Haga Cykel
  • Stort utbud
  • Snabb leverans
  • Fri frakt över 500kr
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
4 månader sedan

Köpte en begagnad cykel som hade bra betyg från dom. 3 av 5 på motor och batteri tex och jag tyckte det kändes säkrare att köpa en begagnad cykel från en cykelbutik istället för 1 privatperson, dom lämnade även 3 månaders garanti vilket kändes skönt.och cykeln var servade enligt dom Döm om min förvåning när cykeln plötsligt dör i en åktur 2 veckor efter hemkomst och jag ringer dit och får till svar att det nog var värmen som var boven men om det hände igen skulle jag ringa tillbaka och få nytt batteri. Lite mer än 1 vecka senare händer det igen utan att det var speciellt varmt ute och ringer igen och ber då om att få ett nytt batteri skickat, nej men dom kan ju inte bara skicka lösa delar till mig ifall det nu inte är batteri som är boven utan cykeln måste in till dom på service IGEN för det är säkert kontrollboxen säger dom. Jag gillar inte tanken att behöva skicka in cykeln som jag precis fått hem och behöver till jobbet men går motvilligt med på detta trots att det blir både jobbigt och struligt för mig att hitta 1 kartong och sedan packa in den och vänta på upphämtning. Sagt och gjort skaffar jag fram en kartong, packar in cykeln som tog tid och var bökigt och ringer dit igen och säger att allt är klart och ber om transport lappen att sätta på kartongen, killen som hade hand om detta var inte på plats och jag bad då han som svarade att meddela att personen skulle ringa mig och vad det gällde. Detta var en måndag morgon. Måndagen går. Tisdagen går, onsdagen går och ingen ringer. Torsdag morgon har jag lessnat och packar upp cykeln och åker in till närmaste cykel affär med verkstad och ber snällt dom att kolla cykelns status åt mig med början med batteriet. Tar 5 minuter för killen i verkstaden att konfirmera att cellerna i batteriet är kassa, ena cellen ligger nere på noll och då samarbetar inte cellerna och det gör att jag får strul. Ok, tänker jag. Så batteriet VAR boven som jag misstänkt. Ringer butiken igen och meddelar att jag vet vad felet är till 100% och att jag därför alltså inte behöver skicka in hela cykeln utan behöver bara ett nytt batteri. Åter igen är det inte rätt person som svarar och jag ber honom meddela rätt person att ringa mig. Idag fredag kväll upptäcker jag ett mejl i min skräp post med en länk till transport lappen. Ingen har ringt mig och pratat om detta som jag begärde utan skickar ett mejl som är aktivt i 24 timmar som jag alltså hittar ikväll vid 23 tiden utan att någon meddelar mig som sagt. Dom förväntar sig alltså fortfarande att jag skall sända dit hela cykeln trots att jag själv tagit reda på felet. Otroligt dålig service och naturligtvis har ingen grundlig service blivit gjord för då hade dom upptäckt felet på batteriet. Och återkoppling och kommunikation är lika med noll. Jag betalar hellre en annan verkstad att laga felet än att ha med detta företag/butik igen. Usch!

m
malogic

3 omdömen

Dålig
3 år sedan

Snabb leverans och hyfsat smidiga att få tag i men. När man köper en cykel för 12000 och den är repig ock skavd med djupa märken långt in i aluminumet så är deras svar. Du köpte den rabbaterat va? Vi har ju haft dem rätt länge i butiken så thats life. Jag har inte köpt något demo ex eller sänkt pris pga skadad vara. Endast att modellen är 2018 års modell. Med en teknisk produkt som en elcykel med en begränsad livslängd på batteriet så var priset vad jag förväntar mig av en hel och ren cykel utan skador.

N
Nerd

60 omdömen

Utmärkt
3 år sedan

Möttes av att cykeln jag köpt och betalat för var slut på lager. Men de löste till slut detta på ett för mig som kund mycket förmånligt sätt. Dessutom med extra lullull i leverans då jag fick den hela vägen hem istället för till DHL-terminalen.

P
Patric

1 omdöme

Bra
4 år sedan

Det krånglade med en Specialized wedgie som var slut även hos leverantör, men Hagacykel hjälpte mig på bästa sätt. Tack! Min wedgie sitter numera fint monterad på cykeln.

S
Siosia

1 omdöme

Usel
4 år sedan

Beställde en cykel som endast fanns kvar i min storlek och därför var på extrapris. Dagen efter jag beställt ringer de och säger att hemsidan inte uppdaterats och att cykeln redan tagit slut och att de kommer sätta tillbaka mina pengar på mitt kort. När en vecka gått har jag inte fått tillbaka några pengar och cykeln ligger fortfarande kvar på hemsidan till samma extrapris. Jag ringer dem och frågar var mina pengar är, varpå de efter lång väntetid svarar att pengarna är på väg och borde vara hos mig inom några få dagar. Minuter efter samtalet får jag mail från Ecster (kreditgivaren) som meddelar att de tagit emot kreditering från Hagacykel och att jag snart kommer få mina pengar. Hagacykel hade alltså helt glömt att betala tillbaka mina pengar och märkte det först när jag påminde dem, men valde att låtsas som ingenting istället för att be om ursäkt. Kan man inte ha ett uppdaterat lagersaldo på sin hemsida och glömmer att göra återbetalningar bör man nog inte bedriva e-handel.

n
nova85

115 omdömen

Usel
5 år sedan

Tyvärr väldigt besviken på Hagacykel i Norrköping. Efter 2 besök och flera mail (utan svar) så kommer jag vända mig till annan återförsäljare nu och framöver. Detta pga av omförmåga att möta mina lågt ställda förväntningar på en fysisk butik, exempelvis hålla det man lovar, inte höfta fram svar, anstänga sig lite för att hitta en produkt som iaf är nära det jag önskar samt svara på mail.

Millstone
Millstone

70 omdömen

Utmärkt
6 år sedan

Trevligt bemötande via både telefon och mail. Hyfsat snabb men inte blixtsnabb respons på mail. Bra priser. Kände att de ansträngde sig för att lösa just mina behov. Cyklarna och tillbehören kom väl emballerade och jag tycker att leveranstiden var helt ok.

j
jussen

4 omdömen

Bra
6 år sedan

Bra pris och snabb leverans! Inget negativt.

1.8Dålig
1 omdöme
(0)
(0)
(0)
(0)
(1)

Om butiken

Haga Cykel

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Direktbetalning
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.hagacykel.nu

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Haga Cykel i Norrköping Aktiebolag

Organisationsnr: 556406-7204

Information hos allabolag.se