Kategorier
Prisjakt

Omdömen(26)

Sorterat efter datum
K
Kai Dahlberg

1 omdöme

Utmärkt
2 månader sedan
De bästa priserna, sjukt snabb frakt och utmärkt service ^^
S
Steff66

85 omdömen

Usel
7 månader sedan
hemsidan borta 2020-06-16
MrShhh
MrShhh

6 omdömen

Bra
9 månader sedan
Handlat av dom i flera år nu och alltid funkat bra. Tydliga med om saker finns i lager och alltid skeppat så fort dom har grejerna. Det jag köper finns oftast inte i sverige så oklart vad (och varför) folk köper som är billigare i sverige.
S
Svenskhandel

3 omdömen

Usel
ett år sedan
Blivit alldeles för dyrt att handla här. De flesta knivar kostar nu för tiden ca 300:- mer än i svenska butiker. Kollar man prishistorik på prisjakt kan man se att dom 'hetshöjjer" priserna med runt 200 kronor regelbundet flera gånger varje år och sänker sen tillfälligt vid högtider m.m. På det har service blivit sämre. Får man hem en kniv som har brister, är glapp m.m. får man inte längre skicka tillbaka den utan nån typ av förhör där man måste redogöra för vad som är fel och om det går att fixa själv. Efter lång debatt får man iallafall betala för frakt själv och hoppas på det bästa. Gällande frakten så förväntar jag mig att paketet levereras till dörren som utlovat. För det fraktpriset ni tar ut förväntas frakten fungera. Ofta levererar ups det till nått utlämningsställe när dom inte orkar gå till min dörr. Ungefär 6 av 10 paket får jag hämta ut själv.
t
thomasb82

8 omdömen

OK
2 år sedan
Grymt sortiment, snabb leverans men på tok för dyr frakt och gränsen för fri frakt är för hög. Ok om man ska köpa en dyr grej,men för en kniv för 300 eller 400 att betala 129 i frakt för ett ändå litet paket, det blir inte värt det. Det enda jag drar av stjärnor för.
dala56
dala56

62 omdömen

Utmärkt
2 år sedan
Grymt bra utbud av knivar från mängder av olika tillverkare. Snabb frakt och ok pris.
K
Koirp

6 omdömen

Utmärkt
3 år sedan
Mycket bra. Jag råkade beställa fel, men det löste dom klockrent. Hade trots det beställningen i handen på en och en halv dag.
S
SimonZes

11 omdömen

Utmärkt
3 år sedan*
Har beställt ett flertal gånger och det har alltid gått snabbt och utan problem. Rekommenderas!
*Redigerades 3 år sedan
g
gnunard

19 omdömen

Utmärkt
3 år sedan*
Billiga produkter, dyr men riktigt snabb frakt. Rekommenderas.
*Redigerades 3 år sedan
Utmärkt
3 år sedan*
Snabbt och smidigt. Har handlat flera gånger, frakten med UPS tar under 24h från Finland...Postnord har mycket att lära. Rekommenderas starkt!
*Redigerades 3 år sedan
Utmärkt
3 år sedan*
Jag är en helt nöjd kund! Jag beställde en Edge Pro Professional 4 via webbshoppen. Men jag glömde en "Small Knife Attachment" så jag mailade och frågade om jag kunde lägga till den, de var då hjälpsamma och bad mej beställa den på en separat order så skulle de fixa det. De sampackade sedan ordrarna och krediterade den extra frakten som ju debiteras automatiskt på en ny beställning. Det kom flera mail som visade hur ordern behandlades. Leveransen kom väl paketerad, allt var helt och snyggt och i sin ordning. Jag beställer gärna fler gånger från Lamnia.
*Redigerades 3 år sedan
k
kristaav

1 omdöme

Utmärkt
4 år sedan*
Har handlat från Lamnia ett flertal gånger de senaste 3-4 åren och aldrig haft några problem men företaget. Däremot har transportfirmorna i Sverige strulat vid något tillfälle. Beställer jag till en adress i Stockholm så får jag sakerna oftast inom 24h, utanför Stockholm så kan det ta några dagar extra. Vid ett tillfälle kunde inte DB Schenker hitta sitt ombud. Lamnia har bra kundbemötande, stort utbud, bra priser och dom har aldrig varit svåra att göra med vid t.ex. reklamationer.
*Redigerades 4 år sedan
alka
alka

15 omdömen

Dålig
4 år sedan*
Beställde en vara och skulle få den till mitt ombud 5 km bort efter 1-2 dagar. Det gick en vecka och sen får jag ett sms där jag skulle välja var jag ville hämta paketet. Samtliga ställen i en annan kommun och det närmaste 75 kilometer bort. Några minuter senare ringer telefonen och en person från fraktbolaget undrar om jag är hemma nästa dag så de kan köra ut paketet hem till mig. Jag svarar förvånat att jag kan hålla mig hemma. Nästa dag kommer och går och inget paket kommer. Jag ringer firman som säger att de inte har något paket till mig trots att personen som ringde mig dagen före jobbar där och att jag ska prova ringa en annan firma som de köper tjänster av. Från det stället får jag veta att paketet fortfarande inte kommit fram och att de räknar med att köra ut det senare under veckan. Tre dagar senare kommer paketet. Yxan var 300 billigare på lamnia än på affärer i Sverige där jag handlat tidigare och fått varorna inom två dagar. Jag kommer inte att handla på lamnia igen även om det inte är deras fel att fraktbolaget strular, jag betalar hellre några kronor mer och slipper allt strul.
*Redigerades 4 år sedan
Usel
4 år sedan*
Uselt. Längre leveranstider än prylar från Kina. Priserna är inte tillräckligt konkurrenskraftiga för att det ska vara värt att handla här. Faktum är att det mesta går att hitta billigare i Sverige med 1-2 dagars leveranstid. Det går heller inte att spåra paket på ett tillfredsställande sätt. Kommer ej att handla här igen. Idag är det den 1/3. Jag har fortfarande inte fått min order från 20/2
*Redigerades 4 år sedan
Lamnia svarar:2017-03-02
Sorry, I have to reply in English to make myself clear enough. First of all, we are deeply sorry for the long delivery time and all the confusion. We got notified 2 days ago that schenker (swedish operator of GLS) has received the parcel, but the parcel is empty. The item has been lost or stolen on the way from Finland to Sweden. Schenker should have notified you about this, but obviously they did not. We have shipped you a new product yesterday. We hope you receive it as soon as possible. Normally our orders get to Sweden in 1 business day with UPS delivery, but in this case the item was larger and went with GLS. We have made some adjustment and next time you will be able to select UPS for free. Once again, sorry for the inconvenience. Lamnia
b
beecherra

1 omdöme

Usel
4 år sedan*
Jag får börja med att säga att jag INTE har varit i direkt kontakt med Lamnia om det här, men har skrivit en recension om det på TrustPilot. Där har jag fått svar att detta är rutin för att säkerställa att det de skickar är som det ska. Då det finns relativt lite att gå på för att säga hur bra butiken är och jag inte har haft erfarenhet av dem tidigare ger jag det här betyget baserat på att jag ser ett system kan missbrukas oavsett om intentionerna kanske egentligen är goda. För ett tag sedan beställde jag ett multiverktyg härifrån, inga problem med frakten eller något. Kom hit i rimlig tid. Multiverktyget jag hade beställt kom dock med en bruten förpackning, dvs. tejpen som skulle sluta förpackningen var uppskuren. Detta kan tyckas vara en liten detalj, men returrätten gäller enbart en OANVÄND produkt. Hur man avgör om den är det eller inte hos Lamnia vet jag inte, men rimligtvis börjar man med att kolla om förpackningen är öppnad eller inte. Som det verkar nu öppnar Lamnia alltså en del av det de skickar rutinmässigt för att kolla att allt är som det ska. Detta är givetvis en god idé, men då returer enbart godtas för oanvända produkt skulle detta också kunna innebära problem, eller till och med missbrukas, då en kund vill returnera en produkt. Detta skulle enkelt kunna åtgärdas genom att bara bifoga någon form av skriftligt bevis på att Lamnia har öppnat produkten för att kolla att allt funkar, och att man trots detta har rätt till en retur i 14 dagar. Tills de gör något åt detta känner jag inte att detta görs bra nog.
*Redigerades 4 år sedan
Lamnia svarar:2017-03-03
Hello! Sorry for late reply. The items in not considered used, if the box has been opened and the seal has been broken. It is understood that the seal has to be broken in order to inspect the product by the consumer or the seller. The return right applies normally. Kind regards, Lamnia
Sida 1
Betyg köpupplevelse
3.1Bra
3 omdömen