc och tillbehörsbranschen ändras mkt fort.
    Vi har idagsläget ett avtal med tillverkarna vi köper in ifrån att vi kan returnera lagerförda produkter i utbyte
    mot nya fräschare produkter.
    Ibland så hinns tyvärr uppdateringen på webshopen därför inte med då en tillverkares vara blir omodern ibland bara efter några månader...Det är så pc-& tillbehörsbranschen ser ut idag...

    M.v.h
    Pär Vestlund
    VD-Försäljningschef
    Surfcities Sweden/Codetronics
    Pc & tillbehörsförsäljning:
    www.codetronics.net/butik/catalog
    webbhotell & dedikerade servrar: www.surfcitywebbhotell.com
    Växeltel:08-51970295