Kategorier
Prisjakt
Lenovo SE
  • Levererar snabbare
  • Innovativa produkter
  • Direkt från tillverkaren
mikasand
mikasand

141 omdömen

Usel
4 månader sedan
Köpte Chromebook, ville dock köpa till en Styluspenna som fanns i lager för att ta del av rabbatterat pris (200 kr billigare) i samband med köp av dator. Vid utcheckningen så säger plötsligt websidan att styluspennan inte alls finns i lager, det gick inte ändra i den första varukorgen så man måste börja om från början med att beställa en ny Chromebook. Vid utcheckningen såg jag inte att priset på en extra försäkring som jag hade lagt till hade ökat med ca 100 kr av någon konstig anledning, jag betalade då ca 100 mer än vad som först stod på deras hemsida). Och Styluspennan får jag köpa senare men eftersom jag inte köper den tillsammans med nån dator, får man betala fullt pris, alltså går man miste om rabatten 200 kr. Summa är att jag får betala 300 kr mer än vad jag först trodde. Efter ordern lagts, så fick jag ingen orderbekräftelse. Detta får man först när ordern skickas någon dag senare, i och med att man inte har något ordernummer så försvinner även möjligheten att stoppa ordern innan de hinner skicka nåt. Man har dock 2 veckors ångerrätt men då måste man skicka den till nåt lager i Europa. Supporten är svår att få tag på, de talar inte svenska trots man väljer detta i telefonmenyn. De kan heller inget göra något i efterhand, de vill eller kan inte justera priset på försäkringen eller priset på styluspennan. Ett tips är att skapa ett Lenovo konto och logga in först innan man handlar nåt. Då får man i alla fall tillgång till ordernr direkt. Pga felaktig lagerstatus, fel pris på försäkringen, svårt att få tag i nån på supporten, så kan jag bara ge knappt godkänt för Lenovo SE. Kanske jag ökar betyget senare om datorn är bra mycket bättre än köp-upplevelsen. Update: har nu fått produkten. Den skickades med UPS, det måste vara det sämsta bud-företaget som finns. De påstår att de varit hemma för leverans men ingen som öppnade, detta 2 ggr på två dagar. Jag jobbar hemma pga corona. Jag har även kamera på utsidan dörren som spelar in allt, men inget spår av UPS. Efter ca 4 dagar så går det att hämta ut på utlämningsställe. Bara det här med att Lenovo skickar med UPS kan få mig att inte köpa nåt mer hos dem. Datorn som jag köpte verkar OK än så länge (har dock bara provat den en liten stund). MEN jag har haft en del att göra med allt övrigt med Lenovo och deras support, deras hemsida suger ordentligt, (jag har nog fått massvis av gråa hår senaste dagarna), det går inte logga in om man betalat med Klarna, garantin har redan gått ut år 1970 (50 år sedan), olycksfallsförsäkringen som de tog bra betalt för går inte att aktivera osv osv, listan på strul med hemsidan är längre än vad jag orkar skriva. Man väl kommer fram till nån support så blir man oftast hänvisad vidare till nån annat tel.nr eller email (oftast nån som sitter i Indien). Vill ni ha nån bra produkt med bra service och hemsida, så köp inte Lenovo. Så länge som datorn fungerar och jag inte behöver garanti eller försäkring så är allt är bra, men om nåt pajjar inom garantitiden så måste man i förväg ha sett till att allt är som det ska med produktregisteringar måste ske senast 30 dagar från köp. UPDATE: Datorn verkar OK. Men hemsidan suger verkligen, inte mycket fungerar bra där, många döda länkar och problem att hitta information och få saker gjort som t.ex registera produkt. UPDATE: jag köpte tillbehör till min dator, en s.k. "stylus-penna" från Lenovo. Den var inte i lager på 2 månader, Men till slut fanns den i lager och köpte den direkt. Det var den penna som Lenovo hade som rekommenderat tillbehör till min dator. UPS leverarade pennan i grannens brevlåda. Tur att grannen var ärlig och lämnade över den till mig. OTROLIGT STÖRANDE. LENOVO + UPS = KATASTROF Nu efteråt visade det sig att pennan trots allt var av fel typ och den fungerar inte till min dator ! Detta är så typiskt Lenovo. Inte mycket stämmer eller är rätt på deras hemsida. Lenovo har nu tagit bort pennan som rekommenderat tillbehör men skriver inte vilken penna man ska ha istället. Eftersom vi upptäckte problemet efter 2 veckors reklamationstid så var det mycket strul med att få igenom en reklamation då pennan var ca 1 månad gammal när vi reklamerade den, då måste reklamationen godkännas av någon på huvudkontoret troligen i Kina. I vilket fall, reklamationen godkändes efter en vecka och jag kunde skicka tillbaka den till Lenovo med TNT (verkar fungera bättre än UPS). Jag fick t.o.m pengarna tillbaka. Men det tar mycket energi och vilja att få rätt mot Lenovo. Nu står jag med en dator utan penna, datorn köptes för 4 månader sedan för att användas med penna för att dottern ska kunna måla rita osv.
n
nattugglan

57 omdömen

Usel
4 månader sedan
Efter 4mån(!) väntande blev min drömdator(troligen) tillgänglig att beställa på Lenovo.se, äntligen. (Lenovo har extrema produktionsproblem världen över och folk väntar o väntar.). 27 nov slog jag till på deras svenska sajt. Redan 28e hanterades varan på lager i Holland. 30e kom den till Arlanda, rätt imponerande. Dock verkade den fastnade på UPS central i Järfälla. Jag ringde UPS 3 december och frågade om status - :"dem är borta, ring Lenovo och be om en ny så får de reklamera den andra" Jag ringer Lenovo o berättar om läget (tyvärr ingen support i Sverige). De ber mig avvakta tills Lenovo hör av sig. Jag ringer Lenovo igen den 8e december. Denna gång la kvinnan i supporten på luren efter min vänliga förklaring om läget. Jag ringde igen, dålig uppkoppling då jag troligen hamnade i Indien. Mannen bad mig avvakta lite till, men berättade att ärendet är eskalerat. Jag berättar att det finns 2 laptops i lager o h ber dem skicka en av dessa till mig innan de tar slut igen. Det svarade han inte på. Får ett mail samma dag som bekräftar vårt samtal o h man säger att UPS börjat en utredning den 8 december, alltså 5 dagar efter att UPS Sverige sagt till mig att paketet är borta. Lenovo skriver också att jag kan beställa en ny dator om det visar sig paketet är borta efter utredningen. Kommer inte finnas några att beställa, nu är lagersaldo 0. Praxis är att företaget Skickar ut en ny dator, men tydligen vill inte Lenovo erbjuda mig detta , för att de vet att det inte finns några och lägger "ansvaret" på mig istället. Så grymt besviken. Enligt köpeavtalet måste jag vänta 30 dagar innan jag kan ansöka om hävning av köp. I skrivande stund ser jag att datorn är beställningsbar igen, till samma pris. Vågar jag beställa eller blir det samma strul igen? Tänk om dator 1dyker upp sen? Då måste jag strula med en återleverans, som också kostar flera hundra. Fy katten för Lenovo! Jag kan läsa på nätet att UPS sällan åker hem till folk, utan gör en megafuling och åker direkt till utlämningsställe för urlossning av paket. Många på nätet som vittnar om detta, även i denna tråd.
h
happysatan

14 omdömen

Dålig
5 månader sedan
Skickar alla paket med UPS, vilket inte fungerar alls såhär i coronatider då det inte finns någon på kontoret som kan ta emot paket. Man förutsätter ju normal postgång så att paketet kan hämtas på ett postkontor om utkörningen inte går vägen. I övrigt bra och prisvärd butik. Men man ska vara medveten om att man måste vara hemma för att kunna ta emot sitt paket. Uppdaterar recension om supporten lyckas skapa någon magi och rädda leveransen.
damst
damst

385 omdömen

Utmärkt
5 månader sedan
Inga problem alls. Köper man standardutförrande och varan finns i lager så får man varorna snabbt. Köpte en laptop som kom som utlovat efter 2 dagar. UPS kan krångla många gånger med leveranser, men fungerade bra denna gång. Min vara skickades från lager i Holland. Bra att man kan använda Klarna som betalalternativ om något skulle krångla.
D
Deron94

5 omdömen

Dålig
6 månader sedan
Själva butiken i sig och supporten är det inget större fel på, men leveransen är långsam och allmänt kass då det är UPS. Ännu värre är returen som sköts av TNT/FedEx, helt omöjligt att ha att göra med detta företag. Man kan inte bara lämna in paketet på närmaste ICA, utan de måste hämta upp paketet hos en under vanlig arbetstid. Försökte ändra hämtadress i deras system men fick ändå mail att de skulle komma hem till mig nästa dag. Svårt att få tag i någon vettig support för ett problem de själva orsakat.
a
asroma

2 omdömen

OK
8 månader sedan
Kundservice ganska långsam, men bra priser och erbjudander. Beställning fått om nästan två veckor.
M
Mattedatten

34 omdömen

Utmärkt
8 månader sedan
I somras såldes ett tangentbord ut för någon obetydlig peng. Dem fick fler beställningar än vad som fanns i lager, så min blev annullerad. Som kompensation fick jag en kupongkod, på 2x vad tangentbordet kostade. Generöst. Nu tänkte jag beställa en telefon, men hade först hade lite frågor. Chattsupporten var tillgänglig och svarade på det jag behövde, så det blev att jag slog till på en Moto(rola) till ett trevligt pris. Jag beställde vid lunchtid på dagen, samma dag har telefonen lämnat ett lager i Nederländerna, och dagen efter är UPS hemma hos mig vid kl 15. ~28 timmar från beställning till att jag kopplade telefonen på laddning hemma hos mig, riktigt bra! Tar bort en stjärna för hanteringen av UPS; hemleverans var enda alternativet. Lenovo hade valt att leveransen inte kunde flyttas till ett ombud, så UPS kundtjänst kunde inte göra mer än att ge föraren mitt nummer och skriva att han ska ringa innan (då ytterporten till trapphuset här är låst, utan portkod). Sagt och gjort, han ringde knappt 5 minuter innan han var här, och jag kunde gå ner och hämta telefonen. Smidigt, men jag var tvungen att själv kontakta UPS så att det skulle bli rätt. På fraktsedeln hade inte hela mobilnumret fått plats, sista siffran saknades. Kan man ta emot en hemleverans enkelt (med UPS), är beställning härifrån guld värt.
s
skrutten84

10 omdömen

Usel
8 månader sedan
Man får certificatfel i Firefox på denna sidan nu så det låter lite skumt.
Betyg köpupplevelse
2.4OK
8 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(1)
(2)
(3)

Om butiken

Lenovo SE

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCardPayPalAmex
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.lenovo.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Lenovo (Sweden) AB

Organisationsnr: 556674-7555

Information hos allabolag.se