3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-03
    N
    Nerd(58 omdömen)
    Möttes av att cykeln jag köpt och betalat för var slut på lager. Men de löste till slut detta på ett för mig som kund mycket förmånligt sätt. Dessutom med extra lullull i leverans då jag fick den hela vägen hem istället för till DHL-terminalen.
    2019-04-24
      P
      Patric(1 omdöme)
      Det krånglade med en Specialized wedgie som var slut även hos leverantör, men Hagacykel hjälpte mig på bästa sätt. Tack! Min wedgie sitter numera fint monterad på cykeln.
      2019-01-02
        S
        Siosia(1 omdöme)
        Beställde en cykel som endast fanns kvar i min storlek och därför var på extrapris. Dagen efter jag beställt ringer de och säger att hemsidan inte uppdaterats och att cykeln redan tagit slut och att de kommer sätta tillbaka mina pengar på mitt kort. När en vecka gått har jag inte fått tillbaka några pengar och cykeln ligger fortfarande kvar på hemsidan till samma extrapris. Jag ringer dem och frågar var mina pengar är, varpå de efter lång väntetid svarar att pengarna är på väg och borde vara hos mig inom några få dagar. Minuter efter samtalet får jag mail från Ecster (kreditgivaren) som meddelar att de tagit emot kreditering från Hagacykel och att jag snart kommer få mina pengar. Hagacykel hade alltså helt glömt att betala tillbaka mina pengar och märkte det först när jag påminde dem, men valde att låtsas som ingenting istället för att be om ursäkt. Kan man inte ha ett uppdaterat lagersaldo på sin hemsida och glömmer att göra återbetalningar bör man nog inte bedriva e-handel.
        Sorterat efter datum
        Gamla omdömen

        Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

        2018-04-28
          n
          nova85(123 omdömen)
          Tyvärr väldigt besviken på Hagacykel i Norrköping. Efter 2 besök och flera mail (utan svar) så kommer jag vända mig till annan återförsäljare nu och framöver. Detta pga av omförmåga att möta mina lågt ställda förväntningar på en fysisk butik, exempelvis hålla det man lovar, inte höfta fram svar, anstänga sig lite för att hitta en produkt som iaf är nära det jag önskar samt svara på mail.
          2017-05-31
            Millstone(57 omdömen)
            Trevligt bemötande via både telefon och mail. Hyfsat snabb men inte blixtsnabb respons på mail. Bra priser. Kände att de ansträngde sig för att lösa just mina behov. Cyklarna och tillbehören kom väl emballerade och jag tycker att leveranstiden var helt ok.
            2017-04-21
              j
              jussen(4 omdömen)
              Bra pris och snabb leverans! Inget negativt.
              2016-03-19
                Zipp99(14 omdömen)
                Köpte en Specialized Epic Comp via postorder. Fick kontakt med en bra säljare som verkligen kunde cyklar (team specialized). Efter flera telefonsamtal kändes säljaren/butiken seriös vilket gjorde att jag slog till (man är ju lite tveksam till att köpa en dyr cykel via postorder).
                2015-04-10
                  i
                  ito(35 omdömen)
                  Följer inte konsumentköplagen. Dvs upplyser inte - ens när man ringer dem - om sånt som är väsentliga fakta vid ett köp. Bara en massa säljsnack. Sen, när man ringer och påtalar detta, säger de bara att "så är det med internethandel".
                  2013-03-21
                  Redigerades 2013-04-19
                    o
                    oscargrane(1 omdöme)
                    Svarar endast på var 5e mejl Går inte att betala online med kort och ingen support ges i ärendet Inga andra betalningsalternativ erbjuds heller
                    2012-11-29
                      x
                      xulux(12 omdömen)
                      Hittar inte lagerstatus på specifika ramstorlekar. Får inget svar på mail. Synd, hittade annars bra priser.