Electrolux Home
  • Samma pris på nätet & butik
  • Alltid 5-års garanti på
  • vitvaror från Electrolux, AEG
R
Rikard_N
4 omdömen
UselRedigerades 5 dagar sedan

Sådär produkter. Inte helt genomtänkt design av vred på spis/ugn, och när jag påtalar det möts jag av total tystnad. Vid reklamation hävdar de att delen (tätningslist ugnslucka) jag vill reklamera efter 6 månader är en förslitningsartikel! Orimligt resonemang där de säger att om listen får lite olja på sig kan den brännas av... hur många använder en ugn utan att någon gång få lite fett på tätningslisten? Enligt deras resonemang skulle det ju inte ens räcka med att jag rengjorde ugnen efter varje gång den använts, utan jag skulle behöva rengöra den UNDER användning! Om jag skulle behöva köpa en ny tätningslist varje halvår under ugnens förmodade livslängd skulle kostnaden för tätningslister vara lika stor som vad jag betalade för själva ugnen! Ett riktigt bottennapp i kundbemötande. Och bedrövligt materialval i en viktig komponent. :-(

M
Michelgard
3 omdömen
Uselen månad sedan

Electrolux Service.... De var trevliga och tillmötesgående när vår frys hade gått sönder. Efter att jag uppgett vad som var fel och exakt modell så säger kundservice att en tekniker kan komma ut och laga skåpet. Jag fick uppfattningen om att det var ett vanligt fel och de kände till problemet. Tyvärr var det lång väntetid på tekniker men efter en månad så dök han upp. Han hade inte några grejer med sig utan skulle felsöka. Efter att felet var bekräftat så åkte han och skulle beställa reservdelar. 2 veckor senare kommer han tillbaka men FEL delar. 2 veckor senare ringer han och säger att delen som är trasig inte går att få tag i längre och frysen är bara att skrota. Du kommer få en faktura på felsökningskostnaden. Jag tycker att kundservice kunde upplyst om att vissa delar inte går att få tag i längre efter att jag uppgett modellnumret. 2 månader utan frys, 2 dagar hemma för att vänta in servicetekniker och 995:- i felsökningsavgift. Jag är inte helt nöjd.

Electrolux Home svarar:2023-01-09
Tråkigt att höra att du inte är nöjd med din upplevelse. Det är inte alltid att vår kundservice kan svara på vilka delar som finns tillgängliga eller inte, det är Service som har den informaitonen. Allt beror på var och när produkten är köpt. Kontakta gärna vår kundservice igen så kan vi se om vi kan ge dig någon kompensation inför köp av ny produkt, hänvisa till denna kommentar. [email protected]
E
EdRad
3 omdömen
Usel2 månader sedan

Dålig Kund service.

Electrolux Home svarar:2023-01-09
hej, vad tråkigt att du inte känner dig nöjd med vår kundservice, du får gärna kontakta oss så vi kan se vi kan ställa något tillrätta [email protected]
Gästanvändare
DåligRedigerades 4 månader sedan

Det tog mig mer än hlv timme för att komma rätt efter att ha blivit hänvisat till annan sida av ett par personer.Jag tror inte jag kommer att handla mer on line på Electrolux om det skall vara så krångligt.

Electrolux Home svarar:2022-10-10
Hej, tråkigt att höra att du haft en dålig upplevelse. Har du handlat på electroluxhome.se? Du får gärna kontakta oss med information om vad du tyckte var krångligt. ElectroluxHome
Gästanvändare
Dålig5 månader sedan

Förbannat krångliga betalningssätt!😡

Electrolux Home svarar:2022-10-10
hej, tråkigt att höra att du tyckte det var krångligt. Vi ser ständigt över vår hemsida och tittar på att uppdatera våra betalsätt framgent. ElectroluxHome
Gästanvändare
Usel5 månader sedan

jag köpte en frys och en kyl av er vi en som jobbade på er sida det gick bra jag gjorde det för att era produkter har bra rykte men sen sköttes det på ett sätt som bara kan vara avsett för att fokusera på billigaste anbud och förakt för kunden någon bland er tyckte att det var en god ide att låta bring köra ut och installera varorna *jag gissar att dom var billiga * det kom hit 2 killar varav ingen kunde svenska och en kunde lite engelska dom ställde in kyl och frys på medföljande plastunderlägg så att plastunderläggen vart skadade och det här med att väga av med det vattenpass dom hade med sig i fickan ... det gav dom fan i så när man öppnade dörren så var hela skåpet så skevt att det for iväg med en jävla fart när jag sa till den ene som inte förstod mera engelska än en förstaklassare efter 2 veckor så log han sa we have to go efter det ringde jag er och jag fick ringa flera samtal innan nån fattade att det var ett uselt jobb och nån måste fixa det men då tog det självklart tid ...., ca 2 veckor innan det kom hit en annan montör *som den på telefon av er var jätteduktigt * han drog ut och fixade men han hade inget spikband eller liknande och det var hans ord ... som kunde fästa ihop enheterna så nu har jag en kyl och en frys som står på plats och när jag öppnar dörren på kylen eller frysen så rör dom sig fram och tillbaka dom förra frys och kyl som var i lägenheten som även dom var från er stod stadigt så där var det nån som kunde installera ni har förbrukat ert förtroende hos mig så jag ger fan i att ens försöka att få hit ännu en som ska ställa hela jävla skiten på plats så det står stadigt och spå man kan öppna dörrarna utan att allt glider fram och tillbaka och ja ... den andre som kom hit talade inte bra svenska alls men var bättre på engelska han svor en del över dom första som hade monterat jag kommer nu att dels aldrig köpa en enda sak från er och med all rätt berätta för folk hur uselt ni behandlar kunder tack för att jag fick betala för en tjänst som vart kass till halvdan och som i alla fall med usla firmor så var det inga problem när man skulle betala ...DÅ funkade allt exemplariskt så jag kommer nu att anlita nån som kan detta och lösa det på egen hand och betala igen för nått som ni redan har fått betalt för jag undvek att beskriva er med mera målande ord och utan erat rätta namn men jag lärde mig att erat rykte inte stämde det var ingen viktig person ni lurade .... det var bara kunden mvh patric edlund / farsta

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

I had an issue with my kettle, contacted Elisabeth from customer support and she was so kind, reply so quick and act so fast, really appreciate the support and the product.

Gästanvändare
Braett år sedan

Fungerar alldeles utmärkt.

1.9Dålig
7 omdömen

Om butiken

Electrolux Home

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.electroluxhome.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Electrolux Hemprodukter AB

Organisationsnr: 556010-6626

Information hos allabolag.se