Kategorier
Prisjakt
Miele SE
  • Leverans ingår
  • Byggda för 20 års användning
  • Made in Germany
Anonym användare
Anonym användare
Usel
12 dagar sedan
Vår tvättmaskin för 12.000 kr skar efter 4 år. Miele själva säger att de testas för 20 års drift. Inga problem tänkte jag, bara att reklamera. Får svaret att garanti är 1 år och reklamation inom 3 år... För en maskin som ska hålla i 20 år... IKEA har 5 års garanti! Tjatade lite och fick erbjudandet 30% rabatt på en ny maskin direkt från Miele. Jag svarade att det innebär att ni tjänar pengar på era kunders olycka när deras dyra Miele-maskiner som ska hålla 20 år går sönder efter 4 år! Inget mer vi kan göra svarade Miele. Efter diverse tjat och hot fick jag 40% rabatt men de vill även ha 2.000 för installation. Elgiganten är inte mycket dyrare när de har kampanjer och installation från dem kostar 500 kr. Miele är ett skojar-företag med en fullständigt ursuel kundtjänst och kundpolicy! Vilket förbannat skräp och skitföretag!
m
marcurell

61 omdömen

Bra
4 månader sedan
Beställde en tvättmaskin i början på veckan, klickade igenom köpprocessen och när ordern var klar står det att jag kommer bli uppringd av Miele med mer information. Jag väntade 4 dagar, sedan ringer jag upp kundtjänst som säger att dom aldrig ringer upp och att jag måste gå in och betala min order, jag får i princip tvinga dom att hänga kvar i luren medans jag försöker klicka runt. När jag får förklara att det inte går att betala ordern genom att klicka på den får jag som svar att jag ska lägga en ny order. Den nya ordern genererar samma resultat, ett meddelande att dom ska ringa upp mig. Kundtjänsten hjälper mig då surt att manuellt lägga upp en order, jag frågar om jag kan få hjälp med uppbärning, kundtjänst lägger till det utan att säga vad det kostar så jag frågar: 2000kr, plus moms! Jag säger att det är orimligt med 2000kr, varvid jag surt blir påpekad att det är plus moms och att det får jag klaga till deras leverantör om. När ordern väl är lagd säger kundtjänst att jag kommer få en förskottsfaktura i mailen inom kort, varvid jag frågar vilket betalningssätt jag kan använda för fakturan och blir hänvisad att det står i mailet. Väldigt otrevlig kundtjänst, hemsida som är otroligt seg och beställningar som inte fungerar. Hoppas för allt i världen att jag inte behöver ha kontakt med Miele igen. Uppdatering: Miele har hört av sig och förklarat situationen. Har fått mycket bra hjälp.
Usel
5 månader sedan
I samband med att vi köpte en nyproducerad bostad fick vi Míele spis och ugn installerad. Nu när spisen är sönder och visar FE31 så har dom varit extremt fyrkantiga och vägrar åtgärda spisen och skyller på ett strömavbrott. Har aldrig varit så besviken på ett företag som jag är på Míele. Kommer jag köpa deras produkter framöver? aldrig i livet. Kommer jag att rekommendera deras produkter? aldrig i livet. Se upp för att köpa något från dom, händer det något med produkten så är ni körda.
A
Anders

1 omdöme

Usel
10 månader sedan
Har alltid varit ett Miele-fan men tvingas byta åsikt. Handtagen på både kyl och frys verkar felkonstruerade då de går sönder med jämna mellanrum. Även om vi fått nya gratis är det ändå irriterande. Dessutom har skenan till en fruktlåda i kylen gått sönder och Miele säger att det inte går att reparera. En av zonerna på vår Miele-häll låter onormalt mycket vid användning, låter som att nåt är seriöst fel. Idag gick dessutom vår premium Miele diskmaskin sönder, tydligen nåt relä som kostar massor att reparera (diskmaskinen kostade nästan 20,000 kr när vi köpte den för några år sen). Är så besviken och kommer aldrig köpa Miele igen.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 år sedan
Generellt besviken på Miele support och kvalité, har haft problem och fått bekosta allt från undersökning till reparation själv, dom tar kostnader. Kan tyvärr inte rekommendera Miele längre efter detta. Kommer att välja andra fabrikat i framtiden.
P
Petlin

6 omdömen

Usel
2 år sedan
Har alltid haft uppfattningen att Miele gör riktiga kvalitets produkter bla beroende på deras egen profilering av sitt varumärke, men aldrig haft någon tidigare av olika anledningar. Köpte för drygt ca tre år sedan en diskmaskin som kostande närnare 10000 kr och installerade den knappt ett år senare. Hushållet består av två personer och vi är noga med att skölja av disken innan vi ställer in den i maskinen. För ett par veckor sedan så uppstod ett ganska kraftigt missljud som sannolikt kommer från avloppspumpen. Vi kanske fick ett "måndagsexemplar" men jag tänker aldrig mer betala en krona extra för att köpa en Miele och faktum är att vi aldrig har haft en vitvara från något annat märke som har gått sönder så snabbt.
2sudden

6 omdömen

Usel
3 år sedan
Hade en frys från Miele som gick sönder efter 6 år. Det kan hända den bästa leverantör men har alltid trott att Miele stod för extremt bra kvalitet och hade hoppats att det skulle hålla minst dubbelt så länge. Miele hade under denna period bytt design på sina kyl/frys skåp, jag mailade supporten och frågade om man kunde sätta på den gamla dörren på en ny frys? (så jag inte behöver köpa ny kyl också) Fick till svar (skriftligen) att detta inte var möjligt. Jag köpte då ny kyl och frys så de skulle matcha varandra. När de levererades såg jag till min förvåning såg jag att nya och gamla skåpen har samma dörrfästen. Testade att byta dörr och det fungerade utan problem. Kontaktade Miele supporten för att ifrågasätta deras tidigare svar och vilken typ av ersättning de tänkte ge mig då jag nu har en kyl som jag inte behöver. Då väljer Miele att inte svara längre trots upprepade försök.
Betyg köpupplevelse
1.9Dålig
4 omdömen

Om butiken

Miele SE

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.miele.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Miele Aktiebolag

Organisationsnr: 556138-9668

Information hos allabolag.se