
Detta är nog mitt värsta köp och sämsta kundservice som jag har upplevt. Håller med alla om att mobilen kom snabbt. Har tidigare beställt iPhone från ett annat företag flera gånger till mina barnbarn, inga problem. Jag skulle gå i pension 30/9 och detta var min första privata telefon. Beställde den i god tid innan jag skulle bli av med mitt jobbabonnemang och mobil, och för att jag skulle hinna berätta för mina vänner med mitt nya mobilnummer, efter att ha samma nummer i 20 år :-) Beställde en Samsung den 16 juli som kom 18 juli. Jag väntade (för länge har jag förstått nu) med att dra igång den tills jag hade skaffat ett privat abonnemang. Jag vill poängtera är jag missade att jag bara hade 30 dagar ångerrätt, mitt eget fel. Jag drog igång telefonen i september, gav den en chans men den blev bara sämre och sämre. - Det tog 11 timmar att ladda den full, sedan dog den efter 60 minuter. - Efter någon vecka laddade den bara upp till 48% även om den låg hela natten, dog efter 45 minuter. - Den drog 46% fast jag enligt loggen bara använt 6% - En dag hade jag använt 189% av batteriet :-) Jag kontaktade Refured och vill reklamera mobilen, skickade med många skärmdumpar på hur mobilen betedde sig. De skickade informationen om hur jag skulle göra för att skicka tillbaka telefonen. Jag bad att jag skulle få pengarna tillbaka eftersom jag var nu tvungen att köpa en ny telefon senast den 30/9. Jag fick kort till svar att den skulle lagas, att jag inte kunde få pengarna tillbaka. Jag kan förstå det eftersom det hade gått en månad, men det var inget trevlig bemötande. Och att hjälpa kunden kändes inte som någon prioritet. Efter 4 veckor(!) den 2 november fick jag mejl om att de hade bytt batteri och att jag kommer få tillbaka mobilen. Efter ytterligare 2 veckor den 19 november fick jag meddelande om att den var på väg till mig från Tyskland. Idag skrattretande nog fick jag mejl om att mobilen har kommit tillbaka till dem och att de behöver ha min korrekta adress. Det gick ju bra att skicka mobilen till rätt adress från början. Så nu sitter jag och väntar på en telefon jag varken vill ha eller behöver. Sämsta service och kundbemötande någonsin, och denna tid, snart 7 veckor sedan jag skickade iväg den.