Jag provlyssnade i butiken och ljudet upplever jag som lite tillbakadraget (kanske inte var inspelade?) men välbalanserat. Närmast dessa var Denon AH-D400 och de var mer öppna i ljudet men på tok för stora för att ha på stan i mitt tycke. P5:orna håller ett betydligt bättre format och skapligt ljud men Denon var strået bättre. Det går att spela högt utan att det blir ansträngande. De låter faktiskt bättre ju högre man spelar. De sitter bra och bekvämt och isolerar bra mot omvärlden. Dessa går nog att ha på sig länge utan problem. iPhone-sladden fungerar fint att tala i även med min HTC HD2 telefon med Windows Mobile 6. Volymen fungerar däremot inte. Sladden är utbytbar men tyvärr blir det nog svårt att sätta dit någon annan än original. Den är väldigt tunn och är nog lätt att ha av om man är oförsiktig.
Jag är ganska kluven ang. denna lur. Ljudet är mycket bra men beroende på källan. Med den inbyggda förstärkaren blir balansen mellan bas, diskant och mellanregister mindre bra och jag avstod ofta från att använda den. Men utan vart ljudet lite tunt med vissa källor. De är till en början ganska bekväma att bära men jag tyckte det blev lite obekvämt efter någon timme. De isolerar bra från omgivningen. Fint med handsfree-funktionen. Den verkar fungera även med icke Apple-mobiler. Rattarna fungerar dock inget vidare om man inte har en i-produkt från Apple eller möjligen Android (har inget av dem). Har man något annat är det bara en onödig dövikt att släpa på. Och därmed är vi inne på den största nackdelen med luren som fick mig att lämna tillbaka dem: storleken. De är enorma och inget man vill ha med sig på resan. De känns helt klar mer som en hemma-lur men då förstår jag inte riktigt iPhone-funktionerna eller ens den inbyggda förstärkaren. Neon-ljuset gillar jag inte heller men det går som tur är att stänga av.
Har den nästan alltid i fickan. Oumbärlig!
Användbara verktyg men lite för tjock för att ha i plånboken egentligen. Den går inte att ha i ett kortfack. Dessutom ganska bräcklig plast. Min gick sönder bara några månader gammal så så grejerna ramlar ur den hela tiden.
Kan vara det bästa köpet jag gjort i mitt liv! Den används nära på dagligen sedan jag köpte den för en mängd år sedan. Skulle jag hamna på en öde ö skulle jag känna mig lugn om jag hade denna med mig :)
Har ett dovare ljud än min tidigare Bosch och jag upplever denna som tystare. Står klippstabilt vid centrifugering och låter inte mycket alls. Mängder med manuella inställningar. Man kan t.o.m. ställa in hur lång tid tvätten ska ta. Ång-funktionen är trevlig och gör att tvätten blir mindre skrynklig.
Gör det den ska. Inget att anmärka på.
Låter mer än den Siemens bänkdiskmaskin jag haft tidigare. Det går inte att ha glas på nedre plan om de ska bli rena. Men det kanske inte är så ovanligt.
Lång leveranstid! Hemkörning med uppbärning tog 9 dagar. Tur man inte hade bråttom... Ordern hade status 'Förbereds för sändning' i ett antal dagar trotts att varan skulle finna i lager. Inte billigaste stället och skulle jag göra samma köp inge skulle det bli genom en annan butik.
Websidan är det väl inget fel på och det är enkelt att beställa. Vad jag däremot saknar (även på deras konkurrenters sidor) är möjligheten att avbeställa. Nu måste jag ringa och sitta i telefonkö! Givetvis vill de att detta ska vara så krångligt som möjligt för alltid hindrar det någon från att avbeställa. Nät det sedan är gjort är det säkrast att ringa och kontrollera senare att de verkligen är avbeställt har jag fått erfara! Kundinfo vid driftstörningar är obefintlig. Se för guds skull till att inte betala för mycket när faktrurona kommer. Då får du tillbaka ett utbetalningskort som butikerna tar 30kr för att lösa in! Tjänsterna då; fungerar för det mesta men när det är störningar kan det dra ut på tiden. Har varit utan både TV och Internet i flera dagar ibland. Ersättning för detta? 200kr. Vid något tillfälle hörde jag att några grannar som också har Telia fått 2000kr i ersättning men det var helt uteslutet när jag talade med kundtjänst. Diskriminering och särbehandling av kunder mao. Jag är på väg att säga upp allt jag har hos Felia pga. detta och det är några abonnemang. Mobil, mobilt bredband, bredband och TV för att vara exakt.