Prisjakt

Baby World tog mina pengar och mitt paket

Medlem sen 2024-04-10
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
BabyWorld
Bra
(500+)

Recension av Baby World Jag nyligen gjorde ett köp hos Baby World för 915 kr, men min upplevelse var tyvärr allt annat än tillfredsställande, särskilt när det kommer till deras kundservice. Strax efter min beställning kontaktade jag kundtjänst för att försäkra mig om att jag skulle få ett försändelse-ID eftersom jag ofta inte får alla SMS-meddelanden. Trots mina omedelbara förfrågningar och upprepade påminnelser, fick jag inget konkret svar. Kundtjänstens svar var ett automatiserat meddelande som informerade mig om att min order skulle levereras senare samma dag och att jag kunde följa leveransen via Postnords spårningstjänst. Då jag inte fick några aviseringar och inte hittade någon information i PostNords app, kontaktade jag återigen Baby World. Till min frustration fick jag exakt samma automatiserade svar, inte bara en utan tre gånger. Detta skapade en känsla av att bli ignorerad och inte tagen på allvar. Till slut fick jag kontakt med en verklig person från kundtjänst, som meddelade mig att mitt paket hade skickats tillbaka och att de skulle behålla både produkten och mina pengar, men de var villiga att stryka en "straffavgift" på 259 kr för utebliven hämtning av varan. De bad mig även att sluta kontakta kundservice då jag belastade dem, vilket är oacceptabelt. Jag har bevis på denna kommunikation och är djupt besviken på hur Baby World hanterat situationen. Jag råder andra att tänka sig för innan de handlar från denna butik. Min erfarenhet visar på bristande respekt och omsorg om kunden, och jag kommer definitivt inte att handla där igen.