Kategorier
Prisjakt

#LOUDmouth#

Medlem sen 2006-09-03
19
Bidrag
28
Hjälpsamröster
Plantronics BackBeat Go 3
3.5
(5)
115 kr
3 år sedan*
Uppdatering: Med en annan telefon så slutade klagomålen på ljudet så gissningsvis berodde det inte på lurarna. Och gällande passformen verkar det vara en vanesak då jag nu inte har samma problem. Jag hävdar dock fortfarande att dom är alldeles för sträva vilket gör att dom "fastnar' i kläderna. Men på det hela taget är jag numera nöjd. Har haft dessa i några månader nu. Jag kunde välja mellan dessa och några andra modeller genom jobbet. Positivt: Ruggigt bra ljudkvalitet. Om dessa finns som vanliga in-earlurar skulle jag lätt köpa dom. Snygga och känns premium. Batteritiden är bra. Negativt: Sladden är av en sträv gummityp som förvisso känns tålig men bara är irriterande. Den är så sträv så den fastnar i skjortkragen etc. när man rör på huvudet vilket resulterar i att lurarna åker ur öronen. Fattar inte hur tillverkaren tänkte när man ger ett par trådlösa lurar med aktivitetsprofil en sån sträv sladd. Utformningen på lurarna är inget vidare lyckad och jag får dom inte att sitta säkert hur jag än gör. Har billiga slit-lurar som sitter bättre. Samtalskvaliteten. Jag får ofta klagomål från den jag pratar med om att det är brusigt och susigt i bakgrunden. Låg volym. Även om detta verkar vara ett generellt problem med bt-lurar så är denna modell bättre än andra jag testat.
*Redigerades ett år sedan
Sportbrillor.se
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
2 år sedan
Mitt omdöme är baserat på ett köp i sportbrillor's showroom men jag tvivlar inte på att dom är lika bra vid vid näthandel. Trevliga, engagerade, hjälpsamma och kunniga. Jag verkar ha en alldeles egen funktionsvariant som gör att skidglasögon verkar passa dåligt på mig i största allmänhet. Besökte deras showroom och fick hjälp att testa massor av modeller av skidglasögon och även med olika hjälmar i deras sortiment. Slutade med en mycket bra kompromiss och köp av hjälm och sportbrillor istället. Upptäckte nu efteråt att en av varorna är 300 kr billigare hos en annan handlare men det skiter jag faktiskt i trots att sportbrillor har prisgaranti. Den här typen av handlare ska uppmuntras.
Xiaomi Mi Mix 2S 64GB
3.8
(1)
4 999 kr
2 år sedan
Har haft telefonen i lite mer än en vecka så mitt omdöme kanske kommer ändras efter en tids användande. Grym telefon som borde kosta 3-4000 kr mer om den hade haft ett annat varumärke. Det som slog mig direkt vid uppackning är känslan av kvalitet. Precis allt känns premium. Telefonen kommer med ett hårt skal istället för lurar vilket enbart är positivt eftersom medföljande lurar aldrig är speciellt bra. Kameran är förbannat bra, den kanske inte matchar kameran i Huawei P20 pro (som jag inte testat) men den kan inte vara långt bakom. Tester jag läst stöder också detta. Värt att nämna är selfiekameran som är placerad i botten av telefonen vilket kan vara en nackdel för vissa. Personligen använder jag nästan aldrig den så ........ + Känslan, byggkvaliteten och designen. + Batterikapaciteten + Kameran + Dual sim med dual stand-by och 4g på båda simplatserna. + Trådlös laddning + Skärmen - Telefonen är hal utan någon typ av skal/fodral.
ComputerSalg SE
OK
(500+)
Usel
2 år sedan*
Beställde en artikel (portabel AC) den 19/7 som skulle finnas på externt lager. Leveranstid angavs till 3-4 dagar och leverans beräknades till 25/7. Efter att leveransstatus inte ändrats sedan köpet så mailade jag dom igår 23/7 kl. och fick då till svar kl. 16:16 att "Varan är tyvärr lite försenad från leverantören. Vi förväntar att motta varan här senast imorgon 24/7. Det är fortfarande förväntad leverans 25/7, men jag kan inte garantera att det inte först blir 26/7." Idag 24/7 kl. 09:04 får jag ett mail från dom med information om att beräknat leveransdatum är 30/7. När jag kollar deras webbsida så har den modellen jag beställt försvunnit ur sortimentet. Artikelnumret på den varan jag beställt finns kvar men nu så är det numret en mindre kraftfull modell. Uppenbarligen så hade den personen som svarade på mitt mail igår inte ens undersökt saken utan gissade bara sig fram till ett svar. Från 16:16 till 09:04 så hade plötsligt leveranstiden ökat med 4 dagar och dessutom har aktuell produkt försvunnit från deras webbsida. Nu mailade jag dom och frågade om dom har för avsikt att leverera det jag faktiskt beställde och då fick jag till svar att dom har annullerat beställningen med hänvisning till punkt 1 i deras köpvillkor. Dom hävdar att dom fortfarande inte har bekräftat köpet utan att dom gör det först när faktura skapas, vilket görs i samband med avsändande av ordern. Så beställning gjordes 19/7 och jag har sedan dess mailat fram & tillbaka med dom några gånger ang. min beställning men det är först när jag idag 24/7 frågar om oklarheterna kring varan/artikelnumret som dom upptäcker sitt "misstag" och annullerar ordern. Har svårt att se hur det skulle hålla i ARN att hävda att det inte fanns något köpeavtal mellan oss p.g.a. att dom inte "bekräftat köpet" när det förflutit 4 arbetsdagar sedan beställning och vi dessutom har diskuterat min beställning via mail några gånger. Och när dom annullerar min order först när JAG får dom att upptäcka sitt misstag.
*Redigerades 2 år sedan
Hoover WDYN 754D (Vit)
1.8
(1)
7 år sedan*
Uppdatering 2018-01-11 Nu har denna "kvalitetsmaskin" tackat för sig för gott. Det började för några veckor sedan när maskinen stannade efter utpumpning av huvudtvättens vatten och visade en felkod. Felkoden som visades ska enligt dokumentation betyda fel på pumpen men den fungerade ju bra så ...... Jag gjorde dessutom det jag kunde göra i form av felsökning d.v.s. kollade/rensade filter och anslutningsslang/avloppsslang. Av en slump märkte jag att efter att ha varit avstängd ett tag kunde man sätta igång den igen. Nästa tvätt jag provade så stannade den och visade en ny felkod, inte heller den korrekt enligt dokumentation etc. Nästa försök var det ytterligare en ny felkod etc...... Till slut så på nyårsafton så hade den stannat och visade en felkod men i den blöta tvätten låg det denna gången massor av små och stora plastbitar så uppenbarligen är det något inuti som gått sönder. Nu när min nya maskin kom och dom tog med sig det här åbäket så hittade jag en lös rem på golvet under maskinen. Fyra och ett halvt år höll den! Rent funktionsmässigt var ju maskinen kalas och då är det extra synd att det är sån värdelös kvalitet så den inte ens håller 5 år. Ändrar från 8 till 2 i betyg. Och då är jag ändå generös p.g.a. att jag var nöjd med alla funktioner etc. --------------------------------------------------- Uppdatering: Efter nästan exakt ett år så har den börjat krångla. Stannar innan torkprogrammen är färdiga och visar felkod 07. Känns sådär efter bara knappt ett år. Men men, serviceanmälan inskickad så vi får väl se. --------------------------------------------------- Har haft denna maskin i knappt två månader och betalade 4000kr när MediaMarkt hade en kampanj. + Tvättar bra + Torkar bra + Mycket bra centrifugering + Tillräckligt med program för att tillfredställa alla + Mycket bra normalprogram som anpassar tid etc. efter hur mycket last + Snabbprogram som tvättar normalsmutsad tvätt ren + Smart centrifugering som inte går på maxvarv förrän en kort stund i slutet (minskar buller) - Tvättmedelsrester kvar i facket p.g.a. dåligt tryck i "munstyckena" - Lite väl känslig obalanskontroll vid centrifugering - Begränsade möjligheter att välja centrifugeringshastighet på specialprogrammen - Svampiga/odistinkta manöverknappar - Lite väl mycket ludd kvar efter torktumling Kommentarer till ovan: För att vara kondenstumlare är den mycket bra. Tumlar väldigt bra och torrhetsstyrda automatiska programmen fungerar bra. Så länge man inte försöker tumla mer än spec. kapacitet så är det inga problem. Denna 1400-varvs maskin centrifugerar mycket bättre än andra 1400-varvare jag har erfarenhet av. T.ex. så ger 1000varv på denna maskinen torrare tvätt än 1400 varv på en Bosch Classixx. Detta trots att den bara går upp i maxvarv precis på slutet av centrifugeringen. Ang. att det inte är tillräckligt tryck på vattnet i tvättmedelsfacket så spelar det mindre roll då det alltid är att föredra att dosera tvättmedlet direkt ovanpå tvätten ändå. Mindre klägg och avlagringar på ställen som inte går att komma åt att städa. Således bättre av allergiskäl etc. Obalanskontrollen är väl det som har orsakat mig mest huvudvärk so far. Den är verkligen överdrivet känslig som ibland inte låter maskinen tumla 3 st. exakt likadana plagg. Hur f*n kan det bli obalans då? Detta är förstås enkelt fixat genom att blöta ner någon ren handduk och slänga in om maskinen trillskas. Det är dock aldrig några problem när maskinen är minst halvfull. Manöverpanelen eller rättare sagt knapparna är det enda som skvallrar om att detta är en budgetmaskin. Lite svampiga och odistinkta. Det blir riktigt mycket ludd i gummibälgen (eller vad det heter) ibland. Inte bara vid torktumling utan även vid tvätt av nya handdukar etc. Tyvärr är vare sig tvätt/sköljprogrammen eller konstruktionen i sig tillräckligt effektiv utan man måste städa bort ludd på den övre halvan av gummibälgen själv. Allt sammantaget så måste jag säga att det är en galet prisvärd maskin som jag hade kunnat betala upp till 6000-6500kr för.
*Redigerades 3 år sedan
TheHut
Usel
(15)
OK
6 år sedan*
Updatering 2017-07-29 Gjorde misstaget att beställa massa Björn Borg kallingar p.g.a. priset. Nu kommer jag ihåg varför jag slutade att handla här för ca. 2 år sen. TheHut anger själva en lev. tid på 2-6 arbetsdagar men min beställning 23/7 med 5 artiklar som alla fanns i lager har idag 29/7 fortfarande inte ens skickats. När jag mailar dom och frågar varför den inte skickats och när dom kommer skicka den så får jag goddag yxskaft svar "vi är ledsna för förseningen men vårt lagerteam gör sitt bästa ......". Helt jävla värdelösa är dom! ---------------------- Har köpt både kläder och hemelektronik på The Hut och deras systersajt Zavvi. Priserna är bra men förutom priserna så finns det inte så värst mycket positivt att säga. Räkna med att det tar minst 2 veckor innan du har (lagervaror) grejerna du beställt. Och det är ingen ide att betala extra för snabbare frakt då dom i ungefär hälften av fallen tar en vecka på sig att administrera och packa ordrar innan dom får iväg dom. Kundservice tar minst 2 dagar på sig att svara på mail och svaren man får är av goddag yxskaft-karaktär. Sannolikt är det maskinellt tolkade autosvar och inte ens någon fysisk person som skrivit dom. Men som sagt, dom är billiga och har man inte bråttom och vet precis vad det är man köper så kan dom rekommenderas. Därför får dom ändå en femma i betyg.
*Redigerades 3 år sedan
Apotea
Utmärkt
(500+)
OK
3 år sedan*
Fram t.o.m. den senaste kontakten med Apotea ang. att jag var tvungen att ställa en fråga om ett recept med dålig tillgänglighet på aktuell vara så hade jag gett en 10'a i betyg p.g.a. extremt bra leveransvillkor. Gratis lev. samma dag och dessutom nästan alltid till dom lägsta priserna tillsammans med ett väldigt stort sortiment kan inte ge annat än toppbetyg. Men den senaste erfarenheten drar tyvärr ner betyget några stjärnor. Jag valde alternativet att bli uppringd för att ställa en fråga om mitt recept och skulle bli uppringd inom ett par timmar. Sannolikt så gjordes ett försök men jag var tyvärr upptagen i ett annat samtal. Det är bara mitt fel men det lär inte vara något ovanligt (speciellt inte under kontorstid) och således kan jag tycka att man bör göra två försök. Men det som är så dåligt så det nästan blir ironiskt är att jag får ett mailsvar idag 5 dagar (eller 3 arbetsdagar) senare. Så för att sammanfatta: + Bra lev. villkor (extremt bra om man bor i Sthlm och säkert ytterligare några av dom större städerna) Bra priser Stort sortiment - Tveksam kvalitet på den personliga servicen Lite halvdåligt packat ibland
*Redigerades 3 år sedan
House of Marley Chant
2
(1)
4 år sedan*
Jag är ruskigt besviken på denna högtalaren faktiskt. Jag har flera olika lurar från HoM.som jag är mycket nöjd med och hade således rätt hälsa förväntningar. Ljudet är orimligt tunt och dåligt. Det finns verkligen inget mellanregister alls och basen är itillräckligt kraftig. Det är märkligt men man känner basen som vibrerar när man håller i högtalaren men den vill liksom inte ut och det blir bara tunt och burkigt. Tunt och burkigt är annars en bra sammanfattning. Dessutom hade jag förväntat mig högre volym med tanke på storlek, pris etc. On/off reglaget känns plastigt och billigt. Jag har en billig (150 kr)plastig högtalare från ÖB som låter både högre och bättre. Sämre bas men i övrigt mycket bättre.
*Redigerades 4 år sedan
Zavvi
Dålig
(35)
OK
6 år sedan*
Har köpt både kläder och hemelektronik på Zavvi och deras systersajt The Hut. Priserna är bra men förutom priserna så finns det inte så värst mycket positivt att säga. Räkna med att det tar minst 2 veckor innan du har (lagervaror) grejerna du beställt. Och det är ingen ide att betala extra för snabbare frakt då dom i ungefär hälften av fallen tar en vecka på sig att administrera och packa ordrar innan dom får iväg dom. Kundservice tar minst 2 dagar på sig att svara på mail och svaren man får är av goddag yxskaft-karaktär. Sannolikt är det maskinellt tolkade autosvar och inte ens någon fysisk person som skrivit dom. Men som sagt, dom är billiga och har man inte bråttom och vet precis vad det är man köper så kan dom rekommenderas. Därför får dom ändå en femma i betyg
*Redigerades 6 år sedan
Sida 1