Prisjakt
Annons
Miele
  • Leverans ingår
  • Byggda för 20 års användning
  • Made in Germany
1.5Dålig
2 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

C
Calle
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Pinsamt dålig service och en kvalitet sämre än värst. Långa och extremt utdragna dialoger som inte utmynnar i annat än ytterligare utgifter efter krav på besök av tekniker trots redan konstaterade fel. Två kyl/frys som lagt av inom fyra år med samma fel. Undvik Miele om du inte vill ha förstörd mat och dyra räkningar.

E
Elling
1 omdöme
Usel5 månader sedan

Köpte Miele torktumlare och tvättmaskin för total 40.000,- för 6 år sedan. Tvättmaskinen var utrustat med TwinDos, automatisk tvättmedeldosering, och det har aldrig fungerat; kläderna luktade illa efter att ha legat i skåpet några veckor. Började med manuell dosering och då fungerar det OK. Torktumlaren slutade torka efter 6 år och Miele servicetekniker gav förslag på reparation till en kostnad av 20.000,- ! Miele var tidigare ett väldigt bra märke som stod för kvalitet, men inte längre. Har köpt min sista Miele produkt.

c
Uselett år sedan

AKTA ER! LÅT DIG/ER INTE LURAS AV NAMNET. DET ÄR INGEN KVALITÉ OCH HÅLLBARHET I DESSA PRODUKTER. Och det absolut värsta företaget någonsin. Lovar att återkomma men gör det aldrig. Jag blev väldigt sjuk med invaliditet som påföljd. Alltså inget fel i huvudet endast mina extremiteter. Ringer från sjuksängen flera gånger, fortfarande ingen återkoppling. (Varit sjuk 3 år och fortfarandeingen återkoppling.) Ångrar så djupt diskmaskin, kyl, frys, tvättmaskin och torktumlare. Har haft många märken under mitt långa liv. Tvättmaskinen river sönder kläderna och gör hål i dom. Nytt som gammalt och Miele tror inte på vad jag säger. Vi har varit tvungen att byta ut allting allteftersom. Det kostar oerhörda pengar men de fungerar inte. Tyvärr har vi tvättmaskinen kvar. De lovade ju så stort att lösa det. Skulle det gå att ge minuspoäng skulle jag göra det. Vad ni än gör KÖP INTE Miele.

j
jesperk68
4 omdömen
Uselett år sedan

Köp aldrig Miele - kvaliteten är i botten! Vi har köpt en av Mieles nyaste och dyraste induktionshällar och när vi använder den hörs det ett högt skramlande ljud hela tiden. Mieles svar är att det är så induktion alltid låter som - det kan vara sant för Miele men vi har haft andra märken under de senaste 20 åren och vi har aldrig haft det problemet tidigare. De flesta av våra vänner har induktion och har aldrig upplevt det problemet. Slutsatsen är att det är Mieles produkt som är av oacceptabelt dålig kvalitet, så mitt råd: Håll dig borta från Miele.

V
Uselett år sedan

Tjuvar som tar dina pengar och inte återbetalar. Helt sjukt beteende från ett företag om du frågar mig. Jag beställde två ugnsplåtar från de i slutet av nov 2023. Sen retunderade jag produkterna en dag efter och Miele fick produkterna 6e dec 2023. Jag blev sen lovad att få återbeltaning inom 11-16 dagar, som är sjukt långt tid att vänta på en återbetalning. Nu är det 18 jan 2024, mer än en månad senare, och jag fortfarande har inte fått mina pengar tillbaka och alla mina försök för att komma i kontakt med de för att få pengarna tillbaka leder ingenstans. De har helt enkelt tjuvat pengarna och betalar inte tillbaka mig. Jag kontakt de fler än 10 ggr och bett att prata med deras ansvariga ekonomiavdelning men fick info att det går inte att kontakta de direkt och jag måste bara "vänta" på mina pengar. Helt sjukt och dåligt oseriöst bolag. Aldrig igen.

Miele svarar:2024-01-18
Hej, vi beklagar att du inte ännu fått det krediterade beloppet till ditt konto samt att du inte fått mer information kring ditt ärende. Självklart kommer du få din återbetalning, antagligen är det enbart en tekniskt detalj i vårt IT-system som hakat upp sig och vi undersöker detta för att lösa problemet snarast. Vänliga hälsningar Miele
Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Jag avråder starkt från att köpa Mieleprodukter. Vi köpte en torktumlare som var dubbel så dyr som övriga märken. Den höll i 3,5 år. Jag fick betala 1 700 kr för att en tekniker skulle komma och titta på den. Fick ett prisförslag på att byta ut elektroniken på över 7 000kr för material + oklar arbetskostnad. Det är generellt för Miele: dyra i inköp, extremt dyra reservdelar, dyra tekniker och inte någon längre garantitid eller reklamationstid än andra produkter.

P
Peder
12 omdömen
Usel2 år sedan

Beställde reservdel till dammsugaren, fick en rengöringsprodukt för ugn. Var tvungen att betala en gång till för att de skulle skicka rätt produkt. Väntar fortfarande på retur fraktsedel och återbetalning.

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Kanske bra produkter, men min diskmaskin (deras bästa modell) gick sönder efter 5 år. Serviceverkstaden säger att det är minst 3veckors väntetid. Mieles kundservice säger ”det är inte vårt ansvar och inget vi kan göra något åt”…. Dom kunde inte tillåta annan serviceverkstad, dom kunde inte betala för transporten för annan närliggande serviceverkstad. Dom erbjöd inte rabatt på ny modell och kunde inte erbjuda någon låneprodukt…. Kostnaden gör att reparera en 5år gammal maskin uppgår till 8000kr… Fruktansvärt dålig service! När serviceverkstaden beställer reservdelar av Miele så tar det nästan 2veckor för dom att få delarna…. Mieles produkter är bara premium fram till dess att du fått den in i hemmet, därefter blir det en fruktansvärt dålig upplevelse! Att köpa en Miele är premium, men därefter blir kundupplevelsen allt annat än premium!

Gästanvändare
Dålig2 år sedan

Miele - Både dyra och dålig kvalitet! Miele står inte alls längre för den kvalitets- & hållbarhetsryckte som de på något sätt lyckats skapa sig genom åren. Överlag är deras vitvaror bra mycket dyrare, nästan dubbelt så dyra än de flesta andra märken, med någon slags motivering att de faktiskt håller i stort sett dubbelt så länge än en billigare maskin/märke på marknaden. Men nej, tyvärr stämmer det inte alls. Köpte själv en Miele diskmaskin 2018 (G6065 SCVi XXL) för ca 12-tusen, med just motiveringen att det kunde vara värt att lägga en litet dyrare slant och på så sätt få en maskin som skulle hålla i många år. Men tyvärr inte! Redan i september 2022 (efter 4år) la den bara av. Efter att själv ha kollat av maskinen och stämt av med manualen, valde jag tillslut att boka in en servicetekniker från Miele, att titta på maskinen ordentligt. Teknikern kom förbi och pluggade i en dator i maskinen. Efter några minuter utan att ha skruvat eller plockat isär en endast del, kom han fram till att både Cirkulationspump och Styr./effektelektronikkort hade "slutat att fungera" och behöver bytas. Att byta ut dessa skulle kosta mig 12 112 SEK. Dvs mer än jag köpte hela diskmaskinen för, 4 år tidigare. Utöver detta även en kostnad på 1500 SEK för att få teknikern att komma förbi och konstatera i stort sett det jag som amatör redan hade listat ut via manualen och lite google-sök. Näh, aldrig mer Miele för min del! Så ni som funderar på att lägga en rejäl slant på Mieles vitvaror… tänk efter både en och tjugo gånger till!

S
Sir_Dudebro
44 omdömen
Usel3 år sedan

Först: Mieles produkter har jag stor respekt för. Jag har en tvättmaskin och en dammsugare och de är briljanta. Jag tänker hålla mig till Miele så mycket det går i framtiden, för det är klass och kvalitet på deras grejor. Deras webbshop däremot... Två gånger har jag handlat där, och bägge gångerna kom paket bort för att kollinummer aldrig kom fram, sen har jag dubbel- och trippelfakturerats i omgångar - jag måste ha ett dussin olika PDFer som heter "kvitto/faktura/returkreditnota" om vartannat där informationen inte stämmer - och när jag mejlat och gafflat om saken så har jag typ fått åtta olika svar av sex olika personer. Det är uppenbarligen kaos i deras system. Varning.

Om butiken

Miele

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.miele.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Miele AB

Organisationsnr: 556138-9668

Information hos allabolag.se