Varning för Refurbed! Beställer en dator med förlängd garanti som jag betalar extra för. Datorn levereras med defekt batteri ( hela affärsiden de annonserar utåt går ut på att varan skall vara genomgången samt felfri ). Datorn skickas för övrigt ifrån Frankrike. När jag kontaktar Refurbed kundtjänst beklagar dom felet och säger att jag kommer att få en kompensation och startar ett "ärende" under mitt kundkort. Deras återförsäljare svarar under ärendet ordagrant vilken kompensation pratar du om återförsäljaren heter för övrigt Okamac. Ja blir fruktansvärt irriterad och besviken och kontaktar refurbed på nytt som beklagar det inträffade. Under denna tid då ja förlorat tillit samt förtroende kontaktar jag på nytt refurbed för att jag vill ha mina pengar tillbaka samt att de garanterar att de sköter returen. En "special" avdelning blir inkopplad men de hänvisar till sina köpvillkor att ångerfristen för den defekta varan som skickats har gått ut. Jag kommer nu anmäla refurbed till ARN och skriver detta för att varna andra så de inte råkar ut för samma behandling/besvikelse som mig.