
(66)
Flera klagomål om långa/uteblivna leveranser samt svårigheter med att få kontakt med butiken och därmed svårigheter med återbetalningar och reklamationer av beställningar. Läs omdömen innan köp och använd säkra betalsätt.
Uruselt att de ljuger om frakt-tider och aldrig svarar på kundtjänst. Fick mail inom ett par sekunder att leverans skulle ta en extra dag, vilket de då redan visste om vid tiden för beställning, men ändå skrev leverans inom 1-3 dagar. Det har gått 7 nu och boken är fast i tullen pga de skickar från England.
Jag köpte till express frakt för att få paketet inom 1-2 dagar till en födelsedagspresent. Efter 5 dagar och inte ens post nord fått paketet till sig skrev jag till dem. De har än inte svarat på mitt mail??? Jag går in och läser det finstilta och då står det att det tar minst 5 dagar från deras lager + postens leveranstid! Det är ju ett himla luredrejeri då att man betalar för expressleverans när det ändå kommer ta 5 dagar från deras lager???
Total katastrof. Den utlovade veckan i leveranstid blev i praktiken en månad och deras sk. kundtjänst svarar över huvud taget inte på mail.
Beställde två böcker 16 december som fortfarande två månader senare inte kommit. Dock drogs betalningen med ens, inte när de skickar. Kundtjänst svarar inte eller i bästa fall efter ett par veckor, väldigt knapphändigt på mail. Inga ursäkter, senast jag fick svar påstod de att böckerna jag beställt måste specialbeställas då de inte har dem i vårat ordinarie sortiment (står dock status i lager, skickas inom 1-3 vardagar på båda böckerna på sajten). De påstod då, för snart en månad sedan, att de kunde se att lagret håller på att packar ordern. Lurendrejeri, håll er borta!
Leveranstid lovad med 1-3 arbetsdagar. Fick hälften av min beställning efter 4 dagar och undrade var är resten då? Den är fortfarande på väg och har inte kommit efter 8 arbetsdagar. Kundtjänsten svarade inte alls. Billigt, men kass.
Otroligt dålig kundservice! Jag beställer inte två böcker. Ena boken får jag efter 2 veckor. Den andra boken står att den är i lager och skickas nästkommande dag. Men det tar seriöst 2 månader innan jag får den! Under den här tiden har jag varit i kontakt med kundservice där jag säger att jag vill avbryta min order. Men ändå skickar dom ut boken. Rekommenderar verkligen inte detta företag! Man borde inte få skriva på sin hemsida att en vara finns i laget när det uppenbarligen inte finns i lager
Jag chansade och gjorde en beställning trots allt. Leveransen tog 8 arbetsdagar, alltså nästan två veckor totalt. Betydligt längre än förväntat, eftersom utlovat var "Skickas inom 1–2 vardagar". Men priset var svårslaget, och produkten verkar tipptopp. Levererades i dag hem till ytterdörren. Så kan nog tänka mig att beställa här igen om jag har gott om tid.
Köpte 2 böcker med expressleverans. Böckerna är i lager. 1-2 dagars leveranstid. Fortfarande ingenting efter 5 dagar. Support svarar inte på enkla statusfrågor.
Köp aldrig från denna webbsida. Han beställt en bok som jag behövde för mina studier och fick meddelande att det är en speciell bok och att de behöver beställa den vilket påverkar leveransen ”en extra dag”. Nu har det gått 2 veckor har inte hört något inte fått spårningslänk eller nåt. Ingen som svarat på mina mejl…helt besviken. Betalade 530kr för boken.
2 månader senare är ordern fortfarande i status "plockas", måste vara en ganska seg lagerarbetare... De har slutat svara på mina mail, Mastercard kräver en polisanmälan för att reklamera vilket känns obehagligt och krångligt för 101 kr. Förstår inte att företag inte värderar sitt renommé högre än en hundralapp! Fick samma bok på 2 dagar via Bokbörsen. Undvik!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: BOOK OUTLET INTERNATIONAL AB
Organisationsnr: 556686-5498