Prisjakt

Zell86

Medlem sen 2014-12-16
6
Bidrag
9
Hjälpsamröster
Unispel
Bra
(17)
Utmärkt
ett år sedan
Bra kommunikation och mycket hjälpsamma. Jag fick fel leverans, men dom hittade en lösning så att jag hade mitt spel levererat redan dagen efter, på en röd dag dessutom! Kommer definitivt att fortsätta att handla av Unispel.
MediaMarkt
OK
(500+)
Dålig
2 år sedan
Jag förhandsbokade ett spel (Judgment) i Mars, och när spelet skulle släppts i tisdags så kom det aldrig med posten. Två dagar senare när jag börjar forska i vart mitt spel blivit av så ser jag att ni har två produktsidor för samma spel. Den jag bokade via, antagligen den första produktsidan, har forfarande inget release datum så spelet står som ännu inte utgivet. Jag ringer till kundtjänst och försöker förklara detta, men han jag pratar med försöker förklara bort det med att det inte är samma spel, eller en uppföljare, när det klart och tydligt är samma spel. Efter att jag lyckats övertyga honom om detta så säger han att jag får avboka min order, som legat betald sen i Mars, och lägga en ny bokning. Spelet kostar nu cirka 100kr mer än när jag bokade det, så jag frågar hur vi löser det. Han säger att han tyvärr inte kan göra något åt det utan jag får betala 100kr mer. Det skulle innebära att min order blivit försenad på grund av ert slarv, och det ska jag betala extra för. Jag säger åt honom att låta ordern ligga kvar och att jag ska försöka prata med någon annan om det. Dagen efter, tre dagar efter att spelet släppts, så ringer jag tillbaka och hoppas få prata med någon annan. Jag får då prata med en annan kille som beklagar och säger att han kan avboka spela och jag kan få göra en ny bokning för samma pris som min ordinarie bokning, något som killen dagen innan sagt var omöjligt. Detta är så frustrerande, för detta är på en fredag, och om jag lägger en bokning nu så blir min order en vecka försenad. Jag tackar för hjälpen, men säger att jag inte tänker köpa spelet av er längre. Att förväntas betala extra för en order som är betald sen i Mars och försenad på grund av er är helt oacceptabelt. Speciellt när den blir ännu mer försenad på grund av er kundtjänst. Den ända anledningen ni inte får sämsta betyg var killen som jag pratade med senast. Jag bokade spelet på en annan sida, men nu får jag ligga ute med pengar tills jag får min återbetalning.
Nintendo Switch
Full Star 1
4.2
(112)
3 355 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
4 år sedan*
Använder min Nintendo switch nästan dagligen. Perfekt att kunna spela både hemma vid sin tv och ta med och spela när man är iväg. Det finna just nu ett väldigt bra utbud av spel till alla åldrar.
*Redigerades 4 år sedan
Webhallen
Bra
(500+)
Usel
6 år sedan*
Förhandsbokade en limiterad utgåva så fort jag såg att dom tog emot bokningar. Dagen efter såg jag att även andra ställen hade börjat ta emot bokningar, men jag hade ju nu säkrat ett exemplar.... Trodde jag. Nästan två veckor efter min bokning så fick jag ett mail om att dom inte hade tillräckligt med spel till alla som bokat och att jag inte skulle få någon eftersom min bokning var "sen". Nu är det fullbokat överallt och jag kan inte få tag på det. Tack för den tidiga varningen, webhallen, och tack för att ni tar fler bokningar än vad ni har att sälja. Aldrig mera webhallen när det finns seriösare alternativ. Värdelöst!
*Redigerades 6 år sedan
Komplett.se
Utmärkt
(500+)
OK
6 år sedan*
Fel i specifikationen på tv som jag köpte så den passade inte min tv-bänk. Kundtjänst hänvisa mig till tillverkaren som hänvisade mig tillbaka till komplett då det va deras fel. Dom erbjöd sig att ta tillbaka tv:n, men det är mer strul att skicka tillbaka en 65" tv än att köpa en ny tv-bänk. Förhandsbokat spel kom 3 dagar efter releasedagen. Dagen efter det skulle släpps skrev jag till komplett och undra vart det tagit vägen. Två veckor tog det för kundtjänst att svara. Den ända ursäkten jag fick va att det va mycket att göra. Tre dagar för leverans är inte särkilt farligt om det är något annat. Men ett förhandsbokat spel vill man ha när det släpps. Kundtjänst tyckte att jag skulle välja postpaket istället för brev, men det finns inte att välja(hittade det verkligen inte när jag skulle gå in och kolla). Så tycker man ju att förhandsbokat spel borde skickas så man har det i tid. Köpte en adapter till mitt Wii U som va slut och hade ett preliminärt datum. Datumet sköts upp i omgångar utan att man fick någon info om det. Tillslut hade det gått så lång tid att jag glömt beställningen. Visst är datumet preliminärt, men lite info vid framskjutning tack. Detta är tre av mina fyra köp från komplett. Skulle säga att det är ganska dåligt och förtjänar dåligt betyg. Jag skulle nog inte rekommendera mina kompisar att handla där när det finns många bättre alternativ. Synd då dom ibland har fina priser. Tillagt: Efter mitt dåliga omdöme så fick jag ett mail av en man på komplett som frågade om han kunde ringa och diskutera mina dåliga erfarenheter. Efter ett långt samtal så hade han skrivit ner några punkter som han tänkte kolla över och se om dom kunde förbättra. Jag fick även en riktig ursäkt och ingen undanflykt, vilket jag saknat när jag pratat med kundtjänst innan. Detta gör att det känns lite bättre och jag kommer handla på komplett ett par gånger till för att bilda mig en ny uppfattning.
*Redigerades 6 år sedan