Miele
  • Leverans ingår
  • Byggda för 20 års användning
  • Made in Germany
Sir_Dudebro
Sir_Dudebro

44 omdömen

Usel
3 månader sedan

Först: Mieles produkter har jag stor respekt för. Jag har en tvättmaskin och en dammsugare och de är briljanta. Jag tänker hålla mig till Miele så mycket det går i framtiden, för det är klass och kvalitet på deras grejor. Deras webbshop däremot... Två gånger har jag handlat där, och bägge gångerna kom paket bort för att kollinummer aldrig kom fram, sen har jag dubbel- och trippelfakturerats i omgångar - jag måste ha ett dussin olika PDFer som heter "kvitto/faktura/returkreditnota" om vartannat där informationen inte stämmer - och när jag mejlat och gafflat om saken så har jag typ fått åtta olika svar av sex olika personer. Det är uppenbarligen kaos i deras system. Varning.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

Varning för köp av Mieleprod. 26/10 Just när servicetekn. kom indikerade spishällen inget fel. hade tydligt talat om för Miele att den under 6-8 veckor blinkat med felkod FE 22"- Tekn. kunde inget göra mer än debitera 1000:-. När tekn. åkt, åter indikerat fel FE 22, fick ny tid för tekn.besök t 7/12. Den 6/12 kl 23. besked servicebesöket inställt den 7/12. Ny tel-kontakt med Miele, jag frågar varför man inte skicka-de annan tekn. eftersom jag väntat länge, Nej, tekn. hade reservdelen i sin bil i Ystad, blev svaret. Nytt tekn.besök 15/12. 7/12 tel.med Miele ang. komp. av fakturan, handläggaren lovade göra not. o skicka ärendet vidare. 7/1 2022 fick jag faktura, utan komp. 11/1 2022 Ny tel.kont. m Miele, uppger att det inte finns något not. om komp. men lovar skicka ärendet vidare o återkomma. 13/1 2022 Ingen fr Miele hörts av, ringer igen, talar m ny person som åter lovar skicka ärendet till ekonomiavd. och föreslår att jag väntar ytterl. 2 dagar. Miele verkar ha policy att trötta ut sina kunder, skickar ärendet vidare, är stående besked. Återkommer aldrig. Var utan fullt fungerande häll i 7-8 v. Miele saknar helt rutiner för handläggning av ärende/kunder. Du kommer till kundtjänst men sen är det totalstopp. Där försöker man negligera ditt ärende/problem och dribbla bort dig. Viktigt att notera när du ringde och vem du talade med. Kundservice finns inte hos Miele och kundtjänsten är den sämsta jag varit med om.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

Fick fel på min induktionshäll och gjorde all felsökning som går att göra, men kunde till slut konstatera att det var ett elektronikfel. Rekommenderades av Miele att ta dit en av deras servicetekniker. Så det gjorde jag. Väl här efter två veckors väntan ägnar han en halvtimme åt att stå och knappa random på hällen. Samma som jag redan gjort alltså. Sedan konstaterar han att det nog är ett elektronikkort som behöver bytas. Det jag redan visste alltså. Hade han ett sådant med sig? Nej. Men en offert på 15000:- för att byta kortet kunde han lämna. Det är mer än dubbelt så mycket som en ny motsvarande Miele häll kostar??? Och en räkning på 1200:- för noll utfört arbete presterade han också... Varför skickar Miele hit en lallare till tekniker när de redan vet att det är elektroniken som spökar och att det inte är värt att laga? Dessutom har de en kass kundservice och mediokra produkter. Det enda som är premium med Miele är priset....

P
Peder

1 omdöme

Usel
9 månader sedan

Serviceteknikern kom inte under bokad dag. Sen behövde jag vänta 2 veckor till på nästa försök. Kommer då ha varit utan fungerande tvättmaskin i 4 veckor. Hoppas att de kommer nästa gång!

F
FONCl

4 omdömen

Usel
ett år sedan

Efter bara 13 månader dog maskinen. Byte av styrkort gick på 7500 kr. Miele tog kostnaden "av goodwill", eftersom garantin bara var 1 år. Krav enligt konsumentköplagen skulle jag säga... Men men, maskinen blev lagad iaf. Efter 4 år dog den igen. På nytt storkortet, som denna gången hade tagit med sig cirkulationspumpen i fallet. Kostnad för att laga 12 900 kr. Enligt Miele är deras maskiner byggda för att hålla i 20 år, men när de bara håller en femtedel av den tiden så har det inget annat än svindyra reservdelar och dåligt bemötande att erbjuda. Maskinen får gå till soptippen bara 4 år gammal och det blir aldrig mer Miele! Marknadens sämsta garanti, sämsta kundservice och dyraste reservdelar. Tråkigt, för vi var egentligen nöjda med design och funktion (när den fungerade). Men att en diskmaskin för 14000 ska behöva lagas för totalt 20 000 kr på fyra år är totalt oacceptabelt. Alla Mieles referenser till "kvalité" verkar bara vara tomt prat. De har inget annat än floskler och tomt säljsnack att backa upp det med i alla fall.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Vår tvättmaskin för 12.000 kr skar efter 4 år. Miele själva säger att de testas för 20 års drift. Inga problem tänkte jag, bara att reklamera. Får svaret att garanti är 1 år och reklamation inom 3 år... För en maskin som ska hålla i 20 år... IKEA har 5 års garanti! Tjatade lite och fick erbjudandet 30% rabatt på en ny maskin direkt från Miele. Jag svarade att det innebär att ni tjänar pengar på era kunders olycka när deras dyra Miele-maskiner som ska hålla 20 år går sönder efter 4 år! Inget mer vi kan göra svarade Miele. Efter diverse tjat och hot fick jag 40% rabatt men de vill även ha 2.000 för installation. Elgiganten är inte mycket dyrare när de har kampanjer och installation från dem kostar 500 kr. Miele är ett skojar-företag med en fullständigt ursuel kundtjänst och kundpolicy! Vilket förbannat skräp och skitföretag!

m
marcurell

58 omdömen

Bra
ett år sedan

Beställde en tvättmaskin i början på veckan, klickade igenom köpprocessen och när ordern var klar står det att jag kommer bli uppringd av Miele med mer information. Jag väntade 4 dagar, sedan ringer jag upp kundtjänst som säger att dom aldrig ringer upp och att jag måste gå in och betala min order, jag får i princip tvinga dom att hänga kvar i luren medans jag försöker klicka runt. När jag får förklara att det inte går att betala ordern genom att klicka på den får jag som svar att jag ska lägga en ny order. Den nya ordern genererar samma resultat, ett meddelande att dom ska ringa upp mig. Kundtjänsten hjälper mig då surt att manuellt lägga upp en order, jag frågar om jag kan få hjälp med uppbärning, kundtjänst lägger till det utan att säga vad det kostar så jag frågar: 2000kr, plus moms! Jag säger att det är orimligt med 2000kr, varvid jag surt blir påpekad att det är plus moms och att det får jag klaga till deras leverantör om. När ordern väl är lagd säger kundtjänst att jag kommer få en förskottsfaktura i mailen inom kort, varvid jag frågar vilket betalningssätt jag kan använda för fakturan och blir hänvisad att det står i mailet. Väldigt otrevlig kundtjänst, hemsida som är otroligt seg och beställningar som inte fungerar. Hoppas för allt i världen att jag inte behöver ha kontakt med Miele igen. Uppdatering: Miele har hört av sig och förklarat situationen. Har fått mycket bra hjälp.

Usel
ett år sedan

I samband med att vi köpte en nyproducerad bostad fick vi Míele spis och ugn installerad. Nu när spisen är sönder och visar FE31 så har dom varit extremt fyrkantiga och vägrar åtgärda spisen och skyller på ett strömavbrott. Har aldrig varit så besviken på ett företag som jag är på Míele. Kommer jag köpa deras produkter framöver? aldrig i livet. Kommer jag att rekommendera deras produkter? aldrig i livet. Se upp för att köpa något från dom, händer det något med produkten så är ni körda.

Betyg köpupplevelse

1.3Dålig
5 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(5)

Om butiken

Miele

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.miele.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Miele Aktiebolag

Organisationsnr: 556138-9668

Information hos allabolag.se