Beställde cykel + tillbehör 5/9. Tillbehören kom snabbt men skickades i två olika paket. Bikester uppgav leveranstiden 4-6 dagar på cykeln vid beställning men 13 dagar senare, 18/9, hade vi fortfarande inte fått den eller någon info om förseningen. Skrev då till Bikesters kundtjänst och påtalade förseningen och frågade när den skulle levereras. Fick bara ett autosvar att just nu var det hög belastning på kundtjänst och att svaret kunde dröja längre än normalt. Fredagen 24/9 kom en avisering från PostNord där man fick välja på hemleverans, då tidigast månd 27/9, eller hämta själv samma dag. Hämtade den själv och packade upp cykeln och ser att den är i fel färg. Beställde en vit och blå Serious Rockville Disc men en vit och rosa var den som levererades efter 19 dagar. Gav efter detta snabbt upp alla funderingar på att försöka byta till rätt färg så nu cyklar min son runt på en ny cykel han är lite halvnöjd med. Har ännu idag 28/9 inte fått något svar från kundtjänst. Sammantaget en otroligt dålig köpupplevelse. Här handlar vi aldrig igen!
Beställde gummiband och hantlar i olika storlekar som present till min fru då vi börjat bygga upp ett komplett gym hemma. Allt fanns i lager enligt saldot med 3 dagars leveranstid och jag beställde 6 arbetsdagar i förväg så förväntade mig få allt i tid men ett par dagar senare kom enbart gummibanden i brevlådan. Väntade ytterligare ett par dagar sen ringde jag kundtjänst som skulle kolla upp och återkomma. Dagen efter återkom dom med beskedet att där låg ett felaktigt lagersaldo men dom kunde erbjuda mig likvärdiga hantlar av ett annat dyrare märke som fanns i lager att skicka direkt. Jag sa OK och sedan gick det ytterligare över 1 vecka men inget hände. Kontaktade åter igen kundtjänst som då skyllde på att leverantören (Eleiko) hade problem. Så i båda fallen har jag själv fått kontakta kundtjänst och göra dom uppmärksamma på att inget händer i min order, inga varor är skickade. Det hade dom ingen aning om förrän jag hörde av mig. Alltså, riktigt dålig koll på sina ordrar, lager, system och underleverantörer. Jag gav dom en chans att rädda situationen genom att kompensera mig med att skicka med ett par 10kg hantlar som var näst på min inköpslista men det kunde dom absolut inte göra och kom heller inte med något motbud i form av rabatt på nästa inköp eller liknande. Bad då om återköp och pengarna tillbaka för hela ordern och sa att gummibanden fanns att hämta hos mig via bud om dom ville ha dom tillbaka vilket dom valde att inte göra. Min fru fick således bli utan presenter och jag handlar aldrig här igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller. Ni som ändå gör det bör ha väldigt lågt ställda förväntningar. E-handeln ska vara bättre än så här 2019.